Ruoka ja juoma raskausaikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nelliu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei tietääkö joku, onko Ingmanin kingis- jäätelöt tehty pastöroidusta maidosta? Söin eilen hiukan ko jäätelöä, koska luulin että kyseessä on Suomessa valmistettu jäätelö, ja ymmärtääkseni ne ovat aina pastöroidusta maidosta tehtyjä. Mutta selvisikin, että Ingmanin jäätelöt valmistetaan nykyään Ruotsissa. Netistä ei löydy mitään tietoa ja nyt ahdistaa kovasti 😩
Suomessa myytävistä elintarvikkeista on erikseen mainittava mikäli tuote sisältää / on valmistettu pästöroimattomasta maidosta.
 
Mites mausteiden käyttö, ootteko käyttäneet esim grillausmaustetta tai pippurisekoituksia ihan normaalisti raskausaikana?
 
Mites mausteiden käyttö, ootteko käyttäneet esim grillausmaustetta tai pippurisekoituksia ihan normaalisti raskausaikana?
Oon käyttänyt jos oon kokkailemassa kavereiden luona. Omasta keittiöstä kun ei noita valmiita sekoituksia edes löydy.
 
Jos ei noita valmissekoitus mausteita käytä, niin käytättekö sit jotain pelkkiä mausteita erikseen? Esim valkosipulijauhe, pippurit, suola tms? Tuntuu ettei ruoka maistu miltään, jos siinä ei jotain mausteita ole.
 
Ai myös näitä sekoituksia esim grillausmauste, pippurisekoitus tms ? :)
Joo. 😊 ei niissä minun mielestä ole mitään kiellettyä. Meillä tosin on niitä tosi vähän kotona, mutta en ole vältellyt niitä kodin ulkopuolella. Eli vähän sama tilanne kuin @Aaltokukka sanoi hänellä olevan. Olen käyttänyt niissä olevia tulisia mausteita myös erikseen. Tosin viimeisessä raskaudessa närästi paljon ja siksi välttelin niitä.
 
En ole kuullut minkään mausteen olevan kielletyä, joten käyttäisin raskaana kaikkia mausteita oman maun mukaan. 😊 Myös maustesekoituksia, samoja mausteitahan niissä on. Korkeintaan suolan määrää on siinä vaikeampi säädellä. Inkivääriä ei suositella isoina määrinä, mutta sitäkin saa ainakin viimeisimmän tietoni mukaan käyttää mausteena.
 
Minä söin koko raskausajan lähinnä aasialaista ruokaa eli en ainakaan vältellyt mitään mausteita. 😅😂 Ja tosiaan sitä inkivääriäkin tuli silloin siinä sivussa syötyä.
 
Ja vielä että ootteko lämmittäneet keitettyjä perunoita uudelleen mikrossa esim seuraavana päivänä jos töihin ootte evääksi ottaneet?
 
Kumpaankin kyllä @KRk . Tai en nyt varsinaisesti keitettyjä perunoita, mutta edellispäivän ruokaa lämmitän usein lounaaksi ja tonnikalaa on tullut välillä syötyä😅😊
 
Kumpaakin olen syönyt. 😊 Tonnikalassa syytä muistaa sama kuin muissakin kalalajeissa. Eli syödään kalalajeja vaihdellen. En siis söisi tonnikalaa (tai mitään muutakaan yhtä ja samaa kalaa) joka viikko.
 
Kummankin raskauden aikana tuli syötyä monenlaisia mausteita (myös maustesekoituksia), erilaisia kaloja viikottain (myös tonnikalaa) ja myös lämmittelin aiempien päivien ruokia huoletta. En oikeastaan ravintoon tehnyt mitään muita muokkauksia kuin sen, että välttelin pästöroimattomia maitotuotteita sekä jonkin verran sieniä ja salaatit yms pesin huolella. Lakuakin söin, kärsin matalasta verenpaineesta. Ihan täyspäisiä vaikuttaa lapset olevan.
 
Takaisin
Top