Ruokiin liittyvät mielihalut raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iisa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai joo, yks mikä minua on pitänyt usein voimissani jo viikkojen ajan, on sellaset herkku-jugurtit. Kuten esim. Kalinka, tai Risifrutit. Niitä on pitäny ostaa välipalavarastoon koko ajan. Kalinkan tapaistahan vois tehä itekin maustamattomasta jugurtista ja jostain marjasurvoksesta, mutta marjoja ei oo omasta takaa ja ne valmiit herkut on houkutelleet enemmän kuin ruveta itse vääntämään terveellisempiä herkkuja [;)]

Vähän huolettaa, miten tässä painolle alkaa käymään, koska pullan ja suklaan kanssa ei tosiaan ole ollut minkään sortin ongelmia missään vaiheessa. Melkein joskus pulla on ollut ainoa mitä on tehnyt mieli... Aina oon ollu herkkuperse ja saanut taistella painon kanssa, ja sama näyttää jatkuvan. Vaikka paino ei vielä olekaan noussut kai yhtään (VIELÄ).

Tuossa viikonloppuna kaupassa käydessä oli IHAN pakko ostaa lihatiskiltä semmoista mureaa, ylikypsää palvattua kinkkua! voi että mitä herkkua!! [:)][:)] sitä olen nyt napsinut paljaaltaan ja leivän päällä ja se ihan palauttaa voimat heikotuksen jälkeen [:D] Että kyllä se lihakin näköjään välillä maistuu.

Edit: Mieskin naureskeli viimeks kaupassa käydessämme että nykyään minä vaan katselen ympärilleni pohtivan näköisenä, että "maistuiskohan tuo?... voiskohan tuota syödä?... entä menisköhän tuommoinen alas?..."  Sitten ostellaan mitä ihmeellisempiä juttuja, ja mies hoitaa varsinaiset ruokaostokset siinä sivussa [:D]

Ihan ekaks Basura : http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet.html löytyy ihan hyvin tietoa. Raudansaannin, kalsiumlisän ja omegat kun otat vaikka purkista. Foolihappo yleensä tulee kasvissyöjillä vihreistä asioista. Proteiineja pavuista, palkokasveista, soijatuotteista yms. Kannattaa kyllä neuvolassa jutella, ihan mielellään meillä käytiin aika tarkasti läpi ruokavalio.

Vauvva haluaa... jugurttia, greippiä, mansikoita, persikoita ja kiinalaista ja pizzaa... ihan tavallista kotiruokaa, perunamuusia ja linssikastiketta [:)] alkuun oli jätski ja herkkuvaihe +10kg oon kyllä ollut aika hoikka ennen, mut toiv ei nyt hirveesti tulis lisää... Grillikesä, *nam* ihanaa kun ei tarvii kun istua pöytään ja sua passataan "älä nyt sinä nouse siitä mihinkään... " [:D]

Mun kammotus on kahvi! En oo sitä juonu tähänkään asti, ku ei maha kestä, vaikka naama vaatis, mutta nyt sitä ei voi keittää tässä huushollissa ilman, että olisin tukevasti halaamassa pönttöä. Kammoksuttava löyhkä!

Himotus taas on niinkin pimeä kuin suklaavanukas. Sitä menee semmosta tahtia, ettei kehtaa aina käydä ostamassa samasta kaupasta. [8|] Ja Pirkan lakritsikissa karkit on aivan ehdottomia. Johtunee kai siitä, että lakritsia ei sais syödä. En mä uhmaa kieltoja, mutta... [;)]

Mullakin kalinkaa menee pari purkkia vähintään päivässä! Ainut mikä oikeestaan on koko raskauden ajan ollut semmonen juttu mitä aina voi ja melkein aina tekee mieli on hapanmaitotuotteet ja ihan perus maitokin. Siis piimät,viilit,jugurtit, maitopuurot, maito, maitoruuat (perunamuussit yms..) Ei voi siitäkään päätellä että kumpi tulee kun ei tee suolasta eikä makeeta mieli [:D] hapanta...mikäs sillon tulee? 

Ja joo toi neuvolatäti sanokin että ravintoterapeutilla oli kuulemma aika ruuhkasta mutta se oli innostunu just tosta vegaaniliitosta ja mun piti käydä siellä lukemassa mut oon ihan täysin unohtanut eli sinne siis, kiitos muistutuksesta!

Täällä kanssa tuo Kalinkka jogurtti, NAM! Ja vielä mustikka versiona [:D] Ja myös on tuo vanukas puoli hyvin uponnut [;)]

Täällä sama kuin ninniwllä eli kahvi on tehnyt todella pahaa!! Nyt pahoinvointi on helpottamaan päin, mutta kun oli pahimmillaan niin pelkkä kahvinkeittimen näkeminen sai juoksemaan vessaan [:-]
Nyt olen juonut muutaman testikupin todella varovaisesti ja tietenkin pullan kera [;)] Ei ole tullut ylös, mutta se yksi tai puolikas kuppi on riittänyt ja sitten ei kiitos enään!!

Kaupasta on pakko ottaa mukaan kaikki mitkä sisältää mansikkaa, mansikkajugurtit, kiisselit, jäätelöt ymym ja iltaisin rupee aina tekemään mieli suolasen ja makeen yhdistelmää esim. ruisleipää mansikkahillolla tai banaania höystettynä meetvurstilla :)

Tuntuu että nykyään syön sen kahden edestä, mutta silti paino ei oo noussut kun 3 kg...

Katos konnaa, sulla on näitä erikoisempia mielitekoja [:D]Banaania ja meetvurstia, mmm, pitäsköhän itsekin maistaa! 

