Sairaalakassi

Mä en vielä osais pakata kassia, joten jos lähtö tule nyt, niin miehen armoilla ollaan [:D] Onneks mulla on omituinen kyky paikallistaa tavarat muistista (paitsi huulirasva on AINA hukassa, kaikki ne kymmenen siis), eli osaisin hyvin tarkkaan selostaa miehelle minkä kaapin minkä hyllyllä on mikäkin purnukka. Eikä toi mies ole ollenkaan niin toivoton, aika hyvin on tähänkin mennessä osannut tuoda tarvittavia asioita. Listan kyllä kirjoitan valmiiksi jääkaapin oveen. Noista eväistä en tiedä, jos jotain tarvii tai haluaa, niin saa sitä sitten periltäkin. Muutenkin yritän aika vähän ottaa mitään mukaan, oon niin low maintenance [:)] ja sairaalasta tosiaan saa yhtä jos toista tarvittaessa.

Mutta vauvan kassihan on sitten ihan eri asia ja se onkin valmiina turvakaukalossa [:D]
 
Minulla taas vauvan kassin kanssa on mielessä se, että jos nyt syntyisi niin varmasti ehdin sitten pakkailla kotona vauvan ollessa keskolassa- eli siksi aion sen pakata vasta 34+, jolloin on jo hyvin mahdollista, että pääsemme yhtä aikaa kotiutumaan. Lisäksi 50-senttiset vaatteet ovat edelleen lainassa naapurissa, jonne ne vein heidän vauvansa synnyttyä ennenaikaisena (tosin rv36+), eli odottelen niitä... Äp-vaatteet jäivät vielä pesemättä, mutta teen sen, jahka viikon 34 täytyttyä uskallan taas vähän puuhailla... Haalarin ehdin juuri ennen sairaalareissua hommata huutonetistä, joten se on valmiina. Turvakaukalo vintissä... ja pienet vaipat ehdin ennen sairaalaan joutumista lajitella ja pestä samoin kuin harsot.

Automatkaa ajatellen kannattaa tosiaan suosiolla jättää joko välihaalari tai toppis pois vauvalta, jos kotiutumispäivänä on kova pakkanen niin kannattaa tehdä kuten me olemme aina toimineet, mies on lähtenyt hiukan aiemmin ulos ja lämmittänyt auton, minä olen odotellut vauvan kanssa sairaalalla ja mies sitten noutanut meidät suoraan pääovelta kyytiin. Ja kannattaa muistaa, että vastasyntynyt ei voi säädellä ruumiinlämpöään samoin kuin isommat ihmiset, joten jos vauvalla on kuuma niin olo voi olla tosi tukala.
 
juu mulla on ainaki pakko olla hiuslenkkejä mukana koska mulla on sen verta pitkät hiukset että ällöö jos ne on silmillä tai jotain muuta.. [:D]

mä en kyllä meinannu pakkaa miehelle mitään vaatteita mukaan koska sairaalasta ajaa vain 5-10minuuttii meille nii se voi sitten kotoo käyä vaatteita vaihtaa jos haluaa. [:)]

vauvalle pakkasin toppapuvunki ja sen alle sellasen fleece puvun.. voi olla ettei niin paljoo tartte kun on muutenki niin lyhyt matka sitten.
 
Mulla on noista miehen vaatteista ihan sama mielipide ollut.. ne tossut voin lykätä laukkuun mut en mä kyl sille mitään muuta ala pakkaan, vaikka meiltä sairaalaan onkin yli 30km. Eiköhän ne miehen vaatteet oo ihan ok mitä nyt heittää päälleen ja kun se kuitenkin käy kusettaan koiria välillä jne. Eli en niistä ota paineita [:)]
 
Juuri tuota minäkin Tättärä mietin ja tarkotin, et jos isäntä kotiin lähdettäessä lämmittää kaupungilla auton valmiiks minun ootellessa vauvelin kans sairaalalla, ni sittenhän se on helppo heittää esim viltti varulta siihen kaukalon päälle lisä-lämmikkeeks, ja sit se viltti on helpompi napata tarvittaessa pois matkalla. Meiltäkin tosiaan hyvällä talvikelillä ajaa tunnin kaupunkiin/sieltä kotiin, ni on se melko ikävä ensi-matka muksulle jos on kauheen kuuma. Vaikka toki voi aina pysähtyäkin vähentään vaatetta, toppista tms mutta helpoimman kautta yritän tätä asiaa ajatella [:)]

