Sairaalakassi :)

LilMinni: vauvalle on vaatteita sairaalan takaa myös hotellissa. Ollaan juuri nyt täällä.
 
Olisi todella kiva kuulla tuosta potilashotellista enemmänkin, kun itse on sitäkin alkanut harkitsemaan. En todellakaan pidä sairaaloista ja ajatus kahden hengen huoneesta sairaalassa ilman vauvan isää tuntuu ahdistavalta. Kun meille siitä kerrottiin taysin tutustumisella tosi vähän ja siellä sanottiin, että pitää olla omat vaatteet niin äidille kuin vauvallekin... Mitä siellä nyt sitten oikeasti on ja mitä pitää olla mukana, jos sinne haaveilee pääsevänsä? :)
 
Meille ei ole täällä puhuttu sanallakaan TAYS:sista, vaikka viikonloppusynnyttäjälle se on ainut mahdollisuus. VAS:iin oon siis menossa, jos viikolla synnytän. Toivon tosiaan, että pääsisin Vammalaan. On niin huippuporukkaa siellä ja mahdollisuus perhehuoneeseen on hyvä, koska synnyttäjiä ei yleensä oo ruuhkaksi asti. Sen tiedän, että TAYS:siin tarvii kuulemma ottaa omat sisäkengät, mutta muuta mulle ei sitten oo sanottukaan. :confused005
 
Taysissa on tutustuminen joka torstai klo 15.30, jonne voi mennä kuuntelemaan kätilön powerpointia. Tosin ei siellä hirveästi uutta infoa ainakaan meille tullut. Lähinnä milloin lähteä sairaalaan ja mitä mukaan (hygieniatarvikkeet, omat lääkkeet, sisätossut erityisesti tukihenkilölle, neuvolakortti) ja potilashotellista mainittiin, että sinne voi päästä, jos kaikki hyvin. Pikaisesti kertoi eri synnytyssaleista ja osastoista. Sitten katsottiin mistä kävellään sisään, kun ollaan menossa synnyttämään. Loppu info löytyneekin sitten taysin synnytyssivustolta...
 
Hillevi, sinuna soittaisin sinne ja tarkistaisin asian. Mun mies sanoi ymmärtäneen TAYS infotilaisuudessa, että sinne ei pääse koska minua ja vauvaa tarkkaillaan ja otetaan verikokeita noin 8 tunnin välein.
Mutta koska itse en muista asiaa niin tarkkaan kuunnelleeni, niin varmista toki asia, ettei vaan jää tälle puheasteelle, ja ois tosi kurja jos olenkin väärässä. Mutta osastolle me aiotaan jokatapauksessa jäädä.
 
Hetkinen miehelle tai siis tukihenkilölle tossut? Olin vallan unohtanut tukihenkilön jalat, kun ei meillä semmoisia ole ikinä tarvittu eli mies on ollut omilla kengillään.
:confused004
 
Meillä oli mukana minulle ja vauvalle omat vaatteet, mutta vauvalle on vaatteita kyllä hotellissakin. Hotellihuoneissa on hoitotasot, vaippoja, vanupuikkoja, harso ja libero-kassi. Äidille verkkohousuja ja siteitä. Jääkaapissa on äidille leipää, yoghurttia, mehua, hedelmiä yms. Mies saa keittää kahvia/teetä 20 sentillä. Äidille kuuluu kaikki ruoat hotellin buffetista, miehelle vain aamupala. Mies voi kuitenkin halutessaan maksaa ruoista erikseen ja syödä buffetista.

Kysykää jos jokin askarruttaa, voin yrittää vastata.
 
@sukki: tota justiin mietin ite, että onko siellä huoneissa äideille niitä "aivan ihania" verkkoalkkareita ja siteitä.. Ei tarvi ottaa koko varastoo sitten kotoo mukaan, jos vaikka pääsis itekkin sinne potilashotellin puolelle :)
 
Meillä ei ollut mitään erikoista mukana. Minulle oleskeluvaatteet, imetyspaita, liivit yms. Vauvalle oli kahdet erikokoiset kotiutumisvaatteet, joita olen käyttänyt. On tosiaan sairaalan vaatteet käytössä vauvalle jos niitä haluaa käyttää. Miehelle omat vaatteet ja kengät. Kätilöiltä saa rasvaa ja voiteita jos tarvitsee. Tulevat täällä apuun pyydettäessä tai jos meistä ei ole pitkään aikaan mitään kuulunut. Eivät siis tee kiertoja. Ruoka on aivan loistavaa verrattuna siihen yhteen sapuskaan, joka syötiin osastolla odotellessa.
 
