Sairaalakassi :)

Eli siis olenko syömättä tai jään osastolle? Kummallista, jos ei ole otettu sellaista mahdollisuutta huomioon, ku yksinäinen äiti... :confused004
Siis, jos nyt oletetaan, että pääsen hotelliin ja vuorossa on nihkeätä väkeä :laughing002
 
Löysin ohjeista: " Toiveena on, että vauvaa ei oteta mukaan ravintolaan, vaan äiti ja isä/tukihenkilö ruokailevat erikseen ja toinen jää hoitamaan vauvaa. Tarkoituksena on suojata lasta mahdollisilta yleisissä tiloissa olevilta mikrobeilta."
 
No onpas kummallista, ettei vauvaa saa ottaa ruokailutilanteeseen mukaan.. :eek: onko siellä perusteltu sitä mitenkään, miksi vauvaa ei saa viedä sinne ruokalaan..?
 
Vaatteista on seuraavasti: Hotellissa käytetään omia vaatteita sekä äidillä, että lapsella. Tarvittaessa saat sairaalan vaatteita tai lakanoita hoitajalta.
 
Vain tuo mikrobihomma. Sitähän ei tuossa suoraan kielletä, mutta kehoitetaan olemaan viemättä. Tämähän on myös ihan tavallinen hotelli, jossa on bisness- ihmisiä, turisteja yms.
 
On siinä potilashotellissa varmasti omat hyvät puolensa, mutta kyllä jotkut jutut tietysti vähän arveluttaa.
Omia vaatteita sais olla vaikka kuinka mukana, jos jälkivuodosta johtuen vaatteet sotkeentuu jatkuvasti.. Sitten jotenkin tuntuu tosi tönköltä, että vauvan pitäis majailla pelkästään siellä huoneessa. Ja jos henkilökuntakin vaikuttaa sen verran nihkeeltä, ettei välttämättä ota vauvaa kovin mielellään siksi aikaa hoidettavaksi, että yksin oleva äiti pääsisi syömään.
 
Luulis että aamupalat yms. saa tilattua huoneeseen siinä tapauksessa et jos on siellä yksin? :)
 
Mä ainakin sain neuvolan sijaisen puheesta semmosen käsityksen, että kaikki ruokailut tapahtuu siellä ruokalassa seisovasta pöydästä..
 
Tiedä sitä. Tämähän on vissiin tarkoitettu nimenomaan korvaamaan perhehuoneiden puutteet. Meille oli ihan loistoratkaisu, kun mieskin on lomalla:).
 
Mun tutulle sanottiin, että se avattiin tilan puutteen vuoksi, ku osastolla alkoi olemaan ahdasta :confused2
Ja kyllä toi oma rauha houkuttelisi, mutta olin niin asennoitunut olemaan siinä sairaalkaavussa.. Pitäisikö siis pakata lisääkin vaatteita mukaan, ku on vaan noi kotiutumisrytkyt kassissa.. :confused005

Googletin ja löysin selostuksen, jossa kiteytyy niin perhehuone, ku tilanahtaus :D

"Uusi toiminta on otettu käyttöön, jotta sairaala voi tarjota enemmän perhehuoneita ja rauhallisia hetkiä uuden perheenjäsenen syntyessä. Näin voidaan välttyä myös yllättävissä ruuhkatilanteissa tilanahtaudelta. Jo ensimmäisinä päivinä hotelli oli mieleinen vaihtoehto usealle perheelle."
 
Mullaon ollut sama imetyspaita ja olohousut koko täällä olo ajan. Lisäksi on toinen paita ja housut kotiutumista varten. Yhdet imetysliivit ja liivinsuojuksia. Minä taas en henkilökohtaisesti pitänyt yhtään niistä sairaalavaatteista :p.
 
Mä oon kans niin kahden vaiheilla, että pitäiskö sinne kassiin tunkee lisää omia vaatteita.. Hotellin puolella olis kuitenkin kiva käyttää niitä omia, mutta siitähän ei tiedä antaako kunto periks mennä sinne. TAYS:n puolella vissiin pitäisin ihan niitä sairaalan rytkyjä, vaikka ne aivan hirveitä onkin..
 
Mulla on just se syynä, kun siellä voi tulla niin helposti vuotoja ym. läpi ja ne sairaalavaatteet on niin helppo vaihtaa vaan uusiin, ku omat tietysti kertyy pyykkikassiin mukaan. Ja hotellissa tietenkin olisi mukava mennä omissa vaatteissa, jos siellä joutuu bisnesihmisten seassa kulkemaan :D
 
Mirabella: oon niin samaa mieltä!! Ne vuodot tulee niin herkästi ohi niistä sairaalan siteistä, varsinkin jos se vuoto on vähänkään runsaampaa, niinkun mulla oli viimeks.. Paremmin pysyy kurissa niillä tena ladyn megasiteillä..
 
Jos menette hotelliin niin suosittelen nappaamaan juuri niitä mega-jumbo-jätti-siteitä mukaan. Niitä hotellissa ei ole. Itse otin kassiin mukaan synnytyssalista:).
 
Tulen isääni kaappaan kaikkea mukaan varmuuden vuoksi. En kylläkään kumihanskoja, niinku isäni, mutta siteitä ainakin :laughing021
 
Takaisin
Top