Ruokapäiväkirja..

Aamiaiseksi sämpylää, missä salaattia, chilitonnikalaa ja majoneesia (hyi mua, mutta oli pakko testata miehen lanseeraama kombo). Niin ja teetä.

Aamupäivästä suklaata telkun ääressä, kun tytsy nukkui... Lounas unohtui, kun lähdin siihen aikaan lenkille. Välipalaksi appelsiini.

Päivällinen kirsikkatomaatti-feta-pastaa.

Iltapalaksi ruisleipää margariinilla, juustolla ja kinkulla. Maitokaakaota.
 
Aamupalaksi ruisleipää perus päällisillä, protskurahkaa ja vettä

Lounaaksi tomaattikeittoa vuohenjuustolla ja sulatejuustolla, ruisleipää ja vettä

Välipalaksi teetä ja kaks keksii

Päivälliseksi kana-kermakastiketta ja täysjyväpastaa, vettä

Iltapalaks ruisleipää sulatejuustolla ja sit sitä suklaata... No ku halvalla sai!

Ja vet menee kevyesti 3 litraa plus ruokailun yhteydes juotu vesi. Enemmän vettä siis huomenna! :)
 
Bongasin kaupasta Valion kefiriä, normia ja persikan makuista! Nyt sitä mmustikan juomaa on täälläkin! :wink :D

Mä sovin miehen kanssa, että nyt alko terveellisemmät ruokailutottumukset ja enemmän liikuntaa. Mulla ei oo painoa pudotettavana, mutta miehellä olis..saa nähdä kuinka meidän käy. :)
 
Mmmustikka, mä juon usein maitokaakaota silloin, kun maidosta meinaa mennä päiväys tai muuten ei ole tullut saatua maitotuotteita tarpeeksi. :) On se hyvää.

Tän päivän syömisiä en kehtaa edes kirjata. Koko päivä meni juostessa ympäri kylää, ja kaikki ateriat tuli kuitattua vähän miten sattui...
 
Vastavirrassa: hienoa. Juon kefiriä kun täällä ei ole suomalaista piimää, muuten joisin varmaan sitä. Mutta kefiriä myydään kätevästi nykyään pullossa, jota on helppo käyttää, mahtuu jopa vauvalaukkuun kun pullon saa kiinni jos ei heti juo kaikkea :) ostan omani Saksan lidlistä, voittehan tsekata jos Suomen lidl sattuisi sitä myymään.
Sitä myydään yleensä myös ison jugurttipurkin koossa mutta sellaset purkit ei ole niin käteviä. Olen saanut miehenikin kefiristä innostumaan. Hän käyttää sitä kuntoilujuomana. Juo aina ennen ja jälkeen treenin. Itse sain siitä jo raskausaikana tosi paljon voimaa ja nyt se on sellainen voimajuoma myös minulle ja aamulla maistuu. Tiedän että tulee saatua jotain terveellistä itseensä kun otan sitä. Kuka tietää vaikka olisi syy siihen että ei ollut raskauspahoinvointia. Toinen terveellinen juttu mitä koitan saada aina tietyin väliajoin on avocado.
Myös jos terveellisesti haluaa elää ja sitä kuuluisaa bikinikuntoa olisi vailla niin olen huomannut että kuntosalin sporttijuomissa jotka polttaa kaloreita on limeä. Ajattelen aina kun näen noita että miksi juoda tuollaisia valmisjuomia kun voi itse tehdä omat mehut tai niistää esim. limeä veteen mauksi. Mies osaa monia ruokajuttuja Brasiliasta johon tulee limeä ja kokkailee niitä meille. Brasilialaisten linjojen salaisuus onkin ehkä lime ja maca. Macaa en ole vielä kokeillut kun ei oikein sovi imetykseen ja en ole tuota superfoodia vielä testannut.

Omena: mullakin just tollanen päivä. Hyvin sanottu: Päivä mennyt juostessa ympäri kylää :D Juoksin nyt lähinnä lääkäriin pienen kanssa mutta kun siellä odotushuoneessa joutu istumaan niin pitkään niin tuntu pitkältä reissulta vaikka on vain kulmantakana. Ärsyttää kun Saksassa annetaan aika jolloin saapua lääkäriin ja sitten joutuu kuitenkin odotushuoneeseen ainakin tunniksi tai yli. En tajunnut ottaa edes mitään lelua mukaan pienelle ja päädyin lukemaan hänelle kirjaa jonka löysin odotushuoneesta. Onneksi olin ollut sen verran viisas että olin juuri syöttänyt hänet visiittiä ennen ja aluksi vain istui tyytyväisenä ruokakoomassa sylissäni.

Aamiainen reissumiestä, juustoa ja kurkkua, omena. Kefir ja oluet oli loppunut mutta maitoa oli kaapissa joten tein aamiaseksi ja tänään usein muutenkin aina jonkun asian välissä itselleni maitokaakaota. Siitä tuli kyllä niin hyvä olo. Ja tietty siitäkin että sain äidiltäni paketin tänään postissa. Suklaatakin otin hyvällä omatunnolla.
Lounaaksi tein sienimunakasta ja illallinen meni vähän huonosti ja söin vaan about saman kun aamulla eli leipää ja maitokaakaota. Söin kyllä myös pistaasipähkinöitä ja salmiakkia. Ja kaverini toi illaksi biokaupasta kaikkea hyvää seuraaville päiville ja join jo joitain laseja punajuurimehua. Huomenna aion kokkailla vähän paremmin.
 
