Ruokiin liittyvät mielihalut raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iisa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on karkit aivan suurinta herkkua, varsinkin ahaa patukka suklaa ja lakut. Mä en oo koskaan ollut makeen ihminen enkä ennen raskautta ollut vuosiin ostanut itselle karkkia. Mutta nyt, voi kun maistuu!! Kaikkee suolasta oon ennen raskautta himoinnut sipsit, suolakeksit, pasteijat, jne. Mutta nyt ne on jäänyt ihan taka-alalle ton makean himon tieltä.

Kala ei mee alas. Maussa ei oo vikaa mutta se rakenne. Hyi että!
Koskaan en oo kahviakaan tykännyt juua, eikä se nytkään mee alas mutta sen tuoksu on aivan jotain taivaallista. Asiakkaatki ku ottaa automaatista(tulee tosi hyviä juomia, automaatiksi) kahvia niin tuoksuttelen salaa mielissäni. Kerran maistoin kun tuoksu alkoi huumata alku raskaudessa, mutta ei se maistunut yhtään hyvälle [:D]

No eikös teille tyttöä lupailtu [:)] monesti mene niin kun likkaa odottaa et makee maistuu ja poikaa odottaessa taas suolanen [:D]

Mulla on kanssa ihan mieletön makeenhimo varsinkin suklaa on se juttu nyt[:D] Normaalioloissa en juurikaan mtn makeeta syö, varsinkaan sitä suklaata, toivottavasti vaan ei nyt näkyis ylimääräsissä kiloissa[:@] Sit kanssa tuore kurkku ja tomaatti(mistä en kanssa ole tykänny) maistuu suussa ihan hirvittävän hyvälle. Sipsit ja muut suolaset on jäänyt melkein kokonaan syömättä, vaikka ennen ne oli oikein suurta herkkua.. Ja tää jatkuva nälkä, en yhtään ymmärrä miten pystyn syömään kokoajan. Mieskin sanoo mulle että oon ahmatti[:D] En kyllä paljookaan syö kerralla mutta jatkuvasti silti jtn puputan.

Onhan se kiellettyjen listalla, (maksalaatikko) mut nuo neuvolassa sano mulle ainakin että voin hieman syödä joskus. Joten välillä on ollu pakko maistella [:D]

Voi tätä makean himoa! Haluaisin koko ajan pullaa. Tai keksejä. Jäätelöä tai edes sokerista jogurttia. Ihan sama kunhan siinä on sokeria. Kait tämä joskus loppuu

Bofink täällä ihan sama juttu [;)]
Ennen olen ollut aina suolaisen ystävä mm. sipsit ja erilaiset naksut on suurta herkkua... Pizzaa ja hampparii, Nam!! [8D]

Ja nyt sitten... Siis karkki! Varsinkin suklaa ja irtokarkit [:D]

Ja meillekin pientä rinsessaa on ennustettu [:)][:)]

Jep, näin juuri mullakin...varsinkin jäätelö!!! Ja tyttöhän täällä on tulossa [:D]

Makea maistuu normaalia enemmän täälläkin, ja tyttöähän tuo meillekin lääkäri povaili [;)]. Olen aina ollut enemmän suolaisten herkkujen ystävä joten nekin maistuu, mutta päälle on saatava jotain makeaa. (tiikerikranssin kävin juuri ostamassa ja nyt odottelen miestä kotiin päiväkahviseuraksi [:D])

Kahvia en voinut ekaan kolmeen kuukauteen juoda, nyt menis vaikka pannullinen kerrallaan jos vaan sais juoda. Koitan pitää siinä kolmessa kupissa/päivä mutta välillä lipsuu mutta toisaalta toisina päivinä en sitten juo ollenkaan.

Nyt hoksasin miten ihanaa raejuusto onkaan [:D]. Siis tykkään siitä muutenkin, mutta ostin äsken pitkästä aikaa ja laitoin ruoan kylkeen, nyt taitaa mennä jälkkäriksi tuo koko purkki...

Poikaa odotellaan ja ykkosherkku on nyt vuohenjuusto, kirsikkatomaatit, paalle vahan (..no, ehka paljon) oliivioljya suolaa ja pippuria ja voila, kylla maittaa. Muutenkin suolainen maistuu - makeakin toki, mutta hetkessa siita tulee aklo olo, etta vois sanoa etta meilla tuo suolaista ja poika nayttaa todelta. Viela kun nyt on allotys loppunut ja liha maistuu taas hyvalle, paljossa oljyssa vaan paistan paloja ja paalle aromisuolaa, eihan sita kai muuta tarvi, paitsi vauva, joten pakko on yrittaa syoda vahan monipuolisemmin kuin mita nuo himot edelleyttaa.

Muuten olen kylla syonyt vahan kaikkea, siis kohtuulla, myos maksatuotteita, raakaa kalaa (kypsa kun ei maistukaan) jne. Viikonloppuna saatan ottaa puoli lasia viinia ruoan kanssa, kohtuu kaikessa on minun motto. Jos kaikkea alkaa liiaksi stressaamaan ja kieltaa itseltaan kaikki nautinnot, niin siitahan se vauva vasta karsii! Mutta jokainen tavallaan :-)

Multa on hävinnyt lähes kaikki mielihalut ruoan suhteen raskauden aikana. Joitakin ällötyksiä oli varsinkin alkuraskaudessa, mutta nyt on vähän semmonen tasapaksu fiilis. [:D] Jotainhan sitä on aina pakko syödä nälkäänsä, mutta mitään ei erityisesti himoitse.

