Ravinto ja ruoka

Kyllä mäkin aion juoda itsetekemääni simaa ihan turvallisin mielin. :)

Ostin ja maistoin täysin holitonta simaa, mutta oli niin pahaa, ettei tee mielikään :D

Joo siis Terksu mä en niitä kaupan vip simoja jne laske simaksi kun on niin hirveetä kuraa :-D

Kyllä mäkin ajattelin simaa juoda. Kyllähän sen nyt maistaa jos sima on käynyttä, hirveen pahaksihan se siitä tulee.

Mä en oikein vieläkään tajua sitä pehmeät juustot kieltoa, mutta kuitenkin maidot, piimät, jugurtit, viilit, smetanat, kermaviilit on ihan ok, kunhan ne on tehty pastoroidusta maidosta/kermasta? Voisiko joku viisaampi selittää miksi niin? Onko juustot jotenkin otollisempi listerialle vai mitä?

Mites pannulla paistettu halloumijuusto? Se varmaan lasketaan pehmeäksi juustoksi mutta jos paistaa pannulla niin kypsyyköhän se tarpeeksi? Oletteko uskaltaneet syödä? :)

Mä oon syönyt kun kyllä siinä kunnolla paistettuna sisälämpötilakin nousee yli 72 asteen :-)
Oih, mut siitä on jo aikaa, nyt alkoi tekemään aivan hirveästi mieli halloumia :-P

Mä söisin kans! Alkoi kans tehdä hirveesti mieli grillattua halloumia. Ja sellasia grillattuja herkkusieniä, jotka on täytetty koskenlaskijalla ja päällä pekonia. :hungry:

Oi noi pekoniherkkusienet on niiiin ihania! Mä tein aiemmin kaikkia salaatteja joihin laitoin vaihdellen eri juustoja, rakastan fetaa, mozzarellaa yms ja nyt oon kuumeisesti miettinyt mitä vois laittaa tilalle - halloumia siis! Se on kyllä niin hyvää. eiköhän sitä siis uskalla syödä jos kunnolla paistaa. Terveellisyydestä en sitten tiedä :D

Muokattu viimeksi:
Help! Saiko steviaa käyttää? Tai siis oikeastaan osana spritea. Huomasin että steviaa on käytetty tavallisen spriten makeutusaineena, mutta oliko sen käyttö tuossa muodossa ok? En oikein löydä mitään selkokielistä vastausta netistä.

Help! Saiko steviaa käyttää? Tai siis oikeastaan osana spritea. Huomasin että steviaa on käytetty tavallisen spriten makeutusaineena, mutta oliko sen käyttö tuossa muodossa ok? En oikein löydä mitään selkokielistä vastausta netistä.

Ainakin mulle viiime raskaudessa kun todettiin raskausdiabetes, neuvolatäti suositteli stevialla maustettuja mehukeittoja kun piti välttää sokeria. Eli saa käyttää :)

Noi makeutusaineet on muuten yks juttu mitä oon miettinyt, kun toki niistä ja niiden terveellisyydestä ollaan muutenkin hyvin eri mieltä ja eviran ohje sanoi et aspartaamia saa käyttää mut sit vissiin muita ei (steviaa en laske tähän kieltoon). Oon aina kuvitellut et nää perus Light colat ym. sisältäisi just aspartaamia ja oonkin muutaman kerran näitä juonu, mut nyt vasta aloin lukea sitä tölkin kylkeä ja totesin et siinä on myös jotain muuta (mitäköhän se oli, jotain asesulfaami k:ta oisko ollu) ni en nyt sit uskaltanutkaan enää ostaa sitä yhtä tölkkiä :(
Pöh, mä en halua niihin soketilitkuihinkaan lähteä :confused:

Joo, muista makeutusaineista mulla ei siis ole hajua. Tiedän vaan että steviaa on suositeltu ammattilaisen toimesta niin se on ok. Itse en juo mitään light-limuja vaan aina ehtaa tavaraa, niin ei ole tarvinnut painiskella noiden asioiden kanssa. Paitsi nyt kun raskausdiabetes todettiin uudestaan, jää kaikenlaiset limpparit pois marraskuuhun asti.

Joo stevian tiesin olevan ok, mut täytyy hiukan noita muita vielä selvitellä.. Nää makeutusaineet on mulla hiukan sellainen musta aukko josta mulla ei hirveesti oo tietoa :-)
Ja kun tosiaan noita sokerilimuja vältän viimeiseen asti, niin niihin siirtyminen ei oo mulle vaihtoehto.

Ja en mä nyt paljoo noita limuja juo muutenkaan et ehkä se ois helpompi jättää kokonaan poiski, mut toisaalta nyt ne on jotenkin ollu kiva korvaaja silloin kun vaikka mennään syömään eikä voikaan ottaa sitä viiniä tai olutta :-P

Takaisin