Sairaalakassin sisältö

Pirkkis

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin aloittaa tämmösen keskustelun [:)]

Itse esikon sairaala-ajalta opin sen, että kaikkea mahdollista ei tartte raahata mukana[8|] Otan siis nämä:

-neuvolakortti
-suklaata
-ristikkolehtiä + kyniä (tyttö oli pari vrk:ta teholla, niin oli aikaa tehdä, varalta siis nämä)
-kännykkä + laturi
-hiukan rahaa
-kamera
-liivinsuojia
-hammasharja


Vauvan vaipat ja itselle siteet (vaikka onkin niitä jättimäisiä) saa sairaalasta. Niihin kyllä kerkiää laittaa rahaa myöhemminkin[:D]

Mä voin nyt kertoa, että omasta listasta mukaan läksi neuvolakortti, ja kännykkä. Olin siis vaan menossa käymään äippäpolilla mielenrauhan vuoksi, mutta hetken päästä menossa pillit vinkuen 150km:n päähän.
Ainoastaan kameran suklaata pyysin tuomaan, kun puhelimen laturin sain sairaalasta lainaan. Hyvin pärjäsin ilman sairaalakassiakin [:D]
 
Yksi kaveri mainitsi suihkutossut tai lipsut. Ainakin Turussa kuulemma suihkun lattia tosi limainen ja sairaalan nahkatossut kuivuvat huonosti =) On ilmeisesti lattia niin limainen, ettei tee mieli paljain varpain siinä olla.. 
 
Muistakaapa HUULIRASVA, ihan ehdoton, ilman sitä ei tule mitään! [:D] ja juotavaa, pillimehut tosi käteviä, kun voi juoda vaikka selällään.
 
Eli mitä oikeasti tarttee messii, tekiskö joku listan tavaroist?

Tänx ;)
 
Viime kerralla lähdin sairaalaan ja huomasin ainoastaan että imetysliivit ja suojat oli ne mitä kaipasin tooodella!!
-Vaihtovaatteet..löysät
-Puhelin ja laturi ehdottomasti (kuvia saatiin hyvin vaikka kamera jäiki)
- Shamppoo,saippua, ehkä vartalo rasva
-Hammasharja,tahna, naaman puhdistus aine
-Ne liivin suojat, imetysliivit ja omat siteet! Kyllähän niitä sairaalan omia sielä käyttää mutta..
-Tietty se neuvola kortti ja kukkaro+muut ehkä tarpeelliset löytyy käsilaukusta
-Vauvalle omat vaatteet (kotiin lähtöä ajatellen)
- Lehtiä tai muita viihdykkeitä, varmasti joku tuo tulleessaankin jos tarves, ehkäpä se lepääminen ja vauvaan keskittyminen vie suurimman osan ajasta..

(viimeksi oltiin perhehuoneessa että sielä oli aika hyvät oltavat, nyt entied tarviiko todellaki korvatulpat ymym..) ja varmasti jotain jäi tästäki listasta.. [:D]
 
Mullakin on kassissa jo jotain perusjuttuja, kuten omat hygieniavehkeet (huulirasva mulle myös tärkeä, aina huulet meinaa rohtua), vauvan kotiinlähtövaatteet, kamera + laturi, jotain välipalapatukoita ja pari pillimehua, imetysliivit + suojia, ipod missä lempparimusaa ja pari äänikirjaa, meinasin vielä jonkun lempparileffankin tunkea sinne (voipi olla että jää kassin pohjalle, mutta varmuuden vuoksi..), ristikkolehti + kynä... ja tietty niitä isoja siteitä, kun ei tosiaankaan ne sairaalaan tarjoamat houkuttele. Korvatulpat, jos vaikka joutuu jaettuun huoneeseen (oon ollut kerran sairaalassa useamman viikon ja mun huoneessa oli kaksi ihan hirveää kuorsaajaa, tulpat oli korvissa joka yö).
 
