Heippa,
meillä siis ristiäiset tulossa 29.10. Mies otti varatakseen meidän lähiökirkon ja srk-kodin johon ois ollu helppo kulkea mutta onnistui jotenki ns. mokaamaan päivämäärien kanssa ja niinpä meidän 25 hengen pippalot (mukaanlukien pappi ja valokuvaaja) on sitte tuomiokirkossa, eipä kovin suureellista, ja kahvit vielä keskustassa eri paikassa eli pitää sitte kulettaa poikaa kuitenki vaunuilla ku eihän sitä voi kahvien ajaksi laittaa nukkuu turvakaukaloon... Laita mies asialle.
Tiukka kysymys: mitä puette kastemekon alle? Oman kokemukseni mukaan kirkot ovat kesällä kuumia ja talvella kylmiä, ja meidän kastemekosta kyllä kuultaa kaikki muu ku valkonen läpi. Riittäsköhän sinne joku trikoobody/potkupuku/ tms, ja pitää vaikka lasta kapalossa kaavan ajan siihen kasteeseen asti? Kahveille sitte riisutaan se perinnemekko vuodelta 1925 ihan suosiolla ettei vaan sotketa, mutta pitääkö sitte olla erikseen vauvan "juhlakamppeet" tyyliin sammarihousut ja liivi? Miten tää ruukataan hoitaa? Mulla ei oo kokemuksia ku oman pikkuveljen ristiäisistä vuodelta 1984 eli en ihan hirveesti muista järjestelyistä :) Kai se pappi ruukataan kutsua kahville? Entä kanttori?
Minkälaista kaavaa aiotte käyttää tilaisuudessa? Minä olin että kaikki minkä voi pois jättää, jätettäis pois, mutta ku lapsen sylikummina on mun hyvä ystävä joka opiskelee diakonissa-sairaanhoitajaksi niin hän voisi valmistella jonku tekstinkin. Joka ois tosi kiva että kun hän on vierestä seurannu tätä meijän lapseutumisyritystä jo muutaman vuoden niin löytäis varmaan isosta kirjasta semmosia pointteja mitä tämä täysin tuntematon pappi ei.
Lähetäänki tästä kohta vaunuilee keskustaan tsekkaa se kahvipaikka somistelua varten. Nää ristiäiset niin lipeää käsistä, halvalla piti mennä ja nyt ku ollaanki keskustassa niin pitopalvelu, somisteet, kukat ARGH kaikki maksaa. Laita mies asialle, toistan. :)