Mmmustikka - mina uskon etta tulin macalla raskaaksi. :) No tarvittiin sita vahan muutakin mutta soin maca-tabletteja joita yhdella hedelmallisyyssivustolla suositeltiin.
 
Pitääkin maistaa tuota Kefiriä, huomasin että sitä oli tullut kauppoihin.

Ja avocadoa minäkin rakastan! Ihan älyttömän hyvää on ruisleipä, jonka päällä on avocadoa ja tomaattia ja ihan vähän pippuria/suolaa.
 
Anteeks mmmustikka hihitän täällä kun kuulostaa niin hauskalle "oluet oli loppu" :D tänäviikonloppuna testaa itsekkin sen lidlin tumman alkoholittoman oluen :smiley-bounce013
 
lupu: joo tosiaan tummaa alkoholitonta olutta (Malzbier) se on mutta näyttää sekin varmaan hullulle kun on olutpullo sängyn vieressä tai sitä vedän imettäessäkin joskus. Niitä myydään muovipulloissa niin helppo avata ja sulkea.
Suomessahan myydään kotikaljapaketteja että voi itse tehdä. Ja niistä maltaista jotka jää yli saa tosi hyvää leipää tehtyä myös.
 
Pitkästä aikaa päivän syömisiä ylös..

-Aamulla kaksi paahtoleipää
-Lounaalla hampurilaisateria
-Iltapäivällä kahvia ja muffinssi
-Päivällisellä nakkisoppaa ja pullaa :D
-Iltapalaksi puuroa mustikkakeitolla

Söinköhän ny varmaan tarpeeks höttöleipää ja pullaa tänään..? :wink :D
 
Huh, ei näillä mun eväillä kyllä kehumaan pääse - tuntuu olevan suklaa edelleen päivittäisessä ruokavaliossa...

Aamupalaksi kauraleipää, cheddaria, kinkkua ja kurkkua. Teetä.
Suklaapatukoita tuli syötyä kaksikin tämän päivän aikana...
Lounaaksi kanatortilla.
Päivälliseksi parsakaalia ja leivitetty kalafile.
Iltapala vielä syömättä, mutta kun saan tytön nukahtamaan, niin teen varmaankin voileivät tai jotain hedelmää.
 
Kyllä tää tyttö ainankin takas ottaa mistä jää paitsi jos viikko menee terveellisesti niin eiliset pullaT ja mokkapalaT ja vielä jäätelöökin pitää varmasti selluliitit tiukasti kankuissa :D
nyt se flunssakin sitten pyrkii tarttumaan miehestä,very nice :sad001
 
Mitäs muille kuuluu perjantai iltaan ? :D
tättärää mulla ite tehtyy pitsaa ja irtokarkkeja :thumleft

(Spelttijauhot on muuten ihania,tai tein miksin durum-ja vehnä-spelttijauhosta)
 
Munki perjantai oli toooosi terveelline.. Oltii koko päivä seuraamas veljen armeijan valatilaisuut ni siel sit pitsaa ja sotkun munkkii :D Sit illal kaverin partylitekutsuil ja siel vähä piirakkaa ja muffinsii...
 
Muuten-onko nyt niin että pellavarpuhetta ei voi imettävä syödä onko oikeesti niin myrkyllistä vauvalle? Löydän ristiriitasta tietoo..
Meinasin alottaa terveyselämän mut ei vissii tarvii :sad001
:D
 
Jaahas, nyt on muutto ohi (mita nyt vessaremppa on viela kesken), uusi kuu ja vielä maanantaikin, joten nyt loppuivat tekosyyt. :) Olo on niin uuvahtanut, että asialle on pakko tehdä jotain.

Eli aamupalaksi oli munakas, päärynä, kreikkalaista jogurttia ja järkyttävän iso muki teetä maitotilkalla. Puoli litraa vettä ja vitamiinit.

Aamupäivällä lisää vettä, yrttiteetä, puolikas keksi ja puolikourallista jugurttihedelmiä. Ja lihaskuntoliikkeitä.

Lounaaksi kasviskeitto ja kinkkujuustoleipä.

Välipalaksi on manteleita, päivällisestä ei vielä hajua, mutta täytyy mennä etsimään lihakauppias. Iltapalaksi omena, tee ja myslikeksi.

Seuraavaksi kävelylle, tavoitteena on 1,5 h lenkki, jos neiti vain jaksaa olla mukana. :)
 
Eilinen illallinen oli sitten wrappeja ja iltapalaksi innostuin kokeilemaan uunia, eli uunipannaria. Kävely jai 45 min, koska tyttö kyllästyi.

Tänä aamuna maistui mustikat, riisipap ja mysli. Tuopillinen teetä ja kannullinen vettä. Ihana päivä, mutta kyllä tuo aamuviiden herääminen väsyttää.

Lounaaksi on eilisten wrappien jämät ja välipalaksi uunipannaria. Vettä pitää juoda ihan tolkuton määrä, ettei rintamaito vähene. Tänäänkin kokeilen tuota 1,5 h kävelylenkkiä. Jospa se onnistuisi.

Eilen harkitsin jo personal trainerin hankkimista, jotta pääsisin hyvään alkuun, mutta jätin sen nyt vielä. Kropassa kun on vieläkin se olo, ettei sovi kovin hammasta purren kuntoilla ja polvikin on oireillut. Jännä sinänsä, että jo se, että katson syömisieni perään, vaikuttaa, sillä tuntuu, etta heräsin tänä aamuna hoikempana (henkisesti, en fyysisesti). :)
 
Takaisin
Top