Sairaalakassi :o

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin aloitin viikonloppuna hieman pakkaamaan tämän ketjun rohkaisemana. Kiinnostus lopahti, kun olin pakannut mielestäni tärkemmät eli a) eväät (karkit, suklaapatukat) b) vauvan kotiinlähtövaatteet (joita valkkasin varmaan tunnin) :)

Eilen iski sitten hirvee makeanhimo, joten olen taas melkein lähtöruudussa :)

Hehe... munkin kassissa on tällä hetkellä karkit ja suklaat, jotka tosin toin suomesta mukanani :D Ja sanipussi johon oon heittänyt jotain epämääräisiä puolityhjä rasvapurkkeja. Vaatteet pakkaan tosiaan sitten kun tietää paljonko niitä pitää olla mukana.

Nyt eka kerta kun uhrasin edes pienen ajatuksen koko sairaalakassille... Osastolle haluan ainakin omat kotivaatteet. En voi sietaa sairaalan vaatteita... Omat shampoot ja hoitoaineet... Olen joskus ollut sairaalassa muutaman yon ja ei todellakaan ole kiva pesta hiuksia silla samalla nobody-pesuaineella, jolla pestaan muukin kroppa, yhh...

Miehen sisko sanoi, etta omat siteet pitaa olla mukana, silla sairaalan siteilla ei tee mitaan! Olen hieman silmaillyt kaupassa siteita ja huolestuttaa, mista loydan tarpeeksi isoja turbositeita johonkin megalomaaniseen vuotoon!

Onko muuten synnytyksen jalkeisen vuodon yhteydessa samanlaisia kramppeja ja menkkakipuja kuin menkkavuodon aikana? Vai onko se pelkkaa verenvuotoa? (anteeksi tyhma kysymys :smiley-ashamed008)
Otan varmaan varmuuden vuoksi omat kipulaakkeet mukaan niin ei tarvi olla niita erikseen kinuamassa sitten siella osastolla...

Miehen sisko valitti myos ruuasta synnytysosastolla (julkisella, tosin eri kaupungissa)... Kuulemma yhta pahaa kuin lentokoneessa (ja tama ihmiselta, joka on varmaan kerran elamassaan ollut lentokoneessa) ja synnytyksen jalkeen iskee kuulemma kamalat hiilarihimot ja miehen pitaa tuoda pitsaa, tai tulla mcdonaldsin kautta... :)

Synnytyksen jälkeen on jälkisupistuksia, joiden aikana ainakin mulla tuli reilummin jälkivuotoa. Samaten kun makuulta nousi ylös, niin jalkojen välistä tuntui vain lämmin "tulva" ja side oli täysi. Jälkisupistuksia tuli eniten imettäessä ja joku kertoi, että voi olla kivuliaitakin, mutta itse koin ne vain vähän häijyinä tuntemuksina, en niinkään kipeinä.
Sairaalan siteitä tai melkein vaippoja ne oli sekä ihania yhden koon verkkoalushousuja kannatti ehdottomasti käyttää, koska niitäkin piti ekoina päivinä vaihtaa todella tiuhaan. Kotona odotti sitten pari yösidepakettia. Se vuoto oli mulla runsainta jonkun kolme-neljä vuorokautta, sen jälkeen rauhoittui, vaikka kestikin lähes kuusi viikkoa.

Nyt olen jopa kaivanut oikean laukun, johon voin alkaa tavaraa laittamaan. Aikaisemmin kasasin tavaroita pinoon pöydän reunalle.. Mukaan on lähdössä tällä hetkellä kahden vaatteet vauvalle, itselle yöpuku ja alusvaatteet, liivinsuojat, harja ja siteitä. Pikkuhiljaa kun tulee mieleen jotain uutta niin heittelen kassiin.. Pitäisi kyllä omista tavaroista varmaan tehdä joku lista, ettei mitään kovinkaan oleellista unohdu.. :grin

Haha vai että turbositeitä :laughing001

Kolmatta kertaa reissulle menossa, ja meinasin kyllä jotain pieniä herkkuja varata kassiin. Kamera ja vara-akku sekä laturi. Vauvalle vaatteet, suojapuku ja hattu, lansinohia. Ja vaikka ne ei kyllä siellä osastolla tykkää, niin kunnon särkylääkkeet jälkisupistuksien varalta. Viimeksi jouduin odottelemaan pitkään että sain kivunlievitystä, ja olin kyllä todella kipeä. Ihan verrannollisia synnytyskipuihin. Omia vaatteita en ota muita kuin ne, millä kävelen ulos. Yöpuvut ja alusvaatteet on talon puolesta. Sitten kuivattuja luumuja, tietysti :-)

