Ristiäiset/nimiäiset

Ihania nimiä! Mulla on henkilökohtainen heikkous viel tohon Aino nimeen kun esikoinen on Aino :Heartred Ja tosiaan ihanasti rimmaa, semmonen pehmeä!

Naurattaa nyt vähän kun tajusin et on noi meidän nimet tuolla pojalla ihan semmosii vanhojen miesten nimiä, mut ihme kyllä ei häiritse mua yhtään :) Sitäpaits tykätään perinteisistä nimistä. Aapo tosin ei ole edes kovin yleinen nimi tällä hetkellä. Ehkä se sieltä joskus nostaa taas päätään. Oli muuten vaikea keksiä A:lla alkavia kivoja poikien nimiä. Meillähän siis on vähän tämmönen "vitsi" näitten lasten kanssa, et kun sukunimi alkaa A:lla ni miehen veljen esikoinen alkaa A:lla ja sitten tämä meidän neiti alkaa A:lla, sitten kun miehen veljenpoika syntyi reilu vuosi sitten ni antoivat A:lla alkavan nimen ja nyt meidänkin oli "pakko" antaa A nimi koska se oli vaan niin hauskaa :D yhtä A.A porukkaa koko suku :'D (paits miehen siskonpoika on poikkeus koska alkaa J:llä)
 
Voisikos se Aapon äiti laittaa juustokakun reseptin jakoon? Joskus tehnyt uuniversiota Nigellan ohjeella. Oli ihan paras ja voisi tehdä taas. Komea nimi pojalla kyllä!
 
Meillä olis huomenna ristiäiset :) ollaan ulkona kun on luvattu niin hyvää keliä :)
Tarjottavina meillä on:
Täytekakku,Sitruunajuustokakku,Kummitytölle munaton täytekakku,voileipäkakku +isännälle voileipiä kun ei perusta voikkarikakusta
Kinkkupiirakka
Suklaakinuski "mokkapala" ilman kahvia olikohan rikasrakas nimeltään
Kolmea eri keksiä
Kahvi,tee ja limsa
 
Ristiäiset olivat meillä kotona tänään. Nimet tiesivät kaikki ennakkoon, joten yllätyksiä olivat lähinnä tarjoilut. Pappikriisinkin selätin, koska saatiin kuitenkin haluamamme pappi. Onneksi srk oli söhlinyt jotenkin pappien ajanvaraukset.

Me ei haluttu mitään perinteisiä lahjoja ja kummit, jopa isovanhemmat kunnioittivat tätä toivetta. Kaikenlaiset perinteiset kummilahjat ovat mielestäni täysin turhakkeita ja useimmiten rumia pölynkerääjiä, joten etenkin sellaisia on pyritty välttelemään myös itse kummilahjoja valitessani muille. Vieraat olivat yhteisesti kustantaneet paikalle valokuvaajan ja saatiin samalla ihania perhepotretteja ristiäiskuvien lisäksi!

Kahvipöydässä tarjolla oli mansikkatäytekakkua, herrasväen pikkuleipiä, voileipäkakkua ja suolaisia tuulihattuja juomien kera. Simppeliä, vähäinen valikoima mutta sitäkin herkullisempia ja todellakin yllättäen itsetehtyjä! Yleensä olen ottanut vastaaviin juhliin tilaustarjottavat.

Päivä oli ihana, sääkin suosi. Isommat lapset osallistuivat seremoniaan lukemalla lasten evankeliumin, esittämällä yhden lastenlaulun sekä tietysti yhteisesti kuivaamalla pikkusiskon pään. Mulla kului nenäliinoja!

