Ruokailu

No katotaan nyt miten jatkossa,mietin just kun on menoa jonnekin niin mihin mä sen maidon laitan mukaan kun nokkamuki mitä on käytetty niin siinä ei ole venttiiliä? Ja typy juo nyt tavallista maitoa,onko sitä pikku tetrassa saatavilla? En oo huomannu kaupassa katsoa :wideyed: Täytyy nyt alkuun laittaa se pulloon mukaan ja kaataa sitten siitä mukiin,kauheeta säätöö :eek:
 
Kyllähän noita tavallisia (kevytmaito) saa olikos nyt 2,5dl purkeissa. :) ainakin löytyy ihan meidän lähikaupasta.
 
Onko noilla nokkamukeilla merkitystä käyttääkö semmosta pehmeä vai kova nokkasta? Vai onko pehmeä sama kun tuttipullosta jois.. nimimerkillä tietämätön :)
 
Viikko menty ilman tuttipulloa :gen014 juo kyllä tosi vähän nokkamukista mutta joka ruokailulla tarjotaan siitä että oppisi käyttämään sitä. Vähän arveluttaa se nesteen määrä? Missä vaiheessa pitää huolestua että saako riittävästi? Toki ruuissa on nesteitä,puuron maidot ja mehukeitot ja keittojen liemet,mutta...mutta..pissaa on kuitenkin vaipoissa vaikka ei sitäkään nyt mahottomia määriä ja yövaippakaan oo kovin täysi :confused005:confused004 ruoka maistuu taas ja annoskoko on hieman kasvanut viime päivinä, se on ainakin positiivista :p
 
Nyt tuli stoppi "vauvanruokiin" ,neiti haluaa samaa kuin mekin eikä mitään mössöä! :yuck: Eilen meni gnochi-pastat ihan helposti! Pelkäsin antaa mandariinia mutta tyttö aikansa vinkui niin ajattelin kokeilla ja nyt se on hänen suurinta herkkua. Hän ottaa lohkon käteensä ja imee siitä sisukset ja kalvon sylkee ulos. Sitten jos sen pienii niin menee kalvoineen päivineen :happy: On se jo iso ja reipas tyttö :love017
 
Meidän poitsu syö vielä vauvanruokaa mutta yllättäen pavut on pojan suurinta herkkua. Niitä napsii lautaselta omaan suuhunsa kovaa tahtia. :D
 
Jee! Ruoka on alkanut upota! Poika kauhoo omalla lusikalla minkä nyt sattuu suuhun asti saamaan ja minä kauhon toisella lusikalla aina välistä. Ei tartte siis erikseen tehdä enää sormiruokaa ateriaksi vaan sormiruokailu hoituu siinä sivussa tai ns. jälkiruokailuna kun lautanen on tyhjä. Muussaan ruuat vielä vähän haarukalla, mut kököt ei haittaa.
 
Kuinka monella syödään vielä aamu-&iltapuuro? Meillä aamupuuro tarjotaan joka aamu, vaikka B ei syö sitä ollenkaan (tarjosi mitä puuroa vaan ja minkä kanssa vaan). Iltapuurosta luovuttiin jo aikaa sitten, paitsi mannapuurosta. A syö kyllä mitä vaan, mutta B on todellinen herkkupeppu. Kieltäytyy puurosta täysin. Pohdin, että ehkä jatkan hänen osaltaan 2 vuoden ikään asti aamupuuron tarjoamisen ja sitten tarjoan satunnaisesti puuroa aamulla (ei toimi edes nyt satunnainen puuron tarjoilu. Ei edes halua maistaa). On se joskus niin turhauttavaa tehdä puuroa ja heittää se "roskiin". Sitten B odottaa, että A on syönyt puuronsa ja siirrymme johonkin toiseen ruokaan. Enkä todellakaan lähde sille linjalle, että jos ei syö niin olkoon nälissään. Eletään kuitenkin 2000-luvulla.
 
