Sairaalakassin sisältö

Mä lopultakin pakkasin sairaalakassin eilen illalla, samoin laitoin kaukalon pehmusteet takaisin pesun jälkeen. Tuli niin semmoinen olo, että parasta tehdä homma valmiiksi, olo on niin levoton ja outo...
Tänään 33+0.
 
jihuu - tuo tissien kasvu on niin yksilöllistä.... kannattaa h&m:ltä hakee sellaiset halppisliivit sairaalan, jos siis sinne haluat sellaiset, ja käydä synnytyksen jälkeen ostamassa paremmat liivit. Lindexillä on toimivia ja hyviä liivejä. H&M:n liivit ajaa asiansa, mutta eivät kyllä ole mitkään hurjan tukevat. Mutta ihan kelpaa ja ovat passelit sairaalaan. [:)]
 
Mä yritän vloppuna kans pakata,oli kans outo olo eilen illalla,ja vauva on todella alhaalla jo!Yö meni hyvin,vähäks oon onnellinen[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
ma en yhakaan ole pakannut.. hitsikka :) haha
nyt kylla tana viikonloppuna otan niskasta kiinni ja pakkaan sen kassin. miten onkin muka niin hankalaa.. eihan siina menis ku  5minsaa..

maaru[:)]
 
Vihdoin sain haettua ne imetysliivit. Mulle H&M:n halpisliivit sopii hyvin, kun rintavarustus on sen verran maltillisen kokoinen ettei tartte kauheen tukevat olla. On niissä turpoamisvaraa kuitenkin vielä. Ässä Mix -pussin ostin tänään sinne mukaan, mutta miehen karkkinälkä voitti tämän erän [:D] Pitää vissiin hakea seuraavalla kauppareissulla uusi. Saa tuoda mulle sairaalaan kaksin kappalein jos lähtö tulee eikä mulle oo salmiakkia mukana [;)]
 
Hei minä kävin myös tänään juuri H&M:n halpisliivit ostamassa. Samoin ei täälläkään tissien isolla koolla juhlita, joten saattaa ihan toimia nuokin [:D] Ajattelin kuitenkin, että sitten voi myöhemmin käydä ihan kunnollisetkin hankkimassa, kun on saavuttaneet "lopullisen" kokonsa. Hankala etukäteen ostaa, kun ei hajuakaan mitä kokoluokkaa sitten mennään! Kun ei tosiaan tässä raskausaikana ole juuri muutosta tapahtunut [:D] Mutta sittenpähän näkee.
 
Mulla kävi mielessä miljoona asiaa mukaanotettavaksi, nämä tarvitsin todellisuudessa:

-Shampoo+hoitsikka+suihkugeeli
-Hammasharja+tahna
-Hiusharja
-Ponnari
-Käsivoide
-Huulirasva
-Omat sukat, sairaalan sukat aika kamalia
-Urheilujuomapullo, helpompi juoda siitä imettäessä
-Dödö
-Pientä naposteltavaa, joita mieheni toi tosin jo ollessani osastolla
-Känny+laturi
-Liivinsuojia, sairaalan öö liivipaperisysteemi hieman epämukava
-Kotiutumisvaatteet itselle ja lapselle

että aikas vähällä pärjää
 
Mää taisin pakata jotain tälläistä

-Kotiin lähtöä varten puhtaat vaatteet
-Omia sukkia ja alushousuja kaiken varalle
-Hammasharja ja tahna
-Deodorantti
-Rasvaa
-Siteitä
-Liivinsuojia
-Kahdet imetysliivit
-Kännykkä ja laturi
-Shampoo
-Ns. meikkipussi sisältäen ponnareita pinnejä hiuspannan huulirasvaa ja pikkupeilin. Saattaa olla ripsivärikin, vaikka tuskin tarvetta sille on
-Pillimehuja
-Naposteltavaa mies saa tuoda sitten myöhemmin jos en saa tuonne kassiin mitään säilöttyä[;)]
 
Kassin pakkaus alotettu. Epätoivosena selailen meidän ja muitten kuukausien listoja.. [:D]
 
Minäkin sain kassit[:D] pakattua...toki siis pienet sellaset että joutu kahteen laittamaan.
 
