Ristiäiset :)

Meidän suvussa ristiäislahjoina on yleensä ollut lusikan lisäksi ainakin valokuvakehyksiä, säästölippaita, vauvakirjoja, ja vauvan omia astioita (esim. Muumi tai Pentik).

Viikko vielä meidän juhliin, ja ensi viikosta on tulossa kiireinen... Suurin osa tarkoittavista on onneksi etukäteen jo osittain valmistettu pakkaseen, mutta vähän jännittää, miten vauva jättää käsiä vapaaksi tehdä vielä loput tarjottavat ja muut valmistelut. Olen jo nähnyt painajaisia, missä juhlat ovat alkamassa, eikä mitään ole valmiina eikä mikään edisty... :D
 
Me saimme lahjaksi vaatteita pojalle, ihanan soittorasian, kummilusikan, Kalevalan Karhu -korun ja puun! Puu istutetaan keväällä tosin vasta :) Ihanaa, istutin viime kesänä meidän pihalle kolme kirsikkapuuta ja niiden kasvua on ollut mahtava seurata.

Tuo valokuvaus olisi ollut ihan mahtava idea! Harmi etten tajunnut pyytää. Tosin lahjana aika kallis, en oikein tiedä keneltä sitä olisin voinut pyytää.

Mun mummulta saimme kyllä ihan rahaa, jolla voisin valokuvauksen maksaa. Ja aion tilata myös Stokken Tripp trappin.
 
Me saatiin lahjaksi stokken tripp trapp. Eikä tietenkään kalliita lahjoja pyydetty vain joltakulta vaan osa sukulaisista oli mm. kerännyt yhdessä rahat tuohon tuoliin :) Valokuvauksen hinnatkin vaihtelee tosi paljon. Kannattaa vähän "kilpailuttaa".
 
Pitikin sanoa, että te kaikki pääkaupunkiseudun ihmiset, kertokaa jos löydätte hyvän valokuvauspaikan! Asumme Lohjalla, mutta siellä mahdollisuudet ovat kyllä aika rajalliset :)
 
Triina, isossa omenassa on hyvä kuva-studio, jos sinnepäin ootte suuntaamassa, saanut kehuja hinnan ja laadun suhteen..
 
Huh, mikä hässäkkä yksistä ristiäisistä! Vetäisin pienet itkuraivarit aamulla kun kakun koristelu ei meinannut onnistua, tukan kanssa tuli hirveä kiirepaniikki, ja tarjoilun järjestäminen oli yhtä päättömänä kanana säntäilyä edestakaisin... mut nyt ne on onnellisesti ohi! :) Onneksi ihanat mummot ja serkut auttoivat oma-aloitteisesti keittiöhommissa.

Me saatiin lahjaksi se kummilusikka, vaatteita, kirjoja, vauvan astiat, ja rahaa. Ajattelin rahoilla ostaa kastekuvalle kehykset, ja loput käytetään varmaan ihan johonkin hyödylliseen (-vaippoihin ja korvikkeeseen :grin ). Mun isä on onneksi puoliammattilainen valokuvaaja, niin saatii n hyviä kuvia paikan päällä niin ei tarvi lähteä mihinkään kuvaamoon :)
 
Minä ja pikkumies käydään paljon Helsingissä ja Espoossa (muutin Lohjalle miehen perässä). Kiitos vinkeistä!!
 
Meillä oli tänään ristiäiset ja hyvin meni kaikki :) Emil Alexander sai nyt sit nimensä :) Emil sai kummilusikan, säästö"possun" (auton mallinen), vaatteita, vauvakirjan, pehmoleluja, muumimobilen ja rahaa
 
Meilläkin oli ristiäiset 22.11!
Ihana kun on jo ohitse, oliha se semmosta :D
Meidän poika sai nimeksi Tuukka Antero Sebastian :Heartred
Lahjaksi hän sai pari valokuvakehystä,auton muotoisen säästölippaan, pienen suomileijonaKorun, Kastetodistukselle on ja ekalla hiusjiuhkuralle ja maitohampaalle omat nätit säilytysjutut :) Vaatteita ja muuta pientä mitä en nyt äkkiseltään muista :D
 
Meidän nimiäiset meni tosi hyvin 6.12. Päivä oli juuri sopiva sillä vastedeskin pieni tulee aina muistamaan suomalaisen taustansa juhliessaan itsenäisyyspäivää tai sitten Belgialaiset juurensa juhlien Sinterklaasia.
Mummoltaan Belgiasta pikkuinen sai lastenvaunut joita kovasti oltiin kaipailtu ja nyt on meillä kärryt kuin mersu verrattuna edellisiin pieniin. Ja edellisistä kärryistä päästiin eroon tilaa viemästä kun yksi kaveri oli tullut juhliin autolla Belgiasta ja vei ne sinne odottamaan jos käydään kylässä. Uudet kärryt on todella hyvät menopelit ja ne muuttuu vielä jatkossa istumakärryiksi eli menevät vielä pitkään. Vaunuissa on käytännöllisiä lisäosia kuten kädenlämmittäjät tai karvavuorinen makuupussi.
Saatiin monia kivoja ja hyödyllisiä lahjoja. äitini oli esim tehnyt minulle kauniin sammaleenvihreän keepin ja hän toi meille myös suomalaisen vauvakirjan joka on 5 vuodeksi. Se mikä minulla oli jo oli vaan vuodeksi. Eräs ystäväni oli tehnyt soittopelin jolla voi soitella unilauluja vauvalle ja aloevera kasvin. Sitten vaippakakku oli aivan upea lahja joka toi juhlantuntua kun olin ratkaissut tarjoilun niin että oli 2 isoa voileipäkakkua mutta makeana minimuffinsseja cupcake paikasta tilattuna eikä varsinaisesti isoa kakkua. Vaippakakku siis toi suuren juhlan tuntua. Nyt kun ollaan vaippoja käytetty niin kakun sisällä oli vielä piilossa shampanjapullo. Kakun mukana oli ihana Steiffin vauvanpeitto ja tyyny joka on todella pehmeä ja mukava ja pienet tossut samaa sarjaa. Kummeilta tuli myös ihania lahjoja ja suomenkummit antoivat hopeisen kalevala-vauvalusikan. Vaatteita tuli taas lisää mutta olivat niin söpöjä että en vastusta. Vauva on aina tosi tyylikäs kiitos kaikkien ihanien vaatteiden joita saadaan. Laitoin jo kuvan vaippakakusta jonnekin aiemmin mutta tässä vielä kuva siitä. Juhlat kesti ilta kymmeneen! Tarkoitus oli vaan 7 asti illalla mutta juhlat oli niin mukavat että vieraat vihtyivät pitkään ja tilassa sai olla. Jopa niin että siivous tultiin tekemään seuraavana päivänä ja osa vieraista tuli uudestaan auttamaan ja brunssille.
 

