Sairaalakassi

Meillä kissa nukkuu muissakin paikoissa, kun sängyssä. Hänellä on nyt yksi nukkumapaikka vaatekaapin päällä. Saa nähdä miten kissan ja vauvan kanssa sujuu. Ei täälläkään kissaa voi kokonaan häätää makkarista. Ei mahdu sänkyyn kuitenkaan enää, jos vauvakin nukkuu siellä. Vauvan hajuja kannattaisi kuulemma tuoda kotiin jo ennen vauvan kotiutumista. Kissa on enemmän miehen kissa, kun mies hänet on hankkinut. Niin on miehen perään kuin mun.
 
Mä olen tähän mennessä tarvinnut sairaalakassista pesuaineita, hiusharjaa, laturia ja huulirasvaa. Ja karkkia :wink Yks minkä huomasin tarvitsevani on iso juomapullo. Täällä on vain tavallisia juomalaseja, ja on tosi rasittavaa rampata täyttämässä sitä vesihanan alla. Mies onneksi toi mulle kotoa tuon 7,5dl pullon joka kestää vähän pidempään. :)
 
Komppaan Terkkua, varsinkin sektion jälkeen ku liikerata on rajotettu ni juomapullo ois ollu pop! Eikä vasn pilli lasissa...

Mä pelkäsin esikon aikaan perhepetiä kans hulluna. Tosin parikuisen kanssa siihen meni itsestään. Tuttu äiti silloin sanoi et jos pelkään rusentavani vauvan, niin miksen nosta sitä imetyksen jälkeen meidän päiden väliin.
Hän kapaloi mukulan pienen tyynyn päälle niin sai hyvin nostettua. Unipesää suosittelen mäkin ja se tyynyjen väliin. Siihen nostaa vauvan nukkumaan ni on suojassa.

Nyt kun en enää pelkää perhepetiä ni se on mulle luontevin. Saan nukkua (toki yhdessä jumiasennossa) eikä tartte näiden kipujen kanssa nousta ottamaan vauvaa mistään. Meillä huolta aiheuttaa myös esikoinen samassa pedissä (tulee siis yöllä sängystään) jolta vauvaa pitää suojata...
Toki meidän sänky on ihan tarkoituksella 180 cm :D
 
Käyttääkö joku yöllä unipussia tai kapaloa vauvalla ? Vai ihan normaalia pyjama ja peittoa ? Olen miettinyt pitäiskö ostaa sellainen unipussi vielä vauvalle.
 
Minä ostin nyt unipusseja käytettynä useemman kerralla. Esikoisellakin meinasin käyttää mutta en saanu aikaseks hankittua. Että saas nähdä tykkääkö tää nukkua sellasessa.
 
Mä ostin esikoiselle. Kerran yritin käyttää ja laps huus ku syötävä, se oli sille liian kuuma :) ja vapautta riistävä... eli päivällä body ja housut (plus villapuku täs viileässä talossa ja yöllä yökkäri ts kokopotkupuku ja mun viekussa.
Esikoinen potki aina peitotkin pois :)
 
Jadeiitti, minkäkokoisia vauvan vaatteita olet nyt käyttänyt ? Onko 56 cm liian isoja vastasyntyneelle ? Kaikki kokopotkupuvut meillä 56 cm ja vauva todennäköisesti aika pieni, kun itse olen ollut 47 cm ja mies 50 cm syntyessään.
 
Käyttääkö joku yöllä unipussia tai kapaloa vauvalla ? Vai ihan normaalia pyjama ja peittoa ? Olen miettinyt pitäiskö ostaa sellainen unipussi vielä vauvalle.
Meillä on edellisellä lapsella käytetty lähes syntymästä asti unipussia ja on edelleen käytössä. Pitää varmaan kesällä opettaa pois siitä pussista. Vauvallekin tarkoitus ottaa unipussit käyttöön :)
 
Maria se riippuu niin lapsesta. Esikoinen oli 3485g ja 48,5 cm syntyessään ja hänelle 50 cm oli liian isoja sen ekan-tokan viikon. Silloin oisin kaivannu 44 bodyja. Jalat tosin oli pitkät, että 50 housut kävi.
Nyt 3340 g ja 50 cm pitkillä jaloilla ja käsillä niin 4-5pv iässä ei 50 mahdu. Käytän nyt 56 ja ihan kohta saa laittaa 62 päälle. Eli hirmu yksilöllistä.

