Ravitsemussuositukset, vitamiinit yms. terveysasiat

Ei mullakaan ny niin huolta tapahtuneesta oo. Enemmänki just toi huolettomuus täs huvittaa ku ei käyny pienes mieleskää ravitsemussuositukset ku pussin nakkasin koriin..:rolleyes:
 
Joo, oon mäkin syönyt läpi raskauden aina silloin tällöin salmiakkia, mut lähinnä vaan kommenttina suositukseen. Kun mä ainakin ennen ajattelin että lakukielto oli lähinnä verenpaineiden takia mut se on toi glykyrritsiini ja siihen liittyvät uudet tutkimustulokset joka on aiheuttanut nykyisen "täyskiellon".
 
Joo, oon mäkin syönyt läpi raskauden aina silloin tällöin salmiakkia, mut lähinnä vaan kommenttina suositukseen. Kun mä ainakin ennen ajattelin että lakukielto oli lähinnä verenpaineiden takia mut se on toi glykyrritsiini ja siihen liittyvät uudet tutkimustulokset joka on aiheuttanut nykyisen "täyskiellon".

Niinhän se ennen olikin sen verenpaineen takia. Mun neuvolatäti vieläkin sanoi että kohtuudella voi syödä jos ei ole korkea verenpaine. o_O
 
Mulla kun on matala verenpaine niin on välillä ihan suositeltu lakua/salmiakkia, sit on melkein ite pitäny sanoo et eiks siinä oo muitaki syitä taustalla...
 
Kysyin neuvolasta tänään niin saa syödä ja yllätys oli myös, kun joka puolella lukee ettei meetvurstia saa syödä ni neuvolan täti katto mua tyhmänä ku kysyin. Hänen mielestä saa syödä, miks ei?

Erikoista että neuvolan täti ei oo perillä raskausajan suosituksista!
”Toksoplasmariskin vuoksi Suomessa kehotetaan, että raskaana ollessa ei pidä syödä kuumentamattomia lihatuotteita, kuten meetvurstia tai ilmakuivattua kinkkua.”
Yleltä löytyy juttu missä on vertailtu eri maiden suosituksia ja aika monessa on raakojen lihojen syöminen suositeltu jätettävän pois raskauden ajaksi.
https://yle.fi/uutiset/3-8618305
 
Takaisin
Top