Ruokailu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LiLLY
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei -sss :( Kyllä on valikoiva ruokailija... Syökö minkälaisia määriä muuta ruokaa, siis niitä mitä suostuu syömään? Vissii ihan hyvin kuitenkii muut uppoaa? Mie olin niin varma että hedelmän kanssa maistuu mikä vaan niinku meiän pojalle :grin Ei vissii oo vika soseiden karkeudessakaan? Meiän pojalle oon antanu edelleen melko tasasta sosetta kun jos joukossa on palasia, syöminen loppuu muutaman lusikallisen jälkeen.

Meillä taas neiti söisi jo meidän ruokia,karkeudella ei ole enää väliä. Mutta nyt typy on flunssassa ja ruoka ei oikein maistu, mutta uskon että kun tervehtyy niin maistuu taas. Lihapullat annoin kokonaisena käteen ja söi sen kokonaan mutta jos muussasin sen muusin sekaan ni ei enää maistunut. Maitoa menee noin 300ml/vrk + lisäksi puuron maidot,ja olen jo lantrannut luomukevytmaitoa sekaan, oireita ei ole tullut mitään, hyvin kestää maitotuotteita :) mutta mukia ei huoli edelleenkään :shifty:

Kyllä näköjään on makunsa kullakin, jo näin pienestä pitäen :)

Puuroa menee kyllä kunnon satsit aamulla ja illalla. Välipala menee kans kaikki ja kaikki hedelmät, tuore vihannekset, leipä, apinaeväs, banaanipannari ja semmoset menee kaikki. En tiiä sit pitääkö palata niihin 4kk ruokiin mistä maissi oli aikoinaan herkku ja sekottaa sinne hienoks liha tai kala että söis ees jotain niilläkin ruuilla..

-SSS meillä syödään pääsääntöisesti melkeinpä "vauvasosetta", jotta saisivat syötyä mahat "täyteen"ja kun se kerran menee. Sitten lisänä on sormiruokaa ja välillä karkeampaa..mutta eivät ole vielä täysin valmiita siihen. Esim. Annoin currykanaa riisillä, niin riisi syljettiin pois, mutta muut maistuivat. Myös aikuisten ruoat alkavat olemaan parempia kuin omat..harmi vaan näin chilin ja sienien ystävänä. Taitaa nuo omat mieltymykset nousta pintaan! + ei pelkillä ikenillä ihmeitä syödä.

Meillä toinen ei edelleenkään suostu aamupuuroa syömään. Iltapuuro vaihdettiin ajat sitten "ruoaksi", jotta söisi yötä vasten.

Mites se menikään se sanonta.. Aikuinen päättää mitä syödään ja lapsi päättää kuinka paljon.. Meillä ei kyllä ihan mee noin ainakaan illalla, kun on pakko saada vatsa täyteen yötä vasten, niin kuin Citruskin kirjoitti. Muilla ruuilla olen ajatellut, että syö sen verran kuin syö. Eihän se nyt nälkään kuole vähemmälläkään syömisellä :D

On myös välillä vaikea arvioida annoskokoa. Onhan noilla kuitenkin vielä aika pieni vatsalaukku. Ei sinne paljoa kerralla mahdu. Meidän poika kun tykkää kuivamuonasta, eli ei oikein tykkää mistään mössöstä ja pehmeästä, niin vatsa täyttyy varmaan eritavalla sormiruuasta kuin esim soseesta. Ruoka sulaakin varmasti eri nopeudellla riippuen koostumuksesta. Tässä siis yritän selitellä ja todistella itselleni, miks meidän poika syö niin vähän :D ;)

Meillä oli tänään melkeinpä syömälakko, ei syönyt mitään ateriostaan paria kolmea lusikallista enempää :eek: lopulta annoin jugurttia illalla kun ei puuroa syönyt kun ajattelin et pakkohan nyt jotain olis syötävä ennen unia. Diagnosoin että varmasti on kurkku kipeä kun äänikin käheä pienellä ja siksi ei ruoka maistu :oops: nyt toivotaan että huomenna olisi jo parempi päivä :rolleyes:

Täytyy varmaan kans kokeilla noita "vauvasoseita" vielä. En tiedä onko nyt sit yöllä nälissään kun unikoulu on kaatumassa pian äidin jaksamattomuuteen jos tunnin välein tarvii koko ajan heräillä :sad001 Oli kuitenkin jo yksin yö kun nukku 6h putkeen mutta nyt menny taas tälläseks..

Meena syö 4-5kertaa päivässä ja imetykset päälle. Maitoa aamuyöllä n. klo5, aamulla n. klo9, joskus harvoin iltapäivällä, illalla 21 jälkeen.
Yhteensä kiinteää menee 8-10dl/päivä. On toki hyvin nestepitoista, koska tykkää sellasta syödä enemmän, eikä osaa vielä juoda mukista.
Ruuat teen itse. Nykyään sietää jo vähän rakeisempaakin koostumusta. Puuroa saa aamuin illoin, eri viljoja vaihdellen. Päiväruuat kasvis/juures/kala ja kasvis/juures/liha. Marjaa ja hedelmää saa vaan satunnaisesti puuron sekaan tai tuoreeltaan sormiruokana. Joskus vähän leipää ja hapanmaitotuotetta.
On vielä ihan omissa ruuissaan, koska käytän niin paljon mausteita ja maitotuotteita isompien ruuassa.