Vielä kun vaatteiden koot vaihtelee senttimerkinnästä huolimatta, niin esikon aikaan jo opettelin, et otin sopivan kokoisen bodyn/housut ja vertasin muita vaatteita niihin. Tyyliin pieni/sopiva/iso :)

Ja täs alussahan kasvu on huimaa, mutta on se silti ikävää kun ekat 5pv vauva hukkuu kaikkiin vaatteisiin. Vaikka kestääkin lyhyen aikaa... Tai nyt kun hiat ja lahkeet kinnaa...
 
... Nyt olin siis varautunut ihan muutamalla 44koon housuilla/bodyllä ja sitte muutamilla 50 cm ja sitte siitä ylöspäin. Kun ei voi tietää ennalta!

Sain nuo ihan pienet vaatteet lainaksi kälyltäni, jolle syntyi kaksoset. Heillä ne olivat alkuun tarpeen. Meillä en es yrittänyt niitä päälle :D

Todella vaikea on myös löytää tumpullisia bodyjä. Tämä hyväkäs kun saa sukat pois käsistään heti. Vauvat siis raapivat itseään ilman tumppuja. Eikä kynsiä voi leikata kahteen viikkoon. On ihan idioottia, ettei pienimmissä vaatteissa ole aina tumppuja/sukkaosaa kiinni!!
 
Samaa mieltä noista bodien tumppuosista, sellaisia pitäis olla paljon enemmän tarjolla! Nyt ainoat jotka oon löytänyt, on Name it:ltä...
 
Meillä esikoinen raapi itseään, mutta toinen ei raapinut. Toisella en myöskään halunnut käyttää tumppuja, kun koin sen rajoittamisena. En myöskään halunnut estää vauvan luontaista käsillä hamuamista imettäessä. Muistelen,että tämä on vauvan keino lisätä maidon herumista.
 
Tumpullisia bodeja löytyy myös tutalta ja oisko ollu myös ihan lotalta ja lassiltakin..ei kylläkään kaikissa malleissa..ja yleensä ne on vaan niissä pienimmissä koossa..
 
Meillä nuorimmainen käytti Tutan ohuita puuvillaisia unipusseja joissa oli pitkät hihat alla oli sit unihaalari jos lämpöä kaipasi enemmän. Paksut unipussit ei ollut meidän tarpeisiin sopivia.
 
Meillä on nimenomaan niitä paksuja ja niiden alla kesällä body ja muuna aikana ohut unihaalari.
 
Mun oli pakko leikata nuoremmalta kynnet jo 4pv:n iässä. Raapi siis niillä itteään, mut tumput ei ollu vaihtoehto. Niitä tummpuja käytettii siis siihen 4pv:n ikään ja sai aikaan tytölle heti yhteen sormeen tulehduksen (kynsvalli). Ihan terkallekin näytin ja sanoin et leikattava on ja ei se pannu yhtää vastaankaan. Neuovlan täti sattu siis tuona samana päivänä meil käymään painon tarkastamassa, ku se oli ollu meiän kotiin pääsyn ehto.
 
Mietin myös tuota päällepistettävää yöksi. Meillä olisi hyvin kevyesti topattu hihallinen unipussi, mutta riittääkö pelkkä body sinne alle on toinen juttu. Ajattelin alkuun nukuttaa vauvan äitiyslaatikossa sängyn vieressä. (Kun meillä se 110+cm kapea sänky kahdelle ja en uskalla perhepetiä ajatellakaan.)

Äitiyslaatikon saisi lähelle ja vielä niin, että pystyisi kurkata vauvaa (Lue: Hulluna kyyläämään, että onko se hengissä vielä :hilarious:, n. 1,5 minuutin välein :joyful:) ja nostettua viereenkin ilman, että joutuu itse jumpata kovasti.

Mutta siis kun laatikko on lattian tuntumassa (meillä kylmä) niin riittäisikö ^^varustus... Tai sitten onko kukaan käyttänyt villaista yksiosaista kapaloa? semmosen voisin sujauttaa myös johonkin väliin..

Hankalaa jo valmiiksi, sillä me nukumme aina ikkuna auki (ja minä sen vieressä puoliksi peiton alla =D), vaikka ulkona olisi -20*. Nyt ei auta kun laittaa luukut visusti kiinni...:grumpy::grumpy:
 
Toi ikkuna voi olla vauvalle pahin vedon takia...

Mutta villasta ekan viikon ja sitte vauvan tarpeen mukaa. Niskasta kokeilla et onko viileä, lämmin , hikinen yms.
 
Jep, täytyy vähän kattella millä pärjää päivällä/aluksi ja mennä sen mukaan. Ja ei todellakaan nukuta sitten enää ikkuna auki kun vauva tulee :joyful:.
 
Takaisin
Top