Rovaniemen joulukuusynnyttäjät?

Kiva kuulla, että sokkerit oli kohillaan! [:)]

Mulla alkaa olla maha tiellä, kun pojan kanssa touhuilee täällä kotosalla, joten nostan sulle kyllä hattua kun jaksat siellä pkodissa touhuta! Tuntuu välillä ihan tajuttoman vaikealta esim. päästä ylös lattialta kun lantion/alapään seudulle sattuu mojovasti. Eilen käytiin pojan kanssa reippailemassa tuolla lähi metsässä ja illan kävelinkin ku ankka.. Tällä viikolla pahentunu huomattavasti tää olo tila..Josko se siittä.

Ite aloin pesemään noita vauvan vaatteita ja yhen (!) koneellisen vasta saanu aikaiseksi pestyä.. Jostain kummasta sitä muutakin pyykkiä kertyy kamalasti, että tuntuu joka paikka pursuavan likapyykkiä[:-]

En kyllä henk. koht. ymmärrä niitä ihmisiä, jotka tekee ruokaa pakkaseen valmiiks vauvalle jo nyt. aivan niinku niitä ei vois tehä sillonki ku vauva alakaa maisteleen..? Tekee sillon isomman määrän ja laittaa sitten pakkaseen. Mulla itellä ällöttää sapuska joka on ollu kauan pakkasessa, koska se "haisee" pakastimelle. En tiiä mistä moinen, mutta minkäs teet.

Tulipa tuosta sun vaunu-jutusta mieleen, että pitääkin pestä ne vaunujen sisäosat, kantopussi sun muut mitkä vaan irtoaa..
Ajattelin, että josko ukko vaikka laittas pinnasängyn kondikseen vauvaa varten (nostais sen pohjan ylemmäs), niin voin sitte siihen laitetella noita pestyjä kamppeita sun muita. Meillähän on siis tuo pinnasänky ollu tuolla makkarissa jo valmiina, kun esikko muutti omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen vasta nyt keväällä. Sitten teinki positiivisen testin, niin mies tuumas ettei ainakaan sitä sänkyä ala kasaamaan, kun siihen on kerran tulossa uusi käyttäjäkin[:D]

Nyt kahvin keittoon ja sitten sillitys puuhiin..
 
Mie pääsen vielä lattitatasolta suht näppärästi ylös jne, olenhan joka pvä harkassaki lasten kans lattialla, kipuja mulla ei ole, paitti tänään ihan pikkasen tuo vanha iskiasvaiva muistutti mutta nyt taas ei tunnu mtn...

Mieki saan lähipäivinä isoimmat vauvakalusteet kotiin ja pääsee laittelemaan lisää juttuja... nyt tuntuu että on virtaa ku pienessä pitäjässä, ihan mieskin sitä ihmeteli...

Mihis vuoden aikaan sun eka on syntynyt? Hieman jännättää se, että pääseekö kotiin jouluksi, ja kaippa sitä luulis pääsevän jos kaiki menee normisti vaikka meniski 2 viikkoa ylitte...?
 
Moikka!

On se kumma juttu, kun ennen ei paljoa kiinnostanu tämmöset keskustelupalstat ja nykysin pitää käydä lukemassa joka päivä[:D]

Mulla on kanssa noita virtapiikki-päiviä, jolloin vois tehä kaikki tekemättömät asiat heti kerralla..Ja sitte mulla iskee ne liitoskivut ja supistelut ja muistuttaa että top top. Sunnuntai sattu oleen sellanen ja lähinki heti aamulla klo 9 pojan kanssa puolukkaan[:D] Mies halusi nukkua pitkään niin tuli ajatus, että jonnekin on lähdettävä häiritsemästä toista. Poika oli aivan innoissaan ja keräsikin omaan pieneen ämpäriinsä vaikka kuinka monta puolukkaa ja mustikkaa. Hoki vaan, että kerään vielä yhen äitille ja yhen mummolle.
Sunnuntaina illalla en sitte tahtonukaan päästä ylös/kävellä ollenkaan. Aivan tajuttomat tuskat, eikä paljoa auttanu panadolit. Yöki meni sitte pyöriessä sängyssä.

Esikoinen on syntynyt toukokuun 19, joten oli ihanan helppo keväällä vaunuilla sun muuta vauvan kanssa. Nyt mua kauhistuttaaki ajatus, jos ei pääse sitte ulos pitkään aikaan pakkasten takia. Saahan sitä pikku hiljaa totutella ulkoilmaan, mutta muistaakseni se raja oli aika alhanen, 15 muistaakseni..Pitänee kysyä sitte ja tarkistaa kun vauvan saapi mukkaan.

