RU vauvan paino / raskausviikot

Mulla pysy sokeriarvot hyvinä tähän viikkoon asti, mutta tällä viikolla ollu aamun paastoarvoissa 2 ylitystä. Mulla nyt menossa 32+4 ja odotellaan aikaa kättärin diabeteshoitajalle. Koska sokeriarvot pysy hyvin hallussa ruokavaliolla tähän asti, niin koko/synnytystapa-arvioon en olisi päässy. Nyt ymmärsin kuitenkin, että koska tällä viikolla ylityksiä tullu niin mulle varmaan alotetaan iltainsuliinit ja se koko/synnytystapa-arvio on rv 36.
 
Meillä oli ultra viime viikolla (kontrollikäynti kun ru:ssa löytyi vain 1 napavaltimo). Hyvin oli pikkuinen kasvanut ja virtaukset toimi hyvin. 32+1 painoarvio 1813g. Lääkärin mukaan siro, mutta normaalipainoinen.

Kattelin mittoja, ja jos nyt ymmärsin oikein, päänympärys ja reisiluun mitta vastasi viikkoja. Mahan ympärys oli vähän pienempi.
 
Mulla taas näin että rasituksssa kaks arvoa pielessä,kotimittailuissa joskus muutama ylitys mutta pääsääntösesti pysyny hyvinä,nyt laiskuus mittauksissa että en ihan orjallisesti mittailekkaan,viime neuvolassa sokerit pissassa ++ ja sf mitta aikasemmin yläkäyrällä,nyt keskikäyrällä ja silti ei oo koskaan painoarviota tai sen takia ultraa tehty tai sellasesta ees puhuttu. Vantaalla asun!
 
33+2 1545g. Ei tartte pelätä ainakaan mitään sumopainijaa synnyttävän. Mahan ympärys vähän pienempi, kolmen viikon päästä kontrolliultra.
 
34+6 ja 2900 taitaa olla melkoinen jössikkä tulossa... Tai siltä kuulostaa mut ei kuulema ole kuin vähän keskikäyrän yläpuolella eli sen puolesta normaalikokoinen... Ja eikös täällä joku lupaillut että isompi vauva oli helpompi pinnistää ulos kun painon avulla sai enemmän apua painovoimasta :)
 
Takaisin
Top