Ravinto- ja ruoka-asiat

Hyh, mä ostin eilen lidlistä 5 paprikaa ja ajattelin täyttää ne. Kolme oli sisältä homeessa ja kaksi syötäviä :mad: Tänään rupesin syömään nektariinia, joka ei ollut edes ihan täysin kypsä. Parin haukun jälkeen huomasin, että sisällä ei ole kiveä vaan joku kuivunu rusina ja täynnä hometta, yöh. En kyllä sieltä enää hedelmiä tai vihanneksia osta!! :sad001
 
Vooi ei mitä pilaantuneita.. :hungover: Kiva huomata kotona. Me harvemmin ostetaankaan Lidlistä hedelmiä/kasviksia. Ei siihen kyllä syytä oo ollut mutta oon just ollut vähän epäileväinen. En vissiin suotta. :grin
 
Meillä taas lidlistä saa tuoreimmat. Tai sitten on vaan sattunu hyvä tuuri. Valikoima on tosin suppeampi verrattuna esim s-kauppoihin.
 
Täälläkin Lidlissä on kyl paras heviosasto. Cittarissa on rupisimmat hedelmät ja vihannekset...
 
Mut hassuinta oli, kun oli päälle päin tosi hyvän näkösiä ni miten on sisältä menny tuollaisiksi.
Mä oon tähän asti karttanu lidlin hedelmiä ja jatkan kyllä karttamista. Miten voi noin moni olla sisältä homeessa. Ehkä mulla on ollu super huono tuuri. Prismasta ja sittarista saanut aina tuoretta eikä koskaan tollaista.
 
Mun mielestä s-ryhmällä on parhaat vihannekset/hedelmät! Tuntuu et Cittaristakin osuu välillä rupusimmat käsiin. Ja Lidlistä tosiaan ei hirveästi kokemusta oo kun sieltä ei oo tullut noita ostettua. Meidän Lidlis eivät oo kovin houkuttelevan näköisiä olleetkaan.
 
Sanmarie jos ne on vielä tallessa roskiksessa ni nappaa mukaan ja vie kauppaan takasin :D Ite vein kerran supermarkettiin vesimelonin takaisin kun oli kyllä hyvän näköinen ulkokuori ostettaessa, mut sisältä hedelmänliha jo ihan limaista. Sain sitten 2 vesimelonia sen yhden huonon tilalle. Toki meillä kauppa 2min ajomatkan päässä, et jos kauempaa olisi ollut, niin voi kyllä olla että olisin vaan käynyt karttamaan ostamista sieltä enää :D
 
Voivat tarjota lisää mädäntyneitä vihanneksia. :hilarious: No ei vaineskaan.. Ehkä sulla tosiaan sattui nyt vaan huono tuuri. Jospa vaikka hyvittäisivät edes jotain?
 
Mä oon ostanut monista lidleistä ja yleensä parhaat sieltä, veikkaan huonoa tuuria! Cittarissa on kyl huonoimmat paitsi joku oli sellanen mis oli huippu hevi osasto.

Mut tommoset homeyllärit on ällöjä kyllä. Ne semmoset verkkopussi avokadot tuntuu olevan kans semmosia että eka raakoja ja siitä suoraan pilaantuu.
 
Oon huomannut tuon saman verkkopussi avokadojen kanssa! Eivätkä kuitenkaan oo mistään edullisimmasta päästä niin ärsyttävää että menevät ja pilaantuvat. :<
 
Mä mietin et voisko johtua siitä, että ainakin meidän lidlissä hedelmät ja vihannekset ovat lämpimässä. Tokihan ne on lähellä kylmä osastoa mutta kyllä muissa kaupoissa on viileämpi hevi osastolla :happy: Täytyy katsoa, jos uskallan enää syödä loppuja nektariineja jos löytyy huonoja ni ottaa kuva ja mainita seuraavan kerran.
 
