Sairaalakassi :o

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi te kaikki kanssasiskot, pakatkaa oikeasti laukkunne!! Nauroin miehelleni perjantaina, että joku näillä viikoilla hössöttää sairaalakassista, eikä tulisi mielenkään pakata sellasta, koska enhän minä nyt ainakaan synnytä ennen laskettua aikaa. No poika taisi kuulla mahaan äitinsä tyhmät jutut ja päätti alkaa syntyä lauantaina ihan tuosta noin vaan! Heräsin päiväunilta kesken lauantain ja kellottelin aikani suppareita, jotka tulivat neljän minuutin välein. Ei kun pikainen lähtö, ja sairaalalle. Täällä ollaan, paikat jo hiukan auenneina, persuksissa kortisoonit vauvan keuhkoja varten, ehdottomassa vuodelevossa ja yritetään vielä hiukan jarrutella, ettei poju tupsahtaisi maailmaan vielä. Saas nähdä ollaanko sitä kohta kirjottelemassa tänne lokakuun syntyneitten listoille, pitäkäähän peukkuja ettei :)

Voi ei Saria1, toivottavasti pikkuinen ei ihan vielä tule! Pidetään peukkuja täälläkin!

Muistanko oikein että meidän ryhmästä on jo neljä lähellä h-hetkeä (takuttaja, kyumin, saria1, inkkukinkku)??

Sairaalakassista sen verran, että tilasin tänään nettiapteekista kertisalkkareita joita käytetään sairaalassa heti synnytyksen jälkeen. Vauvankin vaatteet on nyt laitettu valmiiksi, pitää viel hyväksyttää valinnat miehellä :)

Saria1, ehditkö saada ne imetysliivit?

Saria1, tsemppejä! Teillä meinattiinki ihan vauhilla tulla sitte :D Toivottavasti jonninaikaa malttaisi kumminkin, vaan onneksi ootte jo nuilla viikoilla niin ei sinänsä oo hätää :)

Sophie82, näin minäki muistelisin :) tosin veikkaan että nuo kolme ja luultavasti lisääkin teistä kerkeää helposti edelle, meille ei edes kortisonia kuitenkaan laitettu :D

Sophie82 taisit sekottaa Saria1 minuun. Mä tilasin ne liivit netistä. :) tosiaan niitä ei oo näkyny.... Tuli sähköposti viime viikon tiistaina, että on lähetetty. Laitoin tänää sinne s.postia että mihinköhän ovat jääneet ku ei vieläkään ole tullut perille. Katsotaan nyt miten käy. :D

Jännityksellä odotellaan kuka ilmoittaa ensimmäisenä vauvan syntyneen. :)

-Sanuliini & papu 36+0-

Hups :) Toivottavasti saat liivit pian, mielenkiinnolla odotan sun mielipidettä jos itsekkin sitten tilaisi :)

Kiitokset kaikille tsempeistä! :) Välillä tulee kyllä tässä mietittyä, että kun nyt näin jarrutellaan vahvoilla lääkkeillä, ottaa pieni nokkiinsa ja päättäkin asustella masussa sitten reilusti yliaikaiseksi :D Ei kyllä yksikään lääkäri täällä usko, että yli mentäisiin, kun pää on kiinni lähtökuopissa ja kohdunkaula lyhyt ja pehmennyt, mutta jos nyt pari viikkoa vielä masuelämää! Täytyy muuten kehua Tyksin henkilökuntaa, täällä on todella hyvissä käsissä!

Nyt sit vaan odottelemaan Sophie82. :)
ne mun tilaamat imetysliivit tuli, vihdoinkin! Oli tosi miellyttävää materiaalia, mutta toiset liivit oli himpun liian pienet (bravado the body silk seamless nursing bra)... En kyllä palauttamaan jaksa, ku ei ollu mitkään törkeän hintaset. :) mulla on aika "vaikeat" rinnat, harvat liivit sopii ja istuu hyvin. :D mutta tykkäsin noista bravado the original nursing bra double plus mallista, oli sellainen enemmän toppimainen ku rintaliivi, ei ollu hakasia ja selkämys oli semmoinen painijatoppi mallinen.

Mä ryhdyn kyllä nyt myös pakkaushommiin. En usko, että mitään yllättävää tapahtuisin, mutta silloinhan sitä tapahtuu kun sitä vähiten odottaa. Köykäisillä varustuksilla aion lähteä, omat tohvelit ja villasukat otan mukaan. Lähtöpäiväksi vaatteet itselle ja vauvalle. Ja niitä herkkuja tietenkin! Naistenklinikalla sanottiin, ettei imetysliivejä tarvitse kuin kotiinlähtiessä, vauvaa pidetään ihokontaktissa niin paljon kuin mahdollista ja liivit ovat vain tiellä.
Voi elämä, tässähän alkaa oikein odottamaan omaa vuoroaan! Täytyy pistää jäitä hattuun, aika käy muuten todella pitkäksi.

Ääk, mulla ei oo vieläkään sopivaa kassia, mihin aloittaisin pakkaamisen... Katsotaan, niin lähden sairaalaan kamat marketin muovikassissa :laughing005

Viikonloppuna otan työn alle oman kassini pakkaamisen! Pitäisi löytää pari hyvää paitaa jotka saa edestä auki... ideoita? Ajattelin ekaksi sellaista pitkää flanellipaitaa (yöpaitaa) jossa napit edessä, mutta en tiedä sitten onko liian lämmin kun täällä on vieläkin lähes 30C. Päästään toivottavasti ensi viikolla tutustumaan synnärille, niin ehkä sitten osaa vähän arvioida miten lämmin siellä on ja millaisissa vaatteissa ne muut mammat ovat.