Tietääkseni se yliaikaisuus ei vaikuta sairaalassa oloon. Se normiaikahan 3 päivää siellä sairaalassa ensisynnyttäjälle muistaakseni. olikos sulla la joulukuun alussa niinku mullaki? ite olen laskeskellut että jos menee sen 2 viikkoa yli, niin sillon olis puoli kuu meneillään (la 2.12) ja jos pari kolme päivää olen sairaalassa niin pääsen ennen joulua kotiin. Jos sitte ei mee siihen sectio hommaan, niin siinähän pitää sairaalassa olla kauemmin, aikaa en tiiä ku ei ole kokemusta.

jaahas, poika huutelee että kakattaa, pitänee mennä avuksi...
 
Joo, kuulema 5 päivää sektion kanssa sairaalassa, en ole varma. Mulla la 4.12.
Noita liitoskipujakaan mulla ei ole esiintyny, viimeviikolla närästi monena pvänä mutta nyt vaan syö pienempää annosta niin ilm sillä pääsee hyvin eteenpäin.
Kyllä NIIN haluttas jäädä kotiin touhuilemaan mutta ei, tenttihommiaki pitäs alkaa kattella ja lukea [:'(]. meinaakos teitillä iskä pitää sen 18 pvää iskälommaa? Me tässä sitä ollaan fundeerattu kovasti et miten se pitäs niitä ko pomo kuites jonku tiedon
tarttis...
 
Huomenta!

onpa kiva tietää, kauanko siellä pitää sitten olla jos sectioon mennään. Mulla jännittää muutes jo nyt se ultra, että mitä siellä näkyy. Toivottavasti se istukka olis noussu.

Meillä viimeksi isäntä piti pätkissä sen isyysloman, ku just sillon alko kesälomat pyöriä ja se oli tyhmyyksissään luvannu pitää loman vasta loppuvuodesta. Ei ajatellu että pomo ei ota huomioon isyyslomaa ollenkaan. Mutta ihan kiva, että sai pitää kuitenkin kaikki lomat vaikkakin viikon pätkissä.
Nyt olis tarkotus olla koko joulu yhdessä, niin että se pitää tosiaan koko 18 päivää kerralla. Toivotaan että onnistuu. Pomollekin on jo maininnu asiasta.

Onko sulla ollu sellasta vaivaa, että pissattaa koko ajan? Mulla on aivan tajutonta tämä vessassa laukkominen. Saattaa joutua yön aikaan 4-6 kertaa käymään vessassa. Nukkuminen meinaa hieman tuon takia häiriintyä. janottaa kyllä kovasti näin päiväsaikaan aika runsaasti. En ole uskaltanu mittailla veren sokkereita, ku epäilen että ne on nyt kohollaan. siitä siis tuo janon tunne. Pitänee ottaa asiaksi mittailla ennen ja jälkeen syönnin tänään.

Viime yönä näin painajaisia ja heräsin siihen kun toinen puoli mahasta oli aivan tajuttoman kipeä. Vauva oli kai pötkötelly siinä kohtaa kauan, niin veri ei päässy kiertään tai jotain. Muistaakseni mulla oli edellisessäkin tuommosta ja lääkäri käski vaan vaihtaa asentoa useammin. Mutta minkäs teet, jos nukut, niin en mie ainakaan herää tietyn väliajoin kylkeä vaihtamaan..[:@] muutenki tulee nukuttua huonosti, niin voih..

tulipas taas semmonen valitusvirsi, tuntuu olevan ilmassa tänään.. poikakin aamulla kiukutteli ja mies kanssa.
Pitänee katsoa mitä muut mammat jutustelee tuolla joulukuisissa.
 
Pissalla pitää ravata useammin päivällä kuin ennen mutta yleensä kerta tai kork 2 yössä riittää. Mulla oli tuossa takana pari kärtypäiväää itellä ja sitten tuli pari sellasta tosiaan virtapiikkiä, ota tästäkin nyt selvää, missä aina mennään =).
Mutta nyt on kiirus hyvpistelemään noita kaikkia tavaroja mitä oon saanut...=) jaksamisia!! [;)]
 
Huomenta!

Eilen yritin kirjautua sisään, mutta jostain syystä ei onnistunut.. Nyt sitte vihdoin ja viimein.
Täällä on taas huonosti nukuttu yö takana, enkä millään kehtaa kömpiä takasin sänkyyn, kun mieskin kotona. Tuolla se siivoilee ja järjestelee keittiössä ja me pojan kanssa köllötellään sohvalla dvd:tä katellen..[:)]

En millään muista olenko maininnut mun uudesta vaivasta..Levottomat jalat! voi että osaa olla ärsyttävä vaiva-yöllä pitää nousta sängystäkin ylös ja kävellä vähän ympäri taloa, että sais taas jonku aikaa nukuttua. Ei auta villasukat, ei tyyny jalkojen alla, ei siis mikään..
Viime yönä nousin sängystä syömään, vessaan ja kävelemään 6 kertaa! Illalla tuli valvottua, kun tultiin synttärijuhlista vasta kahdeksan aikaan ja piti saunoa yms. Aamulla poika heräsi 7 aikaan.
kamalaa kun koko ajan pitää valittaa..[:(] Sorry!

