Sairaalakassi

rock^peijpe

Näppärä viestien naputtelija
Missä vaiheessa te meinaatte alkaa pakkaa sairaala kassia?!! ja mitä sinne pakkaatte? [:)]
 
Mun pitäisi jo nyt pakata kun on pelko siitä että pitäisi lähtee koska tahansa sairaalaan mutta en saa aikaiseksi! [:(]

Mulla on tuommoinen netistä tulostettu lista mitä tuijottelen, siinä on mm:  neukkukortti, kamera, naposteltavaa, geelityyny, vesipullo, pillimehuja, isälle eväät, huulirasvaa, hieromaväline tai tennispallo, ristisanatehtäviä, käsitöitä, päiväkirja, cd:itä, lukemista, isälle vaatteet ja sisäkengät, puhelinnumerot, hammasharja ja tahna, hygieniavälineitä, imetysliivit, liivinsuojuksia, vauvakirja, lakua ja luumuja, kotiinpaluuvaatteet vauvalle ja äidille.
Ja turvakaukalo mutta sen saa isä ottaa kun tulee hakeen meitä.
Oli siinä listassa vaikka mitä mutta täytyy nyt kattoo mitä jaksaa pakata..
 
En oo vielä edes miettiny koko asiaa[:D] Varmaan unohtuu pakkaamiset kokonaan..Onneks neukkukortti on yleensä aina laukussa mukana[:)]
 
Isän eväät voi olla vähän huonona, jos ne pakkaa jo nyt ja vauva syntyy joulukuussa.[:D]

Mikä on geelityyny?

Itse en ole miettinyt sairaalakassia vielä ollenkaan. Ensi kuussa sitten.[:)]
 
öh.. Pajunkissa ne eväät ei tartte olla makkaraa tms.. itse ajattelin heti just tuommoisia mehuja tai limsapulloa tai suolakeksejä tai myslipatukoita tai muuta kuivakamaa tms.. ei sen nyt mitään kebabbii siellä tartte vetää [:D] Ja osaa mun mies ainakin kävellä kanttiiniin tai kioskille tms. Taysistakaan ei kauaa kestä jos hurauttaa lähimmälle abclle syömään..

Geelityyny on sama kun kylmäpakkaus vammoille. Sitä voi sit synnärillä joko lämmittää tai kylmentää riippuen kumpi tekee kutaa. Näin mulle kerrottiin valmennuksessa. Itse asiassa valmennuksessa annettiin ymmärtää että taysissa on niitä ihan varastossa niillä.. enkä kyllä aiokaan niitä nyt ostellakaan yhden synnytyksen takia [:D]
 
Eipä oo täälläkään tullu vielä pahemmin mietittyä koko sairaalakassia. Kai sitä pitäs pikku hiljaa laittaa se suht valmiiksi tai ainakin lista koota, että sitten kun aika tulee niin ei oo ku listan kans kattoa tavarat sinne.. Voisin kuvitella, että itsellä sais paremmin ajan kulumaan jos sitten just ennen laitokselle lähtöä laittais sen, mutta siinä hetkellä voi olla kyllä ihan toinen ääni kellossa[:D].. Mut listaa vois tosiaan ainakin alkaa tekemään.
 
En oo kyllä kauheesti vielä ajatellut, mutta viimeksi neuvolasta saatiin ohjeet, että mitä sinne kannattaa ottaa
ja kaverilta sitten tossa kans kyselin :) Aattelin tossa äippäloman tienoilla alkaa sitä pakat. isän eväät ja pelikortit taitaa
olla tärkeimmät  [:D] [;)] no ei...
 