Jos teillä pieni läppäri niin se on kätevä varsinkin jos joutuu pidempään olemaan sairaalassa[:)].
 
Dodih!

Nyt on pakkailut käynnistyneet
- omat tossut
- hygieniakamat:hammasharja+tahna, dödö, hoitoaine, hammaslankaa,
   terveyssiteitä (normikoisia ja pitkiä)
-2kpl alkkareita
- erilaisia rasvoja
- akkari
-kirjoitusvälineet
- puhelim. lat.
-nessuja
-meikkivoide ja ripsari
-liivinsuojuxia
- turvotusta vähentävää silmänymp.v
toukalle
-sukat
-body
-housupuku
- 2pipoo
-ikean vihreä viltti
-unilehmä
-iho rätti (koiria varten)

Useimmat rasvat yms. olen hamstrannut tersteripakkauksina, joten ovat aika pieniä ja riittävät hyvin tällaiselle "reissulle" ja säästävät tilaa.

Lisäksi mukaan vielä lähtee
-kylpytakki
-vaihtovaatteet itselleni
-vaihtovaatteet ja tossut ukolleni
- miniläppäri
- nettikikku
-usb-tikku sis leffoja.
-pari harsoo
-toukalle mahollisesti toppapuku
 
Heipä hei, tuolta tammikuisista huhuilen...

tuohon kassi sisältöön..

-terveyssiteitä ette tarvii omia, jälki vuoto on niin runsasta, et ne omat kaupan siteet ei sitä pitele.. (en nyt tahdo pelotella ketään, mut mulla vaihdettiin lakanatkin muutamaan kertaan osastolla).
-omat tossut on ihan jees, mut esim omaa aamutakkia ei tarvitse.
-liivisuojiakin saa synnyttäneiden osastolla (ainakin TYKS)
-En mä ainakaan huomannu lattioiden olevan "limaisia" vaikka siellä konttasinkin (käynnistyksessä)
-meikit... hmm.. jokaisen oma asia, mut mä en esim jaksanu ees ajatella meikkejä tms.
- enpä usko että leffoja kerkee katteleen, ellei tosiaan mene käynnistykseen. Osastolla vauvan kanssa on kokoajan täys tohina päällä, niin yöllä kuin päivällä. Jos ja kun aikaa on, niin se tosiaan kannattaa käyttää nukkumiseen. Aika ei mulla ainakaan kerenny käymään pitkäksi.
- vaaville kannattaa ottaa lämmin puku mukaan kotiutusta varten
-turvakaukalo!!!
 
ajattelin ihan reteesti ottaa mukaan

Mulle kotiutumisvaatteet
hammasharjat yms.
muksulle kotiutumisvaatteet, koiraa varten joku rätti käymään siellä
levyn suklaata[:D]
laturi


Aikalailla olen laskeskellut että noi riittää...kun ei nyt miljoonan kilometrin päässäkään asuta niin voi mies sitten tuoda puuttuvaa tullessaan.
 
Me mennää ukon kanssa perhehuoneesee eli leffat on aika pitkälle ukkoani varten :)
Ja hän ottaa sen turvakaukalon sitten mukaan :)
 
Mä en myöskään mitään ihmeitä meinannut ottaa mukaan. Käsilaukussa on tärkeimmät eli neuvolakortti ja kännykkä. Vaihtovaatteet, hygieniapussi, puhelimen laturi ja kamera. Mies voi käydä hakemassa, jos jotain tarttee lisää. Mä luotan siihen, että sairaalan rensseleillä pärjään muutoin.

Vauvalle olen pakannut hoitolaukkuun vaatteita sen verran, että voi vähän valita säähän sopivaksi ja hoitolaukussa on nyt sit tietty normaalia muutakin hoitolaukkukamaa, kuten harsoa, tuttia ja vaippaa. Ja kantokoppa tietysti matkaan sitten, kun mies tulee hakemaan.

