Rovaniemen joulukuusynnyttäjät?

Joo, otin miekin sen rokotteen, kun laskin plussat ja mahd miinukset yhteen, kyllähän sitä nyt sen verran täytyy terveyden huoltoon vielä luottaa. Käsi oli kipeänä pari päivää ja jotain pääkipua havaittavissa mutta muuten hommat ok!

Nyt oon reissussa ja se noin 6 tunnin ajomatkakin meni ihan mukavasti kun pari kertaa pysähdyttiin ja jalottelin vähän [:D] eli siis mainiosti meni. Huomenna sitten takaisin, toiv menee kotimatka yhtä hyvin kun tulomatkakin...

Synnärilaukkua en ole vielä pakannut mutta kyllä se nyt pitää pakata kun kotiin menee, lapsukaisen vaatteet oon kattonu jo valmiiksi, ei tartte ku heittää kassiin... ajattelin ottaa vaatteiden ja hygieniakamojen lisäksi jotain luumusosetta ja pientä palasta mukaan, joka säilyy kassissa, vaikak eihän siellä kuulemma nälkää tarvi nähdä. Esim. tuo vatsan pehmeänä pitäminen tuntuu ajatuksissa tällähetkellä aika tärkeältä [:)].

Itelläni ois toiveissa , että lapsi syntyisi lasketun ajan aikoihin hyvinkin tarkkaan, jotta pääsisi vauvan ja miehen kanssa omien vanhempien luokse joulun viettoon, tosin sitähän ei koskaan tiedä miten hommat menee joten, ei kannata ottaa paineita senkään suhteen [:D]. kaikki otetaan vastaan mitä on tulossa, eihän sitä muutakaan voi[;)].

Mulla ei tosiaan ole mitään kivuliaita supistuksia ollut ollenkaan, mutta joskus jotain pieniä vihlaisuja jos on tehnyt äkkinäisiä liikkeitä tms. Minkäslaisia kokemuksia teillä muuten on ollut rovaniemen synnäristä ja kätilöistä?? Itse olen kuullut aika paljon negatiivista mutta sekään ei vielä ole saanut minua huolestumaan [:)]. hyviä vointeja kaikille!!
 
hei, kylläpä mie taidan sen laukun pakata valmiiksi. no niinhän se oli viimeksikin. tosin loppujen lopuksi minulle annettiin aika synnärille, joten kiirettä ei pakkaamiselle tullut[:)]

Saisipa tämä raskaus jo loppua, onneksi on viimeinen. Tänään täytyisi laittaa sänky kuntoon pienelle, vaatteet on jo pesty kamalalla siivousinnolla.
Olisipa jännä tietää, että oletteko yhtä aikaa synnärillä, mutta eipä sieltä kerrota!

Rinkku; pääasiassa hyviä kokemuksia kätilöistä. Lukuunottamatta yhtä kaikki olivat aika ihania. ainoastaan vaistosin, että synnyttäneiden osastolla henkilökunnalla taisi olla keskenään jotain käsmää. Kun taistelivat siitä, että saanko maitoa nostattavaa lääkettä vaiko en. Mutta muuten kyllä kaikki ok. Ja lähtiessäni pyysivät vielä allekirjoitetun kyselyn tyytyväisyydestä. Ilmeisesti tarkoittanee sitä, että jälkeenpäin ei voi valittaa. [:)]
 
Huomenta! nyt on halloween juhlittu ja kyllä täytyy sanoa, ettei tuo valvominen sovi mulle enää ollenkaan.. Vaikka vain 11 asti valvoinki, niin nyt on kuin auton alle jäänyt orava.. Ja tietenki tuli syötyä vähän popcornia, niin nyt on turvotusta siellä ja täällä.. Mutta kivaa oli!
Kavereita kävi meillä saunomassa ja ottivat olusiaan..Poika oli ihan villissä, kun oli vaikka minkälaista naposteltavaa ja leikki kavereita.[:)]

Näin unta viime yönä, että synnytin vauvan sectiolla, kun muka sydänäänet laski normisynnytyksessä.. kaikkea sitä.. Mie ku en millään halua siihen, että joudutaan sectioon. Haluan sen normaalin alasynnytyksen. Mutta pakkohan se on sectioonki mennä, jos tilanne vaatii. Toivotaan ettei.

