Ruokahimot ja mieliteot

Käytiin turistimatkalla paikalliseen lidliin (se on ollu mulla jo aika monta vuotta boikotissa pilaantuneiden lihojen takia, traumat jäi :oops:). Sieltä tarttui mukaan milbonan chocolate milk drink , aivan taivaallista valmiskaakaota:excited001 Toki on samassa suhteessa epäterveellistäkin, mutta kun muu herkku on nyt kielletty ni sallin tuota maistella jälkiruuaksi lasillisen. :taunt014
 
Mää oon aina ollu semmonen aikakausipuputtelija ja nyt on taas mansikka viilikset ihan ykköshomma! Oon myös tuhlannut rahat ulkolaisiin mansikoihin, kun tuoreet on niiiin paljon parempia ku pakkasesta napatut. Mansikanviljelijän tyttönä oppinu, että tuoreeltaan syyään pellosta. Sitä ootellessa! Voi kun itekin osais tehä jo näin loppuraskaudesta ryhtiliikkeen ruokavalioon. Oon ollu aina kauhee tiukkapipo ravitsemuksen suhteen ja nyt raskausaikana oon nautiskellu kaikkea mitä mieli tekee ja mielinmäärin. Ruotuun paluu odottaa viimestään, kun pääsee synnäriltä kotiin.
 
En ois itekkään tehny ryhtiliikettä vielä mutta kun tuo mun PAINO!! En halua enkä kestä jos paino nousee kolmenumeroiseksi ennen synnytystä , sit synnärillä näyttäköön mitä vaan mutta ennen sitä nounou! Paljon on karistettavana kiloja jo.. 66.5 kg -> 95.0kg at the moment :banghead:
 
oho, tossa kilojen kertymisessä täytyy olla jo nesteitäkin mukana? täälläkin tullut ihan luvattoman paljon, oon kyllä herkutellu kroppaa armahtamatta :/ muistan vielä hailakasti kuinka tomerana alotin sillon ekakolmanneksella ja katoin kaikkea mitä söin, ei mitään sokerista ym mutta aika nopeeta kyllä retkahdin. tällä hetkellä päivittäinen hedelmämäärä niin suuri että sokeria tulee kyllä ihan ropisemalla.. ja sen lisäksi syön tietenki karkkia kans. niin ja pullaa.. mutta ei auta ku toivoa että imetys korjaa tilannetta :D
 
Juu eiköhän turvotukset tuo oman osansa, yläkroppa on ainakin ihan kuin pullataikina, semmoinen nestepöhöinen löllö :yuck: välillä kun turvotus on vähän pienempää näen vilauksen vanhasta kropastani joka lymyilee tuolla ylimääräisen mössön alla ja se motivoi ja kannustaa jaksamaan loppuraskauden pää pystyssä :) siellä se vielä on!! Odottaa :wink
 
Nektariini, banaani, vesimeloni ja jäätelö, niitä menöö :happy: Mut voi pojat kävin mäkkärissä ja otin vahingossa normi colan.. voi sanoo et siitä se sitten lähti !! En ole varmaan 15vuoteen juonnu normi limsoja koska minun molemmat pojat sairastaa diabetesta.
 
Kävin hakee mäkkiruokaa. Ens yönä se sit varmaa kostautuu turvotuksen merkeissä. Kylläpä maistu ranskikset suolasilta, huomaa ettei oo hetkeen tuollasta syöny.
 
mansikat. ai että, oon nyt tainnut joka päivä ostaa rasian ja ei kyllä kauaa kestä :rolleyes:
 
Mie sain eilen äitiltä kirsikoita, ihanaa :P ite ku meinasin ostaa ni olivat ihan huonoja.
 
Munkin kumma kyllä tekee mieli tuoreita mansikoita. Liittyy tuohon turvotukseen varmaan. Ehtii vauva syntyä ennenkuin niitä saa, mutta pitää malttaa odottaa. (Minä en siis osta mansikoita, enkä varsinkaan ulkomaisia).
 
Minäki himoitsen mansikoita! Odottelen millon niitä tulis tännekki myyntiin. Kotimaisia ehdottomasti ja turha pikku rasiaa ostaa :D
 
Kotimaisia on tullut jo useaan kertaan ostettua ja voi vitsit kun on kalliita! Mutta hyviä, ja parempi vaihtoehto kuin jätski. :) Voiko muuten kotimaisten mansikoiden syönnistä olla jotain haittaa? Jos syö vaikka esim. joka toinen päivä 250g?
 
Jos Lyydia sulla vatsa kestää niin ei pitäis olla. Monella iso määrä mansikoita tekee vatsan kipeäksi, mutta 250g ei loppujen lopuksi kovin paljon ole. Nestettähän se poistaa että siihen kannattaa varautua. Jos kemikaalijäämiä pelkää niin kannattaa toki huuhdella jos ei luomua osta, en tiedä kuinka paljon noissa kasvihuonemansikoissa torjunta-aineita käytetään. Avomaalta tuskin kotimaisia vielä saa.
 
Joo, täällä yks joka söis kyllä hirveesti mantsikoita mutta maha tulee kipeeks aika äkkiä..
 
Löysin ehkä taivaan...! Miehen synttäreitten kunniaksi tein meille illan jälkkäriksi suklaakuorrutettuja mansikoita ja kirsikoita, UUH :D Mitenköhän saan pidettyä näpit irti noista iltaan asti...
 
Nektariinit, mansikat, mustikat ja kirsikat ♡♡ nostaa kyllä sokereita mut oon korvannu välipaloja niillä.. sit löysin huippupitsaan reseptin karppaajien sivulta :) törkeen hyvää! Saa hyvällä omalla tunnolla herkutella ja uppos mun kulinaristimiehellekin :)
 
Muokattu viimeksi:
Tekis mieli leipää, karkkia, pizzaa... Kaikkea suolaista ja sokerista, mitä yritän vältellä turvotusten takia. Maitotuotteetkin turvottaa, tuntuu etten voi syödä mitään! Tai no, lämpimiä ruokia kyllä (vähäsuolaisina), mutta välipalojen suhteen alkaa hedelmät ja pähkinät jo tökkiä.

Jäävesi himottaa kans (tai lähinnä ne jääpalat), se ei onneksi turvota. :P
 
Takaisin
Top