Meilläkin nimiäiset lähestyy. Samalla mennään itsekin naimisiin, kun ajateltiin hoitaa kaikki samaan syssyyn. Mun läheiseni tulevatkin aika kaukaa, joten minusta on kätevää, että nämä kaksi juhlaa saatiin yhdistettyä. Ja koska paikalla on vain lähipiiri, niin kaikki järjestelytkin ovat suhteellisen vähäisiä. Vihkiminen tapahtuu ulkosalla 11.11., minkä jälkeen lähdemme kotiin viettämään lapsemme nimiäisiä ja herkuttelemaan pöydän antimia. Kummeille (siskolleni ja veljelleni) ajattelin väsätä omat kummitodistukset, vaikka emme kirkkoon kuulukaan. Mietin myös, pitäisikö heille antaa jonkinlaiset vihkoset/albumit, joihin kerätä kummitytöstä muistoja. Oletteko tehneet jotain tällaista itse?
Pöydän antimista vastaan minä ja äitini, joka meinasi tuoda pohjoisesta paikallisia herkkuja, kylmäsavulohta ja muikkuja :) itse ajattelin vastata kakkupuolesta. Olemme äidin kanssa sellaisia emäntiä, että kukaan tuskin kuolee nälkään meidän juhlissa :) Hyviä herkkuja tuntuu teillä muillakin olevan :P juomisina on ainakin kuoharia, joka on meitin itäsuomalaisua perinteitä kunnioittaen ostettu itänaapurista :D
Päätettiin ostaa myös kastemekko, joka voisi sitten kiertää suvussa. Äitini meinasi senkin kustantaa. Se tilattiin netistä,
http://www.lastenshopare.com. Toivittavasti ehtii tulla postissa nimiäisiin mennessä.
Juhlia varten meillä on lisäksi pari tavallista mekkoa, sitten kun nimiäisosuus on saatu hoidettua. Mitenhän neiti jaksaa tuon päivän läpi... Nyt ollaan valvottu vain tunnin pätkissä, tuosta juhlapäivästä voi tulla aikamoinen haaste.
Kiitoskortit meinattiin pistää kaikille yhtaikaa sekä häistä että nimiäisistä. Ja mikseipä samalla hoitaisi niitä joulutervehdyksiäkin :) Kutsuja ei olla lähetetty lainkaan, kun kyse on tosiaan vain lähi-lähipiiristä ja kutsut oli järkevämpi hoitaa parilla puhelulla.