Ristiäiset :)

Hienot on kyllä popot Mymme! Mitähn koristetta sitä itse keksisi kakun päälle? Mhhh.. :wink
 
Meillä ristiäiset itsenäisyyspäivänä. Mä en niitä varmaan olis millään kerennykään järjestämään tässä
hötäkässä, mutta, koska ne järjestetään mun isän luona, isä ja hänen puolisonsa järkkäävät ne. Ja tekevät sen vielä mielellään!

Pappikin soitteli eilen :) Pian on nimi virallinen ja saa sen kela-kortin, jota tässä lääkärissä ramppaamisen yhteydessä on tosiaan kaivattu.
 
Ellen oil ristiäiset ja oli ihanat kotoisat juhlat. Järjestelyissä meinasi mennä hermot, vaikka en juuri mitään tehnytkään - tämä väsymys verottaa. Pappi puhui kauniisti ja vauvani katsoi häneen koko puheen ajan ja meinasi vähän tippa tulla linssiin. Miehen siskon pikkutyttö jokelsi kovaan ääneen, kummit sanoivat kauniita sanoja, mieheni soitti uruilla upean kappaleen. Skypen kautta nekin, jotka eivät päässeet paikalle, olivat läsnä. Äitini tirautti pari kyyneltä, niin kuin kaikissa juhlissa. Tuli sellainen fiilis, että tämä tyttö on ympäröity rakkaudella.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä äiti tarvis kanssa uuden mekon, saa nähdä ehdinkö etsimään... Tytön juhlamekko on jo ostettu, mutta aloin empiä sittenkin sen väriä... Ehkä menee siis vielä vaihtoon... Pitäisi vielä jotain tarjottavia ehtiä tehdä ennakkoon, niin ei jää kaikki edelliseen päivään tai juhlapäivään. Mutta aika hyvällä mallilla on valmistelut. :)
 
heinukka: reps - hauska pappi: hyvää tilanne komiikkaa! :D

Mun pitäs keretä leipomaan perjantaina ja lauantaina Ristiäisiin: huoh - mistä saisi vuorokauteen lisätunteja?
 
heinukka: Saan onneksi apua, mutta oon silti ihan stressissä täällä, että kerkiänkö! :D
 
Ristiäisiin reilu viikko. Kaikki hommat oon delegoinut muille, eli tärkeintä on vaan muistaa mennä paikan päälle :D

Parasta tässä taasen se, ku vannotin miehelle, et jos kummit haluaa, hän saa kummit hoitaakin. Noh eikös nuo molemmat kummit tule sitten ns mun puolelta (mun kavereista)... Toisaalta ymmärrän, että miehen tuttavista kirkkoon ei taida kuulua kukaan, joten minkäs asialle voi.

Tuossa kun aiemmin oli puhetta kummien kirkkoon kuulumisesta, niin täällä ainakin on pakko ollut myös konfis käytynä. Kaverini mies ei siis käynyt toiseksi kummiksi (vaikka kuuluu kirkkoon) ja täten saa tyytyä ihan vaan maallikkokummiksi. Kaverini sen sijaan toimii sylikummina.

Kaste tapahtuu samassa kirkossa, jossa minut on kastettu. Poika siis raukkana joutui syntymään tänne ghettolähiöön, jossa minäkin olen syntynyt.
 
Ihana pappi, heinukka! :grin Meillä oli kans ihan mukavan oloinen pappi, vaikka onkin melkein eläkeiässä. On ollut myös miehen rippipappi.

Täällä kans hirveä stressi ristiäisten leivottavista, vaikka sukulaiset tekeekin onneksi osan! Muuten on aika lailla kaikki hankittu ja leipomista vaille valmiina, eilen kävin vielä ostamassa miehelle uuden kravatin, ja itselle varmuuden vuoksi parit sukkahousut :grin Mekon löysin viime viikolla. Vauvalle tulee mun oma vanha kastemekko, joka on mun mummon tekemä :Heartred
 
En tiedä järkevää, mutta minä toivoin Mariskoolin, kastemaljaksi. Ja koruja tuotiin, maalaus ja pehmoleluja.
 
Ne kaikki kastelahjathan on vähän turhia :D ite toivoin lahjakorttia vauvakuvaan koska muuten en saa aikaiseksi käytyä siellä ja haluan ehdottomasti muistoksi kunnon kuvan.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1417898740.731378.jpg

Ristiäiset ohi. Suuuuuri kiitos isälle puolisoineen. Juhla oli tosi kiva ja lämminhenkinen. Poikanenkin kiljui lähinnä juhlien loputtua jo muutamaa lyhyttä raivaria lukuunottamatta.

Väsynyt, mutta onnellinen äiti toivoo että vieressä tuhiseva päivänsankari ei enää tälle illalle itkisi. Nukuttaa :)

Ja onnea Suomi!
 
Takaisin
Top