Kovasti on mietitty mitä pakkais [:D]

-Kortti
-Omat lääkkeet
-Hammasharja ja tahna
-Niitä pillimehuja ja jotain "ateria patukoita" äkkilähdön varalle.. ne ei mee vanhaksi ihan heti [:D]
-KAMERA! + laturi varuiksi
-Laturi puhelimelle + se puhelin
-Vaatteet itselle, miehelle ja vissii vauvelille joku kotiutumis setti varustaa kotiin turvakaukaloon valmiiksi
-Imetysliivit (jotka on vielä ostoslistalla)
-Mp3 soitin
-Korvatulpat

Nuo tuli äkkiseltään mieleen :)
 
Tshihi, innostuksissani eilen heti kun vaunut oli koottu, pakkasin mahdolliset kotiintulovaatteet vauvalle hoitokassiin [:D]

Varsinaisen sairaalakassin ajattelin pakata äitiyslomalla. Luotan myös (idiootti kun olen), että jos lähtö tulisikin yllättäen, niin mies osaisi käskystä tuoda sitten jotain mitä tarvitsen. Eli toivotaan, että ehdin sen laukun pakata ennen kuin sitä tarvitaan [:D]
 
Tämä taitaa taas olla sellasia juttuja, joissa vaikuttaa melko paljon se, että moni täällä on jopa 4 viikkoa mua edellä... Itse en ole vielä pakkaillut, enkä ihan vielä aiokaan. Mä luulen, että mulle käy samalla tavalla kuin Pääskyselle, että vauvan kassin pakkaan hyvissä ajoin (ja se on kyllä jo suunniteltu [;)]) kun on vaan niin ihana näpertää noiden vaatteiden parissa. Mä en ole vielä edes pessyt noita vauvanvaatteita, mutta kunhan ehdin pestä, niin voi hyvinkin olla, että samalla sitten pistän kassiin kotiutumisvaatteet.
 
Täälä ollaan jo kassia alettu kattomaan hyvissä ajoin. Vauvalle kotiutusvaatteita miettiny ja kohta pesemään valmiiksi.. Jotain tekemistä siinäkin ollut kun kotosalla vaan ollut jo kuukausitolkulla! Mieletöntä että ollaan jo näin pitkällä! [:)]
 
Mä oon sairaalakassin pakannut vauvan osalta. Tuossa pakkaamisessa mulla kyllä on enemmän ollut se, että on vaan ihana räplätä noita vaatteita ja kassiin laittaessa olen taas saanut yhden syyn lisää käsitellä niitä. :) Pitäisi hiljalleen miettiä myös sitä oman kassin sisältöä. Hirveesti ei vielä ole tarkkaa käsitystä, mitä ottais... Ainakin kamera, kännykkälaturi, hygieniatarvikkeita, imetysliivit + suojia, trippejä, myslipatukoita tms., miehellä jotain vaatetta... kai se siitä sitten tarkentuu hiljalleen. :) Toivon kyllä, ettei ihan vielä käytännössä tuota kassia tarvitsisi. 
 
Vauvan kassi on jo ihan valmiina, sanoin kyllä miehellä että tää kassi ei oo sitten se mikä pitää heti ottaa mukaan että tää vasta sit sairaalaan kun ollaan lähdössä kotiin. Pakkasin sinne monenlaista vaihtoehtoa kun ei sitä millään voi tietää a)kuinka kylmä ilma on ja b) minkä kokoinen ipana on. Esim haalareita tuli kolmet eri vaihtoehdot mukaan, yksi kevyt ja kaksi eri kokoista toppapukua.

Oma sairaalakassi sisältää tässä vaiheessa vasta hygieniakamat, ihanat uudet pehmoiset söpöt sisätossut, gatoradeja ja trippejä. En oo vielä oikein muuta sinne laittanut kun ajattelin että tulen samoilla vaatteilla pois kun mitä sinne menenkin ja isompia eväitä sitten lähempänä sinne. Lehtiä, luurit, kamerat, laturit.. nekin puuttuu.

Mutta en oo ottanut paineita kun loput ehtii pakkaan sit vaikka kun ne supistukset alkaa kunnolla tms.
 
