Ruokajutut

Mulla on käytössä multitabsin raskaus ja imetys vitamiinit ja apteekista pitäis vielä hakea raskausajan omega kapselit.
 
Onko ruokahalu vaikuttanut painonnousuun? Mullehan maistuu kaikkki äärimmäisen kovalla ruokahalulla ja painoa tullut lisää kilon verran. Toki myös turvotukset/ nesteenkertyminen voi asiaan vaikuttaa. Pelottaa vaan, että nouseeko saman tahtiin kuin esikoisesta, silloin paino nousi reilusti yli 20kg :/
 
Mulla on toistaseks paino tippunu tän vuoden puolella pari kiloo. Ruokahalu ei oo niin suuri et tuskin ainakaan näin alkuun pääsee paino nouseen. Tänäänkään ei oikein aamupala maistunu...
 
Mulla on paino kans pysyny samana..toivon kovasti että kävisi samoin kuin esikoisen kohdalla, jolloin paino nousi vain 10kg ja kaikki jäi sairaalaan kun poika syntyi
 
Mulla nousi ekassa raskaudessa paino 11kg ja kahden viikon päästä synnytyksestä ei ollu enää niitä kiloja. Toivon mukaan tässä menee suunnilleen samoin.
 
Mulla on paino noussut yli 20 kg molemmista ja ihan normi kotiruokaa olen syönyt, etten oo mitään rasvamättöö vetänyt, kun ei kuulu ruokavalioon :D ja herkkujakin kohtuudella, kyllä ne kilot on sit lähtenytkin. Toisilla nousee paino reippaasti, toisilla ei :)
 
Tällä hetkellä itse syön Femibion 1 kans. Mutta aion vaihtaa sen Multivita raskauteen. Plus sitten gefilusta, D-vitamiinia ja magnesiumia. Kahvin juomisen oon jättäny vähemmälle, maksamakkaraa en oo syöny, vaikka vähän himottaisi, ja saisihan sitä pari viipaletta silloin tällöin syödä.. Oon yrittäny herkkuja karsia. Siinä kovin hyvin onnistumatta. Mutta olen onnistunut lisäämään salaattia ja vihanneksia ruokavalioon. Ja pihvit söisin normaalisti raa'an puoleisena, niin pakko syödä täysin kypsänä. Ja paistetut munat kans joutuu nyt syömään kypsinä. Homejuustoa himottaisi syödä. Ehkä vähän kaikki suolainen himottaa. Voisi ehkä pitsaa hakea, jossa olisi reilusti homejuustoa :D
 
Mulla alkaa hirvee röyhtäily, kun oon ottanu omegat ja se kalan maku on jäätävä :D
 
Ällöttää, kun muutenkin voi huonosti ja se kalan maku nousee suuhun :sad001 mulla on käytössä multivita raskaus ja imetys vitamiinit ja omega3, mutta oon kans taas kallistumassa niiden hetkelliseen, siis noiden omegoiden, kun ei meinaa pysyä sisällä
 
Mites te tulkitsette ton inkiväärin? Suosituksissa lukee ettei suositella inkiväärivalmisteita, mutta entä uhan inkivääri? Tykkään käyttää ruoanlaitossa.
 
En käytä ollenkaan. En halua ottaa riskejä :) nepalilaista ruokaa tavallisesti tulee herkuteltua, mutta nyt taas tauolla raskausajan :)
 
Missä on paras lista noista mitä ei saa käyttää?Käytiin eilen syömässä ja kun olin jo syönyt alkasin miettiä kun söin salaattia että olikohan se suomalaista :/ Periaatteessahan ei kai salaattia voi syödä jos ei Alkuperämaata tiedä.Ja tuosta inkivääristä en oo kuullutkaan toki ei tuu ite käytettyä.Ja ootteko käyttänyt jotain mahan toimintaa helpottavaa?Minulla ennen oli käytössä pellavansiemenrouhe mutta sitähän ei nyt voi käyttää.
 
Ja voi hemmetti tajusin juuri et oon syönyt myös maksamakkaraa tiesin kyllä et maksaa ei saa syödä eikä se muutenkaan maistu mut nyt vasta hoksasin tuon maksamakkaran :/ Mitähän haittaa siit on?
 
Mä oon juonu inkivääriteetä flunssan ehkäisyyn.. tosin flunssaa ei oo mut ääni lähti.. :)

Onkohan kellään pakuriteestä tietoa?
 
Itse otan vatsan takia aamuisin pari kuivattua luumua. Riippuu tietysti vaivasta onko hyötyä, mutta mulla ainakin kovaan vatsaan tuonut tarvittavaa helpotusta. Lisäksi toki runsas veden juominen.
 
Joo siis perusjutut tiedän ja apteekin vatsantoimitusta edistävät mut mietin just jotain kuitulisää joka korvais sen pellavansiemenrouheen.
 
Syön normaalisti tosi paljon sushia, ja esikoisen kohdalla kysyin siitä lääkäriltä. Tiesin niiden olevan "kiellettyjen aineiden listalla", mut lääkäri totesi että japanissa kaikki syö sushia raskaana ollessaan, eikä hänen nähdäkseen ole mitään haittaa jos toisinaan nappaa muutaman. Nytkin oon ennen plussaa sushitellut ihan huolella useita kertoja, plussan jälkeen en ole (ainakaan vielä).

Kaikki noi ruokarajoitukset on jotenkin niin hämmentäviä. Eri maissa ihan eri jutut, ja myös ajan kuluessa voi suositukset ja kiellot kääntyä ihan päälaelleen. Yritä tässä sit toimia syntymättömän lapsesi parhaaksi...

Jos kehoni vaatii jotain, ehkä se syntymätön lapseni tarvitsee juuri sitä..?
 
Takaisin
Top