Reseptit

gerbera

Näppärä viestien naputtelija
Heinäkuunmammat 2015
Lokamammat 2017
Tänne saa jakaa hyväksi koettuja (ruoka)reseptejä... :)
 
Munakasmuffinit testattu, hyviä tuli! Jossain törmäsin vielä sellaiseen vinkkiin, että niihin on kätevä upottaa edelliseltä aterialta muhjuuntuneet, mahaan asti päätymättä jääneet tähteet.

Meillä syötiin tänään lihapötköjä:

1 dl nestettä (vettä/ämmää/korviketta)
1 dl kaurahiutaleita
400 g jauhelihaa
1 muna
Mausteita maun mukaan

- turvota kaurahiutaleita hetki nesteessä
- lisää joukkoon muna, lihat ja mausteet ja sekoita taikinaksi
- pyörittele lihapulliksi tai pieniksi pötkylöiksi pellille
- paista 200-asteisessa uunissa noin 20 min
 
ImageUploadedByVau Foorumi1454516056.252283.jpgImageUploadedByVau Foorumi1454516067.187523.jpg
Näistä tykättiin ja pannari maistu itelleki, laitoin sekaan mansikoita. Kebakkoihi mies laitto mausteet, ei ollu mitään mausteseosta
 
Neukkutädin kans ku juteltiin mausteista ni kysyin paprikamausteesta ja sanoi et ei sellasia, pelkästään kuivattuja yrttejä , en ny kuollaksenikaan muista syytä o.O
 
Mä olen alkanut tekemään perus mureke resepteillä vauvalle lihaa vaihdellen kanaa,nautaa ja possua. Jätän vaan suolan pois, pikkaisen vähemmän mausteita ja nesteeksi vettä. Viimeksi tein broilerin jauhelihasta. Raastoin sekaan porkkanaa ja omenaa. Mausteeksi mehua mandariinista, mustapippuria ja valkosipulijauhetta. Meillä ei paljoa olla sormiruokailtu, mutta haarukalla saa mössättyä hyvin muun soseen joukkoon ja hyvin uppoo jo karkeampikin ruoka.
 
Jäin vähän sitä kyllä pohtimaan että mikä siinä muka vois olla mutta joo eipä oo tullu maustettua vauvan soseita vielä oikein millään, se sormiruokailu on yhä kurkkutikkutasolla (tai siis lattialla :P )
 
No jos hän jotenki ajatteli et se paprika on allergisoiva.. Mutta noihinki kebakkoihin ni voi laittaa niin minimaalisesti että tuskin se aiheuttaa mitään.. :) mie oon välil laittanu jotai yrttejä sekaan ku keitän ihan vaik porkkanoita ni saapiha niitä laittaa soseisiinki jos haluaa jo totuttaa makuihin :)
 
Erikoista kyllä.. Tai sitten sekoitti johonkin maustesekoitukseen tai chiliin.. (Mitkä nekään ei ensi kädeltä kyllä ole poissuljettuja, mutta ehkä ei ensimmäisenä listoilla)
 
Tämän takia mä pysähdyin kalkkuna jauhelihan kohdalla tänään! En ostanut, mutta joku fiilis mulla oli, että toi pitäis tosta haalia matkaan. Noi lihapötkylät kestänee pakastamista..?
 
Nämä maistui tänään sekä pojalle että äidille. Pöytään räjäytetyllä muffinssilla on myös hyvä harjoitella pinsettiotetta :)

506ba63a2d96893027e074e26227b873
 
ImageUploadedByVau Foorumi1455102874.667345.jpgImageUploadedByVau Foorumi1455102884.016271.jpg
Tein 400g lihaa ni sai aikuisilleki oman (lehmänmaidosta)eli vähä muunneltu ohje ku tytölleki tuli enemmän noit ku ohjees.. Ja korvikkeella tein ku oli omat maidot käytetty ja korviketta avattu paketti isin hoitovuorolta
Maistu tytölle ku otti ton kovemman kuoren pois
 
Hei hyvä, näitä voisi tehdä pakkaseen kiireisten päivien varalle. Mulla on vielä syksyltä pakastimessa reilusti ämmää, poika ei varmaan ehdi juoda niitä kaikkia pois niin voisi käyttää kokatessa.
 
Takaisin
Top