Ruokavalio

Laske sinja mikä se sun normaali pitäis olla (muistaakseni löytyy bmi:n tms mukaan noita) ja lisäät siihen sen mitä raskauden aikana kuluttaa enemmän eli about yksi pala leipää lisukkeineen ja omena :) sillai saat laskettua sen mitä pitäis syödä.

Ite koen kalorien laskemisen liian hankalaksi ja mulla se menee siihen että grammalleen mittaan kaiken mitä syön :sad001 ja loppujen lopuksi en sit oikein syö mitään...
 
Mun mielestä se kiloklubin ei ainakaan vaikuttanut olevan yläkanttiin.. Ja siis tossa on kuitenkin otettava huomioon se että ihan peruselintoiminnot kuluttaa energiaa myös ja sitä ei usein tule ajateltua vaan ajatellaan just että täytyy kuluttaa just se mitä liikkuu. Itellä on esim myös tommonen Android tms fit sovellus mihin voi syöttää oman painon ja se laskee automaattisesti sen kulutuksen ja laskee myös sen mukaan mitä liikkuu päivän aikana :)
 
Äh. Otti vissii arkaan paikkaan painonnousu kun 2 päivää ollu yhtä taistelua syöminen... Oon syöny nutrilett pusseja... Eilen söin yhden kiinteän aterian ja tänään pakotin itteni syömään iltapalaksi paistettua munaa ja ananasta. Siis pävällisen lisäksi. Nälkä ei oo ja ajatus syömisestä ahdistaa... Kiva...
 
Sinja; ehdottomasti vähintään se 2300kcal. Mielummin vähän enemmän. Mä kävin joskus reilu vuosi sitten kehonkoostumusmittauksessa ja pelkästään elossapysymiseen menee mulla yli 1600kcal/päivä. Siis et vaan makaa, hengittää, jne. Jos käännät kylkeä kerran meni jo enemmän :D

Meni eilen suklaata ja tänään kans... stressi on suoraan verrannollinen syötyihin herkkuihin
 
Ei kait silloin tarvii syödä, jos ei oo nälkä? Siis jos ei oo alipainoinen.Toki siis ruokailurytmi on hyvä pitää suht tasaisena, jotta nälkä ei yllätä ja tule sitten ahmittua, mutta noin niin kuin muuten.
 
Luulen, että siinä tapauksessa jos on syönyt alle tarpeen jonkin aikaa, niin kroppakin on voinut tottua vähempään ruokamäärään eikä niin herkästi tule nälkä? Toki en ole ravitsemuaalan ammattilainen eli tää on vaan veikkaus.
 
Joo kyllä se varmaan on noin. Mut sit myös jos vetää ton määrän tosi pieneksi niin kroppa menee lukkoon.
 
Lähinnä ajattelin Caarinaa, että jos ei oo nälkä, niin ei kai sitä tarvii syödä. Hällä kai paino noussu ihan normaalisti.
 
Joo eiku mietin tarkoitin noita kalorien laskemisia.. Että jos sillä esim yrittää laihduttaa ja vetää liian tiukaksi linjan niin kroppa vajoaa säästöliekille eikä tapahdu edistystä :)

Ite varmaan kans jos paino olis noussut tässä niin optimoisin jotenkin tota ruokailua että saa mahdollisimman pienellä määrällä vain tarpeeksi.
 
Eipä ole hetkeen kukaan tähän ketjuun kirjoittanut. :grin Mutta piti kysyä, että onko kenelläkään hajua voiko/kannattaako noita proteiinilisävalmisteita syödä imettäessä? :wideyed: Monesti ei aika ja energia riitä kunnon aterian laittamiseen ainakaan päivisin, ja jos mennään pelkällä voileipälinjalla niin proteiinit jää tosi vähäiseksi. Useinhan noissa lisäravinteissa lukee ettei suositella raskaana tai imettäessä, mutta veikkaan itse, että se meinaa lähinnä sitä ettei tiukkaa laihdutusta tai kovin tavoitteellista treenausta suositella - tuskin sitä että ne itse patukat/juomat/vanukkaat nyt varsinaisesti mitenkään vaarallisia olisi?
 