Hienoa Rinkku, että automatkat vielä luonnistuu. Mulla tuottaa se istuminen supisteluja, kun vauva tuolla alhaalla jo. Tai oikeastaan kun menen/tulen ulos autosta. Liitokset vaan narisee lonkissa.. Pakollisia ajoja enää ajattelin autolla mennä. En lähteny peijaisiinkaan tänään, vaikka mummo ja pappa kovasti yrittivät houkutella. Siellä kun joutuu sitten jonottamaan, eikä tasan varmasti pääse istumaan. Ens vuonna sitten.

Noista kätilöistä ja synnäristä muutenki. Mulla jäi ihan hyvät muistot viime kerrasta, jotkut on siellä aika ilkeitä, mutta suurin osa on aivan ihania ihmisiä. Varsinki ne vanhemmat kätilöt+lasten hoitajat. Mulle sattu sellanen uus kätilö siellä, jolle mun synnytys oli 5:s. Mutta hyvin se homman toimitti. Mulle ei annettu sitä peräruisketta, eikä käsketty suihkuun. Sellanen käytäntö kuulemma on. Jouduin siinä käyrillä makaamaan (salissakin), enkä saanu nousta, niin siks varmaan. Olis ollu kyllä ihana kävästä kuumassa suihkussa, mutta se meni silloin niin. Aika nopeakin oli mun eka, joten ei siinä olis mitään pitkää suihkua ehtinykään ottaa..

Hieman erilaisia neuvoja antoivat mm imetyksestä. Toinen neuvo näin ja toinen tuli heti perään, että miten sie nyt noin? Mutta kaiken kaikkiaan ihana kokemus ja avoimin mielin olen sinne uudelleen menossa.

Mieki tuossa kattelin, että mihinkähän laukkuun niitä kamoja pakkais.. Jos vaikka ens tai sitä seuraavalla viikolla laittas vaikka edes vauvalle vaatteet valmiiksi. Miehellekin sitte parempi/helpompi. Pitää muuten muistaa ostaa esikolle jotain, jonka sitte vauva muka antaa hälle. Vai miten meinasit äiti06 tehä?
 
Roimam![:)]Olipa hyvä idea! Tuota en tullut ajatelleeksikaan, esikoiselle pakata jotain mukaan, mitä vauva antaa hänelle... Olen muutenkin jo ajatellut kauheasti, että miten sitä esikoinen tulee katsomaan kuopusta sairaalaan. Ajattelin, että en pidä vauvaa sylissä, vaan mennään esikoisen kanssa yhdessä katsomaan vauvaa tämän sänkyyn. jos nyt onnistuu. huh, toivottavasti päästään sinne asti, pelottaa vaan, kun synnytyksessähän voi tapahtua mitä vain...[:(]

Mutta kyllä minä kaikki tavarat aioin valmiiksi laittaa. Taidankin ostaa pussiin hammasharjan, deodorantin, kosteusvoidetta ja puhtaat vaatteet. Mies tuokoon vauvalle omat mukanaan. Tosin taidan nekin pakata valmiiksi, oli viime kerralla ottanut puolet äitiyspakan vaatteista sairaalaan...[;)]

Roimam, onko sinulla lapsi hoidossa? Tuleeko hän olemaan, kun jäät äitiyslomalle? Esikoiseni ei ole enää, mutta pidän varmuuden vuoksi, jos tulee kauhea väsymys jne. siis sellainen, että lasta ajatellen on parasta saada hänelle muutakin kuin umpiväsynyt äiti. Mutta jos hyvin menee, niin hoitopaikka sanotaan irti. Varaus on jo tulevaisuudessa steineriin...

Asiasta toiseen; MLL järjestää 7.11. la kestovaippatapahtuman Pirkkakadulla. Äitiyspakkauksessahan oli kestovaippoja, nyt olisi oiva tilaisuus tutustua vaippailuun. En vielä tiedä kellonaikaa, mutta tulkaa mukaan????

Rinkku, jos käy niin , että meille tulee poika ja teille tyttö, niin tervetuloa hakemaan meiltä kasa lasten vaatteita! Ovat hyväkuntoisia, ja en peri niistä mitään.....

