Rovaniemen joulukuusynnyttäjät?

meille syntyi tyttö, 27.11. hyvin meni kaikki ja hyvältä tuntuu... myöhemmin lisää, nyt on ruoka-aika
 
Onnea koko perheelle, ihana juttu!! Mie täälä vielä kärvistelen isouteni kanssa...
 
Onnea kovasti äiti06! pikku prinsessasta!! Tulehan sitten kertomaan millanen kokemus oli, kunhan jaksat.

mulla olis tänään laskettu, mutta eipä kyllä tunnu siltä että lähtö tulis.. Neuvolassa tuossa heti aamusta kävin ja kaikki ok. Seuraava aika sitten perjantaina. Toivotaan, ettei sinne enää tarvis tämän mahan kanssa mennä..[:)]

Öisin ei enää oikein saa nukuttua, joka paikkaa kolottaa.. Mutta ompahan tämäkin kokemus, siis jos ylliajalle mennään.

Mutta nyt hieman lisää aamupalaa..
 
Jeps, jänniä aikoja ko ei tiä millo lähtö tulee, tosin ei noita suppareita ole kyllä kuulunut... th sanoi että on puoliksi kiinnittynyt vauva lähtökuoppaansa... saas nähdä [:)]
 
hei!

kaikki meni tosi hienosti, synnytys kesti vain n.3 tuntia ja kätilöt olivat aivan ihania! välillä jopa naurettiin, tähän oli hyvä päättää synnytykset.

synnytys alkoi lapsiveden menolla. suppareita sitten odoteltiin, mutta kun niitä ei tullut, niin käynnistivät lopulta. edellisenä päivänä kävin neuvolassa, ja tuumasivat, että ehkä ei mennä yli lasketun ajan. me mentiin 2 viikkoa lasketun ajan ali.

nyt on saatu nukuttua. väsymys on kamala synnytyksen jälkeen, sairaalassa antoivatkin 2 yöksi nukahtamislääkkeen, ja vauva oli hoitohuoneessa. sitten saatiin yöunet, kun tultiin kotia.

jännä,.miten luonto hoitaa tehtävänsä.vaikka vauva syö 1-3 tunnin välein,niin ei väsytä. nukahdan heti syötön jälkeen.suosittelen lämpimästi vauvan sänkyä kiinni omaan sänkyyn.nukkuu ikäänkuin vieressä, saa samalla tarvitsemansa läheisyyden kun syödään perhepedissä.syönnin jälkeen omaan sänkyyn. tämä on ihanaa!
 
Kuulostipas muuten ihanalta tuo sun synnytys äiti06, toivotaan että omakin on sitten yhtä nopea ja helppo. Täällä vielä siis ollaan yksissä tuumin yhdessä masun kanssa. Minkäänlaista merkkiä tulevasta ei ole. aamulla tosin maha oli hellänä, kun supisteli yöllä. Niinkuin on supistellut jo varmaan pari viikkoa öisin. Ne ei vain tunnu missään eikä ne ole edes aina säännöllisiäkään. Eli harjoitus sellaisiksi laskisin ne vielä. Ne oikeat kyllä sitten tuntee nahoissaan[:)].

Huomenna olis taasen neuvola, silloin viikkoja 40+6 ja aikoi nla-täti laittaa lähetteen yliaikakontrolliin. Taitavat antaa ajan vasta sinne lähelle 42 viikkoa..? Onko tietoa?
Kylläpä tämän piti mennä pitkäpiimäisesksi tämä raskaus.. Mies naureskeli eilen, että kun kerta esikko tuli tasan laskettuna ja tämä nyt hieman myöhässä, niin seuraavan on sitten pakko tulla etuajassa[:D] Meillä on kyllä mies sanonut, ettei enempää lapsia halua, kaksi saa vallan riittää.. Mutta eihän sitä koskaan tiiä..

Rinkulle puhaltelen supistuksia ja toivon että me molemmat päästäis jo oman nyytin hakuun vaikka jo tänä iltana![:D]
 
MUllakin on niin et jos ei torstaihin menessä tapahdu mtn niin maanantaina on tod näk se LKS:n käynti ja katotaa mille aletaan. Nvla-täti sanoi, että automaattisesti osastolle ei jäädä vaan tarkastellaan ensin kokonaisuutta. Kylläpä odottavan aika tuntuu pitkältä...
 
mie jo ajattelin että ainaki tuo Rinkku olis lähteny nyytin hakureissulle, mutta ei.. Ei olla täälläkään lähdössä. Käväsin neuvolassa aamusella ja kaikki ok. Melkein jo alkaa toivoa, että jotain tulis, että pääsis masusta..[8|]
neuvolatäti laittoi lähetteen lks:n ja melkein samantien soittivat aikaa.. Kylläpä ovat nopeita! Sain ajan torstaille ja käskivät ottaa varuiksi hammasharjan mukaan..Hui!

