RV, LA, monesko lapsi, synnytyssairaala ja olotilaketju :)

Naksutiili

Asioista perillä oleva
Elikkä minä 4+3, LA 1.12 esikoinen on siis tulossa. PHKS synnytän :) Ei oikeastaan oireita :D Rinnat vähän aristaa. Ei millään malttais oottaa et masu kasvaa ja pääsee ultraan :))
 
Muokattu viimeksi:
La 11.6. eli niin pari kuukautta enää lähtölaskentaan! :) Sairaalana toimii Kätilöopisto (Hki). Jännittää jo kovasti. En tiedä viel synnytystapaa. Se selviää ens viikon ultran jälkeen.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä tosiaan la ois 3.12 ja kolmas lapsi tulossa. KPKS sairaala. Ennästään pojat 3v ja kohta 6v. Rinnat aristaa ja maha tuntuu turvonneelta. Eipä kai tässä tällä hetkellä muuta. Ihanaa kun aurinko paistaa!
 
La 1.12 (kait), kolmas lapsi =iltatähti (Tytär s -97 ja poika -00) Hyvinkään Sairaalaan sitä tästä lähdetään. Huonot olot alkoi eilen, tänään aamulla tosi voimakasta pahoinvointia, appelsiinimehulla ja näkkärillä menty tämä aamu o_O
 
La 1.12, kolmas lapsi (tyttö-04, tyttö-13) tulossa ja EKKS (Lappeenranta) synnytetään. Ei mitään oireita, viime raskaudessa oireet kun alkoi niin alkoikin ryminällä.. pahoinvoinnit jne.
 
Kuuluukohan tämäkin elimistön tottumiseen: mulla oli eilisen päivän todella huono olo ja nousi kuumekin. Kuumeilin koko yön ja aamulla olo oli jo ihan normaali. Flunssaa yms. ei oo tullut. En muista muissa raskauksissa näin käyneen, siksi vähän ihmettelen.
 
Lämpöily on normaali oire. Mulla oli edellisen raskauden alussa tosi flunssainen olo, ja lämmöt koholla aika pitkään ilman mitään ylähengitystieoireita. Nytkin tunnistin olevani raskaana samaisista lihassäryistä ja uupumuksen oireista. Sillä erotuksella, että nyt taitaa olla kyllä ihan oikea flunssakin? En ole varma johtuuko hirveä nuha raskaudesta, lepän kukinnasta, vai jotain pöpöstä. Raskausviikot menee vähän arpomiseksi, koska olin viikon paastolla edellisten kuukautisten aikaan, ja laihduin monta kiloa lyhyessä ajassa, mikä sotki ovulaation ajankohdan. Arvioni mukaan olisin nyt 4+2.

Se on omituista, että rinnat ei tällä kertaa arista. Viimeksi olivat hurjan arat, ja turvotusta tuli ensimmäisen kolmanneksen aikana 3 kuppikokoa, mikä kyllä nopeasti palautui keskenmenon jälkeen. Työni on tosi fyysinen ja ohjaan mm. liikuntaryhmiä. Joidenkin liikkeiden tai aivastelun yhteydessä tuntuu, alavatsalla nipistelyä. Siinä pääasialliset oireet tähän mennessä.
 
Mulla on vähän sama juttu, että rinnat ei ole juurikaan kipeät. Huomaan värin kyllä jo muuttuneen, mutta ei ne arista yhtään sen enempää kuin joskus menkkojen aikaan. Mulla on kuume laskenut, eli kait mun elimistö tajusi ettei vauveli ole mikään vihollinen, vaan semmonen mitä pitää hoivata ja suojella :)
 
Minulla tänään rv 4+5, laskettu aika olis 1.12.2014. Hyvinkään sairaala minullakin olis synnytyspaikka, jos sinne asti pieni pysyy masussa. Ensimmäinen siis on tulossa.

Minullakaan ei rinnat juurikaan arista, mutta ehkä ne tuntuu painavammilta kuin normaalisti. Kuvotusta on ollut jo viimeiset kolme viikkoa ainakin, mutta vielä ei ole tarvinnut sentään pönttöä halailla. Tänään tuli yhdynnän jälkeen vähän vuotoa, mikä huolestutti, mutta kaipa se on ihan normaalia...
 
Mulla katosi kaikki ällötysoireet sen jälkeen kun oli se kuume, tosin epäilen että tämä on vaan tyyntä myrskyn edellä o_O Väsymys on tullut tilalle. Oletteko jo tilanneet äitiysneuvolaan aikaa? Mä tilasin innoissani jo viime viikolla, huhtikuun puolessa välissä on ensimmäinen aika.
 