Jotain kivaakin välillä.. Olen huomannut selvän uni-valve jakson vauvalla. Kiva kun tietää suurin piirtein 3 aikaan päivällä, että vauva herää kohta ja alkaa vesijumpalle[:)] ja jos vauva onkin hiljainen, niin vatsaa silittäessä se alkaa potkimaan/nyrkkeilemään kättä vasten.. Jotenkin suloista, että se sieltä äitille vastailee[:)]

Näin yhden tutun joka viimeisillään raskaana ja totesin, että enhän minä näytäkään hullummalta nyt.. Kamala minä! Se tuttu oli lihonu ihan sikana ja muutenki turvonneen olonen. Tukka huonossa kunnossa samoten iho.
Itellä on nyt alkanu nimittäin vaivata tämä ulkonäkö, kun nuita raskaus arpia on alkanu tulemaan rasvauksesta huolimatta. Mies kyllä kehu mua seksikkääksi ja "äidillisesksi" vaikka mulla olis miljoona arpea.[:)]

Niin ja yks mun kaveri sai pienen pienen tytön perjantaina! oih ja voih! Miten sitä malttaa odottaa joulukuuhun?
 
Joo mulla sama homma, tuntui että miten jaksaa odottaa itse loppuun asti kun kaveri sai vauvan tuossa taannoin =) Tuo ulkonäköasia on kyllä inhottava jos se vaivaa, en minäkään pidä ulkonäöstäni aina, koskaan en ole ollut langanlaiha ja en ole pitäny itteäni mitenkään kauniina, noh, raskaanaoleva näyttää miltä näyttää, ei kait siinä auta! Ite en edes meikkaa enää päivittäin koska, kesällä kun kokoajan oli hiki niin meikkaus jäi jotenki pois rutiineista. Miehen kanssa ei olla ulkokökysymyksiä edes pohdittu ilm siksi, että ite en ole asiasta puhunut kun en ole sitä mietinyt niin paljon. Tosin jos jokin muu keino olisi saada lapsia ku kantaa ne oman nahan alla niin oishan se kiva vaihtoehto!! [:D] Raskausarpia ei vielä ole havaittavissa, olen rasvannu mahani ja muita paikkoja melkeen säännöllisesti joka ilta mutta en silti usko, että se olis kokonaan raskausarpia ehkäsevä juttu, ehkä niitä vaan tulee jos on tullakseen... Eniten ehkä risoo kuitenki se, ettei voi nukkua mahallaan, mie kun satun olemaan mahallaan nukkuja, jahas nyt pitää lähteä hieman myöhästyneelle aamupuurolle...
 
heips!

Mulla on sama homma, että mahallaan nukkumista on ikävä. Iteki tykkään nukahtaa mahalleen ja nyt se on mahotonta. olenki alkanu nukkumaan iso tyyny kainalossa, etten kierähä masulleen yön aikana. ja niska vaivatkin loppuivat siihen, kun tahtoivat kipeytyä kylkiasennossa. Saa nähä miten sitten kun on se pikkuinen vieressä syömässä, että miten niskojen käy. Viimeksi mulla meni totaalisesti niskat jumiin imetyksestä. En oikein osannu löytää sopivan rentoa asentoa ja tuli sitte könötettyä miten sattuu.

Kävin tuossa alkuviikosta lks:ssä yön tarkkailussa, kun supistukset kipeyty ja tulivat ihan säännöllisesti. Voin kertoa että kyllä säikäytti! Mutta parin litran tiputuksen ja supistuksia estävän piikin jälkeen homma rauhottu ja pääsinkin takasin kotiin lepäämään. Jännä homma kyllä. Epäilivät jotain tulehdusta, mutta mitään ei löydetty. Nyt sitte kotosalla lepäilen ja pojan kanssa koitetaan ottaa rauhallisesti.
Oli kiva saada tietää vauvan kokokin. Eli ultrasivat senkin, että tietävät missä mennään. Kokoa vauvalla oli noin 1500g reilu. Pää alaspäin se siellä on jo valmiina tulemaan. Kunhan vain malttais vielä vähän!