No, meille ei vielä ultrassakaan paljastunut sukupuoli, joten ehkä tämä mielihalujen puute makean / suolaisen suhteenkin pitää sitten jännityksessä. [;)]

Mulla sama vika satsuman kanssa! kaikkee oikeestaan voi syödä mut mitään ei himoitse..aika tylsää..

Omanapa: Kuin sä syöt raakaa kalaa? [:-] Meinaatko sushia vai jotain erikoisempaa? (etkös sä ollut siellä Afrikan mantereella, vai sekoitanko nyt toiseen) Mä kun olen jättänyt sushinkin kokonaan sivuun (en siis juuri koskaan sitä muutenkaan syö, mutta nyt en varsinkaan), en tiiä onko tää ylireagointia mutta ajattelin että siinähän on raakaa kalaa kuitenkin, eikö niin...

Mites tuo sushin syönti muuten teillä muilla?

Mä kun en muutenkaan juuri hirveesti kalaa syö (paitti lohi on kasvis kun on ilmaista [:)])niin esim jouluna kyllä aattelin poskeeni pistellä hyvällä omallatunnolla graavilohta ja ehkä muutaman silli siivunkin! (onko se silli ees raakaa mut graavi nyt ainakin periaatteessa on raakaa mitä ei saisi syödä..) ja eiks mätikin oo raakaa? tosin se ei oo kauheen hyvää...yök.. Mutta ainakin tossa mun neukku paperissa ja neukkutädin sanomisista saa vahvasti sen kuvan että ne on suosituksia..ei mitään ehdottomia määräyksiä, että jos sitä sattuu vähän vahingossa jotain "laitonta" syömään niin ei pidä stressitasoaan nostaa punaselle sen takia. [:)]

Joo ja se "kieltokin" koskee lähinnä niitä kaupasta ostettuja, tyhjiöpakattuja graavilohia tm kylmäsavusteita tyhjiöpakkauksissa. Ku siinä on sit joku kaasu vissiin, et pitäis ainaki kypsentää ennen syömistä. Mut en ite näe pahana jos ukin tekemää graavilohta joskus maistelen. [:D] Sen ainaki tietää, ettei oo mitään ylimäärästä.

Esikoisen raskausaikana söin paljon jogurttia ja jäätelöä
Keskimmäisen raskausaikana meni kismettiä ja mandariineja aivan mieletön määrä
Kuopuksen raskausaikana söin viinereitä ja huoltoasemien täytettyjä sämpylöitä, heh
Nyt neljännen raskausaikana oli kesällä himona tuoreet mansikat. Vielä ei ole muita himoja ollut. Tosin mun makuaisti on muuttunut päinvastaiseksi, olen aina tykännyt happamista ja kirpeistä jutuista, nyt valuu silmistä vesi jo omenoista. Ei vaan pysty syömään sellaista.

Vissiin ainakin tosiaan listeria bakteeri on yks syy miks pitäs kypsentää enne syömistä..Niin ainakin muistelisin meijän neuvolatädin sanoneen :) 

Nyt on mielihaluja [8D].

Ruokaa. Melkein mitä tahansa siis, koko ajan tekee mieli syödä. Tää alkoi eilen iltapäivällä, toivottavasti menee ohi huomenna. Kerran aikaisemminkin oli tämmöinen, tuntuu että vois vaan vetää koko ajan jotain, tasapuolisesti 'oikeaa' ruokaa, herkkuja ja hedelmiä. Edellisellä kerralla tää 'nälkäpäivä' kesti 1,5 päivää, jospa nyt ei menisi paljon pidempään tai paisun jo viikon loppuun mennessä palloksi muualtakin kuin masun kohdalta. [:D]

Voi että mitä menin tekemään... muistattekos sellasen jälkkäriherkun kuin appelsiini-riisirahka..namnam...toinen kulho lähtee alas nyt! Ja veikkaan et koko satsi on syöty ennen salkkareita..kyllä tuli mummoa ikävä joka kuitenkin sai siitä vielä pikkasen mehevämpää..johtunee myös ehkä siitä et se anto sen maustua hetken eikä syöty het suoriltaan [:D] kantsii kokeilla..siis jos on itsehillintää [&o]

Voi, appelsiiniriisi! Sain kerran sitä teiniaikaisen poikaystävän vanhempien luona, ja olen siitä asti halunnut maistaa ihan just samanlaista makeaa ja kirpeää ihanuutta. Olen suuri, suuri rahkajälkiruokien ystävä ja niitä kaipaan kaikista eniten ryhdyttyäni vegaaniksi eli en syö enää maitotuotteita. Mikään soijajuttu ei rahkaa ja kermavaahtoa ihan täydellisesti korvaa :-(

Omatunto on tietysti puhtaampi näin mutta se lohduttaa vain rajallisesti :-P

Minulla alkoi tuossa noin viikko, pari sitten ruokahalu kasvaa. Tai sanotaanko, että on alkanut tulla N Ä L K Ä ajoittain. Esimerkiksi yöllä joskus kun herää pissalle, huomaa että on pakko syödä pari voileipää tai ei mitenkään voi nukkumista jatkaa, on niin kova rehellinen nälkä. Tai jos töissä venähtää pitkäksi, alkaa ihan huimata ja tuntuu että syön kohta potilaiden ruoat :-o

Ilmeisesti elimistö kertoo, että nyt sitä kahden edestä syömistä saa alkaa harrastaa. Pitää vaan yrittää muistaa että se toinen on vieläkin kuitenkin AIKA pieni, ei itseni veroinen kalorinkuluttaja :-)

Takaisin