Mulla olis laskettu aika 5.12 mutta kävin lääkärintietokannasta kattoo niin 6.12. Tänään olis menossa 4+4, tissit on edelleen kipeenä, mut muuten olo on normaali.. :) Meillä saa valita minne menee synnyttämään, lähinpään synnytys sairaalaan vain on matkaa 200kilsaa... :D Saattaa olla ettei naurata joulukuussa enää... :D NEuvola ajan varasin heti ku 5 plussa testiä tein, pääsiäisen jälkeen ensimmäinen aika, :)
 
Moikka, liityin joukkoon! Nyt 5+3, LA 1.12. ensimmäinen lapsi. Rinnat on turvonneet ja alavatsalla vihlaisuja. Nyt myös väsymystä alkanut tulla.. mutta ei haittaa! :)
 
Tänään 5+1, tarkalleen en tiedä kun kierto on vaihdellut muutamalla päivällä. Oireina lähinnä väsymys (toki voi johtua tästä flunssan poikasesta joka on viikonlopusta lähtien ollut, lämpöä vähän yli 37), ja alavatsan vihlaisut/kouristukset, turvonneet & painavan tuntuiset rinnat sekä ruskea niukka vuoto, joka alkoi kun menkkojen ois pitänyt alkaa. Terkan mielestä normaalia.. Kyseessä ensimmäinen lapsi meille molemmille, synnytyspaikka olis TAYS jos sinne asti päästään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
LA 3.12 ainakin näin alustavasti. Isoveljet syntyneet 2007ja 2013. Sairaalana KOKS. Oireina tällä hetkellä alavatsa kipujen lisäksi armoton väsymys. :)
 
Ilmeisesti rv 4 menossa ja La 12.12. Isoveikka täyttää kesällä 3v eli on vuosimallia 2011 : )
Porvoon sairaalassa synnytys tai mikäli muutto tapahtuu kesällä järvenpäähä niin sitte siellä jossakin. Oireina ällötys ruokaa kohtaan. Kauheesti tekis mieli syödä mut kun menee jääkaapille niin puistattaa. Jäätelö on hyvää :D
 
Täällä menossa rv 5, LA 5.12 ensimmäinen tulossa jos tullakseen :Heartred Oireina äärettömän kipeet nännit, väsymys, alavatsa kivut ja hermoheikkous :D synnytyspaikka KYS.
 
Ilmeisesti rv 4 menossa ja La 12.12. Isoveikka täyttää kesällä 3v eli on vuosimallia 2011 : )
Porvoon sairaalassa synnytys tai mikäli muutto tapahtuu kesällä järvenpäähä niin sitte siellä jossakin. Oireina ällötys ruokaa kohtaan. Kauheesti tekis mieli syödä mut kun menee jääkaapille niin puistattaa. Jäätelö on hyvää :D


Mä asun Jäkessä ja en nyt ole ihan varma, mutta luultavammin synnäri on Hyvinkään Sairaala. En tiedä saako sen valita vai onko esim. Hesassa synnäri aina niin täysi, että sinne ei mahdu. Ehkä tuokin selviää kun aika kuluu ja neuvolakäynnit lisääntyy :)
 
Saa Jäkeläiset valita meneekö Hyvinkäälle vai Helsinkiin, mut automaattisesti synnytyssairaala on se Hyvinkää ellei muuta paikkaa toivo :)
 
Täällä LA siinä 10.12 suunnilleen, mutta muuttunee vielä hieman. Toinen lapsi meille on viimeinkin tulossa. Synnytän Lappeenrannassa, Ekks. Olo on muuten normaali, mutta rinnat hieman kipeät ja vatsa turvoksissa, sekä pieniä repäisykipuja ja vihlaisuja ajoittain alavatsassa. Viime raskaus meni oikeastaan ilman minkäänlaisia oireita ja kipuja, mitä nyt jotain ihan pientä viimisillä viikoilla.
 
Kiitos vinkeistä : ) Täytyy ottaa selvää kuha mennää etiäpäi viikoissa. Viime raskaudessa ei ollu pahoinvointia ei minkäänlaista mutta nyt etoo aivan koko ajan. Etova olo pysyy poissa jos tankkaa ittensä aivan ähkyyn. Purkkakin onneksi auttaa vähän. Ei oo viellä onneks tarvinnu halata pönttöä, KOP KOP.
Eikös se ollu et pahoinvointi ja ylensyöminen tietäis tyttöä? :D
 
Takaisin
Top