Sairaalakassin sisältö

itse kävin tänään ostamassa tuollaisen lämpöpussin, minkä saa sit tosiaa turvakaukaloon =)
 
Minä pakkasin eilen sairaalakassia valmiiksi, lapselle varasin podyn, potkarit, sukat, tumput, kypärämyssyn,villatakin, -kypärämyssyn, -husut ja -sukat, äippäpakkauksen kevyemmän vanuhaalarin (ei toppapukua), ohuen peiton ja harson (saa tuulensuojaksi kaukalon eteen sitten kun viedään ulos. Ilmoista kun ei tiedä, mutta vauva tarvitsee silti lämpöä paljon vielä tuossa vaiheessa. Tuo vanuhaalari on tietysti vähän reilua kokoa vastasyntyneelle, mutta ei se haittaa, saahan noita hihoja ja lahkeita käännettyä. En todellakaan aio ostaa mitään 50-60cm kokoista haalaria vauvalle, sitä se tarvitsee niin vähän aikaa. Aivan pienen vauvan kanssa ei hirveästi vielä liikuta missään. Pienen vauvan paras paikka on koti jo pöpöjenkin vuoksi.
 
Mää aina puhun tästä sairaalakassi hommasta ja sitte se jää iha kokonaan tekemättä.  Lupasin miehelle että teen listan iha ekana jotta sitten jos tulee yllätys lähtö niin mies osaa sitten ottaa oikeat tavarat ja tuoda sairaalaan.

Mies taas eilen kysy multa yllättäen illalla saunassa että mites se sairaalakassi homma.

Hihi hups, unohin iha kokonaan. Heh.

Ja miehen ilme oli taas että joopajoo.
[:D][:D][:D]
 
sama taalla, paljon puhetta mutta vahan on tapahtunut sen kassin pakkaamisen kanssa. hahaha :)

maaru[:)]
 
eh... oli tänään yllättäen aktiivi ja pakkasin sairaalakassiin seuraavat vermeet

- omat vaihtovaatteet löysää ja kulahtanutta (niinkuin äitikin!)
- imetystoppi + liivinsuojuksia
- alkkareita useammat + äippäpakkauksen supermaxisiivekehärdellisuojukset
- ihan perus hygieniatarvikkeita (hammasharja ja -tahna, roll on), kampa
- vaikkukorvalle topseja
- korvatulpat
- cd-soitin ja kuulokkeet. Muutama rentoutus cd, rentoutus musaa ja muutama levy semmosta hyvän mielen musaa :D
- vauvalle harja
- omat astmalääkkeet
- ja käsilaukussa on jo muutenkin valmiina äitiyskortti, puhelin+akku ja rahat

Ja toukalle sitten tietenkin kotiutumisvaatteita. Pitkähihainen body, housut, takki, sukat, tumput ja kypärämyssy. Toukka tungetaan sitten
näinen hyvineen viel kapaloon ja sit siihen kaukaloon. Ja sit siihen viel semmonen paksuhko peitto päälle. Luulis että noilla pärjää muutaman
minuutin ulkoilmassa ja loput lämpösessä autossa :D

- ja niin tietysti; hajusteettomat rasvat ja pesuaineet
 
ite ajattlein ottaa parit imetysliivit mukaan ja noin 20kpl liivinsuojia. ne on ehdottomat ja suosittelen muiden ottavan :) kamera ja kännykkä latureineen ja kotiinlähtövaatteet puhtaat mukaan molemmille. sitte toki hius ja hammasharja ja shampoot ja tahnat. ei sinne paljon muuta tartte.
PIeni joku 56 kokonen fleece haalari tai muute pehmeä matksua oleva ulkohaalari olis hyvä. ne on niin pikkuisia kirppuja ettei moneen ekaa kuukautee voi haaveillakkaa niistä äitiyspakkauksen vaatteista.. nii, pitäis vissii alkaa pakkauspuuhii ja alkaa laittelee vauvalle vaatteet kaappii ja ensi pestä ja silitellä ne :O eihä sinne enää kauan aikaa ole.. nopeesti on aika mennyt!
 
