Ravinto-/ruoka-asiat

Mulla on taas "ongelmana" se, että ei ole nälkä :bored: Päivä saattaa mennä tosi pienillä syömisillä. Mut sit taas, jos syö vähän enemmän, niin tuntuu, että se syömisen tarve jää päälle.
Onneks miehen loma nyt loppuu ja pääsee normaaliin päivärytmiin. Se on varmaan osasyy miks syömiset on nyt ollu mitä sattuu.
 
Tittidii mulla kanssa sama ongelma että ruoka menee pieninä annoksina ja vähän. Senkin takia varmaan en ole saanut kun ehkä reilu kilon vaan kerryttyä.. viikkoja on 29+2. Toivottavasti kuitenkin lapsi saa tarpeelliset ja kasvaa. Maanantaina taas neuvola ja ahdistaa taas vaa'an päälle menemistä siellä ja kuulemaan mitä neuvolatäti tykkää taas.... tämä on kolmas raskauteni ja edellisissä olen aloittanut suunnilleen samoissa painoissa kun nytkin ja molemissa edellisissä olen kertynyt kiloja näihin viikkoihin nähden jo n. 7kg.. ja nyt vaan ehkä n kilon.. jos sitäkään...
 
Ensimmäinen raskaus kertyi yhteensä 18kg. Toisessa 14kg. Nyt jo rv 30 ja vaan reilu kg tullut.. saa nähdä saanko ultra ajan tarkistamaan että lapsi ainakin kasvaa hyvin..
 
Mulla kertyi ekassa raskaudessa painoa about 17kg ja tokassa 20kg. Aloituspainot oli kylläkin 20kg vähemmän kuin tällä kertaa.
Nyt on kertynyt n.1-2kg plussaa alkuun nähden. Silti jaksaa lääkärit jupista että muistanhan ettei paino saisi nousta yhtään. Olis vaan iloisia ettei oo enempää noussu. Ärsyttää kun ne saa mut stressaamaan tästä vaan enemmän ja enemmän :banghead:
 
Apuaa!!! Menin syömään salaatin, jossa oli pestokastiketta jossa oli Grana Padano-juustoa joka on tehty raakamaidosta! apua! Millä todennäköisyydellä tästä nyt saan listerian?
 
Oliko pesto kaupan säilyke vai jotain tuoretavaraa? Säilyke on yleensä vähintään iskukuumennettu, jolloin myös listeria siitä kuolee. Itse en ole juuri jaksanut stressata, vaikka pastöroimattomia juustojakin on varmaan tullut syötyä. Enemmän varoisin vakuumiin pakattua kalaa, jossa listeriariski on ihan oikeasti todellinen.
 
Oli siis tällainen valmis salaatti, jossa oli tuota pestokastiketta/basilikakastiketta jossa oli tuota juustoa...
 
Huh! Meillä oli tänään synnytysvalmennus, jota piti oma terkka joten kysyin myös häneltä. Sanoi samaa, että aika pieni todennäköisyys. Jos ilmenee flunssan kaltaisia oireita, pitää ottaa yhteyttä. Ja luin myös eviran sivuilta, että kovissa juustoissa listeria ei pystyis lisääntyyn -ja tuo juusto tuossa kastikkeessa oli Grana Panado-juustoa joka on kova juusto. Eli riski lienee aika minimaalinen. Oon oikeesti sitä mieltä että kunpa tää raskausaika olis jo ohi, tuun hulluks [emoji16]
 
Itse en oo enää jaksanut stressata noista syömisistä. Ajattelin että tuun hulluks jos alan jokaikisen tuotteen pakkausselosteita lueskelemaan onko niissä jotain kiellettyjä aineita vai ei. Sen verran katsonut etten noita mitään graavi tai vakuumi kaloja syö.
Vielä kun ollaan reissattu tässä ulkomaillakin niin sielä on vähän vaikeampi selvittää mitä missäkin on joten söin sielläkin ihan normaalisti kaikkea. Toki sen verran valkkasi ruokapaikkoja ettei nyt ihan mihin tahansa murjuun astellut.

On sitä entisaikoinakin synnytetty terveitä lapsia ja sillon ei ollut edes mitään ruokarajoituksia :wink
Itseasiassa musta tuntuu että nykypäivänä on paljon enemmän lapsilla mm. Ruoka-aine allergioita ym. Kun kaikki syöminen kielletään ja kaikki ruoka on nykyään jotain light versioita ja jalostuksen jalostuksia.. Tiedä sitten oikeesti liittyykö nää mikään mihinkään, mutta siltä musta tuntuu ja sen takia syön ihan normaalisti kaikkea :)
 
Mä ainakin myönnän olevani ihan liian ylitarkka ja meen paniikkiin helposti :D se on mulle luonteenomaista... Jännä nähdä miten käy, kun vaavi syntyy! :D nouseeko hysteerisyys potenssiin miljoona [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
 
Itsekin olen maito/pehmyt juusto tuotteista vain katsonut, että on pästöroitu. Ja jos on, syönyt surutta. Kaloja olen välttänyt, niissä se listeria riski vähän eri tasolla. Eihän tässä enää kauaa tarvitse olla ilman (ihana päästä jouluna taas syömään pöydästä KAIKKEA! :D ) näitä "herkkuja" :wink
 
Takaisin
Top