Rh-negatiivisia mammoja?

Vähän ärsyttävää... Mulla ens viikolla verikokeet mutta terkka ei uskaltanu laittaa samalle kerralle vasta-aineiden tarkistusta. On vasta 23+3. Pitää sitte seukkiviikolla mennä uuestaan. Onneks siinä ei oo mitään paastoo tai muuta.
 
Minulle soiteltiin eilen neuvolasta verikokeiden tuloksia.. Vauva on siis rh+, joten maanantaina täytyy mennä piikki kinkkuun ottamaan. tuloksissa meni melkein kolme viikkoa.
 
Meillä ei ihan noin kauan mutta pitkältä se tuntu,
Oon vaan oulun omahoidsta käyny kattoon mutta negatiivista siellä luki ni varmaan kaikki ok.
 
Mun masuasukki oli Rh+, sain tänään neuvolassa sen immunoglobuliinipiikin. Oli aika iso rokotemäärä, kankkua kirveli inhasti... No, eipähän tule vasta-aineita vereen seuraavia mahdollisia raskauksia sotkemaan!
 
Kiva, tänään sokerirasitus ja neuvolan täti sano et ottavat samalla sen verikokeen tähänkin asiaan.. juu ei ota, eli maanantaina uudestaan tän asian kanssa kun nyt piikittävät mua kans ihan tarpeeksi....
 
Täältä ei perjantaina lähde spr:lle verikokeita niin menis vanhaksi viikonlopun yli jos oottelee. Ei sitten muistanu tuo neuvolatätin sijainen sitä, enkä minäkään kun sillon ekat kokeet oli niin neuvolan täti muistutti käymään ennen torstain klo 10 että kerkeää saman päivän postiin... noo maanantaina sitten uudestaan
 
Jaa niin joo! No olihan siihen ihan järkevä selitys, vaikka ei tuo mukavaa olekaan, että joudut erikseen käymään tuon takia uudelleen.
 
Juu, tympäsee vaan lähtä sinne labraan jonottamaan kun olisi kerralla voinu hoitaa alta pois
 
Ai niis tuloksissa menee pidempää...aattelin et saanko jo maanantaina tietää ku on neuvola mut tuskin. Torstaina oli oli siis sokerirasitus ja samalla otti ton näytteen. Vaikka ei hoitsu tienny mihin putkeen se pitäs ottaa ja otti varuiks kahteen eri :rolleyes:
 
Toukka kanssa rh+ eli piikkiä tiedossa ens neuvolassa... En muuten ois vielä tulosta saanut, mutt kävin mittauttaa Hg:n avoneuvolassa ja sattui oma terkka vastaanottajaksi.
 
mä luin nyt tästä enemmän (http://metku.net/~pesu/artikkelit/rh.php) ja hyvä etten oo lukenu aiemmin :O

meillä kaikki lapset ollu rh+, eli mullahan on hirvee riski niihin vasta-aineisiin, jos 75% raskauksissa sikiön verta pääsee äidin verenkiertoon..

nyt onneks ens neuvolassa saan sen vasta-ainepiikin jo raskauden aikana! aiemmissa en oo saanu ku synnytyksen jälkeen..

hyi että jos tappais oman lapsensa tuhoomalla sen verisolut kohdussa :sad001 onneks nyt on jo niin pitkällä että selviäis varmasti vaikka tuliskin toi immunisaatio jostain syystä.
 
Juu ei passaa kyllä lukea :eek: Onneksi verikokeen tulokset saa jo ens viikolla
 
Mulla on rh- mutta ymmärtääkseni jollain tapaa mun kohdalla myöhästyttiin sikiön veriryhmän selvittämisessä ja en saa koko piikkiä? o_O
 
vviolae no varmasti saat viimestään synnytyksen jälkeen, voihan olla että ei ees oo sekottunut sun vereen ja onko se varmaa edes että vauvalla olisi rh+?
 
joo siis kyl sä varmasti saat synnytyksen jälkeen sen piikin, ja tosiaan vauva ei välttis ees oo rh+. ekassa raskaudessa ne vasta-aineet ei läpäse istukkaa et riskit on pienemmät..jos ymmärsin oikein. seuraavat sitte tarkempia.

mä oon aina pyytämällä pyytäny sen piikin ettei varmasti unohdu..!
 
Mää luin ne tulokset jotenki väärin mutta neuvolassa korjattiin asia eli piikki tuli. Ei muuten tuntunu kovin mukavalta varsinkin ku oli niin iso annos
 
Takaisin
Top