Tänään käytiin aamusta vähän happihyppelyllä ulkona pojan kanssa, kun sillä meinaa tuota virtaa olla vaikka muille jakaa. Illalla viimeistään näkee alkaako supistella taas. Nyt on itellä kyllä vallan mainio olo ja jotenkin sain iteki virtaa raittiista ilmasta. Pitää nyt kuitenkin malttaa istahtaa ja olla vaan. Käsitöitä olen tehnytki urakalla.. [:)]

Miehelle iski paniikki, kun vauva tämmösen tempun teki. Se alko jo katteleen sittereitä netistä, kun semmonen vielä puuttuu.. Mie kyllä olen sitä mieltä, etä sen voi ostaa sitten vauvan synnyttyäkin. Mutta onhan se ihana, kun toinen panikoi sittereiden ja vaippojen kanssa[:D]
Viimeksi ostettiin vauvan kotiin hakureisulla vaippapakettia sun muuta. Nyt mies on sitä mieltä, että kaikki pitää olla valmiina kun vauva tulee. Onhan se tietty eri asia, kun on tuo toinenki humanteri tuossa pyörimässä.

Onko sulle jo tullu päätöstä äitiys päivärahoista sun muista? ite sain eilen päätöksen ja olen kyllä iloisesti yllättynyt! Saan pari kolme kuukautta paremmin rahaa, kuin entä jos olisin töissä![:D] Ihanaa, kun tietää kuinka on niska limassa raatanu 1½ vuotta 3-vuorossa.
 
Toivottavasti tosiaan selvisit nyt vainsäikähdyksellä ja saat odotella rauhassa loppuun asti!!
Mulle tuli päätökset tosi nopeasti, noin 5 päivässä, eka opintotuen kanssa ja sitten ilman, kun peruutin opintotuen... onneksi olin minäkin töissä 2007, joten saan huomattavasti enemmän kuin tää rupinen opintotuki nyt, jee!! Täytyy olla tyytyväinen kyl... [:D]

Nyt mulla on perinteinen voitaikinasta tehty mustikkapiirakka uunissa, saapa nähdä kui onnistuu, koskaanhan niistä ei yhtä hyvää tule kuin, että oma äiti ois leiponut mutta aikansa kun harjottelee niin eiköhän sitä aika lähelle kuitenkin päästä... Mulla on viimeikoina haluttanut kakkua varsinkin täytekakkua, muu esim karkki ei mun himareita kamalasti nostata, tosin suklaakin kelpaa vaika normaalisti en kamalasti suklaata ruukaa syödä... Ihanaa viikonloppu edessä,kyllä täsä jo tietää viikon taas paiskineensakin!!!
 
Voi että toi veden kielelle toi sun mustikkapiirakka.. Pitänee ite joku päivä kanssa leipasta. Vohveleita ollaan kyllä tehty kermavaahdon ja mansikkahillon kanssa, joten jotain vaihtelua vois olla.. Eli täällä on kanssa kamala makean himo. Ite kyllä saatan vetästä pussillisen karkkiakin noin vain.
Maanantaina kävin neuvolassa ja nla täti yllättäen käski vähän hillitä noita himoja. Varsinkin suolasen himoa. Mulla oli tullu painoa 1kg/viikko, joten turvotustakin löytyy.. Heti huomas että naama ja kädet on turvoksissa, kun ei oltu pitkään aikaan nähty. Verenpaineet kuitenkin ok, joten ei hätää, ainakaan vielä. Hb oli kanssa laskenu, joten rauta kuurille jouduin. Olenki huomannu, että väsyttää kamalasti koko ajan ja hengästyttää. Pulssi olikin levossa yli 100. Toivotaan, että se hb siitä alkaa pikku hiljaa nousemaan.

Tänään ajattelin josko vääntyis uimahalliin pojan kanssa iltapäivällä, jos saan nukuttua kanssa päikkäreitä. Tuntuu tämä neljän seinän sisällä olo jo riittävän. Onneksi poika tykkää vaan hiimailla porealtaassa/lämpimässä vedessä, niin ei ole siis mikään raskas reissu.

ainiin, yritin tässä joku päivä sitten kirjotella kuulumisia, mutta jostain syystä mun piitkä kirjoitus ei tänne päivittynytkään..[:@] ihme homma.

Tänään onkin jo rv 31+1, joten niin se vaan laskettu aika lähestyy..!
 
Mullakin alkaa helposti hengästyttää, sen verta painaa jo tuo kamu tota osastoa. Samoten pientä närästystä on myös ollu, onneks vielä ihan suht siedettävää=).