Minä pakkasin luonnollisesti ekan kassin, omani, jo muutama viikko sitten, sisältönä oli NEUVOLAKORTTI ja lähinnä ajanvietettä itselle: kirjoja, lehtiä, ristikkolehtiä, pari kanavatyötä, kun en osaa neuloa ja esim ristipistot ovat liian hankalia makuuasennossa tehtäväksi. Lisäksi oli hygieniavälineet - periaatteessahan esim. kaikki peseytymiseen tarvittava lukuunottamatta hammastahnaa on sairaalassa tarjolla, mutta halusin edes tuoksua itseltäni vaikka siinä pyjamassa kaksi viikkoa hiihtelinkin). Kotiinlähtöä ejatellen puhtaat alusvaatteet (menin sairaalaan sinä aamuna vaihdetuissa vaatteissa eli muuta kotiutumisvaatetta en tarvinnut). Ja herkkuja: Mehua, sipsejä, suklaata sekä xylitol-purukumia... Nyt kun kotiuduin ajattelin lisätä vielä päälyvaatteet kotiutumista ajatellen, kun nythän en taas voi tietää millainen seuraava lähtö tulee olemaan, jos vaikka huomenna alan synnyttää ja vaatteet menevät sitten matkalla verisiksi ja ties mihin.

Vauvan kassilla ei ole vielä kiirettä, jos pääsen viikolle 35 synnyttämättä niin pakkaan sen valmiiksi, jos en niin sitten pakkaan sen keskola-aikana... Sinne tarvitaan ainoastaan kotiutumisvaatteet ja vaippa (tuota vaippaa ei muuten tarvitsisi, mutta kun minä aion jo kotimatkalle laittaa kestovaipan). Sairaalasta, ainakin TAYS:sta on jo ainakin kahdeksan vuotta saanut synnytettyään "liberokassin", joka sisältää tuotenäytteitä, mm. liivinsuojuksia (kannattaa siis pakata mukaan vain jos aikoo käyttää kestosuojia), kosteuspyyhkeitä, voiteita, kertakäyttövaippoja ja kertakäyttöisiä hoitoalustoja.

Ja kaikille vinkiksi, jos äkkilähtö tulee niin pakollinen sairaalaanotettava on ainoastaan NEUVOLAKORTTI, kaiken muun voi sitten tuottaa miehellä perässä. Tosin silloin saattaa saada vähän sitä sun tätä ja jotain sinne päin mitä on pyytänyt. Nimim: kokemusta löytyy...
 
no mä tossa pakkailin omaa sairaalakassia paripäivää sitten.. laitoin sinne:

- hygienia tarvikkeet
- omat sukat ja alushousut
- pillimehuja
- hiusharjan ja ponnareita
- ristikkolehti ja kynä
- lakuja ja luumuja
- kotiinlähtö vaatteet

oiskohan sitten ollu vielä jotain.. en muista näin äkkiseltään.

vauvalle laitoin kotiutumisvaatteet.. [:D]
 
Joo aika samat mulla kans siis kasassa paitsi en kyllä noita lakuja ja luumuja laita kun en kertakaikkiaan voi niitä käsittää, jos niillä viitataan ohjeissa mahan kovuuteen ja sen asian auttamiseen niin tuntuu silti hassulta että taysin kahden päivän sisälläpitoajan rupeisi mussuttaan lakua.. ja sit kun syön niin paljon magnesiumia nykyään niin tuskin tuota ongelmaa tulee [:D]

Tuo oli rock^peijpe hyvä tuo hiuslenkit, tai naurattaa siks kun mä pakkailin ja sit tarkistelin pakkauksia niin näköjään olen ottanut ongelmakseni sen että hiukset varmasti on pois naamalta.. löysin nimittäin äkkiseltään seitsemän hiuslenkkiä ja kaksi hiuspantaa pakkausten seasta [:D][:D][:D] No mut hei, mikään ei oo kamalampaa kuin hiukset (ja jos ne on vielä likaiset!!) naamalla [:D]
 
Pitäis varmaan ruveta miettimään sen kassin sisältöö muutenkin kun vaan sen verran et tietää minkä bodyn haluun natiaiselle päälle kun kotiin lähdetään [:D][:D] Ja minkä kevythaalarin haluun mukaan, muksulle... Tietty jos on 30 raatii pakkasta ni otetaan se kunnon toppapuku, mutta sitten taas toisaalta, jos pääsee valmiiks lämpöseen autoon, tarviiko välttämättä sitä TOPPApukua? Riittäiskö pelkkä paksumpi kevythaalari tumppuineen ja pipoineen ja vaatekerroksineen, ja vaikka viltti sit siihen päälle kaukaloon. Matkaan menee kuitenki talvella ainakin tunti, ni onko se toppis sit jo liikaa...