Mä ostin kerran kanssa kaks avokadoa jotka oli joku 4€ kappale, siinä sitten ruokaa laittaessa kävi ilmi että molemmat oli ihan mätiä sisältä. :sad001 Kiukutti niin siinä nälkäisenä että menin samantien avokadot kainalossa takasin kauppaan ja sain uudet tilalle. Eli suosittelen kanssa kyllä reklamoimaan, kauppias laskee ne vaan hävikiksi jota syntyisi muutenkin. :)
 
Salaateissa oon itse käyttäny kastikkeina kermaviili+dippi yhdistelmiä, saa helposti makua eivätkä jää putelit pyörimään kaappiin :wink
 
Sanmarie jos ne on vielä tallessa roskiksessa ni nappaa mukaan ja vie kauppaan takasin :D Ite vein kerran supermarkettiin vesimelonin takaisin kun oli kyllä hyvän näköinen ulkokuori ostettaessa, mut sisältä hedelmänliha jo ihan limaista. Sain sitten 2 vesimelonia sen yhden huonon tilalle. Toki meillä kauppa 2min ajomatkan päässä, et jos kauempaa olisi ollut, niin voi kyllä olla että olisin vaan käynyt karttamaan ostamista sieltä enää :D

Aika hyvin jos oot saanu, vesimelonin kypsyyden ja tuoreuden voi kokeilla nimittäin koputtamalla vesimelonia:) jos kuulostaa ontolta ni on hyvä:) mut toisaalta ei kaikki voi tietää sitä- eikä toisaalta voi velvoittaa koputtelemaan:)
 
Enpä oo ainenkaan tiennyt että vesimelooneja täytyis koputella. :D Tämä oli kyllä hyvä vinkki!
 
En minäkään koskaan ole koputellut, mutta jatkossa aion koputella :D Oon vaan katsonut et mahdollisimman tumma ja kirkas väritys ja tosiaan kova joka puolelta. Keltaisia kohtia jos on kuoressa niin valinnut toisen yksilön et jos onkin ollut liian suorassa auringossa ja mennyt huonoksi (tiedä sitten mistä tämä mielikuva on tullut). Mutta joo näillä olen saanut ihan aina täydellisen meloonin, siksi se yksi huono yksilö olikin ihan ihme homma :D
 
Se on vaa vähä noloa koputella ja ku kaupassa on sen verran huminaa kuitenkin että se pitää nostaa tohon korvan viereen, ni ei viiti kovin montaa melonia koputella ku tulee hiukan hullunkurinen olo :D
 
Mä taitaisin piruuttani vielä koputtelun lisäksi ruveta huutelemaan sille melonille, että "huhuu, onko siellä ketään?"
Kuinkahan pitkän toipumisloman siitä saisi.... :jokercolor
 
Höhöö ei mua haittaa, siinähän katsovat kieroon kun koputtelen korvan vieressä et onko siellä sisällä kaikki kunnossa :D Pyörittelen niitä nyttekin jo käsissä useampaakin et löydän kirkkailla väreillä varustetun tumman yksilön jossa ei keltaista ja esikoinen pölisee vieressä et tarkastappa tää melooni äiti seuraavaks et onks tää hyvä :D Samaan syssyyn vaan koputtelut xD
 
Olen kyllä kaupassa monen nähny meloneja koputtelevan enkä kyllä kieroon katso, paitsi jos sattuis meloneille höpöttelijä :hilarious:

Tänään voisin kyllä sanoa et on syöty hyvin! :p
Aamupalaksi keitin riisipuuron, lounaalla käytiin kaverin kanssa syömässä pippuripihvit ja kotona illalliseksi kanapihvejä aurajuustolla, uusia perunoita sekä salaattia. Jälkkäriksi raparperipiirakkaa ja vanilijajäätelöä :rolleyes:
Vaaka kiittää :hilarious:
 
Takaisin
Top