Toivottavasti ei olis sitten mikään sulku päällä, että päästään ylipäätään naikkarille synnyttää ja olishan se perhehuone ihan kiva. Jää nähtäväksi.
 
Mä oon miettiny sitä vauvan ulkopukua, millä se sit tuodaan kotia kaukalossa.
Ootteko ostanu erikseen jonkun? Hukkuuko se tohon, mikä tuli äippäpakkauksessa?
 
Mä kanssa oon miettin tota äippäpakkauksen pukua. Onko ensinnäkin liian paksu lokakuiselle kotiutujalle ja kuinka valtava se todellisuudessa on? Se puku tais olla kokoa 68-74, joten taitaa vauva mahtua yhteen punttiin.
Ajattelin, että pitäisiköhän vauvaa varten ostaa joku kevyempi versio ja tietysti hiukan pienempi? Mitäs olette mieltä?

Täällä Lpr:ssa synnytysvalmennuksessa sanottiin, että sairaalakassiin kannattaa ensimmäiseksi pakata imetysliivit ja liivinsuojia, niitä ei sieltä kuulemma nykyisin saa. Muuten tuntuisi, että neuvolakortti ja kamera olisivat tärkeimmät tavarat. Kerkeäähän se tuleva isä sitten hakea kotoa puuttuvat kamat.
 
Annie74
Katteltii just eile illal ukon kans et mitä toukalle päälle kotiinlähtöä varten ja me ainakin todettii et kyl se on ehkä vähän liian iso. Ajateltii sitä äippäpakkauxes tullutta pehmeää koko haalaria missä saa käsien ja jalkojen lahkeet käärittyy umpeen ja siihen lisäksi viltti päälle.
Mietittiin myös et ostettais toukalle vähän sopivamman kokoinen toppapuku..
 
mä olen kans pohtinut, että missä vaatteissa tuon vauvan kotiin. Pakkailin bodyn, pöksyt ja sitten sellaisen vähän isomman (56) potkuhaalarin + myssy + tumput. Sitten turvakaukaloon mulla on sellainen paksu lämpöisentuntuinen fleece-pussi, niin ajattelin että tarkenee varmaan niissä kotiin. Kuitenkin lokakuun alussa ei vielä kovia pakkasia pitäisi olla. Kuulostaako teistä ok:lta?
 
zil, kuulostaa mun korviin järkevältä setiltä. Joku kevyt vanu-/ fleecepuku varmaan riittää ulkovarusteeksi siinä vaiheessa.
 
Muksulle olen katsellut niin netistä kuin lastentavaraliikkeistäkin lämpöpussia.Sitä on kehuttu helpoksi,lämpimäksi ja turvalliseksi,kun ostaa tai tekee sellaisen mistä saa turvavaljaat laitettua läpi.
Itse ihastuin Jääkarhun lämpöpussiin.Ja pidemmän päälle ei kallis sijoitus jos oikeasti on niin toimiva kuin kehuvat.30€ ylöspäin hinnat..
Sillä ajattelin muksun kotiuttaa oli pakkasta tai syysmyrskyä kun laitokselta pääsemme... loput sairaalakassin sisältö on perus settiä,omat hygienia kamat,kamera,kirja,korvatulpat(varalta) vaihtovaatteet itselle kotiin lähtöä varten ja sairaalaan omat sukat.Muksulle kotiuttamisvaatteet.Tuttia ei suositella,jos aikoo imettää...itselle vielä mysteeri,kun esikoista odotan,mutta kaipa siihenkin tulee selvyyttä..
 
Aiemmat pakkauksen puvut ovat ainakin olleet hurjan isoja ja en kyllä ite ihan niin paksua laittais vauvalle päälle. Toppapuvun kanssa pitäis jo sitten pakkasta olla. [:)] Nättejä fleecepukuja on ollut myynnissä, sellainen on oikein hyvä. Sitten joku viltti päälle siirtymävaiheita varten, jos tuulee tai on kylmä.

Toi lämpöpussi on varmasti tosi kätevä.
 
Takaisin
Top