Sairaalakassi :o

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pringles-purkki ja pari energiajuomaa - checked. Minulla on tuollainen putkilomallinen urheilukassi, joka alkaa pikkuhiljaa tayttya... Kuitenkin sellainen tunne, etta ihan varmasti unohdan jotain sitten kun lahto tulee! Aargh...

Tuossa meitsin sairaalan tiedotteessa lukee, etta kynsilakkaa tai "hairitsevaa" meikkia ei saisi olla... Ymmarran toki, etta jossain leikkauksessa voidaan laittaa sormien paihin sellaiset jutut (en tieda nimea), joissa katsotaan pulssia, mutta enhan ma nyt mihinkaan leikkaukseen ole menossa vaan synnyttamaan! Vai onko joku ollut sormistansa kytkettyna johonkin laitteeseen normi-synnytyksen aikana?
Tuon meikin suhteen on varmaan se, etta jos joutuu hatasektioon niin nukutuksessa niiden tulee tarkkailla ihon ja huulten varia hapen puutteen(?) takia, jonka ainakin paksumpi meikki estaa...
Itse oon sita mielta ettei pieni ehostus haittaa :)
Ja lakat voin poistaa jos muistan (vaan tuskin se on ekana mielessa sitten kun roikkuu hampaillaan ovenkahvasta supistus-tuskissaan...)

Jänskä toi häiritsevä meikki.... Kynsilakan poisto kehoituksen ymmärrän paremmin. Erityistilanteessa saattaisi tarvita pulssioksimetria joka siis mittaa pulssia ja samalla hapettumista. Jos on kynsilakkaa saattaa laite mitata väärin... Ei siinä kyllä itse mitään ehostuksia tai niiden poistamisia ehtinyt alkaa miettimään kun esikoista lähdettiin mailmaan pyöräyttämään, että ehkä sitten parempi etukäteen! :)

Ainakaan tuossa tiedotteessa ei mainita mitaan alakerran sheivaamisesta. Ilmeisesti se ei ole tarpeen. Hieman hairitsevaa kun ei tieda tehdaanko se siella sairaalassa vai ei... Tai siis mieluummin tekisin sen itse kotona kuin antaisin jonkun muun tehda sen puolestani... :smiley-ashamed008

Joo'o, se on sitten sellainen homma, että tämä pakkaa sairaalalaukun valmiiksin loppuun kun pääsee huomenna kotio reissun päältä. Lauantaina supisteli ihan kivasti ja hiukan vihloi alavatsaa (jota ei siis ole vihlonnut aikaisemmin ainakaan näin kipeästi, että tuntuu et itku pääsee kun käy niin kipeää) ja sama homma jatkui sunnuntaina päivällä kun käytiin kauppakeskuksessa hiimailemassa. Koko yön olen tässä vähän väliä heräillyt kun on huono olla. :S Sairaalakassista tosiaan puuttuu naposteltavat ainakin ja omat kotiutumisvaatteet. Pitää äitiltä kysyä vielä turvakaukalon kunnosta ja varmaan pestä päällinen. Muuten varmaan kaikki suhteellisen tarpeellisen voi napata lennosta matkaan, kuten puhelimen, tabletin ja niiden larurit sekä kuulokkeet. :p

-elwwis&pieni pojan palleroinen rv 35+(maanantaina)5

Muuten btw, pitää tiistaina muistaa synnytysvalmennuksessa kätilöltä kysyä meidän synnytysaairaalan käytäntöä tuosta kynsilakka-hommasta. Mulle on joskus nimittäin laitettu korvanlehteen ruston kohdalle, sellainen piuha joka mittaa tuota happi ja pulssi juttua kun on ollut kynsilakkaa kynsissä. :D

Sairaalakassi hommat sain onneksi jo eilen alulleen, tällä hetkellä
omassa:
- vaatteita
- siteitä
aika köyhä alotus mut kumminki edistystä! :D

vauvan:
- vaatteet
- kaks vaippaa (varulta)
- viltti

Turvakaukalokin on jo valmiina oottamassa :)

Kinderbuenosuklaata, fazeria, pillimehuja... mm.. Ei maha kauaa uusimmat ostokset säilyä tuolla laukun pohjalla. :smiley-ashamed005

