Me pidetään nimiäiset. Haltiakummien mietintä on vielä kesken, mutta ehkä pyydetään miehen veljeä ja mun serkkua. Tai sitten joitakin muita. Tärkeimmät perusteet kummien valinnalle on, että sellaiset, jotka pitävät lapsista ja tulevat todennäköisesti pysymään lapsen elämässä pitkään.
Aiomme kutsua minun ja mieheni sisarukset perheineen, kaikki mummit ja paapat uusine puolisoineen, minun läheisimmän ystäväni, tätini perheineen ja enoni perheineen. Olemme niin paljon tekemisissä näiden ihmisten kanssa, että heidät "kuuluu" kutsua, olisi kummallista, jos jättäisimme jonkun heistä kutsumatta. Äkkiä laskettuna miehen puolelta kutsuttavia on 16 ja mun puolelta 17. Siihen vielä meidän perhe mukaan niin nimijuhlassa saattaa olla 37 + vauva.

En tiedä missä pidetään, ehkä omassa kotonamme tai sitten äitini luona. Viimeksi pidimme tyttömme nimiäiset äitini luona.
Tarjoiluista en tiedä vielä. Tekisi mieli itse tehdä pellillinen täytekakkua, mutta katsotaan nyt minkälainen vauva tulee olemaan että riittääkö mulla voimia tehdä mitään itse. Suolaista ja makeaa tulee kyllä olemaan tarjolla.
Meillä ei ole lahjatoiveita vauvalle. Vauva tulee olemaan nimijuhlassa samassa juhlamekossa kuin siskonsa oli 2 vuotta sitten. Tilasin sen silloin netistä, tuolta:
http://www.lastenshopare.com/tuotteet.html?id=57/ Nyt tuolla ei näköjään ole enää samanlaista mekkoa myynnissä, mutta kauniita mekkoja siellä mun mielestä on. :)
Ne, jotka pitävät nimiäiset: onko teillä jotain ohjelmaa sinne? Oon miettinyt, että suunnittelisko ohjelmaa vai olisko vain kahvittelua, vauvan ihastelua ja lahjojen avaamista. Tyttömme nimiäisiin suunnittelin ristisanatehtävän, jossa kaikki kysymykset koskivat meidän perhettämme. Keskelle muodostui sitten tytön ensimmäinen ja toinen nimi. Tehtävä oli kahdella isolla koristellulla kartongilla seinällä ja silloin 7-vuotias poikani piti tämän ohjelmanumeron vieraille. :) Lisäksi ripustimme erilaisia valokuvia vauvasta koristenarulle koristelluilla pyykkipojilla. Jokainen vieras sai valita yhden valokuvan mukaansa kotiin lähtiessään. Poikani haluaisi taas pitää ohjelmanumeron tulevissa nimiäisissä, mutta en tiedä millaista tällä kertaa keksittäisiin. :)