Mutta nyt, lepäileen, vauva painaa.....palaamisiin!
 
Mie olen kanssa miettiny ja jahkaillu sitä kun esikoinen tulee katsomaan uutta tulokasta. Sehän on esikoiselle aika kova pala. Sama ku mies tois uuden vaimon kotiin ja sanois että koittakaa tulla toimeen..[:D] Ajattelin tosiaan jonku lelun tms ostaa valmiiksi, niin ehkä se helpottais tutustumistaki.

Meillä poika on ollu hoidossa nyt 10pv/kk. Ku olen ollu sairaslomalla 1.9 alkaen.. Halusin pojan käyvän hoidossa, kun vasta oltiin vaihdettu pk:a. Ja nyt kun kotona ollaan oltu, niin huomaa että hän tarvii enemmän aktivitetttia päivään+leikki kavereita, joten sen takia on edelleen hoidossa. Mullahan alko viime viikolla jo äippäloma. Ja kun vauva syntyy, ollaan ajateltu että olis kotona tutustumassa vauvaan isyysloman ajan. Sitte alkais taas hoito normaaliin tapaan.
Riippuu tietty siitä, että milloin vauva syntyy. Sattuu niitä pyhiä siihen, niin saapa nähä onko joulukuussa ollenkaan hoidossa. Tammikuussa kuitenkin ihan normaalisti sen 10 päivää.

Näköjään alan jo toistaa itseäni, joten pitänee lähteä kahvin keittoon ja kotiaskareiden pariin..

ainiin, ite en ole oikein innostunut tuosta kestovaippailusta, joten mua ei taideta siellä miitingissä nähdä. Ällöttää se ajatus kakkaisista vaipoista, jotka odottaa pesua.. Meillä kun on 7kg:n kone, niin olis rahan haaskausta pestä yhtä kahta vaippaa.. Äitiyspakkauksen kestot jäi todellakin kokeilematta, tuolla ne kaapissa ylähyllyllä odottavat ottajaansa..
 
Joo kestovaippailu ei myöskään ole mun heiniä, kova homma lilluttaa niitä sitten etikkavedessä tms ja paikkakin niille pitäs olla ennenku pesee ne. Ei ainakaan meän pienessä vessassa tai kylppärissä oikeen onnistu ja tosiaan niitä pitäs olla enempi ku tosiaan pari kolme, neljä kappaletta... Itse koin eräiden kestovaippalasten peput kosteiksi vaikka vaipat ja kuoret ja vaatteet olivat päällä, että tuntui ihan ilkeälle ottaa heitä syliin kun ei tiennyt tarttuuko vauvan pepusta pissaa omiin vaatteisiin. Toki niitä kuorivaippoja on monenlaisia ja jotka jaksaa niitten kans värkätä niin varmaan jokusen (usemammankin) euron säästävät mutta itse ajattelin tässä jo olevan hommaa tarpeeksi muutenkin. Vielä lisäksi se, että koin näissä tapaamissani kestovaippalapsissa olevan sellainen etikansekainen jännä ominaishaju, johon en ole muissa vaaveleissa törmännyt. Mutta tsemiä ja hatun nosto kaikille heille jotka jaksavat tätä kestoilua harrastaa!! [;)]

Huomenna minullla onkin vapaapäivä joten aion lukea hartaudella näitä juttuja ja myöskin kommentoida vähän tarkemmin, nyt tämä on viimeaikoina ollut lähinnä sellaista läpilukua!!
 
Nyt en millään muista sitä synnärin tutustumisaikaa ja se lappukin on hukassa!! Muistaako joku muu? Takaraivossa killuu, että tiistaisin klo17, mut enpäs ole varma...
 
muistaakseni se synnärille tutustuminen on just tiistaisin klo 17. löytyskö lks:n sivuilta paremmin tietoa..? Haluttas itelläki käyä siellä, ku eikös siellä ole jotain remontin tynkää tehty. Toisaalta kerran siellä käyneenä uskon löytäväni paikan ilman vierailuakin.. Pitänee ukolta kysyä, haluaako se käyä siellä kattelemassa.