Nyt alko haluttaan ihan kamalasti taas jottain kaakkua, mietin jo, että pitääkö juuri alkaa tentinluvun lomassa tekeen mokkaruutuja... Keskittymiskyky ja tarkkaavaisuus ei tosiaan ole parhaimmasta päästä ollu nyt raskauden aikana joten noi kouluhommat on kyllä aika tuskaa, lisäksi oon tosi hajamielinen ja en muista mtn, saapa taas nähä miten tääki tentti menee, tähän ku lisää sen etten koskaan ole ollu mitenkään ahkera lukija niin [:o]... Sellanen tomeruuskinon hävinnyt tän raskauden myötä, onhan se tosi ettei tässä samalla tavalla jaksakaan mutta onneksi vielä tulee sellasia kivoja virtapiikkejä niin saa juttuja aikaseksi kotonakin [:D]
 
Moikka pitkästä aikaa! Jostain syystä en ole päässy kirjautumaan sisään.. Lukenut olen noita joulukuun juttuja olen kyllä.
Ihana massu sulla tuolla joulukuisissa! Mulla on hieman pienempi maha, sf mitta oli 30 nyt maanantaina. Kovin oli kasvanu isolla harppauksella, 4 cm tullu lissää mittaa viime kerrasta. Vielä 3 senttiä, niin olen samassa kuin edellisen raskauden lopussa. Mulla esikko laskeutu aika aikaisin, joten mahan mitta ei sitten lopussa kasvanu pitkään aikaan, leveni vaan [:D]

Jouduin rautakuurille, kun tuo hb oli laskenu 11o. Ja verikokeisiin taas, kun kamala kutina vaivaa ymräti kroppaa.. todennäkösesti on joku allergia, kun se raskaus hepatogeesi vai mikä se oli, vaivaa yleensä ensimmäisessä raskaudessa. Mutta ihan hyvähän se on tarkistaa.

Olit käyny siinä kontrolli ultrassakin, mitäs siellä sanottiin?
Mulla oli noussu se istukka tarpeeksi, joten tavis synnytys onnistunee näillä näkymin. Ja pikkunen vauveli siellä masussa köllii, painoarvio oli 1700g viime torstaina. Kolmikiloista odotetaan syntyväksi, jos loppuun asti mennään. Ihan ok juttu, esikko painoi tosiaan alle kolmekiloa, joten tietää millasta pientä odotella.

kamalasti oli mulla asiaa ja kommentoitavaa, mutta nythän niitä ei tietenkään muista..[:@]

Onko sulle tullu painoa kuin paljon? Mulle mainittiin neuvolassa, että herkkujen syöntiä pitäs hillitä, kun painoa tullut jo 17kg. Mulla oli lähtöpaino 48kg ja nyt painoa 65kg.. taitaa mennä se 70 kg rikki, jos tätä vauhtia painoa tulee.. Vaikka yritän juoda vettä ja syödä terveellisesti, niin en millään malta illalla tv:tä katsellessa olla syömättä jäätelöä/karkkia tms..

Sain muuten vihdoin ja viimein laitettua pinasängyn kuntoon makkariin. Oli ihana laitella puhtaat silitetyt lakanat vauvaa varten odottamaan.[:)] Esikko vaan luulee, että hän pääsee takaisin meidän makuuhuoneeseen nukkumaan, kun pinnasänkyä petailin.. Nyt se onkin melkein joka yö alkanu tulemaan meidän väliin nukkumaan.. Joskus nukkuu koko yön omassa huoneessa, mutta viime yönäkin oli päästävä väliin. Se herää nykysin melkein joka yö pissalla käymään, niin siitä sitte hilpasee meidän sänkyyn tyytyväisenä.. Kohta saakin ottaa yövaipan pois, kun osaa noinki hienosti pissalla käydä. ja jos ei yöllä käy, niin aamulla onkin kamala kiire pissalle. Mutta vaippa tosiaan pysyy kuivana.

Vielä kaks viikkoa vajaa, niin alkaakin äippäloma. Loppuu sairasloma. Äkkiä taas menny tämä aika. Minusta tuntuu, että tämä loppu aika menee siivillä ja meillä tulee vielä kiire kaiken kanssa.. Olen miettiny, että pitäskö sittenki pakata vauvalle jotain valmiiksi laukkuun ja tehä pojallekin oma "lähtölaukku".. Mies kyllä sitä mieltä, että kyllä hän ne pakkaa ja toimittaa sairaalaan sitten. Mutta jotenki tuntuu, että jos se sitten on hirveä hässäkkä synnytyksen käynnistyttyä, niin olisko helpompi esikollakin olla kamppeet valmiina mummolaan lähtöä varten? Meillä on mummo ja pappa varattu tänne tulevaksi vaikka keskellä yötä. Mutta olishan se helpompaa kun laukku olis pojalla valmiina, niin ei sitten täällä tarttis odotella isiä kotiin laukkua pakkaamaan.. Kun mummo ei sata varmasti osaa ajatella kaikkea mitä tarvii ottaa mukaan. Eikä välttämättä löydäkään.. Vai luottasko että kyllä se osaa?

tämmösiä mietin täällä.. Aikaahan vielä on, mutta silti tuntuu että kaiken pitäis olla oordningissa ennen h-hetkeä..
 