Niin siellä vissiin sitten kyllä tarvii niitä imetysliivejä ja liivinsuojuksia? Tiedän sitten varailla niitä suojuksia enemmän mukaan, kun vaan yhden parin :)
 
Niitä kannattaa ottaa mukaan, jos maitoa lähtee heti tulemaan kunnolla. Meillä oli oma peitto vauvalle mukana. Se on ollut ihan kätevä.
 
Oijoi, sielläpä potilashotellissa on hyvät oltavat. Kävin ihan kateudesta vihreenä kattelemassa kuvia hotellista :)
 
Joo hyvä kyllä tietää vähän etukäteen, että mihin kannattaa varautua jos pääsis sinne itekkin vauvan kanssa :)
 
Kiitos Känkkis vastauksesta. Eipä sitä taida kuitenkaan voida varmuudella tietää, pääseekö sinne potilashotelliin vai ei. Ymmärtäähän sen, että jos yhtään on epäilyksiä, että vauva olis saanu infektion, niin sit on parasta jäädä osastolle tarkkailuun. Mietin vaan sitä, että voiko ne todeta synnytyksen jälkeen vauvan täysin terveeks ja sit pääsis kuitenkin sinne hotelliin, tai vaikka pääsis sinne yhden yön jälkeen, jos sairaalassa joutuu useemman viettämään. Noh nähtäväksi jää. Oon nyt kuitenkin pakannu kaikille yhden vaatekerran mukaan.

Ja kiva, kun @sukki oot ehtiny käydä ihan konkreettisia tietoja päivittämässä sieltä, kun ei mistään vielä kovin tarkkaa infoa löydä :)
 
Mun kaveri puhui, että siinä sen siskon kirjeessä sanottiin, että siellä hotellissa käydään jossain ruokalassa syömässä ja vauva jätetään siksi aikaa huoneeseen. Oliko näin ja kuinka kaukana se ruokala on, jos vauva alkaakin huutamaan heti, kun poistuu huoneesta ja ihan tyynen rauhallisesti vaan istuu ja syö? xD
 
Eihän tossa nyt oo mitään järkee, että vauva pitäis muka jättää huoneeseen siks aikaa, kun menee ite syömään.. :O
 
Niinpä sitä me päiviteltiinkin kaverin kanssa kun siinä kirjeessä niin sanottiin.
Toivottavasti @sukki osaa vastata miten käytännössä menee, kun ei mulla ainakaan se isä voi siellä olla, kun on noi kaks aiempaa lasta hoidettavana kotipuolessa :D
 
Joo täällä sama, ettei toi mies ehdi siellä aamusta iltaan oleen, kun meilläkin ennestään yks nassikka hoidettavana.. Jäädään odotteleen mitä @sukki kertoilee, että miten se käytännössä menee..
Tosin mulla särähti se jo tuolla neuvolassa korvaan, kun se sijainenkin sano, että isän tai äidin täytyy olla sillä aikaa vauvan kanssa, kun toinen käy syömässä. Mietin jo sillon, että eikö siellä voi käydä yhdessä syömässä ja kärrätä sitä vauvaa siinä sängyssä mukana..

edit: jos käytäntö on tosiaan se, ettei vauvaa saa/voi viedä sinne ruokalaan, niin sitten jään suosiolla TAYS:n puolelle, tai tilailen jotain noutoruokaa sinne hotlan puolelle.
 
Riippuu vuorossa olevasta kätilöstä tuo ruokailu. Jotkut sanovat, että heille voi jättää vauvan niin pääsimme yhdessä syömään. Toiset taas olettavat, että vuorotellaan ruokailussa. Yksin ei vauvaa jätetä, koska ruokailu on ensimmäisessä kerroksessa ja potilasjotellin kätilöosasto neljännessä.
 
Takaisin
Top