Täällä ei masuun kuulu sen kummempia. Ens viikolla vasta neuvolakin. Sitte niitä onki viikottain. Aika jännää muuten, että se nla-täti anto viimeksi kerralla 4 aikaa mulle. Ihan sinne LA asti.
Tuolla joulukuisissa on juteltu tuosta liikkeiden vähenemisestä muistaakseni. Mie ite vasta muutama päivä sitten huomasin, että kamalan hiljanen on tuo masukki. Kuulostelin sitte liikkeitä tunnin, sain laskettua 6kpl. Join sitte mehua ja taas 6kpl. Onkohan nyt semmonen hiljanen vaihe alkanut tilanpuutteen takia?
Millään en kehtais alkaa soitteleen äippäpolille, kun kumminki se vaaveli liikkuu. Vai mitä mieltä olette? yhtään en muista esikon ajoilta näitä liikejuttuja..

mulla on nähtävästi alkanu limatulppa tiputteleen..En muista olenko siitä puhunu jo aikasemmin (laiska, en jaksa lukea vanhoja juttuja), mutta muutama päivä oli ettei tullu mitään ja nyt taas tänä aamuna tuli sitä sitkasta kirkasta limaa, mitä ei meinaa pyyhkimällä saada pois.. Mietityttää vaan, että kuinka paljon sitä oikein nyt on, ku niin monesti tullu. Aika vähän kuitenki kerrallaan, mutta kummiski. Muuten mulla tuntuu olevan paikat tosi kuivat..
Viimeksi se tuli kerralla, eikä ollu epäselvyyttä mitä se oli. Poika synty seuraavana päivänä. Nyt toivon, että oliski vaan jotain muuta ja vauva sais kölliä loppuun asti tai mielellään yliki..
 
Ai niin, onko kukaan kuullut ilmaisesta hammaslääkärikäynnistä mammoille? Jossainpäin Suomea niitäkin on mutta ei niitä kyllä mainosteta??!!
 
Roimam, mä kävin tossa joku aika sitten synnärillä tutkittavana, ku en tuntenu liikkeitä. Sieltä ohjeistivat, et joka päivä pitää ottaa sellanen yks tunti (mihin tahansa aikaan päivästä, koska vauva nyt yleensä on tupannu olla virkeenä) ja sen tunnin ajalta pitäis saada sit 10 liikettä laskettua. Eli jos sulla on 12 ollu sen yhen tunnin aikana, niin sehän on ihan ookoo :)

Ja hiljaiseloa on huomattu, kai se tilakin alkaa vähenee...
 
Sannakoo mulla siis tuli noita liikkeitä ekan tunnin aikana 6 ja sen jälkeen 6. eli siis laskin 2 tuntia. Eilen otin uudelleen illalla vähän seurantaa, niin vartin aikana tuli jo se 10 liikettä, oli hieman villissä vissin :)

Eilen kun hain poikaa hoidosta, niin hoitajat kyselivät vieläkö aijon tuoda hoitoon. Nimittäin monet 10-15 päiväiset lapset on otettu kokonaan hoidosta pois tuon sikalunssan takia. Minusta se on ylireagointia, kun sen saa, jos on saadakseen vaikka kuinka linnottautuis omaan kotiin. Meillä poika aina odottaa innoissaan niitä hoitopäiviä, kun pääsee leikkimään muiden lasten kanssa ja pääsee uloskin.
Mitä mieltä te olette? Pitäiskö juuri tuon flunssan takia ottaa hoidosta pois?
Mies tuumasi vaan, että saat päättää. Kyseli vaan mun vointia ja jaksamista, jos poika on kotona. Nuo pari päivää viikossa on niin kullan arvoisia mulle, saan levätä ja ottaa rennosti. Jaksaa huomattavasti paremmin sitten keskittyä pojan kanssa touhuiluun ja normaaliin arkeen. Tokihan meillä on poika ollu välillä "lomalla" hoidosta ja sen olen kyllä huomannut. Kamala väsy ja kivut lonkissa yms.
Jännää miten ne arvot ja mielipiteet muuttuu, kun olen aina ajatellut (ennen lapsia) että on laiskan äidin merkki, jos lapsi/lapset hoidossa kun äiti kotona.. Mutta nyt ajattelen vauvankin parasta ja omaa jaksamista sitten kun vauva on kotona. Eihän se tosiaan ole lapselle parasta, jos äiti on umpiväsynyt.