Enkä mäkään kyllä ole aatellu miehelle sen enempää mitään mukaan kerätä, ehkä jotain ajan kulua jos homma menee oikeen pitemmän kautta. Mitä se ajankulu sit ois, se pitää vielä miettiä, kun hällä on lukihäiriö ni ei mitään lehtiä voi, mut jos sitä vaikka sais PS-portablen siskonsa muksuilta lainaan. Ja kyllä tääkin on sen verran omatoiminen mies että osaa kyl tarvittaessa lähtee hommaamaan itelleen ruokaa tms, ja asuuhan hällä sukulaisia melko likellä sairaalaa [:)][;)][:D]
 
Mä kyllä ajattelin ottaa toppiksen, mutta en villapukua tms. sit kuitenkaan sinne alle.Ei meilläkään ole kuin vartin matka autolla, mutta onpahan sitten varauduttu. 
 
Mua ei ole koskaan auto jättänyt pakkasella tienvarteen, mutta ehkä se johtuukin siitä, että mulla on aina ollut kunnon vanhat kotterot, eikä mitään uusia rakettiteknisiä ihmeitä, joille kukaan ei edes osaa tehdä mitään, jos ne sitten laukeaa. Viime talvenakin juuri niitä uusia autoja oli hyytyneenä tuolla teiden varsilla... Siltikään en luota autoon sitten pätkääkään, jos on kova pakkanen.

Minä siis ainakin aion pakkaskelillä ottaa vauvalle kotiinlähtövaatteiksi villapuvun ja äitiyspakkausken vanupuvun, mutta myös autoon varalle toppapuvun ihan vain siltä varalta, että jos auto hyytyy, niin pakkanen on sisällä autossa viidessä minuutissa, vaikka olisi kuinka etukäteen lämmitetty. Itsekään en koskaan talvella lähde autoon ilman talvivaatteita, joissa voisin tarjeta myös ulkosalla, sillä niinhän se menee, että juuri silloin sattuu ja tapahtuu, kun juuri on huonoin mahdollinen hetki.
 
Vitsi, te ootte kyllä ajoissa... [:)] En mä oo kyllä vielä mitenkään osannu ajatella koko sairaalakassia, kun oon vielä töissäkin. ONNEKS sain tämän päivän lomapäiväksi, niin ei tarvi enää ku ens ma, ti ja ke olla töissä! Jos mulla nyt tulis lähtö sairaalaan, niin kyllä täysin olisin miehen armoilla, joka ei taatusti löytäis ensimmäistäkään tavaraa täältä kämpästä, kun me siis muutettiin sillon 1.10. ja vieläkin on laatikoita purkamatta pitkin huushollia. Mä en vaan kertakaikkiaan oo pystyny enää töitten jälkeen alkamaan mihinkään tavaroitten purkamiseen... Ja siis vauvankin kamat on vielä ihan missä sattuu ja äp:n vaatteet on pesemättä eikä sitä pinnistäkään oo vielä haettu, kun ei se mahdu tänne tavaroitten keskelle vielä ja turvakaukalokin on vielä kaverin kellarissa, samoin ne vaunut... Huhhuh, mitenhän tässä taas selviää..?? [8|]

Totisesti toivon, että tää vauva jaksaa oottaa sinne lasketun päivän paikkeille, koska ennen sitä tää äiti ei kyllä ehdi valmiiks!!
 
Sairaalakassi joo pitäis pakata[:)]. Vauvan kassi on pakattu ja oma on vielä ajatus asteella. Kaikki omaan laukkuun tarvikkeet kyllä löytyy kotoa ei olis kun laittaa laukkuun joskus ei vaan saa aikaiseksi. Mies muistuttaa mua säännöllisesti kassista[:)] Olisiko paniikkia ilmassa[;)]

Mulla oli ainakin vaikea ajatella mitä vauvan kassiin mukaan ja miten paljon vaatteita?! Auto on lämmin ja matkaa ei ole kauheasti kotiin.
Sain laitettua: potkupuvun,bodyn,toppahaalarin,kypärämyssyn,hatun,sisäsukat- ja villasukat. Mitä vielä? turvakaukalo on valmiina.

 
Pajunkissa olet ihan oikeassa tuossa, että koskaan ei voi tietää, milloin se auto päättää levitä, eli hyvä olla varalle ne lämpimät mukana vauvallekin ja itsellä kunnon talvivaatteet... Minä pidän talvisin aina mskuupussin varalla autossa mukana, sinne kun vauvan tarvittaessa sitten laittaa niin kyllä pysyy riittävän lämpöisenä... Tai hätätilanteessahan tuon laittaisi vaikka oman takkinsa alle, missä varmasti on lämpimin paikka.
 
