Ravinto- ja ruoka-asiat

Mä oon nyt seurannut sokerista 5 kertaa päivässä, arvot on ollu rajojen alapuolella.. mutta oon huomannut että hedelmä smoothiet nostaa niitä reilusti sekä yövuorot sekoittaa pakkaa myös! Torstaina ois soittoaika sokereista ja toivottavasti selviän puhtailla papereilla ja saan siirtyä siihen 3 kertaa viikko mittaukseen. :)

Sokerirasituksessa.. Hyh hyh.. Sitruunanmakuista litkua tällä kertaa, olipa karseeta. Ensimmäinen välimittaus lähestyy ja olo on aika paska. On tää kyllä inhottava testaus :(

Alkuraskauden rasitus piti ainakin mulla olla 12+0 vai 13+0-15+6 välisenä aikana, ite sain sitte etsiä ajan joka parhaimmin sopi töiden puolesta :)

Ja mulle sanottiin Hellu<3, että mun tarvii käydä vasta joskus myöhemmin, oisko ollut tyyliin rv 26(?), kun ei ole sukurasitetta tai muuta syytä käydä tuossa alkuraskauden rasituksessa. Eli jos oot huolissas että sua on unohdettu infota, niin voi olla vaan, ettei sun tarvitse käydä siellä vielä tai välttämättä ollenkaan :)

Kyllä mulle viime raskaudessa sanottiin, että olisi pitänyt käydä (jos raskaus olisi edennyt). Ja iän ja painon puolesta ihan varmasti joudun rasitukseen. Mutta ehkä se on sitten vasta myöhemmillä viikoilla. Tai sitten kaksosraskauksissa on joku oma systeemi :) Täytyy kysyä neuvolasta ensi viikolla.

Mulla esikoisesta rasitus oli joskus rv 24-26.
Nyt sitten ensimmäinen jo rv 16 ja seuraava tuolloin 24-26.
Oma sokerirasitus tosin siirtyi nyt seuraavalle viikolle. Silloin vaihtunut juuri rv 18. Hups!

Hellu mulla esimerkiksi on sukurasite, että isällä ja sen isällä on diabetes ja muutenkin iän puolestaki pakko mennä mutta mun ei tarvi siltikään käydä kuin sitten kerran vasta rv25 :happy: Taitaa olla aika neuvolakohtaista, että joutuuko kerran vai kaksi.

Se maksalaatikko kiusaa mua :banghead:

Joku kommentoi näin "Perinnöllisyyslääkäri joka tutki kehityshäiriöitä kertoi vuosi sitten, että kukaan ei pysty syömään semmoisia määriä maksalaatikkoa että saisi lapsen kehitykselle aikaan häiriöitä. Ei kuulemma edes kilokaupalla joka päivä pysty saamaan niin paljoa A-vitamiinia. Eviran suositukset on vaan tiukat"

Oi saisinko syödä! :hilarious:

Miitu, mun puolesta saat syödä :hilarious: Sorruinpa itekki, kun muutkin söi. En kyllä paljon syönyt mutta tyytyväiseksi tulin enkä valitettavasti saanut edes omantunnon tuskia :hilarious:

Miitu, mun puolesta saat syödä :hilarious: Sorruinpa itekki, kun muutkin söi. En kyllä paljon syönyt mutta tyytyväiseksi tulin enkä valitettavasti saanut edes omantunnon tuskia :hilarious:

Maksalaatikko odottaa jääkaapissa!
Oikein odotan sellaista hetkeä että voin siitä rauhassa nautiskella. Nami nami. :p
Täytyy varmaan loput heittää mäkeen kun meillä ei muut syö, etten koko pakettia ahmaise kitusiini. :grin

Joo en ehkä koko pakettia suosittele syömään. Jos meillä vielä muut syö ja jää yli ni aion kyllä syödä :hilarious:
Nautiskele :wink

Hmh,mä en oo pitkäön aikaan syöny maksalaatikkoa, ennen ekaa raskautta söin useinkin. Taisin mä jouluna maistaao_O
Mut on kyllä ruokailu- ja makutottumukset muuttunu jo ekan raskauden aikana tosi paljon, en tiiä onkohan paluuta entiseen?!:eek: no, sen näkee sit joskus...vuoden päästä ehkä?

Odotukset oli ehkä hippusen liian korkealla maksalaatikon kanssa. :p Hyvää oli anyways!

Nyt mulla on iskeny hirveä salaatin ja etenkin pastasalaatin himo. Laitoinkin miehen juuri kauppaan.

Lisäksi kahvi on alkanut taas maistua.
Tosin vain kupillinen aamuisin. Mietin viitsiikö tuohon riippuvuuteen enää lähteä..

Oh noo, ikenet paikka paikoin alkaneet verestämään tuolta kitalaen puolelta ja nimenomaan yläpuolelta ja iho mennyt sieltä tosi ohueksi. Sattuu pureskella ihan tuoretta pehmeää ruisleipääkin :( Meneekö tämä ohi? Esikoista odottaessa ei ollut tällaista vaivaa.

Ja sitten vähän positiisempaa: Prismassa oli tarjolla tänään satsumia! Nam nam nam nam nam. Vaikka kilohinta oli lähellä kolmea euroa, hamstrasin melkein kolme kiloa niitä kotiin :D Minä niin rakastan noita, ei liian makeita, muttei mitään kirpeitä. Erittäin maukkaita ja raikkaita. Ei siemeniä ja helppo kuoria ja miten pehmeitä omnommom... kauankohan nuo pussit kestää :D

Cocoa, Oi nyt alkoi satsumat himottaa, tekee myös mieli raikasta! :happy:

Valitettavasti ikeniin en osaa muuta sanoa kuin että kuuluu asiaan, mitä oon lukenut?
Jospa olisi vain joku vaihe ja ei pidempään kestäisi. :)

Itse tässä googlettelin juuri yön tunteina että mikä ihme mulla on kun hampaita "särkee" öisin. Siis oikeasti muuten ei ole mitään! Ja on sellaista vaimeaa. (Tunnistaisin tulehdukset ym) Selvisi että estrogeeni vaikuttaa esimerkiksi leukaniveliin (jossa mulla se säteilee) kun sen määrä sata kertaistuu tyyliin raskaana. Mietin että olisko vielä oikein extrasti estrogeeniä jos odottaa tyttöä? :p Pitäisi kai hankkia purentakisko yöksi kun muutenkin narskuttelen. Hammaalääkäriä täytyy vielä jokunen viikko odotella.

Mulla on kans ikenet hellinä, ja tulehduksen omaiset. Ensin oli yksi sivu ja nyt toinen sivu, onneksi on menossa pois ainakin hetkellisesti. Esikoisen kohdalla oli tämä sama vaiva..
Niitä pitää vaan silti pestä ( hellästi) , nopeuttaa paranemista:) en edes ite muistanut koko vaivaa, ja ihmettelin omalle äidille , joka sitten totesi että olihan sulla viimeeksikin tota raskaana kun olit:)

Mulla ainakin ikenet herkkinä. Hampaiden pesu sellainen verishow että turha kuvitellakaan sylkevänsä valkoista vaahtoa. Hammasharja aina punainen.

Saakohan sitä halloumi/grillijuustoa syödä pannun kautta käytettynä...? Ei kyllä hajuakaan, onko kova vai pehmeä, saati kuumeneeko riittävästi. On tää vaikeeta :D

Täällä myös ikenet ihan arat, puolet tuntuu vaihtelevan parin päivän välein.

Takaisin