Tänään muuten rv 36+0, enää kuukausi laskettuun!! aivan ihanaa, kohta oma vauva sylissä!
 
Roimam! Noista liikkeistä! Minulla ei tämä kuopus ole potkinut niin hyvin kuin esikoinen. Ja jos huolestuttaa,niin ehdottomasti äitiyspolille! Minä kävin polilla viime tiistaina, kun sain alle 10 liikettä tunnissa. Lähetteen sain neuvolasta ja kyllä kannatti! Makasin 45 min käyrällä, eli ottavat todella kunnon käyrän. Liikekäyrä oli vilkas, sanoivat, että jos istukka on tietyssä paikkaa,niin liikkeitä ei välttämättä tunne. Ehdottomasti kannattaa mennä.

Tuosta päivähoidosta. Sinulla on subjektiivinen oikeus viedä lapsi hoitoon, ja se on kyllä ihan sinun ja perheesi asia, jos viet esikoinen hoitoon. Älä kuuntele hoitajia, perhe tietää parhaiten ,mikä soveltuu teille parhaiten. Meilläkin pph tokaisi minulle, että " hän ei sitten mielellään hoida äitiyslomalaisten lapsia". Mutta jos väsyn, niin kyllä vien. Lapselle parempi, kuin että on väsyneen äipän kanssa tai että jos ei pääse ulos sen vuoksi, että vauvan kanssa ei voi heti mennä ulos.
Kyse on varmaan ehkä siitä, että hoitohenkilöstö yleistää kaikkien perheiden kohdalla. Onhan siellä tietty lapsia, jotka tuodaan klo 6.30 ja haetaan klo 17.00. mutta niissäkin tapauksissa ei aina tiedä, mikä perheen tilanne todellisuudessa on. JOs ei ole muita varhaiskasvatuspalveluita tarjolla,niin sillehän ei voi mitään.

Kyllä minäkin pidän vielä hoitopaikan, ja katson sitten, että miten mennään. Nyt olen tosi väsynyt raskaudesta ja olisin vienyt hoitoon, jos iskä ei olisi ollut kotona. jaksan sitten paremmin...
 
kylläpä alko viikko hassusti.. Mulle tuli eilen ihmeellinen kipu vasemmalle alamahalle ja piti sitten ä-polille lähteä tarkistamaan tilannetta. Supistuksia tuli hienosti käyrille, kaikki ok vauvalla eikä kivun syytä löydetty. Epäilivät virtsakiviä. Yön yli olin tarkkailussa synnytys osastolla (eivät pistäneet osastolle 6:lle, kun odottivat josko synnytys käynnistyy kunnolla..Onneksi ei!) ja tänään pääsin pois. Paikatkin alkoi kypsyä, kaulaa jäljellä n.2cm ja sormelle auki, päänkin oli vauva yön aikana tyrkännyt tarjolle..[:)] Nyt vaan odotellaan ja toivotaan ettei ala syntymään kuitenkaan (oma toive), vaikka viikkoja näinki hyvin ja vauvan painoarvio 2600g.
Sais vielä poika kölliä yksiössään pienen tovin, kun hommia olis tekemättä.. sitterikin ostamatta..

Ja tuo joulukuisten pranan viesti, huh huh!
taitaa pikku hiljaa alkaa kuulua vauva uutisia sieltä täältä kohta puolin..
Huomenna alkaakin rv 37+0, viikko taas menny ihan vilisemällä. Enää 3 viikkoa laskettuun!
 
Jahas, nyt on sitten Kemissäkin kielletty isien osallistuminen synnytyksiin sekä vierailut synnytysosastolla toistaiseksi. Pikkusen tuli surullinen olo kun tuota uutista lehdestä luin, saapa nähdä miten täällä Roissa...
[:(] ootteko kuulleet mitään? ainakaan tiistaina ei synnärille tustustumiskierroksella puhuttu vielä mistään rajoitteista!
 
