Sairaalakassi :o

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sophie82

Kommentoinnin ninja
Äitini viimeinen neuvo ennen kun lähdin lentokentälle eilen oli että se sairaalakassi valmiiksi JA HETI. Hänen mielestään meidän paketti ei tule pysymään loppuu asti mahassa. Vauvan meno ja mahan ulkonäkö olivat kuulemma samannäköistä kun hänellä oli joskus viikon 35 jälkeen.. Kai se on äitiä kuunneltava :smiley-ashamed008

Joko muut ovat miettineet kassin pakkaamista?

Olen muutamaan kertaan uhrannut ajatuksia asialle.. Turvaistuin varmaan heitetään autoon jo varmuuden vuoksi silloin, kun sairaalaan lähdetään- unohtuu se kuitenkin jos pitäisi muka jälkikäteen hakea.. Vauvan vaatteista en vielä tiedä varmaksi, mutta ehkä kaksi erilaista vaatekertaa varmuuden vuoksi ja sitten tietenkin kotiinlähtöä varten kevythaalari ja muut ulkokamppeet. Riippuu tietenkin paljolti siitä, kuinka pitkälle syksy on edennyt siinä vaiheessa..Varmaan vaippojakin pitää olla itsellä mukana?

Itselle hygieniavälineet, pyyhe (en tiedä lainataanko sairaalasta), toinen vaatekerta ja jotkut kevyemmät tossut. Miehelle voisi myös pakata jotain vaihtovaatteita mukaan varmuuden vuoksi, jos joutuukin odottelemaan sairaalalla pidempään.
Myös kokispullo on pakko saada matkaan mukaan. :excited001 Ainiin ja akkulaturi puhelimeen, sitä ei saa unohtaa! :grin Hitsit sentään kun tekisi mieli alkaa jo pakkaamaan. Tulisi ahaa-elämyksinä pikkuhiljaa lisää tavaroita, mitä ei välttämättä pakkaamishetkellä tule mieleen.. Lista tuntuu todella vajaalta, vaikka pelkästään noille tavaroille tarvitaan aika iso laukku :smiley-ashamed004

Entäs ne eväät? Mitä pakata evääksi? Itselle ja puolisolle. Onko noloa ottaa pieni kylmälaukku, johon saisi juomia ja jotain muutakin evästä kuin keksejä?! Jos siellä yötämyöten joutuu olemaan eikä kahvila/ravintola ole auki? Apua, mä suunnittelen ihan liikaa!

Ei kait se noloa ole. Enemmän vain aiheuttaa päänvaivaa se, että onko lähdön hetkellä kaapeissa mitään evääksi kelpaavaa.. Vai pitäisiköhän sekin suunnitella täysin valmiiksi siten, että eväät on aina ns. valmiina kaapissa, kunhan vaan mukaan muistaa ottaa.

Harmittaa, kun ei ole matkan varrella yhtään kauppaa, joka olisi ympäri vuorokauden auki, ei pysty edes viime tipassa ostamaan mitään.. Pitää toivoa, että lähtö tulee ennen puoltayötä niin pääsee abc:lle shoppailemaan synnärieväät. :happy090

No ehkei sinne nälkään kuitenkaan kuole muutaman päivän aikana.. Toivottavasti :grin Kuitenkin se rauhoittaa mieltä, kun tietää, että on jotain naposteltavaa mukana, jos mieli tekee. Pitäisiköhän ottaa karkkipussikin mukaan, ettei tarvitse lähettää puolisoa kesken kaiken sellaista hakemaan.. :smiley-ashamed008

Sairaalasta saa sairaalan vaatteet käyttöön ja niitä kannattaakin käyttää ennemmin kuin omia, niin ei eritetahrat haittaa, eikä tartte kotiin viedä pestäväksi. Myös pyyhkeet saa sieltä sekä vauvalle vaipat ja vaatteet, nännirasvat yms. Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei siellä hirveästi sitä tavaraa edes tarvitse olla mukana. Vauvan kotiinlähtövaatteet (sekä omat) kannattaa pakata erikseen ja laittaa kaukaloon, niin mies saa tuoda tullessaan.

Jotain pientä evästä toki kannattaa olla mukana lähinnä miehelle. Mulla ei synnytyksen aikana edes tehnyt mieli muuta kuin mehua, vaikka touhu kestikin 15 tuntia. Miehelle oli mukana pähkinöitä, juotavaa ja karkkia, joita tosin ei malttanut syödä, vaan sain itse napostella sitten osastolla. Meillä sairaalasta ei ole pitkä matka kaupunkiin, jossa mies kävi mäkkärissä kesken synnytyksen, kun rauhallisesti eteni.