Meillä syödään aamu- ja iltapuuro. Yleensä. Mitä muuta vois antaa tilalle? Ei tuo poika osaa syödä itteesä täyteen mistää muusta :/

Mitä teillä Citrus sit syödään aamulla ja illalla jos puuro ei kelpaa?
 
Meillä syödään puurot hyvällä ruokahalulla aamulla ja illalla. Muut ruokailut sit välillä semmosta säätöä onkin et onneks noi edes uppoaa aina :happy: Kyllä mä välillä annan myös leipää tai esim karjalanpiirakkaa vaihteluks.
 
Meillä myös sekä aamulla että illalla puuro. Välillä uppoo ja välillä ei. Aamulla annan olla syömättä, jos ei maistu, mut illalla annan hedelmää, näkkileipää tai Talk-muruja lisäksi, jos ei puuro maistu. Kuitenkin aina puurot teen... Mut joo, ottaa kyllä välillä päähän heittää melkein täys lautasellinen biojätteisiin.
 
Meillä kans uppoo puuro ihan hyvin vielä. Illalla annan lisäksi vielä leipää, kun nyt on yötissittelyt loppuneet. Leipä ja kasvikset on muuten pojan suurinta herkkua! :)
 
Meillä ei ole alun jälkeen syöty aamupuuroa ollenkaan. Ei vain uppoa pojalle. Syö esim. talk muruja, raejuustoa, leipää, marjoja, banaania tms hedelmää ja mitä nyt milloinkin sattuu kaapista löytymään. Iltapuuro uppoaa yleensä ihan hyvin.

Jos jää iso annos syömättä, teen puurosta taikinan ja pyöräytän sämpylöiksi tai rieskoiksi/ letuiksi. Tai syön ite. :D En vain kestä ruuan roskiin heittämistä, joten koitan aina keksiä jotain käyttöä jämille.
 
Icequeen, iltaisin usein mannapuuroa eri versioina (ainut puuro, jota B suostuu syömään) tai esim.perunamuussia. "Täyttävää" ruokaa yötä vasten.
Aamuisin ensin puuro tarjotaan, jos ei syö, niin sitten jogurttia & leipää tms.
 
Meillä on aina uponnu puuro hyvin.. oon itseasiassa suht yllättyny siitä kuinka helpolla ollaan päästy ruuan suhteen kun olen itse ollu niin vaikea tapaus. :D
Meillä ollaan nytte kolmisen päivää menty pelkällä rasvattomalla maidolla. Jäi siis NAN3 pois kokonaan. Tehtiin suht hidas vaihto eli kaks viikkoa sitte rupesin laittamaan aina 50/50 sekoituksen, paitsi iltamaito oli pelkkää nan:ia. En oo huomannu muuta muutosta paitsi että vatsa toimii useammin. Nykyään se 4krt/pv verrattuna aikasempaan 1/pv. Kaipa tämäkin tasottuu pian. :)
 
Meillä kanssa menee puuro aamulla ja illalla. Yleensä keitän mustikkakeittoa isomman määrän kerralla ja sitä sekaan tai muita syksyllä kerättyjä marjoja. Hyvin maistuu :happy:
 
Mitkä ovat lastenne lempiruokia? Niitä varmaan jo rupeaa olemaan...

Meillä uppoaa hyvin kaikki kasvikset. Maissi varsinkin on herkkua. Ja ruuista tomaattinen jauhelihakastike. Pastasta tykkäis kanssa, mut vehnäpastaa en voi antaa. Tattaripastakin on kelvannut :)
 
Oon tehny hyvinkin pelkistetyn "lasagnen" joka uppoo hyvin tuohon tyttöön. Kurkkua ja ruisleipää söis varmaan joka ruokailulla jos olis mahdollista ja banaani on kans herkkua. :)
 
Pojalla on suorastaan pakkomielle kasviksiin. :D Lisäksi hyvin uppoaa leipä, itsetehty makaroonilaatikko ja syö ihan hyvin soseita, joita on itse tehty. Laitetaan esim. bataattia, porkkanaa ja possua.
 
Takaisin
Top