Reseptit

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2015' aloitti gerbera, 23 tammi 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. gerbera Näppärä viestien naputtelija Heinäkuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Tänne saa jakaa hyväksi koettuja (ruoka)reseptejä... :)
  2. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

ImageUploadedByVau Foorumi1453552442.032376.jpg
    Munakasmuffinit n.7kpl
    2munaa
    2rkl vettä
    sekoita ja kaada vuokiin, lisää päälle esim:
    Tomaattia, paprikaa kuutioina, yrttejä
    200 astetta ja uunissa niin kauan että hyytyy
    • Tykkään Tykkään x 4
  3. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

ImageUploadedByVau Foorumi1453722813.153593.jpg Marjutin ruokablogista. Täällä tykättiin hirveesti!
    • Tykkään Tykkään x 2
  4. hannanna Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Kesämammat 2017

Munakasmuffinit testattu, hyviä tuli! Jossain törmäsin vielä sellaiseen vinkkiin, että niihin on kätevä upottaa edelliseltä aterialta muhjuuntuneet, mahaan asti päätymättä jääneet tähteet.

Meillä syötiin tänään lihapötköjä:

1 dl nestettä (vettä/ämmää/korviketta)
    1 dl kaurahiutaleita
    400 g jauhelihaa
    1 muna
    Mausteita maun mukaan

- turvota kaurahiutaleita hetki nesteessä
    - lisää joukkoon muna, lihat ja mausteet ja sekoita taikinaksi
    - pyörittele lihapulliksi tai pieniksi pötkylöiksi pellille
    - paista 200-asteisessa uunissa noin 20 min
    • Tykkään Tykkään x 3
  5. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

Hyvä idea tuo tähteiden käyttö
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  6. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

ImageUploadedByVau Foorumi1454516056.252283.jpg ImageUploadedByVau Foorumi1454516067.187523.jpg
    Näistä tykättiin ja pannari maistu itelleki, laitoin sekaan mansikoita. Kebakkoihi mies laitto mausteet, ei ollu mitään mausteseosta
  7. SeToinen Seurustelun sensei Heinäkuunmammat 2015 Toukomammat 2017

Neukkutädin kans ku juteltiin mausteista ni kysyin paprikamausteesta ja sanoi et ei sellasia, pelkästään kuivattuja yrttejä , en ny kuollaksenikaan muista syytä o.O
  8. Lyydia Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Tammimammat 2018

Mä olen alkanut tekemään perus mureke resepteillä vauvalle lihaa vaihdellen kanaa,nautaa ja possua. Jätän vaan suolan pois, pikkaisen vähemmän mausteita ja nesteeksi vettä. Viimeksi tein broilerin jauhelihasta. Raastoin sekaan porkkanaa ja omenaa. Mausteeksi mehua mandariinista, mustapippuria ja valkosipulijauhetta. Meillä ei paljoa olla sormiruokailtu, mutta haarukalla saa mössättyä hyvin muun soseen joukkoon ja hyvin uppoo jo karkeampikin ruoka.
    • Tykkään Tykkään x 2
  9. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

Koska se ei ole muuta ku paprikaa ni iha hevonhumppaa ja höpöhöpö juttuja .. Neuvolatäti taitaa olla keskiajalta .. http://ruoka.fi/ruokajutut/kunnon-kotiruokaa-vauvalle-ja-aidille-helpot-reseptit
  10. SeToinen Seurustelun sensei Heinäkuunmammat 2015 Toukomammat 2017

Jäin vähän sitä kyllä pohtimaan että mikä siinä muka vois olla mutta joo eipä oo tullu maustettua vauvan soseita vielä oikein millään, se sormiruokailu on yhä kurkkutikkutasolla (tai siis lattialla :P )
    • Hauska Hauska x 1
  11. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

No jos hän jotenki ajatteli et se paprika on allergisoiva.. Mutta noihinki kebakkoihin ni voi laittaa niin minimaalisesti että tuskin se aiheuttaa mitään.. :) mie oon välil laittanu jotai yrttejä sekaan ku keitän ihan vaik porkkanoita ni saapiha niitä laittaa soseisiinki jos haluaa jo totuttaa makuihin :)
  12. Tirppa81 Piirimestaruustason postaaja Heinäkuunmammat 2015

Erikoista kyllä.. Tai sitten sekoitti johonkin maustesekoitukseen tai chiliin.. (Mitkä nekään ei ensi kädeltä kyllä ole poissuljettuja, mutta ehkä ei ensimmäisenä listoilla)
  13. Aubrey Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Marrasmammat 2017

Tämän takia mä pysähdyin kalkkuna jauhelihan kohdalla tänään! En ostanut, mutta joku fiilis mulla oli, että toi pitäis tosta haalia matkaan. Noi lihapötkylät kestänee pakastamista..?
  14. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

Kestää :)
  15. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

• Tykkään Tykkään x 1
  16. hannanna Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Kesämammat 2017

Nämä maistui tänään sekä pojalle että äidille. Pöytään räjäytetyllä muffinssilla on myös hyvä harjoitella pinsettiotetta :)

• Tykkään Tykkään x 1
  17. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

iteki meinasin kokeilla noita mutta kauramaidolla
  18. Madmasel Näppärä viestien naputtelija Heinämammat 2018

Kerro sit miten onnistui
  19. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

ImageUploadedByVau Foorumi1455102874.667345.jpg ImageUploadedByVau Foorumi1455102884.016271.jpg
    Tein 400g lihaa ni sai aikuisilleki oman (lehmänmaidosta)eli vähä muunneltu ohje ku tytölleki tuli enemmän noit ku ohjees.. Ja korvikkeella tein ku oli omat maidot käytetty ja korviketta avattu paketti isin hoitovuorolta
    Maistu tytölle ku otti ton kovemman kuoren pois
    • Tykkään Tykkään x 3
  20. hannanna Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Kesämammat 2017

Hei hyvä, näitä voisi tehdä pakkaseen kiireisten päivien varalle. Mulla on vielä syksyltä pakastimessa reilusti ämmää, poika ei varmaan ehdi juoda niitä kaikkia pois niin voisi käyttää kokatessa.