Mullakin oli hb laskenu 118, kun normaalisti on sen 150 tienovilla, th suositeli rautaa mut toistaseksi ajattelin koittaa nostaa sitä ruokavaliolla, kun väsymystäkään ei ole ollu ja toi seuraava neuvola on jo 2 viikon päästä niin voi mitata uudelleen, jos ei ole noussut niin sitten tabuja naamaan...

Joo, ultrassa sanottiin, että istukka noussut hyvin ja oli hyvät flowt ja kaikki oli mainiosti. Nippanappa kakskilonen sielä kölli ja tosiaan sukupuolta ei näyttänyt vaan peitti napanuoralla koko jalkovälinsä, höh! Elikä ihan pikkasen sen keskiviivan alapuolella on hänen paino ja nyt arveli, että sellanen 3,5 kilonen ois syntyessään. Mie kerkesin jo mietiskellä et voiko painostakaan päätellä, että kumpi sieltä ois tulossa mutta sillä nyt on vähän turha lähteä spekuloimaan, muttaku kiinnostas niin kovasti [:)]. Kumpi sulla on esikoinen?

Toi neuvolahan mulla vähän jänskätti, kun oon viimeaikoina herkutellut aika paljon ja pelkäsin et saan siitä noottia painonnousun siivittämänä ja ressiäkin on pikkasen ollu havaittavissa ja vichyä tullut juotua niin pelkäsin, että paineetkin on kaakossa. Noh, toisin kävi, paino on noussu maltillisesti ja paineetki ja pissat oli kohillaan. Hyvä niin. Paino on noussut sen 12 kiloa eli aika keskivertasissa sitä sit kait mennään...

Onnea, esikoisen vaipattomuudesta, nähtäväksi jää, saako taantumia, kun tulee uus vauva taloon [;)]. Mullakin harkka loppusuoralla, enää 6 pvää ja sitten käyn koulussa sillon ku jaksan... eli virallisesti mulla äippis alkaa just 30 pvä. Ja kyllä mä oon sitä odottanutkin, sitten vois katella ja pohtia vähän jouluhommia ja lahjantynkää ja sen semmosta. Saapa nähdä tuleeko nyt hulluus mökkihöperönä, minä kun en oikein yksin osaa kotona olla mtn tekemättä...
 
mieki yritin eka hoidella kotikonstein tuota hb:n laskua, mutta ei auttanu pinaatit, ruisleivät eikä mansikatkaan.. Mielenkiinnolla odotan miten on nyt noilla rautatbl noussu, ku mie otin obsidanit (th suositteli) vaikka mielstäni esim retafer on vähän "tujumpaa" ja nostaa nopeampaa hb:tä (meidän osaston lääkärin mielestä). Väsymys ei ainakaan ole väistyny, mutta siihen hb nousuun menee varman jokin aika..

Mulla sitte taas vastustaa.. Soitin aamusella verikokeiden tuloksia ja tietenki mulla on jotku arvot siellä koholla..[:@] Sappi-arvot oli vielä tulematta, joten niitä nyt odotellaan. Th laitto jo viestiä lääkärille, että mitä tehdään. Toivottavasti ne sappiarvot olis hyvät ja pääsis pelkällä seurannalla. Jos eivät ole, niin lääkitystä päälle ja sairaalassa liikeseurantaan kerran viikossa tai useammin.
Viime yön nukuin tosi huonosti, kun vasemmalle kylkeen sattu ja jomotti ja supisteli tämän tästä. Outoa, kun en ole mielestäni itteäni rasittanu. Yö meni sitte pyöriessä ja kylkeä hieroessa.. onneksi sain päikkärit nukuttua pojan kanssa, niin en ole ihan poikki.

taantumaa tulee ihan sata varmasti esikolle, kun uus vauva tulee. Esikkohan siis on poika. Meille on vissin tulossa samanlaiset pässinpäät[;)] Meilläkään vauva ei millään malttanu näyttää kumpaa sukupuolta on. Mutta nyt viimeksi ultrassa oli jalat niin levällään kuin olla voi..[;)] Ei jäänyt epäilystäkään onko siellä pallit vai ei.

Tänään ajateltiin käydä syömässä roskaruokaa viikonlopun kunniaksi.. Joten sitä odotellessa..
 
Höh, mulle tuli lasku istukkaultrasta, eikös sen pitänykää olla ilmanen ko lähetteellä menin??
Nyt on ollu parina pvänä sellasta etovahkoa oloa, liittyskö tohon hb:n jotenkin... väsyttäny ei ole kuiteskaan sen enempää ko normaalisti...
 