Jos on hyvä tilanne alakerrassa, niin alkavat käynnistämään, muuten antavat uuden ajan maanantaille käynnistykseen. Viikonloppua vasten ei kuulemma aleta hommiin. Pitää nyt toivoa kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että a)vauva syntyis itestään tai b) paikat olis kypsiä/auki.
Täällä kuulemma aletaan käynnistämään yleensä rv 41+3, mutta mulla se sattuu just sunnuntaille. Mie aivan luulin, että yleensä annetaan mennä sinne rv 42 asti.
Hirveästi pelottaa tuo käynnistys. Olis kaikista ihaninta, jos vauva syntyis ihan itsestään. Noh, nyt sitten vain jännätään!
sorry taas kun tuli vain omaa napaa, mutta kun niin jänskättää...![:)]
 
Joo, no ilmankos ne mullekin kaavailee sitten sitä lks käyntiä sille maanantaille, sehän ois mullakin 41+3!!! Oi syntyspä itekseen aikasemmin, käynnistykset kuulemma aika rajuja, tosin kun ei ole kokemusta ja kaikki on erilaisia niin enpähän miekään oikeastaan tiedä mitä odottaa, että siinä mielessä, mutta kyllä alkaa olla aika tuskasta tää meininki jo... huh!
 
Tännekin vielä tieto että 12.12. klo 11.14 saimme tyttövauvan 52cm ja 3720 kaikki meni hyvin ja olen todella tyytyväinen kaikkeen, paitsi ehkä ruokaan, heh!! Mutta kun on alituinen nälkä niin kaikkihan meni kyllä alas... [:)]
 
Hei pitkästä aikaa!

Tulin pikaisesti kertomaan omasta synnytyksestä, jos teitä sattuis kiinnostamaan[:)]
Elikkä lauantaina 12.12. mulla meni vedet kesken kahvikupillisen..Oltiin just syöty ja alettiin kahville, kun olin aamusella leiponut kakun. No, kakku jäi maistamatta. klo oli 17.30 silloin.
Heti alkoi säännölliset ja napakat supistukset 10 min välein. Soitin äippäpolille ja sanoivat että ootella rauhassa ja tulla kun siltä tuntuu. Mietin, että käviskö vielä saunassa, kun se oli lämmin. Mies sitten suostutteli jonkin ajan päästä lähtemään sairaalaan, että saisin tällä kertaa jotain kipulääkettä. Pakkailin laukkua rauhassa ja pitipä vielä esikoistakin lohduttaa, kun jätti sormet oven väliin.. Siinä sitten esikolle kerroin, että lähetään isin kanssa hakemaan vauvaa ja isi tulee sitten kotiin, mutta äiti jää pariksi päivää sairaalaan. Poika hyppeli ja kertoi lapsenlikalle, että äiti tulee parin tunnin päästä.. Sitten suukot ja halit ja poika vielä varoitteli, että varo äiti ettet kaadu, kun ulkona on niin liukasta.

Lähettiin ajamaan ja supistukset alko tihentyä 7min. Sairaalaan tullessa ne olikin jo 1,5 min välein. Kätilö laitto käyrille ja tutki, että 5cm auki. Pyysin varuiksi sen epiduraalin heti, että varmasti sen saan.. Kätilö lähti tilaamaan verikokeet. Olin käyrillä 15 min ja alkoi jo tuntua siltä, että pitäs ponnistaa. Kätilö tuli takas ja mentiin saliin ja paikat täysin auki ja tukka jo näkyy. Eikun ponnistamaan ja 7min päästä syntyi ihana peikko poika 3060g ja 47,5 cm. Aivan ihana ja suloinen poika.[:)]
Pelkästään ilokaasua sain kipuihin ja hyvin kestin kivun. istukka olikin sitten tiukassa ja sitä jouduttiin aika ronskisti irrottamaan. Puoli tuntia siinä painittiin sen kanssa ja lopulta repaileinen istukkakin synty. Kohdunlaskeuma tuli siitä painamisesta, mutta kovasti jumppaamaan nyt vaan, niin eiköhän sekin ajan kanssa. Kokonaiskesto oli synnytykselle 2h, 30 min.