Mä tässä taas tuumiskelin, että tuo ruisleipä mansikkahillolla vois olla mun juttu. [:D] Pitäisköhän kokeilla, vai jäänkö koukkuun? [&:]

Mulle kanssa ei toi kahvi oikeen maistu hyvin.Ennen plussausta poltin tupakkaa jolloin myös kahvia kului pannukaupalla [&:] mutta enään en kahviakaan juo kuin korkentaan kupin/pari päivässä,mutta ehdottomasti jonkun pikkuleivän kanssa [:D]
Ruokaakin tulee syötyä yleensäkkin paljon enemmän kuin ennen raskautta.Tuntuu että kävelen kokoajan sohvan ja jääkaapin välillä.Painoa ei onneksi ole kovin paljon tullut lisää mutta mahan ympärysmitta on kasvanut jo viidellä sentillä,onneksi se kuuluu asiaan [:)]
Mielihaluista täytyy sanoa sen verran,että leivänpäälle on nykyään laitettava tomaattia aina.Piimää kuluu nykyään myös tuplasti!
Ennen raskautta heikkouteni oli suklaa(kyllä mä sitä edelleen joskus syön) mutta nyt himoitsen salmiakkia [:-]

mulle on käyny samalla lailla kuin weeruska83:lle salmiakkia tekee mieli ihan koko ajan. Neuvolan täti antoi kyllä jonku grammarajoitteen sitä varten, mutta en muista sitä ollenkaan. Muistaisko joku? En painanut sitä mieleen, koska oikeesti en tykkää salmiakista ja en sitä normaalitilassa syö juurikaan. Kaikkea se masu teettää.

Toinen himon kohde on jauhelihaperunasosevuoka. Nam ja aah. Siihen vielä himoitsemiani punajuuria kaveriksi. Vesi tulee kielelle...

Mun mielestä lakritsia ja salmiakki sai syödä 50 grammaa päivässä...itelläni menee kyllä joskus reilusti ylitekkin :) ja juu tuo ruisleipä mansikkahillolla on ihan huippua, mummo opetti sen mulle pienenä ja nyt se on palautunut mieleen...

Ehdottomasti LIHA
Suolainen, keitetty, paistettu, punainen, valkoinen, kalaa, kanaa.
Ikävä kyllä Lihankäyttöäni hallitsee nuo raskaussuositukset, eli täytyy olla läpipaistettua ja isoa järvikalaa pitää välttää. (Tosin käydessämme ravintolassa rupesin tuhmaksi ja tilasin vasiten pihvin mediumina. Teki niin mieli!!) Grillin ohi on vaikea kävellä, useimmiten mukaan tarttuu hamppari. Makea sen vastoin on ällöttänyt enkä karkkia ja jätskiä ole tykännyt syödä. Tästä ollaan perheen kanssa päätelty että poika sieltä on tulossa, olutkin nimittäin maistuu.
Tuoreet salaatit ja hedelmät himottavat.
Proteiinihalut olen tyydyttänyt usein herkkuannoksella jonka resepti on

1 purkki(200 g) raejuustoa
1 purkki (150 g) tonnikalaa

1. sekoita
2.syö

Heips, mulla on jugurtit, rahkat ja tomaatti sellasia mitä tekis mieli syödä kokoajan. aika jännä kun ekan kans ei ollut mitään sellaisia.

Mulla on siis kaikki maitotuotteet. Oon aina tykänny maidosta ja piimästä yms mut en sit kun oon kotoa pois muuttanut niin jaksanu niitä oikein koskaan ostaa.. Nyt on kokoajan oltava piimää,maitoo,maustamatonta jugurttia ja sit herkku jugurtteja (kalinkka yms) ja sit jäätelöö :) Niitä voin syödä vaikka koko ajan! Et ihan hyvä mässy kun saan siitä sit kivasti samalla proteiiniakin ja kalsiumia! Banaanit on myös noussut lemppariks kun ton vesimelonin kanssa on vähän sillei et seuraavana päivänä kun sitä syö niin on jo muka ihan näivettyny. Siinä on kyllä A-vitamiinia mut eikai sitä nyt liikaa saa jos banskun päivässä vetää. Ja sit vispipuuro on kova sana. Savu juustoo tai mitään savu aromia en voi sietää ees hajuna [:'(] en tiiä voinko mun kipparijuusto herkkua syödä enää ikinä..snif..tai ei semmonen tuli savu vaan just joku samperin savumakkaran haju ja savustettu tofu ja hyi helv...[:D]

Mulla on Appelsiinit tällä hetkellä ja jogurtit, viilit ja piimä nannaa. Alku kesästä oli tomaatit ja salmiakki, söin ihan sikana niitä. Yleensä olen tomaatille ollut allerginen niin että suu pielet aukeaa, mutta sekin vaiva hävisi :) Salmiakki himo on onneksi nyt hävinnyt kun verenpaineetkin on hieman noussu (normaalisti melko matalat)...

Raejuusto on ihan ehdoton![:D] Toinen on maksalaatikko ja omenahillo..Tosin sillon tällön vaan, yritän vähä välttää.. Kaikki makkarat pysyy poissa ruokalistalta, oksettaa ajatuskin :)
Kebabbia tekee harvasen päivä mieli mutta, pakko yrittää vähä välttää :P

Eikö maksalaatikko ole niitten kiellettyjen listalla raskauden aikana? Tekee nimittäin itekkin mieli... [:D]

Heippa !
Mulla on sellainen että voisin syödä suklaata ja jauhelihaa kokoajan.
Välillä tekee hirveän paljon mieli ruokia mitä on pienenä syöny kuten niitä ruoka pilttejä :D

Takaisin