Amanda Ayomide on aloittanut taipaleensa elämän tiellä
Siunaus- ja nimien julistus hetki on vihdoin ohi. Meni todella hyvin. Tyttöä ei onneksi kukaan muu kuin yksi halunnut pitää sylissä. Ehkä kultsu oli sanonut heille jotain tai sitten ymmärsivät itse.
Tilaisuus oli koskettava. Aloitimme rukouksella ja sitten lauloimme ylistystä Herralle. Kotimme oli äänekäs ja Apina torkkui tyytyväisenä ystäväni Lorin sylissä kapaloituna. Ylistyksen jälkeen Pastori piti lyhyen saarnan, jonka jälkeen kultsu sai lausua ääneen nimet ja me kaikki toistimme ne yksitellen. Näin teimme kolme kertaa. Sitten Pastori otti Apinan syliin ja julisti päänimet Amanda Ayomide ja hänen elämänsä edestä rukoiltiin ja siunattiin. Se oli koskettavaa.
Sitten Apina annettiin kultsun syliin ja kultsu sai ojentaa hänet minulle, ja rukoilla meidän puolesta. En muista enää mitä hän edes lausui mutta itkin ilosta ja kosketuksesta. Kirjottaessakin tämä nyt alan itkemään, kun muistan sen tunteen. Hän kuitenkin kiitti Herraa minusta ja, että olen antanut hänelle Apinan. Hän kiitti minun lojalisuudesta ja rakkaudesta, hellyydestä ja kunnioituksesta. Oli erittäin sydämmellistä.
Tämän jälkeen lausuin mitä minun isäni (mofa) oli kirjoittanut tilaisuutta varten, kun ei itse päässyt paikalle huonon kuntonsa ja lääkäriajan takia. Kaunis siunaus häneltä ja Hannele-mommolta tuli ja lopuksi vielä mainittiin Tuija-mommo taivaassa, jossa vaiheessa taas itkin.
Yllätykseksemme tämän jälkeen kerättiin kiitos-kolehti, ja Lori vieressäni kuiskaa minulla'oh no, I don't have money' ja mä repeen nauruun. Yhteensä 55€ kerättiin Apinalle, ja siitä luovutamme 10% seurakunnallemme, kiitoksena. Näin kun käsky käy.
Lopuksi vielä loppu rukous ja ruoan siunaaminen, ja nautimme yhdessä Nigerialasta ruokaa. Viimeiset vieraat lähtivät klo.21.00. Ilta siis venähti hieman ja Apina oli vaikea saada nukkumaan, taisi mennä vähän yli väsymyksen puolelle.
Nimet jotka Apinalle annettiin:
(paksuna viralliset nimet ja kursiivisella nimien tarkoitukset)
Amanda - Worthy of love
Ayomide - My joy has arrived
Asani - Praise name
Olabisi - Joy and wealth is multiplied
Motunrayo - I found another happiness
Oluwaseun - Thanks be to God
Modupeoluwa - Praise be to God
Oluwasemilanu - God did me a favour
Teminioluwa - The Lord is mine
Ayomidimeji - My joy has doubled
Rachel - Ewe / the favourite wife of Jacob
Nyt sitten toivotaan vielä, että Apina pysyy terveenä ja, ettei kukaan tartuttanut häntä millään. Sitten onkin edessä kastejuhlan suunnittelut. Emme yhtään tiedän miten, missä ja milloin. Mofa toivoisi, että hänet kastettaisiin isovanhemmilla Porvoossa niin kuin kaikki lapsenlapset, vain perheen ja kummien kesken. Täytyy nyt alkaa keskustelemaan kultsun kanssa miten hän haluaisi. Mulle sopisi hyvin kyllä pienet kastejuhlat mofalla pelkästään. Aika näyttää.
Pitkän päivän päätteeksi Apina nukahti papan syliin, jossa on turvallista olla.