Rh-negatiivisia mammoja?

Mulle ei oo verikokeen jälkeen soiteltu neuvolasta joten nyt oletan et sikiönki rh oli miinusta...ois jännä tietää koko veriryhmä :P
 
Ei mullekkaan kukaan soitellut vaikka vauva oli positiivinen.. kanta.fi:stä itse katoin ja soitin neuvolaan.. vaikka ei sillä piikillä kova kiire oo.
 
Niissä tuloksissa myös kestää hieman kauemmin, tai ainakin mulla kesti, kun neuvolatätikin jo soitti mulle, että muistinhan käydä verikokeessa, kun tulosta ei ollut tullut viikon sisällä. Muttamutta, nyt on oma piikki saatu tänään! Olikin kuulemma ihan täysin uusinta uutta tämä, että jo raskauden aikana piikitellään, minä olin ensimmäinen johon oma neuvolantäti pisti :p
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
No johan nyt, multa tää koe otetaan vasta rv36. Miksköhän sitä ei sokerirasituksessa voitu ottaa? Voiskohan se olla, kun en oo ite rh- vaan mä sain sen verensiirron vaan ja tää on varotoimi.. Huomenna on sopivasti neuvola, niin voisin kysästä!!
 
Mulla ei näy kanta.fi:ssä tuloksia :O mut on tästä jo sen verra aikaa kun verikoe otettiin et luulis tulleen...
 
Mulla ei näkyny tosiaan ne ekan kokeen tuloksetkaan ja labrassa meinas ettei hekään saa niitä näkyviin kun on spr:n oma testi. Tiiä sitten vaihteleeko tääkin paikkakunnittain
 
Mä sain piikin viime viikolla ja kolmas labra asian suhteen vkolla 36. Neuvolatäti sanoi, että siinä saattaa vasta-aineet olla koholla tuon rokotteen vuoksi. Meillä kuulemma alettiin Anti-D-rokotetta antamaan raskausaikana vasta puoli vuotta sitten, että niin tuore tämä menetelmä.
 
Mä kävin eri terveyskeskuksessa antamassa verikokeen, en omassa kotipaikkakunnan tk:ssa. SPR:n verikoevastaukset tulivat sitten sinne väärän terveyskeskuksen neuvolaan, josta neuvolan terkkari antoi ne mulle kirjekuoressa mukaan omaan neuvolaan vietäväksi. Eli ihan pelkät paperivastaukset olivat, ei näy mullakaan kanta.fi:ssä!
 
Multa otettiin sairaalan labrassa samalla kun kävin sokerirasituksessa. Ja nyt just muistin et toivottavasti se testi meni oikein, se hoitaja ei tienny yhtään mihin putkeen se pitää ottaa, toinenkaan hoitsu ei tienny ja otti sit varuiks kahteen eri...hmmm meillä on sellanen Hyvis nettijuttu täällä minkä kautta voi lähettää viestejä omalle terkalleen, pitäsköhän kysyä et onhan ne tulokset tullu ku mitään ei oo kuulunu :D
 
huomenna ois meno piikille, neuvolan yhteydessä. täälläkin nyt otettu käyttöön piikitys jo raskauden aikana, mikäs siinä. aiemmissa ei oo annettu mut hyvin meni onneks.
 
Multahan oli labrassa ottaneet väärän määrän verta niin piti viime viikolla neuvolassa ottaa vähän lisää.. parin viikon päästä olis sitten seuraava neuvola missä tarvittaessa pistetään toi vasta-aine piikki.
 
Täällä käyty viimeisessä kontrolli verikokeessa tiistaina. Tuloksia odotellessa. :)
 
Hui kun mä pelästyin, että oon unohtanu käydä tossa kontrolliverikokeessa, mutta sehän onkin vasta vähän yli viikon päästä varattuna se aika :hilarious:
 
Minäkin kävin tiistaina neuvolakäynnin yhteydessä siinä vikassa verikokeessa. :) Tuskin vasta-aineita on kuitenkaan tullut kun on ensiraskaus ja se piikkikin on pistetty. Mutta on se hyvä kun nykyään tiedetään ja seurataan, en haluaisi tälle enkä tuleville sikiöille hemolyysiä ja muita komplikaatioita vasta-aineiden takia!
 
Mää saan varmaan maanantaina sen uuden ajan verikokeisiin... Ei kyllä paljoo kiinnostais rampata siellä mutta onhan se pieni "hinta" siitä tiedosta että kaikki kunnossa... Tai toisaalta että jos on jtain ni siihen osaa varautua.
 
Unohti laittaakin et meilläkin on nyt se tilanne et vauva on positiivinen niin sain viimeksi sen vasta-ainepiikin ja parin viikon päästä olis uus verikoe sen tienoilta ja synnytyksen jälkeen uus piikki
 
Äh nyt mä kyllä laitan terkalle viestin tollases nettipalvelus. En muistanu viimeks kysyä ja unohan varmaan viikonki päästä ku ois neuvola :D kanta.fi näkyy nyt otettu koe mut tulos kohdassa ei näy mitään...
 
AHK ois ne varmasti soittanu kun se eka piikki pitäis antaa jo 36 viikolle mennessä
 
Takaisin
Top