Mites possulunssarokotteen kanssa meinasit toimia? Ite soitan hu siihen palvelunumeroon, kun tosiaan tuntuu, että sitä tuolla päiväkodillakin on jo ollu liikkeellä, näin minä ainakin annoin itseni ymmärtää... Kattoo sit mitä ne siellä sanoo jne, kettumainen homma kyl, miksi just meän kohalle piti sattua ajnkohtaseksi [:@]
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Tuohon ultra kysymykseen.. Niin jos se oli kontrollikäynti, ei siis np tai rakenne uä, niin ne käynnit on maksullisia. Kun kaupunki maksaa vaan nuo tavalliset uä:t ja muut äitiyspoli käynnit maksaa äiti itse. Vaikka olis kuinka lähete. Siihenhän se maksupolitiikka ei ole sidoksissa olleskaan.

Ja tuosta sikarokotteesta.. Maanantainahan se alkais se rokotus, mutta edelleen mua mietityttää.. Kun siinä sitä adjuvanttia on, niin mitähän siitä sitten vauvalle seuraa? Ja yks juttu mitä olen miettiny, että voinkohan saada siitä jonku pahemmankin (esim anafylaktisen sokin) reaktion, kun minua ei ole rokotettu juurikin sen takia, että olen allerginen sille elohopea johdannaiselle adjuvantille, nimeä en muista. Siis ihan vauvana olen saanu muutaman rokotteen, mutta sitten olivat äiti ja lääkäri yhdessä sopineet, etteivät enää edes yritä. Ja näin aikuisiällä kukaan lääkäri ei ole minua suostunut rokottamaaan juurikin tuon anafylaktisen sokin pelossa..

Oletko itse ottamassa tuota?
Mulla huomenna neuvola ja siellä ajattelin kysyä mitä mieltä se täti on.. Jotenki tuntuu siltä, että kannattaako sitä edes ottaa, jos ruotsissakin oli jonku uutisen mukaan rokotteen saaneista sairastunut 82%. Ja jos siihen immuuniteettiin menee noin kaks viikkoa rokotteen saannista, niin eikös nyt pöe sitten myöhäistä jo alkaa sitä ottamaan? Menee järki kun näitä asioita miettii ja pähkäilee..

Omaan napaan sitten.. Mulla viime yönä veti jalasta niin kovasti suonta, että aamulla huomasin jalassa olevan mustelman.. AIka inhottava vaiva. Mullahan on koko raskauden ajan vaivannu levottomat/kuumat jalat. Ja kun yöllä potkin peiton jaloilta, niin näköjään mulla alkaa nyt sitte vetään suonta.. Muutoin ollu aika hyvä vointi. Kovasti välillä supistellu kun on poikaa joutunut kantamaan/nostelemaan sen ripulin takia. Mahaan koskee välillä kovastikin, kun on joutunut hyppäämään ja juoksemaan pojan kanssa vessaan.. Mutta onneksi se sitten haluaa kölliä äidin sylissä ja katsella tv:tä/kirjaa tms.
Jotenki tuntuu, että tuo masun kasvu on taas pysähtynyt, kun joku viikko takaperin se tuntu kasvavan silmissä.. Nooh, maanantaina nähdään sitte uudet mitat. Jotenki tuntuu siltä, että masu ois "valahtanu" hieman alemmas, joten jokohan se vaaveli on menny lähtökuoppia kohden lisää-pää alaspäinhän se siellä on jo kauan ollu.
Mites sie olet voinut?

Mutta nyt lukasen vielä noi joulukuisten lokahöpinät ja lähen sitte herättelemään poikaa päikkäreiltä..
 
tervehdys vaan joulukuun synnyttäjät! Taidetaankin tavata joulukuussa synnärillä. Ei vaan ole tullut tänne pahemmin kirjoitelultua.

Mutta paljon on muuttunut, viikko 34 jo alkamassa ja vielä 6 vkoa. Virallinen la on 9.12. ja todennäköinen laskettu aika 4.12. kovasti odotellaan, ja mietiskellään, että miten esikoinen suhtautuu. hienosti tuntuu vielä, mutta entäs sitten, kun vauva oikeasti tulee taloon?

Vähän jännittää synnytys.viimekertainen oli pitkä ja sen vuoksi sain lähetteen LKS:n sypelle, jossa keskusteltaisiin menneestä ja tulevasta. Yllätys, yllätys! Kaikki ajat varattu, sain yhden ja sekin ihan loppuajalle. sanottiin vain, että " äidit haluaa käydä sypellä ennen synnytystä". no, onneksi tämä aika sentään. saapahan synnytystapa-arvion, ja keskustellaan, että missä vaiheessa käynnistetään, jos TAAS menee yliaikaiseksi. Mutta, täytyy sanoa; onneksi toi synnytyskin sitten aikanaan unohtuu. on se toisaalta sen väärti, taitaa olla yksi tekijä kiintymyssuhteen muodostumisessa. Eihän n
e toisten lapset ole koskaan niiin rakkaita kuin oma!

tämmöistä.... on se sitten sikarokotekin otettu.(taidettiin Rinkun kanssa tavata paikan päällä???)Kiva oli tavata! kuulumisia voi laitella lisääkin.

