Rokotusohjelma

Oman kokemukseni mukaan rokotteen antaminen ei juuri edes satu verrattuna verikokeeseen tai kanyylin laittoon (,jotka molemmat pojalle laitettu), mut eihän sitä silti haluais, että omaa pikkuista sattuu sitä vähääkään. Vauva kuitenkin saattaa aistia vanhemman pelon, joten vanhemman pitäisi pyrkiä rauhallisuuteen.

Rokotteiden antamisen lisäksi mun täytyis seuraavaksi miettiä, haluanko lapselleni annettavan rauhoittavia, kun hänelle laitetaan katetri ja tutkitaan röntgenkoneella mahdollista virtsan takaisin virtausta.
 
Päädyttiin miehen kanssa siihen, että ei anneta sitä pneumokokkia ainakaan nyt tällä kerralla. Neuvolan täti sanoi, että sen voi kyllä antaa myöhemminkin jos niin tahtoo. Ei tullut edes itku pistoksesta, reipas tyttö!:)
 
hillevi puhut ihan totta. Oma jännitys pitää sysätä taakse ja olla rauhallinen. Ja kovasti voimia sinulle ja perheellesi!
 
Kiitos Sinbbu. On se niin kurjaa, jos pienet sairastaa ja joutuu ikäviin tutkimuksiin. Ne kun ei osaa edes odottaa mitään ja sitten jo pistetään tms. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan nyt, miksi pienelle pojalle tuli virtsatieinfektio. Eipähän tarvii sitten kärsiä tulehduskierteestä vaan saadaan estolääkitys, jos jotain löytyy.
 
Tämä äiti pelkää itse piikkejä, joten meillä isäntä piteli tytsyä rokotuksen ajan :P.
 
Minulla vauva oli sylissä rokotuksen aikaan, samaan aikaan pitelin ja samaan aikaan syötin, mutta eipä se auttanut pistoshetkellä tietenkään, mutta heti sen jälkeen oli ihana lohduttaa vauvaa. Terveydenhoitaja sanoi, että syötä vain toimii myös hyvänä kivunlievittäjänä. Se itku oli jotain niin sydäntäsärkevää ja tuskallista :/ mutta pienen parhaaksi ne rokotteet mielestäni on, ei niitä turhaa anneta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top