Reseptit

Mie olin nii pöllö et laitoin kaikki loput pakkaseen enkä jättäny tälle päivälle ollenkaa :D
 
Ah ihanaa lukea näitä reseptivinkkejä! Tykkään siitä, että mahdollisimman usein kaikki voivat syödä samaa ruokaa, esikoisen vauva-aikana yritin pitkälti tehdä aina jotain sellaista, mikä maistuu itselleni mutta sopi myös hänelle. Nyt olen jämähtänyt tekemään lähinnä soseita ja sekoittelemaan niistä erilaisia versioita, ja minulle ja esikoiselle (2 v.) sitten jotain muuta. Niin ja vihannestikkuja olen tehnyt vauvoille sormiruuaksi. Työlästähän se on, kun joutuu tekemään useita eri ruokia yhden yhteisen sijaan. Jotenkin vaan olleet ideat vähissä, täältä löytyi nyt paljon hyviä! Erityisesti tykkäsin noista kalapötköistä, luulen, että jos osaan laittaa vähän enemmän mausteita niin maistuvat koko porukalle :)
 
Joo, olivat muuten hyviä mutta omaan suuhun vähän mauttomia että jos ei mausteita ni sit joku kastike.. Hankalaa aina miettiä et minkä verran uskaltaa maustaa
 
Onks kukaan käyttänyt niitä pakastelohikuutioita ruoanlaitossa? Ku meijän pikkukaupassa ei ollut hyvää tuoretta lohta, ni ostin sit noita... Onkohan niissä ruotoja? Ei luulis olevan...
 
Just keittelin niitä ruuaksi ja kaiken söi. Ei tullut edes ruodot mieleen. :joyful::rolleyes:
 
Ei oo ruotoja ja oon käyttäny ainaki kalasoppaan, miksei muuhunki vois käyttää
 
Puuromuffinit lusikkalakkoilijoille (ja toki muillekin):

b5ab975bd580fef0d93a87bdb9326cec
 
Mie tein tänää noita luumukookosmuffineita mutta korvasin hiutaleet murennetuilla pähkinöillä ja öljynä ihan tavallista öljyy.. Näytti maistuvan tytölle eikä pähkinästäkään tullu mitään (eka kerta kun oli pähkinää)
 
Yomanda, mitä pähkinää käytit ja miten murskana?!murskasitko ite?
 
Mie käytin ihan maapähkinää jonka kuorin ja vedin sauvasekottimella pieneks ettei vaan jää kurkkuun kiinni.. Kokeilin edellisenä päivänä jo ettei tule ainakaan pähkinällä koskettamisesta reaktioo huuliin (pähkinä on ainut mitä oon vähä pelänny ruoka-aineista vaikka allergiaa ei suvussa olekaan)
 
Mutta siis oli siellä pienen pieniä palasia seassa ku iteki söin noita, muttei mitään sellasta joka jäis kurkkuun
 
Ja käytin kumminki kookosmaitoo näihi ku ostin sitä tytölle broiskun valmistukseen :) mutta varmaan olis hyvää kauramaidostaki mistä aikasemmi haastoin
 
Jostain ketjusta muistan lukeneeni et joku olis pakastanut bataatti ja porkkanatikkuja. Muistanko vääri ai onko ihan mahdollista ja säilyttääkö ok makunsa/muotonsa sulatettaessa?
 
Mä jossain vaiheessa kokeilin pakastaa ainakin kypsennettyä parsakaalia ja bataattia. Mutta kyllä ne aika vetisiksi muuttui sulattaessa, uunissa kuorineen paistettuna pysyi ehkä parhaiten.

Nyt oon tehny valmiin kokosia tikkuja, ja pakastanu raakana pienissä pusseissa. Niistä voi sit sopivan sekotuksen kypsentää. Nopeuttaa ees vähän ku ei tartte joka kerta ruveta peseen ja pilkkoon tuoreesta.
 
Tein jauhelihapötköjä, tuli niin vastenmielisen makusia etten kehtaa tytölle ees tarjota :'D syön niitä ite nyt lämpimien voikkarien päällä...
 
Mä oon tehny liha- ja kanapötköjä ihan lihapullien ohjeella, mutta suolan jättänyt pois. Tosin viimeks laitoin kaurahiutaleita, kun kaapissa olleessa korppujauhossa olikin suolaa :eek: Ihan hyviä tuli omaankin makuun ja tyttökin tykkäs.
 
Mää tein eilen lihapötköjä ja tänään muna-banaani-mustikka pannaria. Pannari maistui kaikille (mies ei ehkä ollut kovin innoissaan terveellisyydestä...), poika veti ihan innoissaan pannarit massuun! Lihapötköt oli kuulemma maistunu lounaalla mutta ite olin sillon salilla. Lihapullia tein samasta taikinasta meillekin mutta lisäsin mausteitä. Olin ehkä liian varovainen vauvan mausteiden kans mut kai se on parempi niin päin näin alkuun? :) munakkaat varmaan seuraavana testiin.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1458837318.273532.jpgpitsaa meillä tänään. Pohjassa 0,5dl vettä, 1dl jauhoja (ruis ja vehnä), 1tl kuivahiivaa, öljyy.. Päällä broiskuu, tomaattisosetta, ananasta, parsakaalii, paprikaa, sipulii.. Ka kananmunaa vähän sitomaan koko setti
 
Takaisin
Top