Ainaki sen tiiän, että oulussa on ollu jo jonku aikaa rajoitus lasten teholle. Ja jonku verran ovat rajottaneet vierailuja, esim isät saaneet vierailla vain tunnin kerrallaan synnyttäneiden osastolla. Kohta ne rajottaa täälläkin, mie olen sata varma.. Mulla kaveri oli siellä osastolla eka tarkkailussa ja sitte tehtiin sectio (rv 35), joten oli aika kauan aikaa siellä (monta viikkoa siis). Jännä vaan etteivät ole siitä mitään uutisoineet..

Pitää vain toivoa, että ehtis synnyttään ennen ku se täys rajotus tulee.
 
Ite vaan jotenkin ajatelin ja toivoin että tää sikalunssa alkas roissa olla jo ohimenemään päin... saapa nähdä miten käy...
Mitään tuntemuksia ei ole kyllä vieläkään ollu lapsen tulemisesta ja neuvolatätikin antoi aikoja vaiks kui pitkälle, siin vaiheessa kun se alkoi puhua jouluviikosta, huomautin että hei mullahan on laskettu 4.12.[:D]
Mites teillä muilla, tuntemuksia siihen suuntaan?? Jännää lukea tuolta joulukuun lasketuista kun alkaa pikkuhiljaa porukkaa menemään synnärille...[:)].
 
Huomenia!

Täällä sitä vielä keikutaan.. Olo alkaa olla kyllä kuin rantautuneella valaalla..[:D]
Eilen käväisin neuvolassa pitkästä aikaa ja ihmeekseni sf-mitta oli kasvanu 4 cm (nyt 35) vaikka vauva on jo laskeutunut asemiinsa..ja sen kyllä huomaa, kävely on tosi tuskaista ja epämiellyttävää..Missään asennossa ei oikein ole hyvä olla. Närästystä ja ummetusta ilmaantunu enenevissä määrin. Terkan mukaan kiinnittynytkin jo, vaikka luulin, ettei näin toisella kertaa vauva kiinnity ollenkaan.

Havahduin tuossa yks päivä ja älysin että merkit enteilee synnytystä..En vain muista missä vaiheessa, siis montako päivää/viikkoa ennen synnytystä nämä viimeksi tuli.. Mulla on kadonnu ruokahalu ihan kokonaan, painokaan ei ollu noussu kuin 200g, jonka terkka totesi olevan senkin pelkkää turvotusta. Kipeitäkin supistuksia tulee, mutta kun eivät ole säännöllisiä eikä siitä pahene, niin en hötkyile niitten kans. Lapsivettä ja pissaa tirskuu.. [:@] hermot on tiukalla jatkuvasti ja välillä saan ihan mahottomia virta piikkejä, että voisin vaikka siivota yötä päivää. Välissä on niin väsynyt, ettei jaksais kättä nostaa.

Nooh, enää ei kauan ole laskettuun, vielä hetken kun jaksais näitten olotilojen kanssa.
Olipa muuten ihana kuva tuolla joulukuisissa, pienen pieni ihminen![:)]

En ole edelleenkään pakannut laukkua vaikka terkkarikin ehdotti sitä. Ompahan miehellekin jotain tekemistä sitten[:)] Vauvan vaatteet olen laittanut hengariin toppapuvun sisälle, niin ne ainakin tulevat sitten kerralla. Ja osaahan se mieskin tavaroita haalia tarpeen mukaan, luulis kun toista kertaa sinne mennään.
Tulipas tästä nyt oman navan pyörittelyä, mutta kun...
Mutta nyt pojan kanssa hetkeksi katsomaan nallepuhia ja sitten ruoan laittoon, josko sais jotain murua rinnan alle väännettyä...
 
heipodei!

Neuvolasta olivat kyselleet, että alkaako LKS rajoittamaan isiä synnytyksen pääsyn suhteen. LKS vastasi, etteivät ole edes asiasta keskustelleet. Saman ymmärsin, kun kävin ylimääräisellä keikalla äitiyspolilla.
(Saatiin siellä sitten tietää myös sukupuoli vauvasta, jes!). Painoa vaavilla on tällä hetkellä 2980gr ja la 9.12. Kohdunkaula pehmeä,mutta ei auennut yhtään. sf-mitta jotain 33. Päästiiin muuten 3D-ultraan, hämmästyttävää,miten selkeästi lapsen piirteet näkyvät! [:)]

