Ravinto- ja ruoka-asiat

No se on kyllä totta et usein ravintolassa se raskaana olevalle sopivin on myös tylsin vaihtoehto :D Mut onhan sit nuudelimestat, thaikut, intialaiset yms. Harmi ettei suomessa oo semmosia aitoja ja kunnollisia gruusialaisia ravintoloita :woot:

Kai ite tehtyjä majoneesia uskaltaa syyä vaikka raakaa kananmunaa? Luin kyllä ettei suomalaisissa oo salmonellaa..

Hei tuosta majoneesista, apua onko se kiellettyjen listalla? Taisi ainenkin esikoisen ainaan olla. Mulla iski hirveä mäkin wrapin himo ja siinähän on majoneesia.. :shy:

Suomalaisia majoneeseja uskaltaisin syyä kohtuudella, ainaki näin meille nlassa sanottiin..tosiaan niinko aneskaki mainitsi ni suomalaisissa kananmunissa ei pitäisi yleensä olla salmonellaa.

Mä oon täysin tyytyväisenä syönyt majoneesejäkin :wideyed: Mä en oo ollenkaan hyvä tässä :hilarious: Enkä kyllä haluais lopettaa satunnaisia pikaruoka-aterioitani.

Mäki kyl ajattelin majoneesia vedellä hyvällä omalla tunnolla, kotona se tulee tehtyä ite eikä etes kovin usein. Pikaruoka mättöjä pakko hillitä painon takia. T. Just rupes tekee mieli hesen köykästä mättöä [emoji16]

Tiiiu kyllä mäki oon jo kerra tässä raskaudessa kerenny syömää hesen juuston ja paprikamajoneesin, en pitäisi pahana jos sillon tällön syö!

Mut mitenkäs McDonalds? :p
Mitenhän heiän majoneesit.. Voi hitsi kun himo on aivan valtava. :hilarious:

Miitu löytyiskö mäkin sivuilta tietoja heiän majoneeseistään, ainaki hesen sivulta löytyy hyvi tietoa!

ah onneksi en oo koskaan tykännyt majoneesista kun tätä ketjua lukiessa saattais iskee muuten himot :D

Miitu löytyiskö mäkin sivuilta tietoja heiän majoneeseistään, ainaki hesen sivulta löytyy hyvi tietoa!

Kun en löytäny! Sillä tästä mietinkin.
Mulla ei toiminut ne sivut kunnolla tällä puhelimella.

Juoko muut paljon maitoa? Mä en oikein perusta, kahvimaitona vain ja sit vähän jugurttia smoothiessa ja juustoa leivän päällä. Neuvolan terkka kehotti hakemaan kalsiumlisän apteekista, kun kalsiumtarve nousee raskaanaollessa. Ihan vinkkinä jos muitakaan ei litra maitoa päivässä houkuttele. Sinänsä tietty ihan päivänselvä asia, mut eipä ollut mulle tullut edes mieleen :D

Mä en juo maitoa ollenkaan, mutta käytän kyllä maitotuotteita muuten. Otan kalsiumia nyt tabletteina, kun aika vähän tulee kuitenkin maitotuotteita käytettyä. Myslin/murojen kanssa joskus maitoa ja jogurttia tulee syötyä, juustoa kyllä leivän päälle laitan aina.

Tuosta salmonellasta luin joskus, että yleensä se pöpö kai majailee kananmunien kuoressa, mutta jotkin pöpötyypit saattaa tunkeutua kuoren läpi sisältöön. Ne tapaukset taitaa Suomessa olla harvinaisempia. Itse olen kyllä roskaruoassa majoneeseja syönyt. Tässä viikolla huonasin, että esim. Hesen chilimajoneesipakkauksessa lukee, ettei valmistuksessa ole käytetty kananmunaa :O Ehkä se kuitenkin olis turvallisinta, ettei söis ollenkaan, mutta luulisin ainakin Suomessa valmistettujen majoneesien olevan turvallisia.

Mun tekee hirveästi mieli leipäjuustoa :( Nekin varmaan kyllä valmistetaan pastöroidusta maidosta, ja voihan sitä kuumentaa vielä varmuudeksi. Mulle se vaan maistuis kylmänä :P Metvurstiakin on kyllä ikävä.

Hei kiitos Jomsuli! :)

Mä juon maitoa ja nautin muutenkin maitotuotteita paljon. Mietin jopa tuleeko otettua liikaa kun maitohan taas vaikuttaa raudansaantiinkin..

Musta tuntuu että tätä kaikkea syömistä on ylihysterisoitu. :nailbiting: Mieskin pyörittelee päätänsä epäuskoisena ettäkö mitään ei sais syödä.. Mä mietin asiaa niin että ennenkin syötiin vaikka ja mitä ja silti syntyi terveitä lapsia. Sitten sekin tuntuu hassulta että meillä on kiellettyjen listalla sellaista, joka muissa maissa on ihan luontainen juttu? Tietysti en nyt ala näitä ohjeita uhmaamaan mutta pohdiskelin vain. :p

Mä oon samaa mieltä Miitu, nykyään hysterisoidaan miltein liikaa, meiän lasten ollessa vanhempia, raskaana olevat ei varmaan saa enää syyä mitää :p ja tosiaan että eri maissa on iha eri rajoitukset ja suositukset, kaikki varmaan omalla tavallaan yhtä oikeita ja hyviä..

Suomen rajoituksethan perustuvat sellaiseen pieneen ylihysteriaan. Kaikki missä voi olla jotain haitallista kielletään kokonaan, vaikka esim. niitä tapauksia, joissa pastoröituun maitotuotteeseen tarttuu uudelleen listeria tapahtuu hyvin hyvin harvoin. Kiva kuulla, etten oo kamalan pahasti mokannut syömällä pari kertaa mäkkärissä. :joyful: Eniten mulle tuottaa hankaluuksia tää salmiakkikielto ja sitä oon kyllä venyttänyt jonkin verran :grin

No kyllä olen minäkin vähän syönyt salmiakkia, mutta en niin hirveästi välitä muuten karkeista, vaikka niitä tuleekin napsittua kun on tarjolla, isäntä on melkoinen karkkihiiri.

Mun tulee juotua ihan hirveesti maitoa. Oon myös tosi kova salmiakin ystävä, mutta nyt en oo syönyt plussan jälkeen yhtään ja tää on SUPER hyvin multa :D

Maitoa tulee kyllä todella harvoin juotua, juustoa ja jogurttia kuitenki jonkin verran syön. Täytyy varmaan itsekin hankkia kalsiumlisää.

Takaisin