Kuinka tarpeellista on ottaa miehelle vaihtovaatteita mukaan? Nyt on pakattu jopa kotiintulovaatteet itselle, pyyhe, harsoliina ja tietenkin ihanan ihana helistin-pehmo :)

Ha, kiitos Kuukuna kun muistutit: tälläkertaa lähtee mullakin kuivatut luumut ja luumumehut ynnä muu laksatiivi mukaan, kakkosella käynti oli nimittäin ihan kamalaa synnytyksen jälkeen! :D

Pitääpä nuo neuvot laittaaa korvan taakse hildamaija ja Kuukuna. :) Luumut onneksi on hyviä. :) ♥

Päätin purkaa valmiiksi pakatun laukun ja laittaa vauvan tavarat yhteen laukkuun ja omat tavarat toiseen. Nyt on valmista sen osalta ja miehellekkin on tehty lappu missä lukee tarkasti mitä kaikkea pitää ottaa mukaan kun lähdetään. (Lähinnä siis koskee äitiyskorttia, puhelinta, akkulaturia ym.):excited001 Raukkaparka varmaan paniikissa kun tosipaikka tulee, on sen verran hermoilevaa tyyppiä..

Mä oon vieläkin ihan vaiheessa, seilaan edes takas, vaikka kassi piti pakata valmiiksi jo 2 viikkoa sitten.. sain nyt kuitenkin viikonloppuna ostettua mun ja vauvan sairaalavaatteet, ja ne on pestynä odottamassa silittämistä.. sit pitäis vaan osata päättää mitä vaatteita vauvalle haluaa laittaa heti syntymän jälkeen. Miksi vanhemmille pitää jättää niin vaikea päätös? Helpompi se olis jos vauva kiedottais johonki sairaalan vanhaan riepuun...

Mut sain mä ne kismetit heitettyä laukun pohjalle. Ja siellä on turbositeitä mulle ja vaippoja vauvalle. Heh.. jos tulis nyt äkkilähtö niin me oltaisiin molemmat pelkät vaipat jalassa, vauvalla tissi suussa ja mulla kismet :grin

Tartteeko vauvalle muuten sairaalaan omia vaippoja? Saako sairaalaan tulla käymään muita vieraita lapsen synnyttyä kuin isä? Kun täällä on niin tarkkaa isän vierailuajoistakin jos ei ole perhehuonetta.. :confused004

Riippuu sairaalasta varmasti... Kättärillä ei ainakaan tarvinnut omia vaippoja ja isät sai olla vaikka koko päivän. Vieraatkin sai tulla ja niille oli varattu joku 2 h vierailuaikaa! Tämä siis edellsitä odottaessa, tutustumiskäynnillä olleilla ehkä tuoreempaa tietoa! :)

Mä en ota kun imetystä aatellen ois hyvä, että vauva oppii ensin oikeen imuotteen ennenku opettaa tuttiin. Viimeks taidettii ottaa tutti kun poju oli ehk 2 viikkoo..? Mut kaikki tavallaan :)

Taas täällä posket punasena kyselen, millaista kotiinlähtövaatetta varaatte vauvalle, mitä kaikkee ja minkä paksusta? Mä kumminkin otan jotain ihan höhlää ja kätilöt pyörittelee silmiään kun en osaa ees pukee lastani ja päättää olla antamatta sitä mukaan.. :B Esim jos nyt puhutaan vaik äitiyspakkauksen vaatteista, mitä sieltä syysvauvalle??

Mä oon muuten edistynyt pakkaamisessa, ostin kuivattuja luumuja itelle ja energiapatukoita puoliskolle. ;)

Minulle neuvottiin ensimmäisen aikaan että vauvalle ois hyvä pukea yksi vaatekerros enemmän kuin mitä itse tarvitsee. Meillä ainakin se toimi hyvin. :)

Täällä hysteerinen tapaus pakannut nyytille mukaan pitkähiaisen bodyn, sukkikset, sukat, pipon ja sellaisen tooooosi paksun "karvapuvun" jossa on umpinainen jalkaosa sekä tumput :D Mukaan lähtee myös tuo paksu viltti että saa kääriä pojun siihen, en jaksa uskoa että kovin lämmin enää lokakuussa olisi :P

Takaisin