Munkin pitäis... Tyhmä kysymys, mutta mitä vaatteita se vauva pitää sairaalassa? Jostain taisin lukea, että vaipat tulee sairaalassaolon ajan sieltä?
 
Vauvalla on sairaalassa sairaalan vaatteet ja vaipatkin saa sieltä. Omat vaatteet sitten vain, kun on kotiinlähdönaika. [:)]
 
..jos tänään alottais tuon sairaalakassin pakkaamisen ku alkaa vähä tuntuu et jotain lähipäivinä olis tapahtumassa ;D
 
Ja siellä sairaalassa ei oikeasti juuri mitään tarvitse.... Peseytysmisvälineet ja hammasharja+tahna, huulirasva olivat ne mitä itse käytin. Kotiutmisvaatteet oli tietty mukana jo sairaalaan mennessä, sillä mies ois kuitenkin tuonut jotain muuta kuin olisin halunnut. [:)]

Särkylääkettä saa sairaalasta, mutta mulla oli omiakin mukana. Burana ja Panadol oli sairaalan tarjoilussa.

Läppäri olis ollut omalla kohdalla aika jees, mutta lueskelin, jos meinas tylsyys iskeä.

Eli ei kannata kauheita määriä poiskannettavaksi pakkailla.

Niin ja imetysliivit koin hyviksi, kun maito nousi rintoihin.
 
Meillä sairaalakassista löytyy myös kaksi shampanja-lasia ja alkoholiton kuohuviini (tai se siis odottelee jääkaapissa, ja toivottavasti muistaa lähteä mukaan seuraavallakin yrityksellä [;)])
Ajattelimme juhlistaa sitten vauvan synnyttyä [;)]
 
Tuo Tiitin shamppanjaidea on mahtava!pitäsköhän ostaa sellanen pikkuplo mukaan!
 
Mäkin sain illalla pakattua sairaalakassin kun tuli vähän "paniikki" oli sen verran tiheään suppareita ja vielä tuntuikin alavatsassa kipeältä. Meinasin jos vaikka yöllä tulee lähtö, mutta ei. Yö meni kyllä muuten ihan harakoille, oli oikeestaan eka yö kun en saanut kunnolla nukuttua.
 
mäkin sain vihdoin ja viimein aloitettua tänään tuota kasiien pakkaamista (oman sairaalakassin + lapsille "yökyläkassit"). omaan sairaalakassiin tulee vielä jonkun verran tavaraa, lähinnä noita päivttäisiä tavaroita puuttuu eli naamanputsausvälineistö ym., jotka ovat vielä käytössä... tein kyllä listan, jossa pitäisi olla kaikki puuttuvat tarpeet, jonka avulla saa nopeasti ne loputkin laitettua.  kaikkein tärkeimmät ovat kyllä jo kassissa, eli imetysliivit ja liivinsuojat, mielestäni liivit helpottivat viimeksi kummasti oloa sairaalassa, kun rinnat olivat arat maidonnousun takia.

lasten kasseihin piti laittaa sellaiset selviytymispakkaukset, että niillä pärjää, vaikka joutuisivat hätätilassa menemään esim. mun nuorimman veljen luo, jossa ei välttämättä ole lapsille sopivaa syötävää. [:D] ne tulivatkin melkein valmiiksi, enää puuttuu lasten hammastahna (ajattelin ostaa huomenna hulluilta päiviltä uuden) ja pojan astmapiippu.

tuskin noille kasseille tulee käyttöä ennen tiistaita (jolloin suunniteltu käynnistysyritys), mutta piti nyt aloitella niitä "ihan varmuuden vuoksi". [;)]
 
Takaisin
Top