En oo vielä alkanu pakkailemaan, se on sitä ei niin mieluista hommaa mulle :D Pitäis käydä imetysrintsikatkin jostain ostamassa :) Eväitä ei auta ostella etukäteen kun oon semmonen herkkusuu, että karkit tai keksit ei kauaa pysy kaapissa ennenku menee parempiin suihin :D

Olen kyllä miettinyt sairaalakassin sisältöä, mutta en ole vielä pakkaamaan ruennut. Kun tuossa on miettinyt mitä kaikkea sinne sitten loppupelissä tarvitsee, niin kai ne menee vaikka vauvan hoitolaukkuun ja loput isompaan käsilaukkuun. Pitää kyllä se turvakukalo käydä porukoilta hakemassa, niin siihen vois sitten meidän kotiintulovaatteet laittaa ainakin. Ihan ehdoton ajanviete on varmaan tablet tietokone, siinä on samassa kamera, niin voi ikuistaa siihen pienen ensimmäiset kuvatkin sitten. :) ♥ Ja hammasharja ♥ varmaan tulisi kuolema sinne jos ei pääsisi hampaita harjaamaan.. :D

Nyt kun näin kovasti suunnittelee, käy ihan varmasti niin, että lähtö tulee ennenkuin kassia on edes pakattu.. :D

Hehah. :D Jos ei ihan kumminkaan niin kävisi. Sillä mun mies ei varmaan osaisi pakata kaikkea mitä tarvitsisin. Pitää varmaan varmuuden vuoksi hänelle pitää kierros täällä kotona, että mistä löytyy mikäkin vauvan vaate ja romu. :P ♥

Eilen olin kylässä vanhemmillani ja ylläripylläri, äitini kysyi, että joko on sairaalakassi pakattuna ettei tule hoppu. Puolisokin muistutti illalla siitä, että pitäisi pikkuhiljaa katsoa tavaroita kasaan. Miten kumpikin osasi samana päivänä muistuttaa asiasta. Ja varsinkin, kun eilen oli ensimmäinen kerta kun pohdin laukun sisältöä tarkemmin. Ihme ennustajaeukkoja.. :think005

Ehkä parempi ottaa neuvosta vaarin ja pakata se sairaalakassi jo. Mie oon jo kattonut vauvalle kotiintulovaatteet parissakin eri koossa, kun ei osaa ainakaan vielä sanoa arviota millainen pötkö sieltä on tulossa. :D ♥

Okei senkin reippaat.. pakko pakkaa täälläkin viikonlopun aikana kun te muutkin kerta! :) Listan kirjoittelin jo aikaisemmin. Mukaan vauvan vaatteet ja omat vaihtovaatteet, imetysliivit. Beauty boxiin dödö, pikku shampoo ja hoitoaine, suihkusaippua, naamanpesuaine, rasva, hammasharja ja tahna. Lisäksi videokameran otamme kun esikoisestakin on tehty video sitten kun tämä on pesty ja puettu (synnytystä ei tod kuvata). Mies tarkistaa lähtiessä, että on neuvolakortti, lompakko ja kännykkä kassissa ja laittaa omat eväät. Itselle ei viimeksi ollut eväitä, eikä niitä kyllä tarttenutkaan/ olisi kerennyt edes liiemmin syömään. Jotain pillimehuja voisi mahd laittaa kassiin kuitenkin molemmille... Laturinkin tietty voisi pakata kännykkää varten. Mies saa sitten hakea jonkun kivan uusimman lehden kahviosta kun vauva on syntynyt niin ei käy aika pitkäksi osastolla :) Niin ja turvakaukalon mies tuo sitten myöhemmin tullessa meitä hakemaan!

Täälläkin alkoi inspiroitunut sairaalakassilistan laatiminen! Ja kylmäkassihan on ihan must, milläs sen kokiksen ynnä muut herkut saa muuten kylmänä pysymään????? :D

No hitto, kai se on pakko itekki aktivoitua asian suhteen :) Jos tänään saisi omat tavarat laitettua, ja jos jotain puuttuu niin voi huomenna ostaa kun ollaan muutenkin menossa shoppailee. Viikonloppuna olisi myös tarkoitus pestä ja järjestää kaikki vauvan tavarat, niin siitäkin saa sitten laitettua sivuun.

Ja todellakin, herkkuja mukaan! Mä ostin jo suomesta mun lempi irtokarkkeja säkillisen ja pari sutkaapatukkaa, ja ne tulee mukaan synnärille. Äiti vähän katteli et luuletko et sä meet sinne syömään karkkia :laughing014 Sitä himoitsemaani punkkua ei ehkä ihan kehtaa :laughing005

Lempi karkkipussi, hei hyvä idea! Täytyyhän sitä ittensä jotenkin palkita! ..ja just kun tota viiniä ei ehkä kehtaa! :) Mulla ei vaan ole lempi karkkipussia.. ehkäpä se on sitte loppuraskauden tehtävä, selvittää tämä asia :D Karkkeja kun en yleensä ostele niin nythän sitä vielä vois ennen fitmama projektin käynnistymistä...