Äh, en ymmärrä tätä paikallista logiikkaa että sairaalan vaatteet ovat niin RUMIA että parempi ottaa omat mukaan (sairaala suosittelee omia vaatteita varmaan ihan muista syistä). Mua varmaan kiinnostaa siin suppareiden keskellä jos mulla on päällä ruma sairaalakaapu, ja kuka muu siellä on mua kyttäämässä kun oma mies ja sairaalan henkilökunta? Tosta kassista tulee muuten valtava, jos ne turbositeet vievät puoli kassia o_O

Ainii.. meillä on pakattu vauvan kamat mun salikassiin, ja sit synnytyssaliin mukaan otettavat vauvavaatteet ovat tyylikkäästi Zaran muovipussissa :) Muut sairaalan asiakkaat tulevat varmaan luulemaan meitä kerjäläisiksi :laughing002

Olis ihan kiva jos olis joku ns oikea vauvankassi, mutta on ehkä kuitenkin turhaa rahanhaaskausta... Jos sen hoitolaukun sais ostettua, niin sinne varmaan mahtuisi... hmm...

Mulla on sairaalakassi vielä ajatuksen asteella, mutta todennäköisesti sinne ei mitään suuria ihmeellisyyksiä tarvi pakatakaan. Samoissa vaatteissa sieltä varmaan voi lähteä missä sinne meneekin, kamera lähtee varmasti mukaan ja vähän suklaata on käytävä ostamassa. Kassin virkaa saa toimittaa aina yhtä kätevä selkäreppu.

Kassi pakattu! Mukaan lähtee omat verkkahousut ja imetyspaita sekä imetysliivit kotimatkaa varten, trikoinen kietaisupaita (ihan mahtava imettäessä), imetyssuojia,tohvelit, shampoot, hammasharjat ynnä muut hygieniajutskat, laturit ja vauvalle harsoja, pieni peitto, bodeja, pari myssyä (viimeks oli niin isopäinen vauva että otan varalta pienen ja vähän isomman), pöksyt, sukat, pyjama sekä ohut ulkohaalari. Ja tossut ja lapaset, jos sattuu olemaan viileämpi ilma.
Tosi vaikea miettiä nyt +22 asteen syysauringossa miten kylmä kuukauden kuluttua on, mutta otan siis vähän kaikkea ettei palele.
Mies tulee yöpymään esikoisen kanssa kotona joten jos jotain unohtuu niin on helppo hakea.
Sit on tietty niitä kuivattuja luumuja, ja varmaan täydennän kassivarastoa vielä suklaalla. Ja kirjalla. Ja neuleella.
Huh, lähtö tuskin vielä muutamaan viikkoon koittaa, mutta ei sitä ikinä tiedä ja nyt voin olla kaikessa rauhassa kun kassi on ruksittu yli to do-listalta. :smiley-ashamed004

Ne sairaalan vaatteet ovat ihan oikeasti rumia. Olen kerran eksynyt sinne synnyttaneiden osastolle ihan muissa merkeissa kun olin samassa sairaalassa kaymassa ja yks nainen siella kaveli pikkunyytin kanssa ja silla oli paalla semmonen mintunvihrea lyhythihainen pyjamamekko, joka ulottui juuri polvien alapuolelle. En nyt oikeastaan edes muista mika vuodenaika oli kyseessa, siita kun on jo pari vuotta... Tuollakin suositellaan omia vaatteita, edesta aukiolevaa paitaa ja omia hygieniatuotteita.
Toki itse synnytykseen laitan sairaalan kaavun, mutta osastolle ehdottomasti omat vaatteet. En halua kavella missaan vaaleahkossa mekkokaavussa ohivuotoja varoen. Omat mustat college-housut, ohut neuletakki ja lyhytyhihainen imetyspaita on aika taydellinen sairaala-look. Kuitenkin sen parin kolmen paivan aikana voi tehda mieli kayda vaikka sairaalan kahvilassa tai pihallakin, jos kunto riittaa.

Ja luultavasti naiden mini-ihmisten polvien alapuolelle ylettyvat mekot ovat itselle puoleen valiin reitta... Se tuskin on oikea aika ja paikka naytella paljasta lihaa. :)

aaa.. mä kuolen... mini-ihmiset :laughing001 :laughing001 :laughing001

(mutta niin totta!!! en tullut ajatelleeksi että ehkä ne kaavut/mekot ovat one-size-fits-all)

Sairaalakassi on suurinpiirtein pakattuna. Eli siis vauvalle on kaikki, omista jutuista puuttunee hygieniatuotteet ja tukkaharja.
Mitään turhaa en ota mukaa, kun viimeks tuli jo huomattua että ei siel tarvii juuri mitää ylimäärästä. Aika menee niin siivillä kattellessa sitä pientä tuhisijaa. <3 Mut kirjan ja tabletin otan kuitenkin messii, jos sattuu että tuleekin tylsää. JA että pääsee käyhä netissä :D hah.
Ajatuksissa olisi tulla samoisa ryysyisä kotia, kuin millä sinne menenkin. puhtaat alusvaatteet otan mukhan.

Ehkä mun täytyis pakata valmiiks tuon pikkumiehen kassi kans, ei viitsi kuitenkaan hoitohon viiä mihinkään ilman vaihtovaatteita, vaippoja,ruokia, yms yms.

Takaisin