Rv ja kertynyt paino

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Karkki123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla varmaan vaikutti kans jonkin verran tupakoinnin lopettaminen, aineenvaihdunta muutenkin todella surkea. Herkutellut en ole, mutta ensimmäinen kolmannes meni siihen, että yritin joka välissä syödä vähän sitä, mitä milloinkin pystyi (hyvin usein vain leipä meni alas ja mulle se on pahapahapaha), jottei tulis kahta kauhiampi olo. Suurin painonnousu (lantio ja reidetkin levisivät valehtelematta melkein heti raskaustestin tehtyäni) tulikin juuri silloin, vaikka ei vielä tosiaan pitäis painon nousta, etenkin kun olin lähtötilanteessa hieman ylipainoinen. No nyt taas voisin syödä vaikka hevosen pari kertaa päivässä, mutta yritän syödä terveellistä ruokaa ja pienempiä annoksia. No nyt oon herkutellutkin, mutta paino noussut maltillisemmin. :D Selittely sikseen...

Nyt siis tilanne se, että rv 21 +2 ja painoa tullut jo 9,5 kg! :D

Sinänsä en stressaa, sillä painolukema tismalleen sama kuin edellisen raskauden aikana näillä viikoilla. Kaikkiaan sitä tuli lähes 20 kg eli 0,5 kg / vko tasaisesti läpi raskauden. Näyttää menevän tismalleen samaa rataa. Jospa ne lähtis taas ihan itestään myöski pois...

Tänään viikkoja 22+2 ja painoa on kertynyt lisää jo 11kg. Lähdössä olin ihan normaalipainoinen, mutta ruokahalu on ollut hyvä alusta lähtien. Liikunnan harrastaminen on vain vähentynyt radikaalisti, kun juoksu on tuntunut alusta saakka epämiellyttävältä. Nyt on mahallakin jo sen verran mittaa, että tyydyn suosiolla kävelyyn ja pyöräilyyn. Neuvola täti onneksi vain kannusti, että hyvä kun syön, niin riittää vauvalle ravintoaineita ja hemoglobiinikin on pysynyt samana koko raskauden. :)

Rv 19+6 ja painoa kertynyt reilu 5kg, ehkä jopa 6kg. Osa on selkeästi ylipainoa, sen huomaa ilmestyneistä jenkkakahvoista. Liikunta onkin vähentynyt huimasti kun juoksu ei oo tuntunut oikein hyvältä ja oon kyllä sortunut herkutteluun, täytyy myöntää. Eikä alussakaan ollut pahoinvointeja, päin vastoin, mahtava ruokahalu! Eli aika sama tilanne kuin pikkis80:llakin, hemoglobiini on täälläkin pysynyt tosi hyvänä :) Mutta harmittaa silti, olo tuntuu tosi pullukalta enkä oikein osaa tykätä tästä painonnoususta, vaikka kuinka tykkäisinkin vatsakummusta... No, ensvuonna sitten viimeistään käydään salilla ja lenkillä ahkerasti :)

Mulla on nyt rv 20+4 ja painoa tullu noin 5-6 kg. Alussa paino nousi nopeemmin, mut nyt on nousu hidastunu onneksi.

Mulla nyt 21+0 ja painoa tullut n. 8 kg.. Ei olisi tarvinnut tulla sitäkään koska painoa oli jo ennen raskautta liikaa.. Nyt oonkin yrittänyt karsia herkkuja ruokavaliosta ja syödä puhtaampaa ja terveellisempää ruokaa niin saa vauvakin laadukasta ravintoa kasvaakseen ja kehittyäkseen :)

Zuttura, mä niin tiedän miltä susta tuntuu :( ei oo yhtään hyvä olla.. Mun piti lihottaa itteeni, että tulisin raskaaksi, olin niin laiha.. No enpä oo enää. Nyt raskautumisesta se n.10kg vielä päälle. Kyllä on asiaa itketty monet kerrat :( mutta vauva on nyt tärkein!

Mulla oli lähtöpaino aika paljon kun olin saanu edellisen raskauden (joka meni kesken) aikana painoa. Nyt sitte kesä loppu ja jippiiiiii paino oli tippunut 100g :D Eilen itkin kuinka läski oon ja seksikästä naista mussa ei näykkää ku pelkkää turvotusta joka puolella. Tuntuu tosissaan et tää neito vie äitinsä kaiken kauneuden rippeet

Mulla tilanne se että rv 19+1 ja painoa + 5kg tullut, ensimmäiset 3kg tuli heti plussan jälkeen viikon aikana...johtunee osaksi ainakin tupakan pois jätöstä. Nyt sitten siitä onneksi vain 2kg tähän puoleen väliin! Olen ainakin vielä tyytyväinen, kun painoa ei tarttis hirveesti tulla..lähtiessäkin oli kuitenkin jo hiukan liikaa painoa...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Multa oli viime neuvolassa lähteny taas kilo, eli nyt -6 kg. En tiedä, onko tullut vai lähtenyt painoa. Seuraava neuvola 15. päivä ja sitten saa tietää, miten paino on viskonut.