Ihanaa, että muutkin miettii eväitä niin paljon! First things first :) Mulla ei ole vielä edes sitä kassia, mistä tehdä sairaalakassi, mutta ehkä pakkaankin sekä eväät että muut romppeet sinne kylmäkassiin ja menen sen kanssa sairaalaan :laughing001

Eväiden lisäksi ajattelin pakata aika kevyesti, hygieniatuotteet, omat vaihtovaatteet ja vauvan kotiutumisvaatteet (ehkä kahta eri kokoa, katsotaan nyt), kamera + laturi, kännykkä + laturi, ja (ehkä) läppäri/tabletti + laturi. Kaiken muun voi laittaa kassiin valmiiks paitsi eväät ja nuo tekniset vermeet, niitä kun kuitenkin tarvitsee muutenkin koko ajan.

Omasta kokemuksesta,vain miehelle otetaan evästä. Synnärillä sai kyllä juomista ja oon varmaan saanu jotain syömistäkin pitkään kestäneen synnytyksen takia. Synnärillä oli ainakin täällä jääkaappi mihin ssai viedä omat eväät. Omia juttuja ei siellä yleensäkään tarvinnut kuin henk.koht hygienia välineet ja kotiinlähtö vaatteet. Tosin samoissa lähdin viimeksi kotiin kuin millä meninkin :) Naposteltavat tarvii mun mielestä vasta sit vuodeosastolla,synnytyksessä ei ois tullu mieleenkään syödä karkkia tai muuta naposteltavaa :) synnytyksessä mulla oli, ja aion nytkin ottaa, musavehkeet että saa kuunnella omaa musiikkia napit korvilla jos synnytys taas venyy. Siinäpä taiskin olla tärkeimmät :)

Aloitin minäkin nyt sitten kassin pakkaamisen! :D
Tällä hetkellä sisältönä:
-suklaata, pari karkkipussia ja tripmehuja! :D ( kaikista tärkeimmät tietty)
-oma yöpuku (jos haluan pitää)
-lämpimät sukat + tavalliset sukat
-hiusharja
-kaks hammasharjaa (jos saadaan perhehuone, nii miehellekin sitten on harja) + tahna
-kotiinlähtö pökät ja pikkarit ( toivon että samassa paidassa lähden kotiin millä menenkin)
-hygieniatuotteita (shamppoo/hoitoaine, naamanpuhdistusliinoja, dödö)
-liivisuojia

Imetysliivit tilasin netistä, pitäis tällä viikolla tulla. Toivon että ovat oikean kokoiset! kävin tuolla syyskuisten sivuilla ja siellä kehuttiin yhtä nettisivua ja liivejä: http://www.nursingbra-shop.co.uk/search.asp?types=Bravado ostin nuo body silk seamless nursing bra ja original double plus nursing/maternity bra. Saa sit nähdä ovatko hyvät. :) mulla siis normaalisti menee 75D/80DD, nyt oon ostanu yhdet liivit raskausaikana ja olivat 85E, joten ostin sitten M ja M++ kokoiset liivit, netin kokotaulukon mukaan... :)

Vauvan kotiutumisvaatteet on pakattu turvakaukaloon, jonka mies saa sit tulla hakemaan ku päästään kotiin. Asumme n. 2,5 km päästä sairaalasta, niin onnistuu tuo kotona käyminen helposti. :)

-Sanuliini & papu 34+5-

Olen ajatellut, että pitäisi pakata sairaalakassi, mutta en vaan saa aikaiseksi. Kai tämä on joku psyykkinen juttu, etten ole vielä valmis lähtemään sairaalaan synnyttämään. Odotan kyllä innokkaasti vauvelia syliin, mutta synnytykseen en ole vielä valmis. Kai tämä johtuu siitä, että pelkään, että joudun synnyttämään yksin ja haluan odottaa miehen kesälomam alkavan, että on maisemissa. Jalat ristissä siis laskettuun aikaan asti aijon olla...tämän hetkisellä ajattelulla... :laughing001

Näyttävät aika hyviltä nuo liivit, jos itsekkin tilaisi! Kerrotko Sanuliini kun liivit ovat saapuneet niin tietää toimitusajan ja sitten vähän millaisella aikataululla niitä pitäisi itsekin ostaa :)

Mulla on toi sairaalakassi vieläkin ihan vaiheessa. Luettiin netistä että meidän pitäisi ottaa ihan kaikki tavarat ja vaatteet mukaan sairaalaan, sieltä saa vaan shampoota ja siteitä!? On kyllä tosi ihme juttu jos on totta, kyseessä on kuitenkin yksityinen sairaala ja jopa julkisissa täällä saa käyttää sairaalan vaatteita niin kauan kun joutuu siellä olemaan. No, huomenna lääkäri niin selviää sitten tämäkin outous :)

Takaisin