Liitteet

  • vaippakakku.jpg
    vaippakakku.jpg
    383.5 KB · Katsottu: 26
Meillä oli ristiäiset 30.11.

Onni sai poika nimekseen. :Heartblue

mmustikka, mekin saatiin vaippakakku! Oli se vaan hieno!! Sisällä oli vaatteita, pohjana valokuvakehys johon laitetaan joka kuukausi valokuva. :) Lisäksi oli vielä sellainen imeskelylelu jota voi viilentää. (sori, kuvassa myös pyykkitellinki :D )

Lahjaksi saimme myös uuden kylpyammeen, vanha on jo jäänyt pojalle pieneksi. Kummikehys, toinen kaunis hopeakehys, vaatteita, leluja, torkkupeitto, rahaa, itkuhälytin, sellanen roikkuva missä on valokuvakehys ja sitten samassa roikkuu vielä kehykset: siihen painetaan saveen käden/jalanjäljet .. Kaikkea ihanaa! :hello2

Ristiäiset oli kirkossa, kahvitus srk-salilla. Ihan kakkukahvi-meiningillä mentiin. Oli erilaisia kakkuja, ihania "vauvanbody" -keksejä yms. Ei ruokailua.
Lähipiiri auttoi kovin, itse ei tarvinnut ressata tarjoiluista.

Kaunis tilaisuus ja ihanat muistot jäi! Huippupappi joka puhui niin hienosti, liikutuksen kyyneleiltä ei vältytty. :')
Poika sai neljä kummia, kaksi mun puolelta, kaksi miehen.
Kastemekko perintömekko miehen puolelta. Siinä kastettu mun mies, hänen siskonsa ja heidän molempien lapset myös ja joitakin serkkujakin.

Poika oli hienosti koko tilaisuuden ja kun kotiin päästiin niin nukkuikin sitten pitkät päikkärit. :binkybaby
 

Liitteet

  • kehys.jpg
    kehys.jpg
    555.6 KB · Katsottu: 26
  • Kuva1559.jpg
    Kuva1559.jpg
    533.4 KB · Katsottu: 24
Muokattu viimeksi:
Oisko teillä vinkkejä miten sais seurakunnan kahvittelutilasta viihtysämmän. Itelle tullee mieleen vaan
kukat ja ehkä kynttilöitä. Keskiviikkona mennään käymään papin juttusilla ja lauantaina on ristiäiset.
 
Ehkä jotain kivannäköisiä pöytäliinoja tai kaitaliinoja ja sit just kukkia ja kynttilöitä :)
 
En tiedä lisääkö se viihtyisyyttä kauheasti, mutta yksi idea mikä meillä oli käytössä ja sai kiitosta oli se, että olin vauvan kuvista teettänyt sellaisia kuvakortteja joissa oli lapsen nimi ja muita speksejä. Niitä sitten laitoin sellaiselle narulle roikkumaan pienillä pyykkipojilla, joita saa askartelukaupoista. Vieraat saivat katsella vauvan kuvia ja lopuksi jokainen sai valita mukaansa mieleisensä kuvan niin eipä tarvinnut kiitoskortteja lähetellä!
 
Onpa ihana idea. Ehtisköhän toteuttaa lauantaiks..kiitos!

Ja niistä pöytäliinoista mietin et onkohan seurakunnalla pöytäliinat vai pitääkö omat viedä? :eek:
 
Kyl siel kai luulis olevan jotain perus valkosii mut mietin et niinko siin pääl vois ol kiva joku kaitaliina jos löytyis edullisest ja omaa silmää miellyttävät :)
 
Me löydettiin cittarista kivaa valkosta kaitaliinaa, mis meni nättejä sinisiä kiekuroita, sopi tosi hyvin poitsun väriteemaan :) Ja kaks sellasta rullaa, mistä tuli monta metriä makso vähän päälle 10e.

Meillä oli ristiäiset 3 pvä lauantaina :) Oli kyllä kaunis ja ihana juhla! Ja tarjoilusta tuli kehuja. Ja meidän ihana pappi soitti kitaraa, kun lauloimme lastenvirret. Poitsu itkeskeli vähän kastetoimituksessa, mut kahvittelujen ajan oli kiltisti ja nukahti loppujenlopuks pikkuveljeni syliin pitkäks aikaa.
 
Oi, ihana et osaa joku soittaa kitaraa, paljon kivemmat laulut niin.
Ajattelin kans katsastaa mikä on niiden paperisten liinojen tarjonta, ois aika näppärii. Käsitin et teil oli just niit paperisii..
Saaks kysyä et mitä tarjositte, kerta kehuja tuli? :)
 
Takaisin
Top