Pillimehut on pop. Taytyy hankkia itsekin. Ei vaadi edes jaakaappia. Oletan, ettei minun synnytyssairaalassa ole sellaisia hienouksia kuin jaakaappi. :)

Meillä synnytyssairaalassa on osastolla huone, jossa on jääkaappi ja siellä saa säilyttää omia eväitä ym. Ja mammoille sieltä kaapista kuulema saa käydä leipästä hakemassa milloin itsestä siltä tuntuu sekä mehua on myös tarjolla. Jos ei ole perhehuonetta, niin sitten miehellä pitää olla omat evästykset mukana tai käyvä kanttiinissa evästämässä. :P

Onhan tuolla laukun pohjalla muutamia herkkuja synnytyksen jälkeistä aikaa varten sitten, mm. se energiajuoma mitä en raskausaikana ole saanut juoda ja olen sitä himoinnut koko prkleen kesän. :D Miehelle vähän karkkia ja itselle salmiakkia, jotka taidan kyllä vaihtaa lakritsiin jos ehdin. Ja niin on mulla vielä kuivattuja luumuja, jos niillä jos ei muulla saisi vatsan toimimaan mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen.

Sitten valmiina on omat hygieniatarvikkeet, kuten hammasharja ja -tahna, shamppoo ja hiusharja. Imetysliivit ja -suojia (niitä ei kuulema sairaalasta saa, joten omat mukaan), ihana pehmoinen ja lämmin aamutakki sekä kotiin tulo vaatteet itselle ja vauvalle. Isimies saa turvakaukalon sitten tuoda kotiin lähtö päivänä. Toivottavasti vaan saadaan kyyti sairaalalta kotia sitten, kun ei ole omaa autoa...

elwwis&pieni pojan palleroinen rv 37+4<3.

Jee, sain vihdoin hommattua sen kassin, mistä tulee sairaalakassi! Ei tarvitse lähteä sairaalaan Prisman muovikassin kanssa! :cool05

Vaikka vielä ei kyllä tarvitsis tulla lähtöä, mies lähti vielä viikoksi reissuun ja tulee takaisin just kun mulla tulee 37+0 täyteen. Lisäks kolmesta mahdollisesta koiranhoitopaikasta kaks päättikin lähteä etelänmatkailemaan... kurja juttu meille, mutta ei tietty voi pitää koko maailmaa panttivankina raskausviikoilla 36-42 kun ei tiedä, milloin jotain tapahtuu. Toivottavasti ehtivät takaisin ajoissa!

Mää oon tässä harkinnut, että pitäisikö sitä katsastaa vielä kerran läpi sairaalakassin sisältö ja miettiä tarviinko edes kaikkea siellä sairaalassa mitä sinne oon tähän mennessä pakannut. Nimittäin jos nyt tuon kassin olen mukaan ottamassa, mikä tuossa pinniksen vieressä odottaa, on just sellainen jättimäisen kokoinen ja hävettää ehkä hiukan kun kaikki ajattelee, että tuo mamma on muuttamassa näköjään tänne... En tiiä, toisaalta tekisi mieli ottaa mukaan kaikki mitä on suunnitellutkin alunperin, kuten oman lämpimän ja pehmeän aamutakin osastolle (kun siellä on kuulema kylmä ja ilmastointi hurisee 24/7) ja miehelle vaihtovaatteet, jos se perhehuone saataisiin. Tuossa mietin, että mies kuitenkin käy todennäköisesti vielä töissä, että voi töitten jälkeen sitten käydä vaihtamassa vaatetta ja suihkussa kotonakin (kottoo ei oo hällä pitkä matka töihin). :D Kai se on katsottava vielä, onko järkee puolta elämätä sinne matkaan ottaa. :D

Itse otan sairaalaan lähtiessä vain kameran, peseytymistarvikkeet, rahapussin, kännykän ja laturin ja neuvolakortin. Sairaalan vaatteilla pärjää hyvin parit päivät. Imetysliivejä en aikonut ottaa ollenkaan...parissa päivässä ei maitoa juuri tule, ainankaan minulla, yli tarpeen. Sängyssä suurimmaksi osaksi kölltellessä sairaalavaatteet tuntuvat riittäville ja helpoille. Valmiiksi olen varannut vauvalle ja itselle kotiinlähtö vaatteet, jotka mies tuo sitten sairaalaan. Jos nyt joutuisin olemaan pidempään, niin mies voi sitten tuoda tarvittaessa imetysliivit ja liivin suojia.

