Sairaalakassi

^minäkin oon aina välillä käynyt tammikuisissa kuikuilemassa kun voi hyvin olla, että tammikuulle mennään. [:)] Mä kävin siinä "äitien rentoutusryhmässä". Suosittelen ehdottomasti, jos et ole vielä käynyt. Haluaisin kyllä vielä johonkin muuhunkin mennä. Suunnittelin vähän sitä "seksuaalisuus" kertaa 22.11. mutta saa nähdä pääsenkö.
 
^Me ollaan käyty mielialat-kerralla miehen kanssa ja tarkoitus olisi mennä myös tuonne seksuaalisuus-kerralla just tuolloin 22.11. Ja tän viikon perjantaina olisi se äitien rentoutusryhmä, johon voisin mennä jos kerta oli hyvä. Miestä olen kovasti yrittänyt patistaa sinne isäryhmään, toivottavasti nyt menisi.
 
^ehdottomasti suosittelen sitä rentoutusryhmää. Se synnytyslaulu tuntui aluksi tosi typerältä, mutta minut ainakin tunnissa saatiin vakuutettua. Sitä oli siis se jälkimmäinen tunti (muista 5 €). Mutta toihan on kiva jos tulet myös siihen seksuaalisuuskertaan 22.11. Jos vaikka hoksattais toisemme. [;)]
 
Joo ois pitäny itsekin pakata kassi ajoissa[:@] Eihän mulla ollu ku ne vaatteet mitä päällä ja normikamat mitä laukusta yleensäkin löytyy eli rahapussi,kännykkä jne jne..Tosin kännykässäkin oli virtaa just ja just..
 
mä en oo mitään sairaalakassia viel ehtinyt tällä viikolla piti tehdä ja nyt oon osastolla tarkkailussa...saanu kortisonipiikit ja verenpainelääkettä nostetaan...kiva jos joudutaan synnytys ennenaikastaan kun ei kotonakaan kaikki ole valmista [&:]

hmm...
 
Tiedän miltä tuo tuntuu..Meiltäkin puuttu vaikka mitä ja vaippoja haettiin kun sairaalasta päästiin ja mies kävi hoitoalustan jne ostamassa samana päivänä kun kotiin päästiin..
 
no kyl meil tavarat silleen löytyy, mutta kun se makuuhuone on siivoamatta kunolla..se piti käydä täl viikol herra kans läpi...mun tavaroit ku se on levällään..noh, täytyy tehä sit heti ku kotiin pääsee sitten yksin tai kaksin...

onneks peti on pedattu valmiiks xD

ainoa mikä oikeesti huolettaa, kun mä tiedän missä kiakki pikkusen vaatteet on, niin kuh jos sattuu ikävästi ja joudun ennen aikasesti synnyttää niin ei se osaa vaatetta etsiä mistään...mmm...
 
Mä pakkasin sairaalakassin tylsyyksissäni [:)] Meillä oli remppamiehiä tekemässä korjauksia ja en jotenkin oikein osannut olla rötköttää sohvalla ja kattoa telkkaria ni piti jotain saada tehdä. Tosin sieltä puuttuu vielä sellasia asioita, mitä napataan sitten vasta lähteissä mukaan, esim kamera. Sitä kuitenkin tarvitaan vielä tässä paljon muutenkin.
 
Ei ole täälläkään kassia kauheesti pakkailtu. Mietittää vaan kovasti että mitä siellä oikeasti tarvitsee.. Jossain listassa mainittiin, että omia vaatteita voi ottaa mukaan (mitähän tämä sisältää, imetysliivit?).

Olen ensisynnyttäjä myös ja laskettuaika on 5.12. Joku oli kirjoittanut että on menossa synnytysvalmennukseen. Meillä ei ole täällä Vaasassa järjestetty muuta kuin perhevalmennusta (vauvanhoitotunti, imetystunti ja kaksi parisuhdetta käsittelevää tuntia). Mitä se synnytysvalmennus sisältää ja kuka sitä järjestää?
 
tunnen nyt kyllä itseni tyhmäksi kun joudun kysymään mitä konkreettisesti pakkaatte vauvan kotiintulo vaatteiksi? mulla ymmärtäminen on aina ollut hankalaa ja en netistä mistään oo löytänyt vastausta...tarvisin vähän apua [:o] *puna* kyl mä omat sairaalaan tarvittavat osaan pakata [:D]
 
No osa ottaa ihan kylpytakkia ja oleilee omissa vaatteissa. Itse meinaan ottaa vaan kotiutumisvaatteet, imetysliivit ja paidan.Sitten tietenkin hygieniavälineet, hiusharjaa tms. Kamera, puhelimen laturi, ehkäpä jotain kirjoja? jos haluaa...? Evästä ja miehelle jotain vaihtovaatetta.
Ihan googlettamalla sanan sairaalakassi saat neuvoja, mutta kannattanee suodattaa osa...meinaan tulis puolet omaisuudesta mukaan jos kaikkia neuvoja noudattais [8|]
 
siis juu mä sain kyllä kaikkeen mitä itselleni mukaan sinne sairaalaan, mutta mitä vauvalle mukaan niin niissä lukee vaan että kotiutumis vaatteet ja kaukalo...tai sit en oo osannut etsiä [:D]
 
Meillä oli ongelmia et paljonko vauvan päälle pitää laittaa ja tuntui et niitä vaatteita on kamalasti päällä,mut tosi kätevä keksintö on turvakaukalon lämpöpussi! Ei tarvii pakata kauheita vaatekertoja kun se on lämpöisessä siellä pussissa:)
 
Mä kyselin sitä jo lapsellisilta kavereilta eli body, potkarit, pipo, villatakki & villapipo, toppapuku, pari vaippaa, harsoliina (lähinnä koiria varten että saavat tutustua etukäteen vauvan hajuun [:D]) Kaukalo on jo autossa.
 
