Ravinto-/ruoka-asiat

Hiiva kuolee, kun alkoholipitoisuus nousee yli tuon 12% eli sen enempää ei ainakaan ole, mutta muuten alkoholin määrää kotitekoisesta on mahdoton arvioida ilman mittaria. Itse jättäisin sen välistä.. :)
 
Hiiva kuolee, kun alkoholipitoisuus nousee yli tuon 12% eli sen enempää ei ainakaan ole, mutta muuten alkoholin määrää kotitekoisesta on mahdoton arvioida ilman mittaria. Itse jättäisin sen välistä.. :)
No joo, pitää näin tehdä ja ostaa kaupasta. Toivottavasti ois hyvän makusta :rolleyes:
 
Ei ole.. :D Kyllä sitä simaa ehtii onneksi myöhemminkin juoda. :)
 
Osaatteko sanoa, onko alhaisesta hb-arvosta haittaa sikiölle? Missä vaiheessa olette alkaneet syömään lisärautaa? Neuvolassa sanoivat raja-arvoksi 110. Minulla on vielä vähän sen päälle, mutta mietin aloittaisinko lisäraudan jo ennakoivasti siitä huolimatta.
 
Mulla oli viimeks 102 ja th sano et vielä voi yrittää ruokavaliolla saada sen pysymään samassa niin ei tarvi lisärautaa syödä. Et oisko 100 sit raja täälläpäin. En yhtään tiedä onko matalasta hb:sta haittaa vauvalle. Ite yhdistän sen vaan omaan oloon ja väsyneisyyteen, mut ihan mutu tietoa tämä.
 
Minä luulen, että siihen vaikuttaa paljon myös äidin olo ja lähtötilanne. Itselläni oli alkuraskaudessa hb vielä reilusti yli 130 ja pysynyt lähellä yli puolivälin. Nyt oli parissa viikossa romahtanut 113 ja itsellä ihan kamala olo! Sain määräyksen syödä lisärautaa. Kaksosista hb kävi myös melko alhaalla, mutta koska en itse oirehtinut yhtään mitenkään, ei lisäraudalle nähty tarvetta ja hb nousikin omia aikojaan loppuraskaudessa. :)
 
Se voi aiheuttaa supistuksia ainakin teoreettisesti, joten itse en joisi, ennen kuin vauva voi myös syntyä turvallisesti.
 
Löyty niin miljoonaa eri tekstiä, että koska sitä saa juoda. Kaivoin vanhoista keskusteluista, että viimeks join jo joulukuussa, kun LA oli helmikuussa. Tosin en läheskään päivittäin.
 
Ei ole.. :D Kyllä sitä simaa ehtii onneksi myöhemminkin juoda. :)
Tutut olivat tehneet kotona alkoholitonta simaa ja se oli kyllä hyvää :D En kysyny reseptiä, vois täällä jakaa muuten :)
 
Sanokaas nyt suosituksia holittomista viineistä. Myös erilaiset holittomat boolit ja muut juomat kiinnostaa. Juhannus tulossa ja haluttaa hörpiskellä jotain hyvää! :hello
 
Kiitos vinkeistä! Täältä myös ääni Happy Joen alkoholittomalle siiderille, muita en olekaan maistanut. Myös erilaiset alkoholittomat marjakuohujuomat maistuvat ainakin täällä (http://www.kuohujuoma.fi/lehtikuohujuoma/ tää on mun lemppari, mutta myös esim. Vuokatin Viinin alkoholiton valkoherukkakuohujuoma oli tosi hyvää :) )
 
Semmonen alkoholiton kuohari on ainakin hyvää, minkä etiketissä on norsu :D Ja samoin noi Happi Joe ja sommersbyn siiderit. Ja sitten joku luomu omena oli kanssa ihan juotavaa, oiskohan ollut copparbegin.
 
Happy Joen alkoholiton siideri oli musta aika omenamehumaista. Hyvää, mutta ei jotenkin tullut siideri mieleen. Somersbyn alkoholiton oli tosi hyvää, voisin kuvitella ostavani raskauden jälkeenkin, enkä ole edes mikään kova siiderinjuoja normaalisti.

Useammanlaista kuohujuomaa tuli keväällä juotua, jotenkin on vaan unohtunut että mitkä niistä oli parhaita. Mikään ei ollut erityisen pahaa ainakaan, mutta suurin osa ei oikein maistunut riittävästi kuohuviiniltä ja osa oli jotenkin tosi pommacmaisia. Tykkään kyllä pommacista mutta jos haluan pommacia, ostan pommacia enkä kalliimpaa viiniä. Mun lempialkoholijuomia on kuivat valkkarit ja kuohuviinit, ja tuntuu että nämä alkoholittomat ovat jotenkin turhan makeita korvatakseen alkoholiversiot. Joku Freixenet tai Henkel taisi olla parasta kokeilemistani.

Lähinnä taidan kesällä kokeilla erilaisia makuvissyjä tai jääteetä ym. jos kaipaan muuta kuin vettä. Keisarin morsian -jäätee odottelee jo jääkaapissa parempia partsikelejä.
 
Nyt vaikuttaa olevan jatkuva NÄLKÄ! Mitä syötte ei-ruoka-aikoina? Tuntuu ettei hedelmistä, myslistä ym. saa riittävästi energiaa...
 
Nyt vaikuttaa olevan jatkuva NÄLKÄ! Mitä syötte ei-ruoka-aikoina? Tuntuu ettei hedelmistä, myslistä ym. saa riittävästi energiaa...

Joo sama täällä! Useempana yönä saanut herätä hirveeseen nälkään :D öisin oon yleensä syönyt jogurtin tai banaanin, jotain helppoa ja nopeaa.
 
Takaisin
Top