Eipä ole hetkeen kukaan tähän ketjuun kirjoittanut. :grin Mutta piti kysyä, että onko kenelläkään hajua voiko/kannattaako noita proteiinilisävalmisteita syödä imettäessä? :wideyed: Monesti ei aika ja energia riitä kunnon aterian laittamiseen ainakaan päivisin, ja jos mennään pelkällä voileipälinjalla niin proteiinit jää tosi vähäiseksi. Useinhan noissa lisäravinteissa lukee ettei suositella raskaana tai imettäessä, mutta veikkaan itse, että se meinaa lähinnä sitä ettei tiukkaa laihdutusta tai kovin tavoitteellista treenausta suositella - tuskin sitä että ne itse patukat/juomat/vanukkaat nyt varsinaisesti mitenkään vaarallisia olisi?

Jos puhutaan lisäravinteista yleensä, niin ainakin proteiinista eli valkuaisaineista on hyötyä. Ehkä kreatiinistakin, mutta proteiinista on selkeää näyttöä. Elimistö pystyy kerralla käyttämään pari-kolmekymmentä grammaa lihaksen vahvistamiseen, ja sen saa kyllä ruoastakin. Monet kuitenkin tykkäävät käyttää proteiinilisiä varsinkin treenin jälkeen, joka taitaa kaikkien tehokkain tapa ollakin ja miksi ei muutenkin voisi käyttää. Äidinmaitoon kulkeutuu tällaisia lisäravinteita niin vähän, että eivät ne sitä tenavaa vaurioita.
 
Muistatteko tai ylipäätään ehdittekö, pystyttekö syömään ns.oikein siis säännöllisesti ja terveellisesti? Tai ehdittekö laittamaan ruokaa näin vauva-arjessa?
Mä en ainakaan joka pöivä ehdi syömään kahta lämmintä ateriaa mutta oon tyytyväinen että saan sen yhdenkin syötyä. Aamupalan saan syödä lähes poikkeuksetta rauhassa kun vaan nousen ennen vauvaa. Iltapala jää usein väliin ja sit onkin yöllä jo nälkä. Oon kyl myös aika monena iltana vetäny suklaata tai muuta hyvää, pitäisi tehdä ryhtiliike!
Mua jopa harmittaa kun tykkään leipoa mutta eipä sitä ehdi, toivoisin ehtiväni tekemään jotain ristiäisiin ettei kaikki olisi äidin vastuulla vaikka hän ihan mielellään tekeekin.
 
Mun syömiset on nyt viikolla vähän mitä on. Aamupalan saan syötyä ihan hyvin, mutta sitten ennen kuin mies palaa töistä, onkin ruuan saanti haasteellisempaa. Lapsi tuntuu nukkuvan kanssa vaan sylissä, eikä viihdy kun lyhyitä hetkiä muualla kuin sylissä, joten omat kädet on aika sidotut. Kantoliinassa ei viihtynyt myöskään. Illasta ainakin saa sitten lämpimän ruuan ja oon pakottanut itteni syömään vielä iltapalaakin, vaikkei olis nälkä.
 
Joo ei toivoakaan.. Lounas on tyyliin lämmitä äkkiä jotain mikrossa ja syö kylmänä.. Jos teen jotain ruokaa niin pojan on käytännössä pakko nukkua liinassa ja se ei vaan onnistu..

Mies ostaa mulle siis noita Kokkikartanon pikaruokia mitä sit lämmitän vaan nopeasti..
Aamupala usein muuttuu suoraan lounaaksi ja iltapalakin usein jää syömättä kokonaan..
 
Oon saanut syötyä suht hyvin, tosin helposti aamupäivän kahvin sijaan tuleekin jo lounas. Usein illalla tehdään niin iso annos ruokaa, että siitä riittää mulle seuraavaksi päiväksi tai kaivan pakkasesta jotain. Aamupalalla laitan usein teen suoraan termarimukiin, kun ennakoin jo etten ehdi sitä juoda ennen kuin vauva herää. Yöllä syön satunnaisesti, mutta en joka yö enää.
 
Takaisin
Top