Sain etukäteis synttärilajaksi teutonian hoitolaukun johon innoissani pakkasin jo vauvelin palautumislaukun [:)][:D] ..sitten laadin jo listan mitä omaan sairaalakassiin tulee ja toilettilaukun sain jo pakattua siihenkin [:D]

..Pikkuhiljaa... [:D]
 
Pitäishän se kassi pakata, mutta en ole uskoltanut..
Olen ihan varma että jos pakkauksen suoritan, niin joudun jäämään loppu ajaksi sairaalaan tarkkailuun :/
Mitä lie taikauskon tynkää tässä mun ajatusmaailmassa.

Olen kylläkin miehelle kirjoittanut listan hoitopöydälle mitä kaikkee hänen pitäisi tuoda mulle / meille sairaalaan jos sinne jään, tai tulee äkkilähtö.
 
Rascal: Minulla tuo kassin pakkaaminen toimi viime raskaudessa hyvänä sairaalaan joutumisen ehkäisijänä. KOLMESSA raskaudessa jouduin sairaalaan siten, että en ollut tajunnut tai ehtinyt kassia valmiiksi pakata ja viimeksi sitten päätin kerrankin pakata sen ajoissa eli rv23... Ennen ensimmäistä kontrollia ja kun se oli valmiina niin reissu tuli sitten vasta rv37. Tällä kertaa en sitten taas tajunnut pakkailla tarpeeksi ajoissa, vaikka kaivoin kassin esiin jo rv25 ja muutamia tavaroita sinne laittelin. Mutta kun se ei valmiiksi pakattuna ollut niin se sairaalareissuhan tuossa sitten tuli - onneksi kuitenkin tällä kertaa oli niin, että ehdin käydä kotona pakkaamassa kassin valmiiksi lähetteen saatuani ja sain sen valmiiksi pakattua. Muuten olisi taas oltu miehen armoilla ja tuo on tosiaan tuonut joskus ihan mitä sattuu.

Kerrotaanpa esimerkkitapaus, kun minä aikanaan jouduin ykskaks yllättäen synnyttämään meidän pikkukeskosen ja mukana oli ainoastaan kännykkä, rahapussi ja neuvolakortti vaatteet ehtivät ambulanssimatkalla tuhriutua vereen ja ties mihin eritteisiin ja miehellä sitten tuotatin kotiutumisvaatteita, kun tämä tuli minua hakemaan... No tuo toi kyllä paidan, sukat, alusvaatteet... mutta päällyshousut jäivät matkasta ja mukana oli ainoastaan sellaiset ihanat reikäiset miestenkalsarit, jotka olin siinä raskaudessa juuri ehtinyt hänen kaapistaan pölliä. Siinä sitten sairaalassa ihmeteltiin, mitä tehdä, kun ei oikein napannut niillä pöksyillä kävellä ulos sairaalasta, jotta eivät heti kuskaisi jonnekin toiseen sairaalaan piipaa-autolla. Onneksi kaupat olivat auki, ja sai laitettua isännän sitten hakemaan minulle jotkut vähän siedettävämmän näköiset housut... muuten olisi kai pitänyt jäädä joulun yli sairaalaan (kotiuduin aaton aattona). Eli parempi olla ajoissa kuin myöhässä pakkaamassa ja kuten todistettua on, täällä on ainakin pari, jotka ovat jo kassia tarvinneet...
 
^[:D] joo, voin hyvin kuvitella tuon tilanteen. Eipä ole siinä vaiheessa tainnut paljoa naurattaa. Kuulostaa vaan aika huvittavalta tilanteelta jälkeenpäin. Eipä siitä tosiaan taida haittaa olla, että ajoissa pakkailee...
 
Ei minulla ihan ole vielä pakattu- törmäsin ongelmiin. Teillä tuntuu olevan älytön määrä tavaroita. Menettekö sairaalaan jumppakasseilla tai matkalaukkujen kans?  Yritin saada mahtumaan kaikki tavalliseen matkakassiin, mutta ei sinne kaikki mahtuu  (minun,mieheni ja vaavin vaateet- kaikki lähtee kun on haikarapesään menossa). Seuraava olisi matkalaukku, mutta tuntuu hölmöltä mennää synnytämään matkalaukku mukana. Mites teillä?
 