Tänään kelpasi aamupuuro mutta lounaalla söi vain kaksi lusikallista ruokaa ja nakersi pienen palan leipää o_O mutta nyt suostui ottamaan huikkaa mukista enemmän kuin kerran ja se on jo huikeaa edistystä :thumleft kauankohan tää tauti kestää? Itse olen ollut jo perjantaista asti kipeä ja Minea kans. Outoa on se ettei kummallakaan ole kuumetta,vain kurkku kipeä ja nuhaa :depressed:

Meillä on massakausi meneillään. Varsinkin hiilarit maistuu.

Syömättömyyskausia on ollut, toiset pidempiä kuin toiset. Hermojaraastavaa se on, kun toinen ei syö, vaikka mitä tarjoais. Jollain viikolla ei syönyt muuta kuin kananmunaa ja banaania! Ei olla käyty elokuun jälkeen neuvolassa, joten tarkempia kasvutietoja ei ole mutta kotivaa'an mukaan jonkin verran paino noussut, joten en ole sen enempää stressannut. Meillä toki melkoinen tissiposki, että varmaan sekin vaikuttanut. Nyt, kun tissittely on ihan tosissaan vähentynyt, on kiinteät maistuneet huomattavasti paremmin.

Meillä syödään kyllä ihan hyvin kaikkea mutta tuntuu siltä että tuo ruisleipä olis nytten parasta. Laittaa syöttikseen istumaan niin heti osoitellaan leipäpussia päin ja kädet huitoen "päpääpepää" :D

No nyt iski flunssa. Ja sen seurauksena poika on tänään koko päivän aikana syönyt ainoastaan 5 maissinaksua! Tissi on ollut suussa sitten senkin edestä... Hoh-hoijaa.

Mun esikoinen oli aina tosi pieniruokainen. Aina sai temppuilla että söi edes vähän ja silti kasvoi omaa tahtia. Neuvolassa sanottiin usein, että kyllä sen lapsesta huomaa jos ei saa tarpeeksi ruokaa. Jos on hyväntuulinen ja jaksaa leikkiä ym. ei ole hätää, syö sen verran kun syö..ja silti olin aina huolissani. Kuitenkin on selvinnyt nyt jo 18 vuoden ikään ja on ihan sopusuhtainen nuori nainen :) Myös keskimmäinen oli välillä huono syömään ja nyt 15v, syö kuin hevonen :) Ilona on mun kolmesta lapsesta ensimmäinen joka syö kunnolla, ainakin nyt on tosi uskalias maistelemaan kaikkea ja syö hyvin.

Tervetuloa kerhoon LiLLY ! Paitsi että me aletaan olla jo paranemaan päin. Tänään on tytön päikkärit mennyt normisti ja syömisetkin kohtuullisesti, vain päivällinen tökki, niin ja maidon juonti,jopa pullosta !? Aamupuurot ökäsi mun syliin kun olin aikeissa antaa maidon,yökkääminen alkoi jo ennen kuin pullo oli suussa :wtf: mitähän ihmettä nyt taas tästäkin pitäis ajatella ? Liekö sitten masu ollut niin täynnä että siksi yökkääminen ?

Meilläkin lens päivällinen lattialle. Maitoa meni silti sen jälkeen vielä eli ehkä vaan ei halunnut enempää ruokaa. Koitin hedelmäsosetta antaa mutta se ei uponnu lainkaan. Sen kans ei oo kyllä ennen ollu ongelmia.

Eevis,joo flunssa-kerhossa ollaan. Onneksi teillä menossa jo ohi. Se oksentaminenhan voi johtua räästä ja limasta mitä on nielussa. Oksentaminen flunssan jälkeen/yhteydessä voi olla myös merkki korvatulehduksesta. Esikoisen kohdalla oli vauva-aikana juurikin sellaisesta kyse, ainakin lääkärin mukaa. Toivottavasti ei teille kuitenkaan ole tullut jälkitautia.

No mä luulen kanssa että oksenti limaisuuden takia,ei ole oksentanut toista kertaa,räkää tulee ulos nyt sen verran että paine päässä alkaa helpottamaan :rolleyes: lämpöisen aterian on nyt syönyt vain kerran päivässä,mutta kyllä lapsi sitten taas syö kun on terve ja nälkäinen,en stressaa sitä syömättömyyttä nyt kun toinen on vielä vähän kipeänä

Tämä päivä mentiin ILMAN tuttipulloa ! Siis mun ei pitänyt vierottaa vielä mutta tyttö ei missään vaiheessa päivää pyytänyt pulloa ja ruokailujen yhteydessä sain hörpytettyä nokkamukista maitoa, näköjään alkaa kelpaamaan mukista kun on tarpeeksi jano :p olisko se siinä sitten, ei enää pulloa :)

Takaisin