❤️
 
Meillä on nimiäiset huomenna, pidetään äitin luona, kun asutaan itse toisella paikkakunnalla kuin sukulaisvieraat. Aika pienet ja vapaamuotoiset juhlat tiedossa, varmasti menee mukavasti ilman stressiä! Tarjottavana on kahta suolaista piirakkaa, kahta salaattia, ruissipsejä avokadodipillä, juustokakku, toiveiden mukaan tehty Muumi-kakku, brownieseja, pullaa ja keksejä. Juomina alkumaljat, viiniä ja kahvit. Toiveena olisi, että ainakin joku jäisi myös iltaa istumaan. Mummi ja sisko auttaa tarjottavissa, eikä mulle jäänyt lopulta tehtäväksi kuin salaatit ja browniesit! Ja kun on lapsenvahtikin käytössä, on mukava sitten huomenna puuhata :)

Pojan vaatteet on hankittuna myös vartavasten, mahtaa olla tyylikäs farkkuleggareissa ja kauluspaidassaan :D
 
Meillä on ristiäiset vielä edessä, nimeäkin vielä arvotaan. Vauvaa ollaan kutsuttu lempinimellä, joka on ollut alusta lähtien jonkinlainen vitsi, mutta voihan tässä olla että siihen tottuu niin, että tulee virallisestikin nimeksi ;D

Nyt on itsellä vaatetusongelmaa, kun aikomani viime kesän juhla-asu ei mahdu päälle, äh. Eli ei ole tilaisuuteen vaatetta ja sen päälle saa vielä tuntea itsensä edelleen raskaaksi mittojen mukaan. Täytyy lähteä kaupoille eli tarkoittaa nettikauppoja, ei tule vaateshoppailusta muuten mitään kahden pienen lapsen kanssa. Uskaltaisikohan ostaa hameen, jossa ei pysty imettämään? Ei ole nimittäin tullut kovin montaa kivaa imetyksen mahdollistavaa riittävän juhlavaa asua vastaan. Sitten vaan kesken ristiäisiä tarpeen mukaan jonnekin nurkkaan ja juhlamekkoa sen verran pois että pääsee ruokkimaan vauvaa... Voi olla, että menee säätämiseksi.
 
Meillä meni ristiäiset hyvin ja ilma suosi :) pappi sai kastekeskustelussa nimet niin kertoi nimien taustaa ja nimipäivät :) tarjottavat kelpasivat loistavasti kaikille :)
❤ Pojasta tuli Eetu Aulis Tapio ❤ nimet tulivat kaikki suvusta :) Eetu on muunnos ja kutsumanimi pojan edesmenneelle isopappa Edvardille ja Aulis+Tapio on edesmenneiden pappojen toiset nimet :) nimet oli jo laitettu ipanaan odotus aikana ja poika vielä sattui näyttämään nimeltään :)
 
Jonsku, ihana nimi pojalla ja hienosti sointuvat kaikki nimet vieläpä yhteen :):Heartred
 
Ihania nimiä toukokuisilla :D

Meillä oli eilen myös ristiäiset. Hyvin meni, poika välillä lauloi kovempaa kuin muut (itki siis masuvaivoja), mutta leppyi kun pääsi äidin syliin.
Virallinen osuus sujui kivasti, sillä myös läheiset pääsivät ääneen ja tilaisuus ei ollut vain papin yksinpuhelua.
Tilaamani täytekakku oli ihana! Läheiset auttoivat leipomisessa ja mulle jäi vain allergisten leivonnaiset leivottavaksi. Poika onneksi nukkui lauantai iltana pitkät päikkärit, niin ehdin hyvin leipoa.
Lahjaksi saimme kaikkea ihanaa ja tarpeellista.
c0760e95928966b2171cd005f5e02bec
 
Meilläkin meni mukavasti ja vieraskorea lapsi oli oikeinkin rauhallinen ja nukkui sylissä kuin sylissä. Kerran kävin välissä imettämässä, ja kun meidän poika on melkoisen tehokas syöjä, en ollut pois kuin kymmenisen minuuttia. Tilattu kakku oli aivan ihana, ei meinattu raaskia syödä!Ja stressiltä vältyttiin, vaikka vähän hoppu valmisteluissa tulikin :D Onneksi ei kummatkaan olla kovasti stressaamiseen taipuvaisia.
 
meilläkin tyttö sai nimen sunnuntaina, neiti nukkui tilaisuuden ajan ja tukankaan kastelu ei haitannut pientä :) juhlat olivat siis oikein onnistuneet ja vieraita oli noin 12 eli sopivasti. kaikkien kanssa kerkesi hyvin seurustelemaan :wink
 
Takaisin
Top