Täällä rv 19+4 ja painoa tullut n.10kg.Ei varsinaisesti yllätä kun esikoisestakin sitä tuli 23kg koko raskauden aikana :grin
Vaatekoko o kuitenkin pysynyt ihan samana, mikä vähän lohduttaa. Niin siis samana muuten mutta vatsan kohdaltahan esim.collegetakit ei mee kiinni enää...

• Tykkään
Reaktiot: DT
Mulla on tullut n.13 kg plussasta lähtien, mut olinkin laihtunut just ja tosi nopeesti, et varmaan osa pamahti ihan sen takia heti takas, ja mun VALTAVA ruokahalu ei ainakaan hidastanut painonnousua..., :grin

Ei tässä itseään kovin hehkeäksi tunne mut luotan siihen et nää lähtee suurin osa ens kesään mennessä... toivoa sopii.
Nyt mua ei niin haittaa miltä mä näytän, kun muut kattoo jo muutenkin vaan pelkkää mahaa kun tavataan! :p

Rv 18 ja painoa on tullut lisää vajaa kilo, sekin viimeisen viikon aikana. Ruokahalu palanut alkupahoinvoinnin jälkeen. Liikunnan avulla pystyn vielä jotenkin kontrolloimaan tilannetta vaikka toisaalta tietää että se kuuluu asiaan.

19+0 ja 1-2kg riippuen päivästä, tullu lisää. Ennen raskautta bmi 20.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

21+6 ja -1kg, välillä pompsahti plussan puolelle, niin pistin herkut pannaan ja sain takaisin painon vähän alemmaksi,kun lähtöpainoa oli jo sen verran ettei haluaisi hirveästi lisää kiloja...

Nyt mittarissa 21+1. Viime neuvolassa (vko 18) painoa oli tullu 6kg. Vuosi sitten esikoisen kanssa tuli koko aikana 8kg ja johan se neuvolantäti rupes painosta huomauttamaan... :eek: Toissa iltana kävin kotona vaalla ja se näytti siihen vielä 2kg lisää eli olis jo se 8kg yhteensä. Tänään aamulla kun kävin herättyä vaalla ja se näytti -6kg toissa iltaisesta!:wtf Voiko olla mahdollista?? Vai onko vaaka jotenki rikki... Normi oloissa paino pysyy siinä 1kg sisällä (meillä on vähän turhan tarkka vaaka..)

Viime neuvolassa oli painoa tullu yhteensä raskauden alusta 7kg.. Ja osaks varmaan paino noussut myös painon pudotuksen takia. 17kg tiputin muutamassa kuukaudessa ennen raskautta. Oon kyllä syönykkin sillai etten ihmettele että paino noussu :D

Mulla myös takana 20kg painon pudotus ja yhtään en ylimääräistä takas tohtis hankkia. Mutta ei ole kaiken muun keskellä jaksanut painoon kiinnittää huomiota. Onneksi nousu tosiaan nyt ainakin vielä ollut kiitettävän maltillista. Kaikki sanoo että näytän muualta laihtuneen lisää siinä missä maha kasvaa...Olisipa niin, itsestä kun tuntuu että on jo kuin mikäkin ryhävalas:rolleyes: onneksi tuo painon nousu ei ole elämän vakavimpia asioita joten jäädään nyt sitten katsomaan miten loppujen lopuksi käy!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Rv 20+1 paino pysyny aika samoissa kokoajan. Pikkusen ylipainon puolella jo lähtiessä, ni ehkä ihan hyvä vaan näin.

Herkut maistuu ja iltasin sohva on paras paikka (töissä jaloillaan lähes kokoajan). Vähän pitäis olla aktiivisempi liikunnan suhteen, mut... Viikonloppusin jaksaa käydä kävelylenkillä, mut arki-iltoina aika harvoin.

Musta tuntuu et paisun pikkuhiljaa samoihin mittoihin mitä olin, mut ehkä se on vaan ainaki osaks omassa päässä kun meidän äitikin sano et en vissiin oo painoo saanu ollenkaan raskauden aikana! Nauroin vaan et kyllä mul 7kg on tullu ja se oli ihan ihmeissään ja väitti et oon vaan hoikistuneen näkönen :D ehkä se yritti olla vaan kohtelias :D

Takaisin