No mä en oo saanut pakattua vielä myöskään kun vauvan kotiutumisvaattet, oma kassi vielä mietinnän alla. Hygieniatarvikkeet molemmille, kun perhehuone yritetään saada, jotain vaatetta itselle kotiutumiseen ja miehelle ehkä vaihtopaita tms. katselin netistä mitä suositellaan ottamaan mukaan ja tulikin just mieleen,että matkalaukunkanssako sitä pitää synnärille mennä... [8D]
Otan vähän eväitä, kameran, vauvakirjan ja omat kotiutumisvaatteet ja ehkä vähän ajanvietteeksi pari kirjaa. Ne mitä suositeltiin netissä tyynyjä myöden jätän kyllä kotia... JOS nyt tulee paha tilanne, niin mun sisko voi kyllä tuoda lisää roinaa [;)]
 
Juu, mä kans oon alottanu tavaroiden kasaamisen ja kuvittelin niitten mahtuvan semmoseen suureen reppuun... No vielä puuttuu pieni osa kamoista, eikä ne jo kerätyt kamat nytkään mahdu sinne reppuun. Mä kans mietin, että matkalaukkuko tässä pitää ottaa... [:D][:D][:D]

No aattelin sit karsia noita ajanvietejuttuja, eli pakkasin vaan yhen kirjan. Kyllä sit joku voi tuoda mulle jonku kirjan tai käydä jostain kioskilta hakemassa ristisanatehtäviä... CD:itä en kans aatellu kantaa, kun otan ipodin, vie paljon vähemmän tilaa. Samoin sitä naposteltavaa voi sit joku tuoda, ei kai sitä sairaalassa nälkään kuole...[8|]

Miehelle en kyllä aatellu mitään vaatteita ottaa, käyköön sit kotoa hakemassa jossain välissä, jos jotain tarttee... vaikka mulla oli kyllä ajatuksena, että perhehuoneessa oltais (jos sellanen saadaan). En tiijä...

Vauvan kotiutumisvaatteet ajattelin nyt siirtää repusta tuohon turvakaukaloon, kun se pitää kuitenki erikseen kantaa, ja jos näin teen, niin isännän oloasu kyllä mahtuu vielä sinne reppuun. Sit ei puutu enää muuta ku imetysliivit (joita mulla siis ei vielä oo olemassakaan) ja liivinsuojukset.
 
TAYSissa ei noita perhehuoneita ole, joten mukaan sairaalaan lähtiessä tulee vaan mun tavarat. Eli siis ei paljoa, mahtuu hyvin yhteen kassiin. Sairaalasta toivovatkin, ettei hirveästi olisi tavaraa mukana. Vauvan kamat on pakattu turvakaukaloon niin mies on sitten hyvä ja ottaa vaan sen kaukalon kainaloonsa, kun tulee meitä hakemaan.

Muutamia tavaroita ajattelin tällä viikolla laittaa tuosta omasta kassista kasaan. Ei tässä nyt mitään kiirettä ole... Mähän edistyn [:)] On niin ihanaa tämä raskaus-zen, mitä Pajunkissakin on hehkuttanut. Vaikka olis kassi pakkaamatta ku lähtö tulee, ni olisin todennäkösesti siitäkin vaan että aivan sama. On tässä nyt tärkeämpääkin [;)]
 
Mullakin on oma kassi vielä pakkaamatta. Suunnitellut olen sitä kyllä ja toivoisin, että saan itsestäni irti pakata sen pian. Meilläkin sitä kamaa tulee aika paljon kun perhehuoneeseen tähdätään (Haikaranpesään) ja täytyy sitten miehenkin juttuja ottaa. Haluan, että sillä on myös mahdollisimman hyvä olla siellä. Mua kun vähän jännittää, että miten sen epilepsia käyttäytyy synnytyksessä jne. Stressi kun pahentaa oireita. Tällä viikolla on eka synnytysvalmennus, joten ehkä sen jälkeen saan kassin pakattua kun on asioihin tutustunut synnärillä... 
 
Mä tulin tuolta tammikuisista huhuilemaan, kun huomasin että meillä on Meemi laskettu aika tosi lähekkäin ja ollaan molemmat menossa Haikaranpesään. Meillä ei oo vielä synnytysvalmennukset alkanut. Ootteko te käynyt niissä teemaryhmissä? Mäkään en oo saanut vielä aikaiseksi pakata sairaalakassia.
 
Takaisin
Top