Ristiäiset :)

Meillä ristiäisissä srk:lta sai liinat lainaan. Hain Sinooperista vaaleansinistä paperista kaitaliinaa, myydään rullittain, niin laitoin joka pöytään. Keskelle pöytii aina laitettiin sellanen Partyliten hopeeköynnös -Kvartetti- ja valkoiset kynttilät, vaaleensiniset tuikut oli myös varoiksi mukana. Lahjapöytään laitettiin sellanen lasihurricane jossa v.sininen kynttilä niin palamaan. V.siniset Venetsiakynttilät oli yhdessä pöydässä. Kahvipöydässä oli sitten sinisii lasikivii ja kukkakimppu. Aateltiin että vähempi on parempi. Toi oliki hieno idis toi valokuvahommeli!! Tarttee lainata jos joskus luoja suo toiset ristiäiset! :)
Kavereilla -sisarukset- oli yhteissynttärit niin niillä oli tommonen kuvaketju lapsuuskuvista, se oli hieno kattella! :)
 

Liitteet

  • kimppuh.jpg
    kimppuh.jpg
    561.5 KB · Katsottu: 20
sitten meillä oli lapsivieraille ylimääräinen pöytä sivussa jossa oli kyniä ja paperia. Pyydettiin piirtämään vauvalle kuvia muistoksi. Ihania tulikin ja vieraat kiitteli että oli ajateltu lapsivieraittenkin viihtyisyyttä! Tuollaiset 5-10vuotiaat kun ei jaksa olla kauaa kahvipöydässä nätisti. :D
 
Jep, paperisia. Ja oikeesti meil oli tosi simppelit ruoat. Sellaset perushyvät. Ja ei paljon eri juttuja edes. 25henkee siis oli. Voileipäkakku (takuuvarma mikä maistuu monille), ja superhelppo tehdä mikä sai monilta kehuja oli kylmäsavulohirullat (tai porolla) hellapoliisin sivuilla hyvä ohje! Takuuvarmasti osaa tehdä kuka vaan. Ja coctailpiirakat+munavoi. Sit vadelmasuklaamoussekakku ihanasti oli tuttu tehnyt sokerikuorrutteella nimen ja pikkuautoja/kukkia koristeeksi. Oli upea. Ja anoppi teki papaijajuustokakkua ja kuivakakun. Sit tietty kahvit,teet,mehut,sitruunavesi ja alkumaljatkin oli.
Näin meillä.
 
Meillä oli tarjolla kans kakkukahvilinja, ei ruokailua.
Voileipäkakkuja, kermakakkua jossa oli sinisiä ruusuja ja sitten se haikarahommeli. Kuivakakkuja, sitten sellasii ihanii vaaleansinisiä body-keksejä, ne oli hauskoja ja hyvänmakuisia. :) Entie reseptejä, anoppi toi niitä.

N.30hlöö meilläkin oli (heistä niitä lapsia 6kpl).
 
Meillä oli ristiäiset tänään. Oli seurakunnan tiloissa ja n. 20 vierasta. Tuli kyllä aikamoinen hoppu. Tilaan sai mennä tuntia ennen tilaisuuden alkua ja oltiin 20 min. myöhässä. Kun mentiin tilaisuuden jälkeen kahville niin tajusin et lusikat, sokeri, maito ja vaik mitä puuttu vielä. Kynttilätkin oli pöydässä mut kukaan niitä ei sytyttänyt. :D

Neiti oli aika itkunen tilaisuudessa, tulikin sit mun syliin. Tais olla nälkä vaikka oli just syöny. Mut en sit antanut "lusuttaa" tissillä vaan otin pois kun ei enään kunnolla syönyt. Jäin siihen kummien viereen seisomaan, en tiedä oisko pitänyt mennä sinne miehen viereen mut samapa tuo.

Ja otin tytölle mekon mukaan jonka vaihdan sit kasteen jälkeen. Mut tyttö sit oli kastemekossa koko ajan kun ihmiset halus ottaa kuvia yms.

Et tuntuu ettei mikään menny ihan suunnitelmien mukaan. :D Mut väliäkös sillä kun oli kuitenkin mukavat juhlat.

Niin vielä, täällä joku ehdotti niitä valokuvia seinälle. Noh, en sitäkään ehtinyt laittamaan niin kuvat sit katottiin kukin vuorotellen.. Pappi kysykin et harrastanko valokuvausta. Olin aika otettu kun mies aina naljailee mun epäonnistuneista kuvista.
 
Jää varmaan pitämättä minkäänlaiset nimijuhlatkaan. En jaksa järjestää mitään vain sukulaisia miellyttääkseni. Ei ole mitkään "luonnolliset" välit sukulaisiin, omista vanhemmista lähtien jo, kaikki niin tönkköä ja teennäistä olemista, ei voi ees halata.. Ärsyttää kun pitää olla näin vammasta. Mummokin supatti kitkerästi viimeksi hänet nähdessään, että älä sitten kutsu ristijäisiin (mitkä ristijäiset, ei me olla puhuttu niistä no hän on niin vanha etttei hän varmaan tajua että on nimijäisetkin vaihtoehto) hänen siskojaan (joilta olemme postitse saaneet onnittelukortit + rahaa melkein 200e vauvan vaatteisiin), että hänet vaan ja mun siskot ja vanhemmat ja mieheni vanhemmat..
Koska hän ei ollut joskus aikanaan saanut kutsua hänen toisen siskonsa tyttären häihin tai lapsen ristijäisiin. Enkä saa kuulemma myöskään kutsua hänen veljeään, koska he eivät ole lähettäneet onnittelukorttia meille (voi luoja .... En minä välitä) No en olisi kutsunutkaan, kun en tunne kun joskus lapsena käynyt kylässä.. Mutta mä en ole tuollaisen "kosto"kierteen kannalla, että kun häntä ei ole kutsuttu jonnekin joskus niin ei mun pitäisi hänen takiaan laittaa kutsuja hänen siskoillekkaan sitten.. Kyllä olisin heidät kutsunut ja isäni veljet vaimoineen myös ja isänisän, uusi sukulainen poikamme sentään nyt syntyi pitkästä aikaan sukuun. Anteeksi sekava sepustus, halusin purkautua.. Yääh
 
Joo ei vaikuta kovin kypsältä touhulta, hyvä ettet siihen mukaan lähde. On se jännä miten ihmiset onki niin erilaisia!
 
Maiden, kuulostaapa kurjalta. Varmaankin olisin tuossa tilanteessa päätynyt samaan ratkaisuun!
 
Maiden, meilläkin on vähän kankalaa aina isoissa sukujuhlissa kun ihmiset ovat osin keskenään riidoissa ja on erottu ja menty naimisiin useaan otteeseen, joten kaikenlaisia ajatuksia siitä, kuka ei kestä ketäkin riittää. Sitten on mielenterveysongelmaa parilla avainihmisiellä ja heidän käytöstään saa aina jännittää. Joten kovin rentoa ei aina ole. Me päädyttiin nimijuhlat pitämään porrastetusti kahdessa osassa tilan puutteeseen vedoten, mutta oikea syy oli se, että niin sai paremmin hallittua näitä vaikeita sukulaisia kun kaikki ei ollu paikalla yhtä aikaa. Toki tämä oli mahdollista kun meillä ei tosiaan ollut kirkossa mitään vaan kyse oli nimiäisistä. Niin meillä varmaan tullaan jatkossa synttäreitäkin viettämään.
 
Takaisin
Top