Seuraavan kerran pitää kuulemma heti ekasta riipasusta lähteä sairaalaan..[:)]

Rinkku, me tosiaan oltiin samaan aikaan siellä sairaalassa[:)] Missä huoneessa olit? minä siellä viimeisessä nro 17. varmaan siellä ruokasalissa nähtiin.
 
Aivan kuin olisin kullut että jollain jäi se kakku maistamatta... itse olin huoneess 15. 8h kesti josta 6 synnärillä kun 2h kotona tarkkailin, supparit alkoi tosiaan kertalaakista, mulla kun ei niitä ennakoivia ollut olleskaan. POnnistusvaihekin meni mukavasti kerkesin saada epiduralin ja ilokaausta ei ollu mihinkään, niin ja joku piikki mulle pantiin kankkuun vaan enpäs tiiä oliko se ihan hörmitätön... [:)] mut hyvin meni ja alkertaakaan ei tarttenu parsia =)
 
Kiva että Rinkku sullakin synnytys ollut kuta kuinkin helppo ja nopea. Mulla tosiaan jouduttiin taas paikkaamaan alakertaa, 6 tikkiä sain. Mutta onneksi ei ole yhtään kipeä, saattaa istua jne. Viimeksi ei saattanu.. Mulle tuli se kohdunlaskeuma istukan repimisen/painamisen takia. Ainoastaan sen huomaa seisaalla ollessa, että jonkinlainen paine tuonne tulee.. Mutta eiköhän se siitä.[:)]

Meillä kävi jo neuvolatätikin kylässä. Painoa hienosti tullut jo 410g! Aivan uskomatonta..! maitoa kyllä tulee ja reilusti ja jätkä nukkuikin viime yönä jo 5h putkeen. Ja kuulemma saa antaa nukkuakin, kun noin hienosti tullut painoa viikossa. Päivät meneekin tuossa keinutuolissa istuessa ja imettäessä. Mies passaa ja poika pörrää kintuissa[:)]

Harmi vaan kun ei vielä ulos saa mennä, vasta 2 viikon ikäisenä lupaili ulos menoa neuvola täti. Jos sitä vaikka tuossa tapanin päivänä menis käymään mummolassa..
Mutta ihanaa aikaa on ollut olla perheen kesken ja tutustua vauvaan. Jollain lailla alkaa jo hommat sujua ja uskon että selviän sitten vauvan ja esikon kanssa kun mies töihin lähtee. Muutaman kerran vasta olen ollut kolmisin poikien kanssa kotona ja toistaiseksi selvitty hyvin. Toisaalta vauvahan nukkuu nyt paljon, joten sinänsä helppoa. Aika näyttää..

Mites teillä muilla mennyt arki?
 
Me ollaan käyty mummolassa pari yötä joulunvietossa, hyvn meni reissu ja lapsikaan ei tuntunut hälinästä paljon piittaavan, hyvä niin.
Nyt hieman tuntuu, etä jouluruoka on tehnyt tehtävänsä kun vauva piereskelee ja kakkii kovasti. Nyt loppui jouluruoan syönti äitiltä =). Ja nyt näyttäs siltä että meän neiti on ns pulautteija, ellei sitten sekin johdu tuosta jouluruuasta pitänee tarkkailla tilannetta.

Meidänkin neiti on vetänyt jopa 5 tunnin unia, joten ihan hyvinon vielä saanut itselkin nukuttua. Se mikä harmittaa on, että imettäessä alkaa aina itelläkin unettaa, tulee sellnen pökkyrä olo... odotan kovasti ulospääsyä ja vaunulenkkejä!
 
heipodei!

oletteko siirtyneet toiselle palstalle? Onnea molemmille, pojasta ja tytöstä!

en ole ehtinyt pahemmin kirjoitella. Mutta nyt arki menee hienosti, tämä on siis todella ihanaa 3kk:n ja 3japuolivuotiaan kanssa.
en vaihtaisi yhtään päivää pois.

Nuorimmainen opettelee juuri kääntymään, ja hienosti on osannut! välillä harmittaa, ja silloin kuuuu " vää vää". Mutta nauru sen jälkeen, kun on onnistunut! Isosisko ihanasti mukana, suukottelee ja halailee.

milläs palstalle lymyätte?
 
ite olen muka niin kiireinen etten ehdi paljoa kirjotella mut jos kirjottelen, niin seuraan tota joulukuisten jokakuukautista palstaa, nyt siellä on maalismölinät menossa... [:D]
 
Takaisin
Top