Fearsome tuosta on jo paljon apua, kiitos =) no meillä ei oo autoa, mutta kun luulen että appivanhemmat tulee hakemaan sitten sairaalasta autolla kotiin...hmm...jänniä aikoja eleille xD
 
Kättärin valmennuksen myötä alkoi selkiytyä vähän se mitä omaan kassiin pakkaan. Haikaranpesässä on oma keittiö isien käytössä ja sieltä voi mammalle tuoda jogurttia, mehuja, leipää, hedelmiä jne. Eli ei tarvi niitä sinne roudailla turhaan. Mies siis pystyy tankkaamaan kanssa sieltä. Lämpöpakkauksia siellä myös oli valmiina, vaikkakin kätilö sanoi, että niitä ei oikein ole koskaan liikaa... Sen sijaan kätilö kannusti ottamaan mukaan omia, itselle tärkeitä juttuja kotoa, jotka tuovat turvaa ja kodin tuntua. Tärkein on tietysti oma mies. Joku oli kuulemma tullut ison taulun kanssa jne. Siinä vaiheessa alkoi hieman naurattaa kun kätilö sanoi, että oman ammeen voi tuoda. [:D] Joo, synnytysammeita kuulemma vuokraa joku aktiivisynnyttäjät yhdistys ja ne on sellasia, että voi mukana tuoda ja koota siellä... Siellä siis on yhdessä huoneessa amme, jossa myös vesisynnytys on mahdollista. Mutta nyt on siis paljon selkeämpi olo alkaa sitä omaa kassia pakata.
 
Vauvan kotiintulovaatteista... minulla on neljä talvivauvaa ennestään ja tälle loppusyksyn tenavalle olen pakannut kokolailla samalla tavalla kuin edellisille... Tosin aiemmat ovat kotiutuneet sairaalan kertavaipoissa, nyt pakkasin mukaan vaippakuoren ja harson sekä pehmeän lisäimun.

Vaatteiksi: body (itse tykkään ihan vastasyntyneella kietaisubodyista) ja puolipotkarit sekä päälle paksumpi potkupuku ja tuohon vedän sitten vain toppiksen päälle. Sekä ohut puuvillamyssy + päälle paksumpi myssy, villasukat ja töppöset sekä lapaset. Siinä se, kolme ensimmäistä tuli puettua liiaksikin, kun väliin veti vielä villapuvun, joten viimeisimmiltä olen jättänyt pois, jouduttiin ensimmäisten kanssa aina matkalla vähentämään vaatetusta. Lisäksi otan mukaan vaunumakuupussin, jos matkalla vaikka auto sattuu hyytymään niin sinne saa pienen lämpimään (Ja hätätapauksessa vaikka oman takin alle syliin!) Ohjeistin tyttäreni siihen, mistä vauvan kassi löytyy, kun saavat tuoda sen sitten mukana tullessaan hakemaan - nyt vaikuttaa jo varsin todennäköiseltä, että olen pääsemässä tavoitteeseen ja voin kotiutua yhtäaikaa vauvan kanssa!
 
tättärän pakkaamat kotiintulovaatteet ovat melkein samat, kuin mitä olen itse pakannut. Paitsi, että mulla ei ole töppösiä villasukkien päälle. Ajattelin, että vauvan jalat ei tule siinä vaiheessa toppapuvun ulkopuolelle, ettei ne jalat sitten palelisi... vai mitä mieltä muut on? ja potkarit mulla on kärjelliset, eli kahdet sukat.

Niin ja kommentteja siihen (jos jollain tietoa/kokemusta on) että onko se äp:sen puuvillainen kypärämyssy ihan mahdottoman iso vastasyntyneelle?
 
Eiväthän ne töppöset oikeasti tarpeelliset olisi, mutta kun ne ovat niin söpöt, siis siksi nekin piti pakata mukaan.

Se kypärämyssy on kyllä aika reilu vastasyntyneelle (tosinhan meidän ovatkin olleet kirppuja...) Itse jätin kypärämyssyn pois ja laitoin vain tavallisen puuvillalakin kassiin tällä kertaa.

Nyt on ongelma, kun ikivanha kännykkäni oli taas pienimmän käsissä ja tuo aina repii kuoret ja näppäimet irti ja näppäimistö on jossain huitsin nevadassa ties missä lelulaatikon pohjalla. Pitää alkaa etsiä sitä ja siivoilla, että voin sitten pakata tuonkin kassiin ja sitä paitsi millä soitan ambulanssin, jos se näppäinmatto pysyy hukassa!
 
Takaisin
Top