RU vauvan paino / raskausviikot

Mulla ei tule yhtään ylimääräistä ultraa radin takia niin kauan kun sokerit pysyy rajojen sisällä.Sf-mitta on koko ajan mennyt keski- ja yläkäyrän välissä,mutta tosiaan tähän tietoon en pääse mihinkään kokoarvioon.Itse kyllä haluaisin,mutta täällä ei taida auttaa vaikka kuinka sinne vinkuisin...
 
Minulla esikoista odottaessa oli rasituksessa yksi arvo raja-arvo ja siitä rad-diagnoosi.Ruokavaliohoidolla siis olin ja sillä pysyi hyvin kurissa.Pelkästään yhdestä arvon ylityksestä ei olisi päässyt kättärille ultraan mutta minun terveydenhoitaja oli ns.mokannut ja laittanut minulle sinne lähetteen.Kävin siellä silloin rv36 vauvan kokoarvio ultrassa ja synnytystapaarviossa(mikä sopi minulle hyvin :)).Tämä sis Helsingissä 3v sitten
 
Meillä oli ultra tossa keskiviikkona (rv 32+) ja painoa neidillä oli n.1700g :) Vähän keskikäyrän alapuolella mutta kaikki silti hyvin.
 
Hui, M85 sun vauveli 1700g ja keskikäyrän alapuolella. Kuulostaa paljolta, mut tietty ku itsellä ei nyt mitään muuta kokotietoo omasta vauvasta kuin se rakenneultran 409g ni kuulostaa isoilta noi teidän koot :D :D :D :D
 
Mulla sokerirasituksessa yks arvo vähän yli rajan, ruokavaliohoito ja viikon verran mittailin sokeriarvoja, jotka pysy alle rajojen. Mittaukset sai lopettaa kun arvot oli hyviä, mut nyt kun istukan takia olin ultrassa ja samalla isoksi todettiin, pääsen/joudun ultraan myös vkolla 36. Eli en tiedä olisinko päässy ultraan pelkän radin takia koska arvot pysyny rajoissa, mutta hyvä että pääsin muista syistä niin havaittiin tuo isokokoisuus.
 
Aika jännä et on saanu mittaukset lopettaa vaikka arvot ollu hyviä. Mun mielestä pitäs ainaki sillontällön mittaillla koska vaikka ne ois just nyt hyvät ni viikkojen edetessä voi ja monilla alkaaki arvot heittelee ja nousee.
 
Jep näin täällä. maantaina on neuvola, että varmaan siellä sitten keskustellaan mittauksien jatkamisista ton kokoarvion takia.
 
29+6 , eilen ja 1700, ihan siinä yläkäyrän tuntumassa mennään... Neljän viikon päästä taas ä-polin käynti ja ultra :) mähän oon insuliinipiikityksessä radin takia mut arvot olleet hyviä ja silti kasvetaan :D
 
Itse kanssa ihmetyttää,että joissain paikoissa mittailut saa lopettaa esim. viikon seurannan jälkeen kun arvot voi todellakin muuttua raskauden edetessä.Minulla oli rv 30 asti todella hyvät arvot ja sitten ne alkoi heittelehtiä,mutta ruokavaliolla saan pidettyä kurissa.Jotenkin tuntuu,että onko sellainen th/kätilö ihan ajan tasalla radin suhteen jos antaa tuollaisia ohjeita.
 
Niinpä! Mullakin oli ensin arvot tosi hyviä kun aluks mittasin päivittäin, sit neuvolassa sanottiinkin, että ei tarvii mittaa kun kahtena päivänä viikossa, mut onneks mittasin koska +30 viikoilta on alkanu verensokeri käyttäytyy ihan eri tavalla. Insuliinin eritys ilmeisesti heikentyy loppua kohti, ainakin meikäläisellä. Ja nyt taas päivittäinen mittailu ja tiukempi ruokavalio.
 
Rv 30+2 ja edelleen 1000g hujakoilla mennään... Pienihän tämä on ja osastolla ollaan seurannassa :)
 
Mulle tuli radi tuomio sokerirasituksessa paastoarvon takia joka oli 5.3, mikä on myös se raja, eli ihan olemattomasta kyse. No sokereita oon mittaillut, arvot kaikki tosi hyviä, sf mitta menee kokoajan keskikäyrällä. Ei mulle oo puhuttukkaan, että johki kokoarvioon pääsisin.. Kai se sit on, et jos ne arvot ei pysy aisoissa jne?
 
Näin mä oon päätelly! Että jos arvot ei pysy rajoissa, sit joutuu kokoarvioihin. Mulla ollu niin paljon heittelyitä niin käyn koko loppuajan äippäpolilla seurannoissa. Kuulostaa siltä että sulla on niin olemattoman pieni ylitys ollu ja sen jälkeen jos pysyny hyvinä niin ei varmaankaan oo syytä epäillä vauvan isoa kokoa sokerien takia. Oletan siis! :)
 
Näin mäkin olettaisin, kun mulle ei oo puhuttu moisesta mitään. Eikä noita mun sokereita edes seurata äippäpolilla, ainoastaan neuvolassa. :)
 
Takaisin
Top