Ja oiskohan aika alkaa miettiin et mitä sinne tahtoo ja tarvii itelle ja isännälle, eikä vaan muksulle [;)][:D] Tietty kamera ja puhelin ja laturit ja omat hygienia-jutut, kortti on aina veskassa, että kunhan sen muistaa ottaa mukaan... Pitänee kirjottaa se lista itellekin jo valmiiks, ni sit vaik tulis lähtö yllätyksenä ni vois Ehkä saada ne oleellisimmat mukaan [:)] Mä kun kans haluun varsinkin ne omat pesuaineet mukaan, iho reagoi melko herkästi liian voimakkaisiin juttuihin, varsinkin pää alkaa hilseileen ihan heti "väärästä" shampoosta...
Hmmmmm..... Tätä täytyy siis oikeesti alkaa harkitsemaan (jos ei muusta syystä ni saapahan sit ainakin pakata ja purkaa niitä kasseja kymmenen kertaa kun mieli muuttuukin et mitä sinne pitää ja haluu ottaa)[;)][:D][:D]
 
Puhelimen laturin saa lainattua sairaalasta ihmiset tuppaavat niitä sinne unohtelemaan - tässäkin nimim. kokemusta on... jätin nelosta synnyttämässä ollessani yhden laturin Tampereelle - ja noita sitten lainaavat tarvitseville (ainkin taysissa). Itse tällä kertaa kyllä pidin tarkasti lukua ettei sen kummemmin puhelimen kuin läppärin laturi unohtunut sairaalaan. Ja kuten tässäkin jo on tullut todistettua niin noita sairaalareissuja voi tulla eteen hieman yllättäenkin - tosin toivon, että muiden ei siellä tarvitsisi lojua viikko kaupalla vaan kaikki saisivat mennä suoraan synnyttämään.
 
Mä haluan pakata lähinnä sen takia kassin itselle ja vauvalle jo nyt valmiiksi, että haluan todella ITSE pakata ne jutut. Tiedän, että jos joudun sairaalaan yllättäen, niin mies varmasti yrittäisi parhaansa mukaan tuoda mitä pyydän, mutta... ei se kuitenkaan ymmärrä/löydä kaikkea mitä olen tarkoittanut jne. Paljon kivempi, että nuo kassit on valmiina ja tarpeen mukaan mies voi sitten vaikka tuoda ne valmiit kassit sinne sairaalaan jos niin yllättäen lähtö tulisi.

Kun sillon pari viikkoa sitten jouduin suoraan terveyskeskuksesta sairaalaan, iski suorastaan paniikki: kaikki on kesken kotona, en ole pakannut mitään jne. Pelkäsin silloin todella, että joudun jäämään sinne loppuajaksi. Jo silloin päätin, että laitan kassit valmiiksi jos pääsen kotiin. On mukavampi olo itsellä sitten siellä sairaalassa. Mies voi sitä ajankuluviihdettä sitten tuoda mulle perästä päin.

Vauvan kassiin pakkasin: äp:sen 50 cm body + potkarit, villavälihaalari, kypärämyssy + hattu, tumput, villasukat, toppapuku. Jos on kova pakkanen, puen varmaan nuo kaikki vauvalle päälle ensin ja autossa sitten otan tumppua ja myssyä pois ja avaan haalaria. Jos on lämpimämpi keli, en laita välihaalaria ollenkaan. En usko, että pikkuiselle liian kuuma ehtii automatkassa (max 30 min) tulla jos avaan vähän noita toppauksia.
 
Takaisin
Top