Saria: Meille kävi ihan samallalailla.. :grin Onneksi kassit oli pakattu jo monta viikkoa aikaisemmin, kun muksu päätti tulla maailmaan kuukauden etuajassa aivan yllättäen.. Maanantai-iltana rauhallisesti telkan katselun jälkeen päättikin vedet mennä, niin ei siinä kerennyt kyllä kauheasti ajattelemaan mitään muuta kuin että kassit kantoon ja menoksi ;)

Jooh.. Pitihän tää arvata, viikonlopun aikana valmiiksi pakatusta sairaalakassista hävis kaikki vähääkään suklaapitonen. Tuhma minä :smiley-angry007

Niukku: Sama homma meillä. Mies eilen aamupäivällä vaan tuumasi, että haluaa suklaamuffinsseja. Minää kysyin , että mistäs meinasit suklaata saada kun kauppa aukeaa vasta klo 12..? Tämä tepasteli sairaalakassille ja nappasi mun suklaalevyn ja paineli keittiöön huudellen, että mitä kaikkea pitää kaapista taikinaa varten etsiä. :D Oli ihan hyviä kuppikaakkuja. ♥

Ihanat niukku ja elwwis, kylläpä hymyilytti taas lukea teidän suklaastoorit :) Mä saatan itse onnistua pysymään erossa sairaalakassisuklaista (helpottaa tietty, kun niitä ei vielä ole edes ostettu), mutta taidanpa pakata ne niin, ettei mies huomaa, hän kun on meillä se makealle persompi :biggrin

...Ja VIHDOIN on sairaalakassi sillä mallilla, että tarvittaessa sen voi napata kantoon ja lähteä synnyttämään :) Aika minimikamoilla menin, hygieniatarvikkeet, kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle, sekä perhehuoneen toivossa miehelle parit vaihtokalsarit, sukat ja t-paidat.

Lisäksi kamerassa on tyhjä muistikortti, akku on latautumassa ja jääkaapin oveen tein muistilapun neuvolakortista, latureista ja kännyköistä.

Tosin nyt olen unohtanut kassista kokonaan ne kuuluisat eväät, suklaata pitää varmaan käydä vielä hakemassa :D

Mies on viikonlopun yövuorossa niin mä oon täällä tylsyydessäni suunnitellut "vara" sairaalakassin pakkaamista... vauvalle yksi ylimääräinen vaatesetti vähän isompaa kokoa, ja myös mulle yksi setti vähän lämpimämpiä vaatteita. Mies saisi sitten tuoda synnärille jos meiltä loppuu vaatteet kesken. Joo... :excited001

Tänään ostin uudet herkut syötyjen tilalle :) Nyt vaan pitäis osata pysyä niistä erossa. :smiley-angelic006 Herkkujen lisäksi päätin kokeiluksi ostaa niitä belvita breakfestejä, uudenlaista aamukeksiä kokeilunhaluiselle :grin Jos ne sairaalapöperöt ei yhtään uppoo nii ainakin on jotakin kuitupitosta :)

Jaahas, sää on viilentynyt sen verran että pitäisi toi kassi pakata uudestaan ja laittaa mukaan vähän muutakin kun hihattomia ja ohuita verkkareita..

Vinkkinä, meillä pärjättiin kotimatka hyvin kun oli pipo, pitkähiainen body, sukkikset, villasukat, sellaisen kohtuu paksun puvun housuosa ja viltti päällä :) Ja toki villatumput :) Nuista tumpuista muutenkin, ovat olleet hirmu kätevät (ostin kappahllista vähän pienemmät) kun vauva raapii itseään huomaamattaan TODELLA lujaa ja paljon. Äitiyspakkauksessa tulevat on tosi isot, eivät pysy matkassa lapsen huitoessa unissaan :/

Takaisin