Vitsit, jos menee yli! Sitten saadaankin jouluvauva, tosin toi käynnistys ei tunnu mukavalta.Mitään tuntemuksia ei ole, kauhea väsymys, pitää nukkua. Välillä vatsa menee kovaksi. Onko toi kovaksi meno supistuksia?? Roimam, sullahan on jo tuntemuksia vaikka muille jakaa, ottaisin ilomielin niistä muutaman.Tietäisi, että koska lähdetään.Kävelemään en kyllä pysty enää, joten esikoisen ulkoilun hoitaa joku muu kuin äiti.[:)]

Noh, kohta tämä on ohi ja päästään arkeen. Meillä isukkikin odottaa jo kovasti arkea, jolloin ollaan kaikki vaan kotona. Töihin ei ole kuulemma kiire......
 
On tuo kävely tosiaan mullakin aika hankalaa jo, ei haluta kovin pitkään köpötellä ja jos kaupoillakin käy, niin aika hiljakseen pitää ottaa ja wc on hyvä olla kokoajan tietopaikassa [:)]. Aika kärsimätön fiilis alkaa kohta olla, kotona 4 seinän sisällä köpöttelykin on varsin tylsää puuhaa, olen siis koittanut levätä mahdollisimman paljon ja tosiaan eihän tän mahan kanssa enää mitään sirkustemppuja kyllä tehdäkään vaikka mieli joskus tekiskin [:D]. Mites muut kanssasisaret? Onkohan täällä kukaan vielä synnyttänyt kun on niin hiljaistakin ollut [:)].
 
Huomenta!

Ei olla vielä päästy synnyttään, vaikka haluttas jo kamalasti..Alan olla ihan kypsä! Ei saa nukuttua ja kaikki maholliset vaivat tosiaan löytyy.[:@] Nooh, enää viikko laskettuun. Toivotaan, että olis yhtä kellon tarkka poika kuin isoveljensäkin ja syntys laskettuna. toisaalta, olishan se kokemus sekin, jos yliaikaiseksi menis.
Ainiin, ne supistelut jota mulla on koko raskauden ajan ollu, on kadonneet. Ei tule minkäänlaisia supisteluja vaikka tuossa yhtenä päivänä kolasinkin.. Onkohan vauvalla suunnitteilla pikku lepohetki ennen syntymää[:D] Ennen tuli supistuksia pelkästä pyykin kuivumaan laitosta, nyt varmaan sais maratonin juosta, ennen ku sais supparin aikaseksi. Tosin alakerta on niin kipeä, että on yhtä tuskaa siirtyä keittiöstä olohuoneeseen..
Maanantaina neuvolassa oli kaikki ok. Painoa oli viikossa tullut +700g, edellisellä kerralla vaan sen 200, joten ihan ok. RR matala, hb 143. Sf-mitta oli tipahtanu 32cm. Neuvola täti käski käveleskellä ja olla pysty asennossa, jotta menis vedet. Kun on vauva niin alhaalla, että vois hyvinki mennä. Nooh, enpä ole kamalasti kävelly, kun tuo häpyliitos on yksinkertaisesti niin kipeä. Normaali kotihommia olen tehny, se siitä.

Äiti06, oli varmaan ihana nähä vauva siinä 3d:ssä. Ite olisin kans halunnu nähä omani, mutta eipä sitä enää.. Ja ihan mukavan painoiselta kuulostaa vauva olevan.

Tuli tuosta kaupoissa käynnistä mieleen, että ajattelin käyttää poikaa siellä joulunavajaisissa sitten ens viikonloppuna jahka olen kokonainen. Poika niin haluais nähä jo joulupukin[:)] Saa nähä mitä siitä tulee.. Aika paljon kuitenki loppujen lopuksi olen liikkeellä ollut, kauppoja kiertäny (jouluostokset kuta kuinki tehty jo), niin eiköhän se mene..Ne wc:t on vain niin vähissä tuolla keskustassa. Aina pitää miettiä, mihin menee seuraavaksi jos vaikka alkaa pissattaa..
Mulla muuten parhaimpana yönä on tullut käytyä 8 kertaa vessassa! Viime yönä "vain" 5 kertaa.. Että aika lailla alkaa unet olla tarpeeseen.
 
Takaisin
Top