Mut tosta sikarokotteesta: nyt rokotteen jälkeen olo on tyyntynyt ja olen tyytyväinen, että otin. Kuulin erään vauvan sairastumisesta ja ei hyvältä kuulostanut. Nyt täytyy vaan odotella, että kolmevuotiaani saisi myös rokotteen. Mies haki rokotteen eilen. Hyvä näin, kyllä minä luotan sen verran ammattilaisiin,etteivät ne turhaan meihin rokotteita upottaisi.

Käsi on rokotteen jälkeen vieläkin tosi kipeä, en pysty nukkumaan sillä. Miehellä ei mitään oireita rokotteesta.
Näin sitä eteenpäin mennään...
[:)]
kirjoitelkaa

ps. oletteko saaneet tietää sukupuolen? Me ei, tiukka ei, kun kysyttiin LKS:stä.
 
Moikka!

Kiva kuulla, että täällä joku muukin roilainen kirjoittelee [:)] Meillä kaikilla tuo La aika lähekkäin.. Saa nähä tosiaan ollaanko kaikki sitten siellä yhtäaikaa..

mullakin tuo synnytys jännittää.. Esikoinen synty tasan 40+0, joten jännityksellä odotellaan miten nyt käy. Mun puolesta kyllä sais syntyä vaikka sen kaks viikkoakin jäljessä, niin ehtis vähän tehä niitä jouluruokia sun muita pakkaseen.. Nyt ei vielä innosta alkaa laatikoita tekemään. Ja kun pakkanen on niin pieni, ettei sinne sopis oikein muuta..

Mulla alko semmonen limanen vuoto tiistaina (ällötys!) ja neuvolassa epäili limatulpaksi.. Edellisen kerran se tuli kerralla koko klöntti ja poika synty seuraavana aamuna.. Nyt jotenki kauhistuttaa että jos se nyt jo alko valuttaan, niin miten kauan sitä voi tulla? Onko teillä jotain ajatusta asiasta? Ite epäillisin vaan normi valkovuotoa, mutta mene ja tiedä.. En ole tuota alapään toimintaa seuraillu sen kummemmin, mutta nyt vaan ihmettelin kun takapuolta pitää pyyhkiä sen sata kertaa ku wc:ssä käy.. Sori, jos tuli liikaa infoa[:D]
Supistuksia satelee tasaseen, eivät ole kamalan kipeitä, eikä tihene niin en ole niitten kans milläänsäkään. Ihania viilteleviä kipuja tulee kanssa.. Oliskohan vauvan päänkääntelyä tai jotain? Poika siis köllöttää jo pää alaspäin.

Meille ei haluttu sanoa uä:ssä sanoa juuta eikä jaata sukupuolesta, näyttivät kylläkin. Mies päätteli ite, mie en saanu selvää.. Sitten istukka kontrollissa poika pötkötti pääalaspäin jalat levällään, joten asiasta ei ollu epäselvyyttä enää ollenkaan. Isot pallit näky[:D] ultraaja sanoki että hän lentää persilleen, jos täältä tyttö tulis..

Mie kans kävin maanantaina ottamassa sen sikapiikin. Vauva möykkäs koko seuraavan yön ihan mahoton..Ainoastaan käsi on kipeä, muuta ei ole siitä tullu. Vauvakin rauhoittunut.

Me ajateltiin pojalle (esikolle) otattaa kanssa se rokote. Eikös ne ala ens maanantaina sitä antamaan 6kk-3v ikäisille? Meillä tuo poika on aika laihan puoleinen ( sairasti kaikki maholliset taudit viime vuonna..), joten ei olis ihana jos se ei sais mitään ylimääräisiä tänä vuonna..
Viimeksi olikin kipeänä helmikuussa ja nyt viime viikolla. Aika hyvin siis vältytty nyt taudeilta.

Joko olette pakannu sairaala laukun? Mie vieläkin pähkäilen, että pakatako vai ei. Viimeksi otin mukaan vaan käsilaukun ja mies toi sitte kaikki tarvittavat kamat jälkikäteen.. Nyt vain on tuo toinen pieni tuossa pyörimässä, joten olisko helpompi olla laukku edes osittain valmiina..? Miten Äiti06 sie aijot tehä? Hankalahan sitä on kokonaan pakata, jos ei sitte osta toista hammasharjaa, dödöä sun muuta..
Vielähän tässä olis aikaa, nyt vasta rv 35+1.
 
Takaisin
Top