Mulla on ollut imetysliivit hankintalistalla jo vähän turhan pitkään. Jokohan sitä tänä viikonloppuna hakis jostain [:D] Muuten kassi on kutakuinkin valmis muutamia hygieniatarvikkeita lukuunottamatta ja kaukaloon laitoin miehelle jo vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi. Äitiyspakkauksen kevyemmän vanuhaalarin pakkasin itsekin haalariksi.

Perustavaroiden lisäksi lähtee pikkuiselle pupu-riepulelu mukaan, saa nähdä kelpaako unikaveriksi vai jääkö reppana sängynnurkkaan.
 
huh..mä olen kyllä niin kaukana vielä tosta pakkaamisesta..3 viikkoa olis laskettuun mutta en saa millään aikaseks..muutaman kerran kyllä jo miettinyt..pitäsi varmaan käydä ostaa imetysliivit, ystävä kyllä suositteli sellasta imetys toppia HM:ltä..
pitäis varmaan ottaa itseä niskasta kiinni pikkuhiljaa..
 
sain eilen pakattua!
Vain suklaapatukat yms tärkeät herkut puuttuu enää kassista. [;)]
 
Täällä myös pakkaamatta, josko sitä ensi viikolla vaikka saisi aikaiseksi [:D] Vaikka eipähän tuo maailmanloppu ole, jos se jostain syystä jäisi pakkaamatta, asutaan kuitenkin ihan sairaalan lähellä eli mies saa hyvin haettua puuttuvat kamat [:)] No stress!
 
Mä oon tääl miettiny, et mikä äitiyspakkauksen kevyempi vanupuku??
 Itekään en oo vielä tikkua ristiin laittanu...jos ens vkolla...
 
Minäkään en ole vielä pakannut. Eilen otin jo hammastahnaputelinkäteen, että siitä aloitaan, mutta laitoin sen takaisin. Viimeksi kyllä pärjäsin mainiosti vaikken mitään ollut pakannutkaan ja lähtö tuli. Suurin harmitus oli, että kamera oli kotona. [&:]
 
Mä taisinkin jo aiemmin kirjoittaa, että olin pakkaillut hoitolaukkuun vähän vauvan tavaroita valmiiksi, että mies voi sitten sen ja kaukalon ottaa mukaan. Omia tavaroita en ole vielä pakannut. Pitäisi varmaan ryhtyä tuumasta toimeen, mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi. Lista on kuitenkin valmiina eli kiiretilanteessa pakkaaminen onnistuu varmasti mieheltäkin.
 
Ei onnistunut ainakaan multa pakkaaminen, kun lähtö tuli, vaikka ei ollut edes kiirettä. Vedet kun menee, niin ei ole kiirettä, mikäli ei ole suppareita ja veristä vuotoa. Olin pihalla kuin seinäkello ja hoin vaan, että en mä vielä voi synnyttää. [&:]

Mutta lista on hyvä, niin onnistuu kamojen kasaaminen sitten vaikka mieheltä. Olen mä senkin kirjoittamisen jo aloittanut, mutta heittänyt sitten roskiin. Joku mun sisällä kertoo, että kiirettä ei ole vai mitä mä oikein matelen? [8|]

Muistakaa muuten ottaa(on varmaan ollut jo puhettakin) juotavaa mukaan, jotain mikä maistuu hyvältä suussanne. Suu kuivaa hurjana ja jostain tuoremehusta saa energiaakin. Pillimehut on käteviä tai pilli mukaan, niin saa mies juottaa.  [:)]
 
riikka33:
Hyvä tietää tänx [;)] en ollut ajatellut edes juomapuolta.

Toine mikä on viel hankkimatta, on ne imetysliivit.
Pitäisi yrittää taikoo ne viel jostain..
kun ei edes mitää hajua et millaset pitäis hankkia, kun ei tiiä
et kuinka paljo noi tissit sitten turpoaa.
Mut kuulemani mukaan olo on kuin lehmällä :) heh..

Mäkää en ole pakannu viel muuta kuin tärkeimmät ja loput on kirjoitettu listaan, niin ukko pystyy pakkaa loput.
 
Takaisin
Top